Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Vurtne DEVIL
28 februari 2013 · 1 171 Inlägg

Mack skrev:

Legosoldaten skrev:

Mack skrev:

Det var ett ärligt misstag.
Hoppas det kommer ordna sig för alla parter.

Hoppas jag med, vågar mig inte ut i bilen, för jag brukar bli stoppad minst 1 gång per vecka, och med min otur om jag skulle ge mig ut med den imorrn blir jag väl absolut stoppad när det är fredag, och berättar jag vad som hände lär dem väl skratta åt mig, och ge mig böter :>

Äsch klart du inte kommer få böter.
Har du varit in till närmsta polisstation och hört dig för om läget? Kortet kanske ligger och väntar på dig?

Var inne idag, detta hände imorse runt 11 tiden, var inne en halvtimma efter det, och det låg inte där, men dem skulle höra av sig ifall det dök upp, lämnade nr och namn osv smile

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Mack Forum- och sitemoderator
28 februari 2013 · 26 136 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Mack skrev:

Legosoldaten skrev:

Hoppas jag med, vågar mig inte ut i bilen, för jag brukar bli stoppad minst 1 gång per vecka, och med min otur om jag skulle ge mig ut med den imorrn blir jag väl absolut stoppad när det är fredag, och berättar jag vad som hände lär dem väl skratta åt mig, och ge mig böter :>

Äsch klart du inte kommer få böter.
Har du varit in till närmsta polisstation och hört dig för om läget? Kortet kanske ligger och väntar på dig?

Var inne idag, detta hände imorse runt 11 tiden, var inne en halvtimma efter det, och det låg inte där, men dem skulle höra av sig ifall det dök upp, lämnade nr och namn osv smile

Eller så kommer du få kvittera ut det från Posten, gissningsvis.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Vurtne DEVIL
28 februari 2013 · 1 171 Inlägg

Mack skrev:

Legosoldaten skrev:

Mack skrev:

Äsch klart du inte kommer få böter.
Har du varit in till närmsta polisstation och hört dig för om läget? Kortet kanske ligger och väntar på dig?

Var inne idag, detta hände imorse runt 11 tiden, var inne en halvtimma efter det, och det låg inte där, men dem skulle höra av sig ifall det dök upp, lämnade nr och namn osv smile

Eller så kommer du få kvittera ut det från Posten, gissningsvis.

Ja eller det, ingen aning faktiskt, aldrig hänt innan tongue

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Aga_Diff Bärs!
28 februari 2013 · 3 456 Inlägg

SE skrev:
Detta måste vara den tråden som innehåller flest inlägg från Garaget.org's alla mytomaner...

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTbs2GEvTu4I3AGOpNxSvVNUIhz1NYivnhJxlL0kDYIKzyh_76v


wink

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
cewee
1 mars 2013 · 349 Inlägg

När jag hade min corrado tidigare, satt skruvkompressor så den lät väldigt högt.
Åkte in på vanlig rutin kontroll

Polis; Hej
Jag: Hej hej
Polis: vad är det som låter? är den besiktad?
Jag: Det är kompressor i bilen så det är den som låter, och ja självklart besiktad.
Polis: Sitter det kompressorn i den här lilla rackaren?
Jag: Japp.
Polis: JANNE! Kom och titta på det här.
Då började jag bli lite nervös för att få ombes eller någonting.
Polis Janne : Tjaba
Jag: Tja
Polis Janne: Varva lite, inte så mycket.
Jag varvar lite.
Polis Janne: Härligt ljud, åk vidare du. Ha en bra dag!
Jag: Tack Tack, detsamma!

Var inget mer med det. Men sen när jag åkt en bit så tänkte jag.. vafan dem glömde ju både blås och körkortskontroll.  Antagligen trodde väll Polis Janne att första polisen redan kontrollerat det.

Finns väldigt sköna poliser faktiskt smile

DrenneR
1 mars 2013 · 336 Inlägg

kan ta den när ja blev stannad senast va lite wtf på den..

snuten: du dina baklampor funkar inte (svarttonade så syns inte på dan)
jag: joo de tror jag jag dom gör
snuten: men jaaaa juste man behöver ju inte ha lampor på bilen längre ny lag ja!!

sen satte han sig i bilen och drog igen...

BMW 535i (1990)
Bojjann
1 mars 2013 · 474 Inlägg

Legosoldaten skrev:
blev stoppad idag på en 80väg, fick köra in efter kanten och dom parkera bakom, jag tar ner rutan och väntar på att en av dom ska komma, när han väl är vid fönstret frågar han efter körkort, gav han körkortet och han stod och kolla i 10-15sek, men samtidigt som han stog och kolla kommer det en annan jävel på 80vägen i minst 120-130km/h, han springer iväg MED MITT KÖRKORT, jag blev ju förbannad och ringde stationen idag, men fortfarande inte fått tag på vemfan det var.. så nu är jag utan körkort <,<

Fan va less man ska bli.. =O

BMW E34 540 (1994)
Lowmotion fläskpannkaka
1 mars 2013 · 856 Inlägg

Hade lambodörrar på min gamal Saab 9-5a förr och vart stoppad, den minen då jag öppnade dörren var rätt kul.. att han sen gick på att det var en specialversion av Saab... den var priceless!!! hahahaha

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas
Christian_N
1 mars 2013 · 663 Inlägg

Jag blev stoppad förut i Bålsta efter att ha varit inne i Sthlm på race. Bilen då var en mattsvart E30 med vit bur etc.. Efter att ha stått och surrat om buren och utblås på sidan en stund (polisen beundrade mer eller mindre bilen) Så frågade han mig vart jag hade varit och vart jag var på väg?

Ja sa som det var (med viss sanning) Att jag varit i garaget och skulle köra hem bilen till lägenhetsgaraget. Kunde då peka på höghuset jag bodde i att dit skulle jag. Men valde att köra mitt i natten eftersom bilen var obesiktad. Då säger han att vi kan klunsa om det. Alltså köra sten, sax och påse. Vinner han får jag böter för obesiktat och vinner jag får jag åka hem.

Jag körde sax och han körde påse. "ha en fortsatt trevlig kväll" sa han och satte sig i sin bil och åkte vidare smile

OmegaCoffe Dumpersförare.
1 mars 2013 · 970 Inlägg

DrenneR skrev:
kan ta den när ja blev stannad senast va lite wtf på den..

snuten: du dina baklampor funkar inte (svarttonade så syns inte på dan)
jag: joo de tror jag jag dom gör
snuten: men jaaaa juste man behöver ju inte ha lampor på bilen längre ny lag ja!!

sen satte han sig i bilen och drog igen...

Vilken lögn.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
WhoZWoddl3r Karosstekniker
1 mars 2013 · 288 Inlägg

Christian_N skrev:
Jag blev stoppad förut i Bålsta efter att ha varit inne i Sthlm på race. Bilen då var en mattsvart E30 med vit bur etc.. Efter att ha stått och surrat om buren och utblås på sidan en stund (polisen beundrade mer eller mindre bilen) Så frågade han mig vart jag hade varit och vart jag var på väg?

Ja sa som det var (med viss sanning) Att jag varit i garaget och skulle köra hem bilen till lägenhetsgaraget. Kunde då peka på höghuset jag bodde i att dit skulle jag. Men valde att köra mitt i natten eftersom bilen var obesiktad. Då säger han att vi kan klunsa om det. Alltså köra sten, sax och påse. Vinner han får jag böter för obesiktat och vinner jag får jag åka hem.

Jag körde sax och han körde påse. "ha en fortsatt trevlig kväll" sa han och satte sig i sin bil och åkte vidare smile

haha häliga poliser de finns tongue

My Drinking Team Has A Racing Problem
Saab 9-3 SS Aero "Hirsch Performance" (2004)
Mazda Efini RX-7 "Bad Attitude" (1994)
Vurtne DEVIL
1 mars 2013 · 1 171 Inlägg

Bojjann skrev:

Legosoldaten skrev:
blev stoppad idag på en 80väg, fick köra in efter kanten och dom parkera bakom, jag tar ner rutan och väntar på att en av dom ska komma, när han väl är vid fönstret frågar han efter körkort, gav han körkortet och han stod och kolla i 10-15sek, men samtidigt som han stog och kolla kommer det en annan jävel på 80vägen i minst 120-130km/h, han springer iväg MED MITT KÖRKORT, jag blev ju förbannad och ringde stationen idag, men fortfarande inte fått tag på vemfan det var.. så nu är jag utan körkort <,<

Fan va less man ska bli.. =O

en hel del :p

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
skanepiraten
1 mars 2013 · 466 Inlägg

Ja blev stoppad idag och fick blåsa och dom titta på mitt körkort sen sa han trevlig helg till mej.

(nykterhetskontroll storlek XL alla bilar stoppades och första gången jag blivit stoppad)

Senast redigerat av skanepiraten (1 mars 2013)

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
DrenneR
1 mars 2013 · 336 Inlägg

VolvoCoffe skrev:

DrenneR skrev:
kan ta den när ja blev stannad senast va lite wtf på den..

snuten: du dina baklampor funkar inte (svarttonade så syns inte på dan)
jag: joo de tror jag jag dom gör
snuten: men jaaaa juste man behöver ju inte ha lampor på bilen längre ny lag ja!!

sen satte han sig i bilen och drog igen...

Vilken lögn.

hade ja velat ljuga hade ja dragit en lite saftigare historia tror jag...

BMW 535i (1990)
Eddy Galen, inte dum.
1 mars 2013 · 1 324 Inlägg

DrenneR skrev:

VolvoCoffe skrev:

DrenneR skrev:
kan ta den när ja blev stannad senast va lite wtf på den..

snuten: du dina baklampor funkar inte (svarttonade så syns inte på dan)
jag: joo de tror jag jag dom gör
snuten: men jaaaa juste man behöver ju inte ha lampor på bilen längre ny lag ja!!

sen satte han sig i bilen och drog igen...

Vilken lögn.

hade ja velat ljuga hade ja dragit en lite saftigare historia tror jag...

Day Running Lights hetere. Är en automatisk grej (som jag tycker är dålig) på VAG bilar som inte har baklyktorna tända.

DrenneR
2 mars 2013 · 336 Inlägg

M_Broberg skrev:

Eddy skrev:

DrenneR skrev:

hade ja velat ljuga hade ja dragit en lite saftigare historia tror jag...

Day Running Lights hetere. Är en automatisk grej (som jag tycker är dålig) på VAG bilar som inte har baklyktorna tända.

Är ingen lag. Är bara det att nya bilarna är typgodkända med DRL fram och inget positionsljus bak.

hur som helst misstänker ja starkt att denna snuten va rätt ironisk, verka så på han iaf.. han va sjukt skum i övrigt också...

BMW 535i (1990)
DieselTom
3 mars 2013 · 19 Inlägg

Måste bara lägga in en kompis farsas story,

P- Varför har du regskylten framrutan?
A- Jag var och körde i grusgroparna och då lossna den så den sitter här tills vidare.
P- Varför körde du där då?
A- Föratt den är hög och har AWD så då får man passa på!
P- Min passat är också AWD men jag kör inte där för det.
A- Nä men du kanske inte har några kompisar att köra med...

Han kom ju inte direkt undan men det var väl värt.

epic_mazur
3 mars 2013 · 274 Inlägg

DieselTom skrev:
Måste bara lägga in en kompis farsas story,

P- Varför har du regskylten framrutan?
A- Jag var och körde i grusgroparna och då lossna den så den sitter här tills vidare.
P- Varför körde du där då?
A- Föratt den är hög och har AWD så då får man passa på!
P- Min passat är också AWD men jag kör inte där för det.
A- Nä men du kanske inte har några kompisar att köra med...

Han kom ju inte direkt undan men det var väl värt.

HAHAHAA

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang