Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 023 384 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
eL0F
13 januari 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Ja kanske det robban! Det kanske kan ha hänt lite grejor det senaste. big_smile

orkavaradu: GTI Clubsport är ju tokfet om inte annat! big_smile Hade lätt kunnat tänka mig något sånt som andra-bil om vi skulle behöva två.
S90, den är i rätt stuk snyggare än V90 tycker jag. Den ser lätt tråkig ut (men det gör V90 också), men jag har sett en mörkt mattwrappad S90 i Barkarby med 21"-fälgar, tonade rutor runt om osv. Såg riktigt bossig ut. big_smile

men vad blir det?  Vavavavava? wink  visa nu!

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 januari 2018 · 2 571 Inlägg

Tänkte ju hålla mig, men fan va svårt det är. Jag lämnar det såhär:
https://i.imgur.com/o1dX3z0.png


wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
13 januari 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Tänkte ju hålla mig, men fan va svårt det är. Jag lämnar det såhär:
https://i.imgur.com/o1dX3z0.png


wink

v90 t8 awd? wink

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 januari 2018 · 2 571 Inlägg

Riktigt så kul ska vi inte ha det. wink
Och hade jag haft 700' att lägga på en bil så hade jag inte köpt en Volvo.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
13 januari 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Riktigt så kul ska vi inte ha det. wink
Och hade jag haft 700' att lägga på en bil så hade jag inte köpt en Volvo.

förstår det smile såg att det låg ett antal t5 med "vettigt pris" hos Bilia.  Dock alldeles för dyrt för mig.
Det är ni stekare i Annedal som har råd.

sjukt kul att du slår till big_smile ska bli spännande att se!

Senast redigerat av orkavaradu (13 januari 2018)

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Robb192 Tokig 08a
17 januari 2018 · 1 019 Inlägg

Hoppas du tog med awd isåfall... vem klarar sig utan awd dom 2
Dagarna det faktiskt kommer till användning ? 😂😁

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
17 januari 2018 · 2 571 Inlägg

Intressant nog så blir kostnaden för en fabriksny V90 T5 R-design med lite utrustning mindre än en beggad.

AWD hade varit något, extra sur över att det finns på V90CC T5, men inte V90 T5. Idioti. Nåja. Det här blir nog bra ändå. big_smile
Måste nog börja rota igen om alla extragrejor jag har till V50n och sälja av detta. Vattenfall, handtag, kablage, taklister etc...

Senast redigerat av hyrbil (17 januari 2018)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
17 januari 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Intressant nog så blir kostnaden för en fabriksny V90 T5 R-design med lite utrustning mindre än en beggad.

AWD hade varit något, extra sur över att det finns på V90CC T5, men inte V90 T5. Idioti. Nåja. Det här blir nog bra ändå. big_smile
Måste nog börja rota igen om alla extragrejor jag har till V50n och sälja av detta. Vattenfall, handtag, kablage, taklister etc...

Vad flummigt? trodde beggade var billigare smile .. vad valde ni för färg?

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
17 januari 2018 · 2 571 Inlägg

Beggade håller fortfarande ganska högt pris pga hög efterfrågan. Nu fick vi relativt kort leveranstid på vår kärra ändå (10v preliminärt, leverans påskveckan, på sommardäck............). De beggade objekten jag bett om offerter på är i vissa ögon säkert bättre utrustade men jag klarar mig utan fabrikstonade rutor, subwoofer etc. I övrigt är det inte supermycket som skiljer. Däremot blir kostnaden högre eftersom billån = max 7 år när bilen är avbetald. Tar du en MY17 så har du redan sumpat ett år lånetid medan en MY18 kan maxa lånetiden. Om man är nyfiken på vår kostnad och offerterna på de beggade så får man hojta i PM.

Utrustning, färg, motor och ny garagetråd kommer när bilen är här, lite får ni allt hålla er. wink

Senast redigerat av hyrbil (17 januari 2018)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
17 januari 2018 · 1 019 Inlägg

hyrbil skrev:
Beggade håller fortfarande ganska högt pris pga hög efterfrågan. Nu fick vi relativt kort leveranstid på vår kärra ändå (10v preliminärt, leverans påskveckan, på sommardäck............). De beggade objekten jag bett om offerter på är i vissa ögon säkert bättre utrustade men jag klarar mig utan fabrikstonade rutor, subwoofer etc. I övrigt är det inte supermycket som skiljer. Däremot blir kostnaden högre eftersom billån = max 7 år när bilen är avbetald. Tar du en MY17 så har du redan sumpat ett år lånetid medan en MY18 kan maxa lånetiden. Om man är nyfiken på vår kostnad och offerterna på de beggade så får man hojta i PM.

Utrustning, färg, motor och ny garagetråd kommer när bilen är här, lite får ni allt hålla er. wink

Får se om kostnaden är värt det wink

Vi börjar inse att en ny bil är gött tills det börjar hända saker.. självrisken är förbannat dyr..
7500 för en p skada och 7500 till troligtvis för byte panoramatak 😒

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
stoophes
23 januari 2018 · 219 Inlägg

Spännande, Grattis till nya!

BMW F31 "Stormtrooper" (2013)
eL0F
23 januari 2018 · 1 090 Inlägg

ser fram emot smygbilder wink

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
JimBo__
23 januari 2018 · 1 804 Inlägg

Jag veeeeeeet wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
24 januari 2018 · 2 571 Inlägg

Schyy. wink

8v kvar, dags att börja köpa hem lite grejor kanske.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
25 januari 2018 · 1 019 Inlägg

Helt rätt att köpa nytt !
Tror det skiljde 40000 mellan en beggad xc60 d3 fwd med ~300 mil och vad vi fick ge för våran med d4 awd med lite mer utrustning.  Klart värt dom pengarna

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
eL0F
25 januari 2018 · 1 090 Inlägg

måste bara fråga.. är det någon av er som testat någon modell med T6 AWD? ... är lite sugen, men vet inte om jag ska stanna kvar med Volvo big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 januari 2018 · 2 571 Inlägg

Svärfar har en V70 MY12 (tror jag, den har mittskärmen iaf som kom 2012) T6 AWD Summum. Den går riktigt bra utan att tveka nånstans men det krävs nog en del justeringar för att få just den modellen att inte kännas som ett stort skepp. Även i Dynamic-settingen så gungar den och kränger lite, inte alls lika mycket som i comfort men jag är övertygad om att T6 AWD gör sig bäst i V60 R-design.

Provkörde vintern 2016 en V90 T6 AWD och det går egentligen inte att jämföra den med V70n. Det är så otroligt mycket chassiförbättringar så det är inte klokt. Trots att det i V90n bara är en 4a mot V70ns 6a så märks det inte annat än på ljudet. Rapp som fan, responsiv och mjuk. Synd att den är så dyr bara.

Som andrabil hade jag gärna lagt vantarna på en V60 T6 MY14 eller något, de borde väl ligga hyggligt i pris idag.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Christian S
26 januari 2018 · 4 816 Inlägg

orkavaradu skrev:
måste bara fråga.. är det någon av er som testat någon modell med T6 AWD? ... är lite sugen, men vet inte om jag ska stanna kvar med Volvo big_smile

japp, dåck bara inne i fabriken.
klart att du ska wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
eL0F
26 januari 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Svärfar har en V70 MY12 (tror jag, den har mittskärmen iaf som kom 2012) T6 AWD Summum. Den går riktigt bra utan att tveka nånstans men det krävs nog en del justeringar för att få just den modellen att inte kännas som ett stort skepp. Även i Dynamic-settingen så gungar den och kränger lite, inte alls lika mycket som i comfort men jag är övertygad om att T6 AWD gör sig bäst i V60 R-design.

Provkörde vintern 2016 en V90 T6 AWD och det går egentligen inte att jämföra den med V70n. Det är så otroligt mycket chassiförbättringar så det är inte klokt. Trots att det i V90n bara är en 4a mot V70ns 6a så märks det inte annat än på ljudet. Rapp som fan, responsiv och mjuk. Synd att den är så dyr bara.

Som andrabil hade jag gärna lagt vantarna på en V60 T6 MY14 eller något, de borde väl ligga hyggligt i pris idag.

V90 har jag inte råd med så då är nog T6 uteslutet big_smile
Stod en V90 utanför jobbet igår, en cross-T6, den var riktigt snygg!
Då började T6 snurra i hjärnan... sen såg jag mina räkningar, insåg att det är lika bra att låta det snurra bara haha

Senast redigerat av orkavaradu (26 januari 2018)

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Robb192 Tokig 08a
30 januari 2018 · 1 019 Inlägg

orkavaradu skrev:
måste bara fråga.. är det någon av er som testat någon modell med T6 AWD? ... är lite sugen, men vet inte om jag ska stanna kvar med Volvo big_smile

S60 V70 xc60 och även nya samt gamla xc90 t6 awd har jag provkört. Sjukt roligt att bara trycka på när verkligen kraften finns. Hade vi haft ekonomin för en t6 awd istället för d4 awd polestar så hade jag valt den vid beställningen av bilen.

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang