Inför: Kommande Gumball3000 "säsång 15" 18/5 2013 kl 12:00 start-griden i Köpenhamn /Stelvio Passet /Monaco.

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
15 april 2013 · 419 Inlägg

seth_enslow skrev:
Haha, googleöversättnignen gör det bara rörigt, men tack för infon.
Får väl se om man spenderar kvällen på Köpenhamns gator den 18:e då och hänger med en bit den 19:e igenom södra Sverige. Måste hinna hem till 9 på kvällen i skåne igen pga jobb. :S

Ta ledigt den dagen....
Hahahaaa eller vem sa något om att kräk-sjukan härjade....  wink

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
seth_enslow
15 april 2013 · 81 Inlägg

Som pappa finns alltid VAB. haha!
Skämt åsido, det hade varit nice men jag får se hur det blir.
Man kan alltid ta en 6-timmars T/R resa över bron billigt den 18:e så hinner man med cruising i Köpenhamn och sen får man väl hägna på upp till Jönköping/Linköping nånstans den 19:e innan man vänder hem igen.
Synd man inte hade lite extra slantar, Monaco hade varit ballt. Har ändå velat göra roadtrip dit men det går inte med så kort varsel.
Får väl sätta ihop ett eget gumball ett annat år med lite folk. smile

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
16 april 2013 · 2 571 Inlägg

Infon jag fick från Mr Cooper himself är det blir inga ban-stopp i Sverige tyvärr, de ska till någon racingtrack i Finland och här i Sverige ska de ha ett pitstop på Koenigsegg-fabriken men that's it.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
seth_enslow
16 april 2013 · 81 Inlägg

hyrbil skrev:
Infon jag fick från Mr Cooper himself är det blir inga ban-stopp i Sverige tyvärr, de ska till någon racingtrack i Finland och här i Sverige ska de ha ett pitstop på Koenigsegg-fabriken men that's it.

Aha, det förklarar varför fansen inte får delta på deras checkpoint men man kanske kan ta några feta bilder utifrån. Jag har ju ändå bara några få mil till Koenigseggs fabrik.

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
16 april 2013 · 419 Inlägg

seth_enslow skrev:

hyrbil skrev:
Infon jag fick från Mr Cooper himself är det blir inga ban-stopp i Sverige tyvärr, de ska till någon racingtrack i Finland och här i Sverige ska de ha ett pitstop på Koenigsegg-fabriken men that's it.

Aha, det förklarar varför fansen inte får delta på deras checkpoint men man kanske kan ta några feta bilder utifrån. Jag har ju ändå bara några få mil till Koenigseggs fabrik.

Jo jag va nere och rekade i februari och parkeringen är inte stor
med tanke på att minst ca125st Team och dom har ju fler än en bil
och det är ju servicebilar också så det blir ju trångt....
Om man inte parkerar längre in på kasernen och går ut hangaren...

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
seth_enslow
17 april 2013 · 81 Inlägg

Man kan ju försöka komma så nära som möjligt. Man kommer ju ändå ha tid att döda medans dem är där inne.
Fick höra att min Roadster som jag har varit av med i över 2 månader pga motorhaveri snart är klar. Det är bra så jag hinner foliera den och sätta dit lite gumball dekaler innan det är dags. smile

Senast redigerat av seth_enslow (17 april 2013)

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
19 april 2013 · 419 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1936777

Nu e det klart att BunB och Xzibit kommer att va med hela rallyt....

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
seth_enslow
20 april 2013 · 81 Inlägg

Härligt. Xzibit är en skön snubbe. Han fick mer uppmärksamhet på Anderstorp än nån av bilarna, inklusive Bugattin. hehe

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
23 april 2013 · 419 Inlägg

Nu har dom lagt upp alla tävlande på sin hemsida....

Ca 120 st supersportbilar av div märken den ena värre än den andra....

www.gumball3000.com

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
25 april 2013 · 419 Inlägg

Nu är det klart sen igår kväll att Junior kommer att få göra en show med sitt favorit team (TeamGalag)
Det kommer bli "Epic" och tonviss med foton o bilder från startgriden i Köpenhamn.
Ni kan gå in på min sida och där finns hans twitter address...

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
25 april 2013 · 419 Inlägg

hyrbil skrev:
Infon jag fick från Mr Cooper himself är det blir inga ban-stopp i Sverige tyvärr, de ska till någon racingtrack i Finland och här i Sverige ska de ha ett pitstop på Koenigsegg-fabriken men that's it.

Pit stoppet innebär en snabblunch och iväg så det blir ingen fabriks visning för dom av min informatör...

Tråkigt för dom för min Junior blir guidad på fredan  wink

Tänk på om ni ska åka dit det kommer va supertrångt vid parkeringen vid hangaren och kaos kommer uppstå lite enerverande för teamen som ska köra in dit...

Men dock en bensin mack att fylla upp tanken såg  jag... (kanske raketbränsle där)  wink

Va nere i februari och rekade för att ta ut bästa vägnotererna till Gps signalen för våran resa.

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 april 2013 · 2 571 Inlägg

Åhfan, ok.
Hoppas folk använder sunt förnuft när bilarna ska fram! smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Lovesupercars work hard and drive fast black stars!
29 april 2013 · 47 Inlägg

Hej!

Jag tror att jag fått dessa datum helt fel i mitt huvud, är det inte den 18 Maj (lördag) som starten går från Köpenhamn vidare genom Sverige? Jag läste 19:de någonstans. Var det inte först planerat att starten mot Sverige skulle gå den 18:de?

Den 18 Maj läste jag istället om att någon cruising skulle äga rum? Vad innebär detta? Att de kör runt i Köpenhamn och visar upp bilarna? 

Någon som vet om några supersportbilar ska vara med i år, som t.ex. Bugatti Veyron, Pagani Zonda?

Tack på förhand!

Mvh A

I spent 90% of my money on women, cars, and booze. The other 10% I wasted
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
29 april 2013 · 419 Inlägg

Lovesupercars skrev:
Hej!

Jag tror att jag fått dessa datum helt fel i mitt huvud, är det inte den 18 Maj (lördag) som starten går från Köpenhamn vidare genom Sverige? Jag läste 19:de någonstans. Var det inte först planerat att starten mot Sverige skulle gå den 18:de?

Den 18 Maj läste jag istället om att någon cruising skulle äga rum? Vad innebär detta? Att de kör runt i Köpenhamn och visar upp bilarna? 

Någon som vet om några supersportbilar ska vara med i år, som t.ex. Bugatti Veyron, Pagani Zonda?

Tack på förhand!

Mvh A

Det kommer många supersport bilar kolla in www.gumball3000.com där är hela uppställningen men inte dom hemliga bilarna... wink

18:e maj är deras podie visnings dag,stickerserna/märkena ska på och cruising på eftermiddan.
Sen på kvällen är det 15:e partyt som skall firas.

19:e maj är Take-offen klockan 10:00-10:30 fick den tiden i morrse för jag har en annan grej på gång uppe i Mjölby som skall startas.

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Lovesupercars work hard and drive fast black stars!
29 april 2013 · 47 Inlägg

Hej igen!

Tack för snabbt svar, då hänger jag med!

Vad har du på gång i Mjölby? Bor nämligen där.


Mvh A

I spent 90% of my money on women, cars, and booze. The other 10% I wasted
Jimmylainen
29 april 2013 · 420 Inlägg

Grand_voyager skrev:

Lovesupercars skrev:
Hej!

Jag tror att jag fått dessa datum helt fel i mitt huvud, är det inte den 18 Maj (lördag) som starten går från Köpenhamn vidare genom Sverige? Jag läste 19:de någonstans. Var det inte först planerat att starten mot Sverige skulle gå den 18:de?

Den 18 Maj läste jag istället om att någon cruising skulle äga rum? Vad innebär detta? Att de kör runt i Köpenhamn och visar upp bilarna? 

Någon som vet om några supersportbilar ska vara med i år, som t.ex. Bugatti Veyron, Pagani Zonda?

Tack på förhand!

Mvh A

Det kommer många supersport bilar kolla in www.gumball3000.com där är hela uppställningen men inte dom hemliga bilarna... wink

18:e maj är deras podie visnings dag,stickerserna/märkena ska på och cruising på eftermiddan.
Sen på kvällen är det 15:e partyt som skall firas.

19:e maj är Take-offen klockan 10:00-10:30 fick den tiden i morrse för jag har en annan grej på gång uppe i Mjölby som skall startas.

Tackar för tiden och övriga infon. Ser ut som en hel helg i köpenhamn är att planera.

Vart i köpenhamn kommer starten att gå? Och övriga grejer om du vet detta. Tänkte kolla på hotell så nära som möjligt.

Senast redigerat av Jimmylainen (29 april 2013)

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
29 april 2013 · 419 Inlägg

Jimmylainen skrev:

Grand_voyager skrev:

Lovesupercars skrev:
Hej!

Jag tror att jag fått dessa datum helt fel i mitt huvud, är det inte den 18 Maj (lördag) som starten går från Köpenhamn vidare genom Sverige? Jag läste 19:de någonstans. Var det inte först planerat att starten mot Sverige skulle gå den 18:de?

Den 18 Maj läste jag istället om att någon cruising skulle äga rum? Vad innebär detta? Att de kör runt i Köpenhamn och visar upp bilarna? 

Någon som vet om några supersportbilar ska vara med i år, som t.ex. Bugatti Veyron, Pagani Zonda?

Tack på förhand!

Mvh A

Det kommer många supersport bilar kolla in www.gumball3000.com där är hela uppställningen men inte dom hemliga bilarna... wink

18:e maj är deras podie visnings dag,stickerserna/märkena ska på och cruising på eftermiddan.
Sen på kvällen är det 15:e partyt som skall firas.

19:e maj är Take-offen klockan 10:00-10:30 fick den tiden i morrse för jag har en annan grej på gång uppe i Mjölby som skall startas.

Tackar för tiden och övriga infon. Ser ut som en hel helg i köpenhamn är att planera.

Vart i köpenhamn kommer starten att gå? Och övriga grejer om du vet detta. Tänkte kolla på hotell så nära som möjligt.

Rådhusplatsen fick jag som svar av Max.... wink
Men på Gumballs sida på facebook står det Axeltorv men det kan va lördagens podiet visning men bara 4-5 min emellan om man promenerar...

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Jimmylainen
29 april 2013 · 420 Inlägg

Grand_voyager skrev:

Jimmylainen skrev:

Grand_voyager skrev:

Det kommer många supersport bilar kolla in www.gumball3000.com där är hela uppställningen men inte dom hemliga bilarna... wink

18:e maj är deras podie visnings dag,stickerserna/märkena ska på och cruising på eftermiddan.
Sen på kvällen är det 15:e partyt som skall firas.

19:e maj är Take-offen klockan 10:00-10:30 fick den tiden i morrse för jag har en annan grej på gång uppe i Mjölby som skall startas.

Tackar för tiden och övriga infon. Ser ut som en hel helg i köpenhamn är att planera.

Vart i köpenhamn kommer starten att gå? Och övriga grejer om du vet detta. Tänkte kolla på hotell så nära som möjligt.

Rådhusplatsen fick jag som svar av Max.... wink
Men på Gumballs sida på facebook står det Axeltorv men det kan va lördagens podiet visning men bara 4-5 min emellan om man promenerar...

Tackar smile

Msport120
2 maj 2013 · 1 Inlägg

Hej! Vet någon vilket hotell dom kommer bo på i Köpenhamn? Är det First Skt. Petri??

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
2 maj 2013 · 419 Inlägg

Msport120 skrev:
Hej! Vet någon vilket hotell dom kommer bo på i Köpenhamn? Är det First Skt. Petri??

Uppdatera din sida med mera info så kan du få lite mera info...

Din proffil är väldigt nyfiken för övriga som är här med...
Så du får jättegärna lägga upp bild på din tjänstebil/bil på din sida....

Övriga skriver pm till mig... om detta.

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang