Inför: Kommande Gumball3000 "säsång 15" 18/5 2013 kl 12:00 start-griden i Köpenhamn /Stelvio Passet /Monaco.

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
11 maj 2013 · 419 Inlägg

johan_dansk skrev:
Är det någon här som vet en shysst bro över motorvägen, eller något ställe där man kan se alla bilar, kanske runt södertälje? smile Man vill ju inte gärna missa de härliga bilarna! wink

Mvh Johan

Hörru det går ju pendeln/SJ över E4:an där med fönster stå där vet jag högt och bra utsikt men lova lägga upp foton...

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
ChrissDaMan
12 maj 2013 · 99 Inlägg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/179158_648640915150996_1078609271_n.jpg
om jag har förstååt de hela rätt, så är detta terminalen Gumball-gänget ska in... jag kommer stå där med video kamera+stativ och system kamera!!!


men jag antar att alla bilarna inte kommer köra på båten på en gång(hoppas jag) i så fall får jag ju chans till att gå runt o filma lite, och få lite bättre bilder!

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
12 maj 2013 · 419 Inlägg

ChrissDaMan skrev:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ … 9271_n.jpg
om jag har förstååt de hela rätt, så är detta terminalen Gumball-gänget ska in... jag kommer stå där med video kamera+stativ och system kamera!!!


men jag antar att alla bilarna inte kommer köra på båten på en gång(hoppas jag) i så fall får jag ju chans till att gå runt o filma lite, och få lite bättre bilder!

Hörru killen det kommer bli invaation det kommer bilar hela tiden skaffa ett stort minne så du får med hela skiten dom kommer att komma i klungor om ca 30 bilar i stöten klarar du av det eller ska jag be att dom delar upp sig....  smile

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
ChrissDaMan
12 maj 2013 · 99 Inlägg

Grand_voyager skrev:

ChrissDaMan skrev:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ … 9271_n.jpg
om jag har förstååt de hela rätt, så är detta terminalen Gumball-gänget ska in... jag kommer stå där med video kamera+stativ och system kamera!!!


men jag antar att alla bilarna inte kommer köra på båten på en gång(hoppas jag) i så fall får jag ju chans till att gå runt o filma lite, och få lite bättre bilder!

Hörru killen det kommer bli invaation det kommer bilar hela tiden skaffa ett stort minne så du får med hela skiten dom kommer att komma i klungor om ca 30 bilar i stöten klarar du av det eller ska jag be att dom delar upp sig....  smile

nja, har ett 8 timmars minneskort så de ska inte vara några problem, inte säker på betteritiden dock hmm

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
12 maj 2013 · 419 Inlägg

Va ute och skulle ta foton på Junior så gled det förbi en kille med en riktig kamera....
Se hur hans bilder blev när dom dyker upp.....

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1960255

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
12 maj 2013 · 2 571 Inlägg

Chriss: Den enda referensen jag har att gå på är senast de körde genom Sverige och då ut till Arlanda.
Vi höll koll via sociala medier och liknande för att se var deltagarna befann sig, när folk nämnde att de första bilarna siktats kring Örebro/Västerås så var det bara att bege sig iväg!
Väl på plats så var det ganska lugnt faktiskt, det verkade som om de flesta cruisade med bilarna på motorvägen samt stod utmed broar hela vägen ut mot Arlanda. De som ville titta alltså.
Jag hade med en simpel systemkamera ut och den dög gott, i år blir det både det och videokamera skulle jag tro.
Bilarna kom väldigt olika, ibland ensamma och ibland i klungor om 10 bilar. Det sistnämnda var förstås bäst för då fick man en chans att se och känna på bilarna istället för att bara se de ensamma åka förbi och köra rätt in bland flygplanen.

För de bilarna som kommer i god tid så tror jag att du utan vidare kommer kunna fotografera/filma i lugn och ro, det är eftersläntarna som är lite stressade som gärna vill köra iväg bilen så fort som möjligt.
Snart är det dags hörrni!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
12 maj 2013 · 419 Inlägg

hyrbil skrev:
Chriss: Den enda referensen jag har att gå på är senast de körde genom Sverige och då ut till Arlanda.
Vi höll koll via sociala medier och liknande för att se var deltagarna befann sig, när folk nämnde att de första bilarna siktats kring Örebro/Västerås så var det bara att bege sig iväg!
Väl på plats så var det ganska lugnt faktiskt, det verkade som om de flesta cruisade med bilarna på motorvägen samt stod utmed broar hela vägen ut mot Arlanda. De som ville titta alltså.
Jag hade med en simpel systemkamera ut och den dög gott, i år blir det både det och videokamera skulle jag tro.
Bilarna kom väldigt olika, ibland ensamma och ibland i klungor om 10 bilar. Det sistnämnda var förstås bäst för då fick man en chans att se och känna på bilarna istället för att bara se de ensamma åka förbi och köra rätt in bland flygplanen.

För de bilarna som kommer i god tid så tror jag att du utan vidare kommer kunna fotografera/filma i lugn och ro, det är eftersläntarna som är lite stressade som gärna vill köra iväg bilen så fort som möjligt.
Snart är det dags hörrni!

Till Hyrbilen det bästa av allt är ju att hyra en helikopter då är ju hela kalaset räddat.....  wink
Men vi är vid starten och påväg söderut från köpenhamn och väntar på det stora kalaset istället....

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
12 maj 2013 · 2 571 Inlägg

Haha ja, det vore ju klart optimalt! wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
12 maj 2013 · 419 Inlägg

hyrbil skrev:
Haha ja, det vore ju klart optimalt! wink

Dom har ett Rally i usa som heter "Goldrush rally" och ett som heter "Luxury 4 Play" där har dom ju det värsta som finns och helikopter filmning helt underbart att se....

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
ChrissDaMan
13 maj 2013 · 99 Inlägg

Ja, jag hoppas väll att de ska gå bra med tiden i allafall.. blir ju bara så jobbigt när man inte har körkort, blir ju så träligt med T-banan o buss, men, vad ska man göra, den som inte jobbar hårt får inte något gott smile



Det pirrar lite i kistan måste jag säja, hela den här veckan kommer bli fantastisk, ska  ju till en bil-affär här i stockholm som heter Callisma AB, ska göra en prov fotografering då smile




http://www.callisma.se/

Hoppas att min sida kan växa en aning samtidigt.

Här e mina kameror för er som är intresserade, en bra start för nybörjare smile
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/417936_649159061765848_149641189_n.jpg
plus Iphone, så jag kan filma, o ladda upp på YouTube snabbt

Im ready!!!!

Senast redigerat av ChrissDaMan (13 maj 2013)

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
13 maj 2013 · 419 Inlägg

ChrissDaMan skrev:
Ja, jag hoppas väll att de ska gå bra med tiden i allafall.. blir ju bara så jobbigt när man inte har körkort, blir ju så träligt med T-banan o buss, men, vad ska man göra, den som inte jobbar hårt får inte något gott smile



Det pirrar lite i kistan måste jag säja, hela den här veckan kommer bli fantastisk, ska  ju till en bil-affär här i stockholm som heter Callisma AB, ska göra en prov fotografering då smile




http://www.callisma.se/

Hoppas att min sida kan växa en aning samtidigt.

Här e mina kameror för er som är intresserade, en bra start för nybörjare smile
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ … 1189_n.jpg
plus Iphone, så jag kan filma, o ladda upp på YouTube snabbt

Im ready!!!!

Synd att du inte är med i starten... sad
Blir ju kanon bilder där......

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
13 maj 2013 · 419 Inlägg

Äntligen fick jag den vad jag har väntat....

Skall finnas på Led Skärmen vid Mjölby den 19:maj kl: 16:30 för beskådning. Nära McDonalds
Welcome Ballers....

Om det blir ändring så kommer jag att skriva det....

Prov visning på onsdag 13:00-13:30 norrgående riktning.


http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1961993

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 maj 2013 · 2 571 Inlägg

Okej, det börjar ju närma sig.
För oss här i Stockholm, vad är det som gäller nurå? Starten i Köpenhamn är från 09 den 19e.
Källa: https://twitter.com/gumball3000/status/ … 1840260096
Då kan vi räkna med att de är uppe i Stockholm vid 14 och framåt.
Det är sagt att det ska vara någon uppvisning vid Skeppsbron/slottet kring 15 fram tills det är dags att lasta bilarna på båten.
Källa: "mrgumball3000 @**** Sunday 19th - 3pm - 6:30pm - Royal Palace - waterfront"

Är det något mer vi behöver veta? Ska man ta en sväng till Skeppsbron först och sen åka till Värtan?

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
13 maj 2013 · 419 Inlägg

hyrbil skrev:
Okej, det börjar ju närma sig.
För oss här i Stockholm, vad är det som gäller nurå? Starten i Köpenhamn är från 09 den 19e.
Källa: https://twitter.com/gumball3000/status/ … 1840260096
Då kan vi räkna med att de är uppe i Stockholm vid 14 och framåt.
Det är sagt att det ska vara någon uppvisning vid Skeppsbron/slottet kring 15 fram tills det är dags att lasta bilarna på båten.
Källa: "mrgumball3000 @**** Sunday 19th - 3pm - 6:30pm - Royal Palace - waterfront"

Är det något mer vi behöver veta? Ska man ta en sväng till Skeppsbron först och sen åka till Värtan?

Nu skall jag kasta ut fiske draget och höra vad jag kan få för mera info...  smile

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
13 maj 2013 · 419 Inlägg

The starting grid is from 9am on the 19th in Copenhagen.
Checkpointen ligger 1,3h från Starten och där e det trångt. Lunch ca 1h där sen vidare.
Tankning på vägen.
Från Checkpointen till Stockholm 54mil nu börjar vi räkna....
Totala sträckan 68mil.

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
PerraB
13 maj 2013 · 45 Inlägg

Hoppas på bra väder!
Kommer åka till Stockholm o dregla!!!
Ska försöka ta lite kort också.


/Per

Saab 9000 AERO "Individual Aero" (1993)
ChrissDaMan
14 maj 2013 · 99 Inlägg

Om de är så att dom ska till slottet/skeppsbron först, skulle jag kunna åka med någon till båten efter?neutral

Vore helt otroligt sjysst i sånna fall! big_smile

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
14 maj 2013 · 419 Inlägg

ChrissDaMan skrev:
Om de är så att dom ska till slottet/skeppsbron först, skulle jag kunna åka med någon till båten efter?neutral

Vore helt otroligt sjysst i sånna fall! big_smile

Finns alltid någin som har ett säte över men det ör mkt 2sitsiga spirtbilar i år
Så det kommer nog bli ont om plats..

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
ChrissDaMan
14 maj 2013 · 99 Inlägg

Grand_voyager skrev:

ChrissDaMan skrev:
Om de är så att dom ska till slottet/skeppsbron först, skulle jag kunna åka med någon till båten efter?neutral

Vore helt otroligt sjysst i sånna fall! big_smile

Finns alltid någin som har ett säte över men det ör mkt 2sitsiga spirtbilar i år
Så det kommer nog bli ont om plats..

Jag tänkte mer någon härsmile

men det kanske är någon i rallyt som kör Escalade eller Cayenne hehe

street_racing_90 Audi racing
14 maj 2013 · 634 Inlägg

tjena grabbar, har läst igenom hela tråden, vill bara ha lite klarhet i de hela, den 18de ska dem köra rundor osv i köpenhamn ? vilken tid å vart ? den 19de ska dem starta kl 9 på morgonen ? , tänkte köra över den 18de och kolla på deras bilar om dem nu står ute så om ni också ska dit så kan jag kanske hänga på er då ni vet lite bättre om vart allt är ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang