efter att ha ägt gammelevo sen 2005 så var det dags att göra något nytt! detta bygge är mitt mest omfatande bygge och jag är bara en enkel chafför så tips och ideer är alltid välkommna! tanken är enkel jag fäller ner en smidd 4g63 samt en dogbox med evoskal och transmission som är ihopplock från olika mitsumodeller. utsidan= race då gäller dragradialer och på gata så blir det 17" glidarhjul(ev större i framtiden). evofront evokjolar lite moddad bakstötfångare.
jag flyttar nu in i en ny projekttråd. den gamla var inte startad av mig och kunde därför inte hamna i rätt forum så nu lägger jag in allt i en ny tråd och hamnar rätt. jag har ju redan tjuvstartat projektet men i skrivande stund så finns det mycket kvar att göra! jag köpte en colt i förra veckan(några månader sedan nu) och nu ska det bli lite mer evo över den. tanken är att använda min gamla evo två som donator. det blir 4wd och en bearbetad 6 bult. i stora drag dom saker som skulle sättas i evon till 2012. vi får väl se hur det går!
en liten film på donatorbilen. dock så är det ny motor och låda som gäller men det framgår ju i slutet av filmen http://vimeo.com/33447425
en japsdämpare på vid köpet som verkligen tar fram det sämsta ljudet ur 1.6 litersmotorns ljud. för övrigt så är det dekaler på sidan som ger minst 20 hk
sambon och jag körde upp och hämtade den. eller rättare sagt jag styrde från högerstolen som den gamla gubben jag är sambon gillar ju att köra!
donatorbilen rensas på det mesta av värde. de enda jag inte bestämt mig om är buren. ny eller moddad från evon är alltenativen. sambon(mussly) och Flanders hjälper till på bilden som synes:) tack för hjälpen som vanligt!
så lite uppdatering igen då!
donatorbilen lastades och kördes iväg. inte ens lite jobbigt att bli av med bilen som jag kämpat med sen 2005. tack för hjälpen alla som hjälpte till att bära liket!
på väg till sin nya ägare!
tillbaka i garaget och fortsätter plocka isär allt
Min sambo är med och leker i garaget.
en kvart senare... ja en jäkligt lång kvart!
passformen är rätt dålig mot dörrarna.. lite väl hej kom och hjälp mig! men dom här skärmarna får sitta till att börja med sen blir det att modda några glasfiberskärmar som jag har liggandes.
insidan är tom i väntan på en bur.
pssformen suger och bultar saknas lite här och där, men framifrån ser den ju lite rå ut!
Nästa steg är att plocka ut instrumentbräda och få hjälp med burmontering. motor låda och transmission kommer lite senare.
tack för all hjälp av polarna som vanligt! Mvh Griffin
lite uppdatering igen då! det är ju lite allmänt mycket annat att göra i livet så projektet går sakta men framåt iallafall! ut i värmen och skruva bort instrumentbrädan.
nu när den är ur så blir ju genast frågan med eller utan. tanken var att ta ur den för burmontering men nu när den är ur så vet jag inte om den kommer igen igen:D
ja slänga eller flocka det är frågan. det är ju mer gatbil med den och besiktning utan vet jag inte hur det går.. värt att fundera på det här
ja mer än så har det inte blivit gjort på senaste tiden men jag hoppas på att det landar en hög med rör i den snart!
MVh Mats
lite uppdatering då!
likheterna är ju uppenbara! på colten sitter fästena till bärarmarna i reservhjulsbaljan istället för en bakvagnsbalk som evon men annars är dom rätt lika. för övrigt så fick vi kapa bort stor del av bultarna på colten som har åkt i alldeles för mycket salt:D
inga fungerande bromsar alla bultar sitter löst osv osv men provar lite ialla fall:)
typiskt tjejer att ha sönder allt!? krängningshämmaren är ju liknande evo 1 likaså bärarmarna fram och jag ska använda evo 2 bärarmar så det blev ju lite moddnigar.
förutom krängningshämmaren fram så gick det ju lätt.
så ser den ut just nu. fortfarande org motor och fwd alltså! jag ska dra om bromsledningar runt om samt byta inre/yttre styrleder. det blir en jäkligt dyr colt med mycket nytt!
framtidsplan! Flandrs ska svetsa bur då jag inte är nån höjdare på svetsning vilket jag bevisat många gånger
vad kan man säga.. jag sa att jag gömt en godis i flandrs bil!
det var allt just nu Mvh Mats
burwn är påbörjad.. men verkligen bara påbörjad för det är långt ifrån helsvetsat än. framstötorna ska bort för övrigt. dom hamnar så jag slår i huvet ju jag har fått hjälp med buren för övrigt..
från ett garage till ett annat det är alltid bra att ha sitt eget lilla ekipage!
en skärm finslipad.. nu går det att öppna dörren med:D
köpte lite nya bromsar.. ny skivor fram och nya belägg runt om.
nya handbromsvajer var ju inte valfritt! men ganska bra att ha nytt!
nya bromsrör bak håller jag på med just nu
vad har hänt annars.. hmm jag har dragit åt alla bultar i bakvagnen. även satt dit en som saknades av nån annledning. smått pillat lite med stolar/fästen till dom men det är några timmar kvar där. det blir en kombination av org skenor och mina sparcostolar. vid tillfälle så ska jag köpa sparcoratt med men allt ska ju betalas också så vi tar en sak i taget
Mvh Mats
motorn ur. nu behöver jag bara en ny. allt finns till nya maskinen förutom ett block typ
kardantunneln har potential. tanken är nedlyft nu och det rostiga där bak ska kapas bort till stor del. resten ska ju fixas till. men det verkar ju finnas plats ialla fall.
sammtidigt som bilen fixas med så blir det evigt pyssel med kärran nu sitter den nya verktygslådan halvt på plats. bara det att jag ska dra elen igenom den.. kanske inte jättemycket plats på en kärra när kablarna måste gå igenom lådan
de var allt just nu Mvh mats
jag började dagen med att bygga en jigg som håller bärarmarna på plats och ger mig bra mått på vart nya bakvagnen skall sitta. sen kapade jag ur lite grand.. lite för mycket här och där till och med det går ju att lösa med en svets så de är ju lungt men när jag tog denna bild så hade jag ju stora funderingar på vad jag gett mig in på
jiggen var ju kanske inte helt genomtänkt när balken skulle dit.. men nu hänger balken där den ska. dock inga bultar i karossen än. en bra bit på vägen iallafall:)
Mvh Mats
ett paket med två skärmbreddare kom hem idag.. vi var tvungna att måtta lite för jag tycker det ser bra ut och jag kommer nog köpa ett par till som skall sitta fram.. lite lagom breddning på karossen för att få dit dragradialerna men när de gäller mina 17" så får jag väl köra en liten spacer för att få ut hjulen lite.
på bilden så synns den grymt seriösa jiggen för övrigt
Mvh Mats
kul att vi har ett par läsare iallafall alltid trevligt med lite kommentarer!
lördagens göra då.. jag har svetsat lite i skuffen. kanske lite väl vild med kapen ibland sen så har jag borrat två av hålen som håller bakvagnsbalken. tanken är att fortsätta idag. jag vill att den ska kunna hänga rätt innan helgen är slut:D sen ska det dit lite förstärkning så att allt håller ihop men det får väl bli lite senare när vi har rätt grejer
vad kan man säga... jag hinner inte alltid så långt som jag tänkt på en helg.... but all for the greater god... nu har jag lite nytta material och ändrat planen om dom sista fästena till klumpen. bara det att jag inte har tid att skruva på en vecka nu. sen så ska det förstärkas också förståss men så här ser det ut iallafall http://www1.garaget.org/gallery/images/2/1205/1205-2edc4c2943749b3aaa270f21262a9eb0.jpg
skylark68 skrev: ser nice ut mats ni får hojta när ja ska komma med garage godis
haha godis är alltid välkommet
Stofer skrev: JAg följer projektet i de tysta. Mäkta imponerad!
kul att höra! tack
CarpeDiem skrev: Grymt jobbat, Griffin
tackar!
KHRacing skrev: Jasså det e du som köpte de beggade breddarna jag ville ha :-) Eller köpte du nya på FIAT ?
Colt e nice med 4x4 :-)
haha jag köpte nog dom du vill köpa
tack jo jag hoppas den blir nice
lite uppdatering igen.. jag har inte hunnit mycket hittils i veckan men idag har jag varit framme och måttat lite med kjolar osv iallafall.. sjukt snygg med maskeringstejp
dom sista bilderna är med dragradial.. dom är 225 breda och måste ha spacer för att inte ta i mot bärarmen. på bilden används inte spacer och då ser dom ju ut att sitta långt in istället. faktum är att dom ju lagomt skulle trycka in org skärmkanten vid en start de här är igentligen låg prio nu men jag var nere i garaget och fixade lite med kärran så då passade jag på..
Mvh Mats
flandrs skrev: går ju fint de dära
jodå sakta men säkert
uppdatering igen då.. passformen på breddarna är ju inte helt 100:D hur jag ska lösa avsluten är inte bestämd än.. finns ju lite olika altenativ..
allt hänger på trekvart.. desstutom så måste jag ju kapa bort lite bakom för att det ska bli bra.. gamla skärmkanterna finn ju kvar än. men jag vill inte kapa för mycket utan måste svetsa ihop lite annat först..
nu sitter sista fästet till diffen lite provisoriskt punktat.. gasen tog ju slut också förståss.. ammatörernas sällskap utan gas kan jag inte göra så mycket mer just nu.. bara förbereda lite inför allt som sedan skall svetsas..
Så att det matchar sidokjolen. kom på detta nu & det e vad jag kommer göra ikvälls :-)
Ivvväg o kapa fan.
njae.. jag har inte bestämt mig än.. alltså om jag kapar där så kommer ju breddarna inte täcka hjulen någe vidare när man tittar framifrån.. men å andra sidan så tror jag att det blir snyggare från sidan. en nackdel med att inte kapa där du säger är ju att jag har ett hål framifrån mellan breddare och plåt istället.. ja som sagt inte bstämt mig än.. värt att grubbla lite på
Uppdatering igen då
jag ställde ner den på marken och beskådade lite för att få lite mer motivation
BYte av hjulbultar bak.. de var ju lite tajt.. men det gick. jag fick bara montera bort abskransen först.. allt gjort enligt mitsubishis verkstadshanbok.. NOT!
Nya bultarna på plats tillsammans med 8mm spacer. nu går hjulen fritt från både bärarm och i framtiden skärmkant när den är bortkapad..
Samma medecin på höger sida fast utan skärmbreddare..
Hjulvinkel model dålig men innanför skärmkanten med marginal ialla fall
sen plockade jag bort dragradialerna från bilen och hämtade nästa uppsättning hjul bra lastutrymme i pajeron tack till per som krängde däck!
Nu börjar de se rätt ut! 215 breda är däcken.. kvallitetsdäck av bästa märke förståss! LINGLONG
de var allt just nu Mvh Mats
myran skrev: Kul att det är igång och byggs igen!
ja de är rätt kul att bygga lite med
Uppdatering igen då!
jag svetsade på lite på diffupphängningen så nu är den klar nu är det bara rörhylsor till 4 bultar som ska dit sen är bakvagnen klar för målning. dock inga bilder på mina skitfula svetsar
en 6b 4g63 har landat i garaget.. kanske kan bli den nya motorn tack till youask som fixade!
dags att kapa bort lite gammal rost och få plats med hjulen!
när jag böjde mig ner och skulle börja kapa kanten så såg jag denna texten.. vem köper inte däck för extra load och lättar bilen!? suck
försa omgången kapning:D
Punkta skärmkant.. inte alls lika kul som att kapa:D rätt fula svetsar som vanligt men med lite mer punkter och lite karosserikitt så blir det tätt ialla fall:D
provmonterar lite.. självklart så vart det inte helt bra än.. ska kapa/svetsa lite i bakkanten av skärmen sen så börjar det kännas bra! det blir ju rätt så bra med plats för att få fjädra ner när jag gör starter iallafall! som sagt jag gör det mest för körbarheten!
och så kapade jag av skärmbreddarna så att dom matchar lite bättre! ja KH nu fick du rätt! jag har även skruvat dit dom undre skruvarna till kjolen. dom yttre skiter jag i eftersom det finns lim i världen!
kapade fram med! jag kapade av kjolen med för att få en någorlunda matchning.. gick lite sådär faktist
de var allt just nu! Mvh Mats
Uppdaterig igen då! lite nytt plock som vanligt nya skärmbreddare till höger sida som jag skruvat dit nu men inte kapat till än. jag skruvade även dit sidkjolen på höger sida och gjorde klart vänster sida lite mer.. det som är kvar på vänster sida nu är bara att svetsa dit ett till fäste till sidkjolen. men som sagt några timmar kvar på höger.. dåligt med bilder tyvär..
ja varför inte.. om de inte synns att det är en evo så måste jag ju skryta desto mer
moddning av org stolsfästen pågår! Madde hjälper till:)
höger sida sitter vettigt lite slipning/kapning och färg bara så är det klart:) ett jäkla plock med stolen som ska i och ur hela tiden
det var allt just nu Mvh Mats
youask skrev: isen!!!
haha vi får väl se hur det går.. du är ju feg att mappa när det är halt
CarpeDiem skrev: Hur går det, Griffin?
jodå det händer väl lite ialla fall men det är ju lite plock kvar innan det är klart
det har varit lite småplockande och storstädning i garaget dom senaste gångerna jag varit där nu till dagens verk.. stolsskenorna är färdigsvetsade och har fått ett lager färg.. jag har en känsla av att det blir ett lager till innan det är klart. men snart går det att provsitta båda platserna
skärmbreddarna sitter på runt om. lite mer karosserikitt bak och ett par fästen till kjolarna sen är bilen stylad jag sänkte bilen lite till idag också när jag ändå höll på och grejade:D det kändes som att det fanns lite att ta av ju!
i fredags så vart det tomt på ena sidan och jag lyckades ta en bild i annan vinkel.. innan min senaste sänkning iofs men lite coolt stuk tycker jag allt att de blir:)
uppdatering igen då! huvlåset passade ju inte helt emot huven.. men nu är det finjusterat.. bara några cm flyttat:D
sen så försökte jag sätta dit lådan.. det gick sådär måste jag säga.. balken passar inte ens lite mot lådan så det blir till att hitta en ny lösning.. tråkigt att lyfta fram och tillbaka när det inte passar.
den gamla ic:n får komma till bruk även på denna bil! lite fästen gjorda så nu sitter den fint
och så svetsade jag dit fästen till grillen/stötfångaren så att den hänger kvar på rätt ställe:D
och så kunde jag inte hålla mig.. nu står den alla dämpare i botten.. 1.5 cm lägre fram vart han idag
den gaml evo 7 kylaren som jag kört med förut verkar inte passa så bra.. men coltens orgkylare får ju plat även med icröret! de här känns lovande! kanske att den är lite för tunn och inte kyler tillräckligt.. vi får väl se.
sen så svetsade jag dit plåtar bak vid båda sidokjolarna så nu är dom ordentligt skruvade! inte det snyggaste men dom sitter där dom ska
tack till Uffe som fixade rörhylsor till bakvagnen
Nu sitter alla fyra där.. på bilden var det bara en klar. nu ska bakvagnen ner och målas och sen tillbaka upp igen. mycket fram och tillbaka:D
det var allt just nu.. mycket mer än så hinner jag inte på en dag Mvh Mats
det var allt just nu Mvh Mats
CarpeDiem skrev: Det ser bra ut, Griffin
tackar
skylark68 skrev: snyggt jobbat mats
Tack hur går de med det där godiset!? jag har ju torka i garaget
Uppdatering igen då
tomt på sidan igen så det blev en liten profilbild till att börja med.. Brum Brum
ja så här ser kontoret ut.. jag insåg att jag måste göra om vänsterstolens fäste nu när båda sitter där.. suck men annars så ser de ju bra ut
ner med bakvagnenen för att pensla på lite färg.. check! det går sjukt fort att skruva upp och ner när man inte måste bygga massa dock så ska ju golv svetsas och rost slipar innan det går att måla där bakvagnen satt så det kommer ju ta ett par minuter
hmm difflock variant skottsäkert.. dock så behöver det jängas lite osv.. nån som är frivillig lättlurad!?
en lite bättre bild på plåten som håller kjolen!
det känns ju lite hål i huvet att skruva ner allt när det satt så fint men så här tråkigt ser det ut nu igen
det var allt just nu Mvh Mats
CarpeDiem skrev: Var köpte du stolarna, Griffin?
jag köpte dom på realcar. men det finns väl säkert nån i typ varje stad som säljer sparcostolar:P
youask skrev: colt motorbalk?
jag tror evons org balk passar.....
jag tror det också! har redan fixat en
Uppdatering då!
Madde har penslat en del bakvagnen blir hammarlacksblå
jag tvättade av bakdiffen. de nya locket skall göras i ordning och sen så borde bakdiffen justeras lite.. alldeles för snäll i nuläget.. men det går att lösa
och så en liten sneakpeak på hur den blir när den är lackad.. det är ju inte hundra men det ger ju lite uppfattning tack till st220hgv som kladdade dit rätt färg!
punktat upp plåten i skuffen.. inte hela vägen eftersom jag ska montera tank där bak med
under och hjulhus blir det hammarlack. bara penslat på runt bakvagnen än så änge och inte ens där är det klart men en bra bit på vägen har jag kommit.
skruvade ihop lite på bakvagnen som ska upp när färgen på bilen torkat. scuk. jag vill ju nu
tack till skylark68 för besök och garagegodis Det var allt just nu Mvh mats
CarpeDiem skrev: Snygg färg
haha ja riktig proffslack:P
Uppdatering igen då! söndag morgon. folk har säkert massa viktigt att göra då som att sova kolla på film osv men jag bara roar mig och ligger under colten
orgdekal på locket! lite colt att det hållt sen -94
diffen ska ner igen när det andra locket är klart så den sitter inte någe vidare och dom andra bultarna hänger rätt löst som vanligt men nu börjar det kännas att de går framåt ialla fall
låg är väl alltid bra eller!? fram och tillbaka med allt hela tiden.. nån gång så blir den klar!
CarpeDiem skrev: Duktig du är, Griffin Fortsätt kämpa med projektet, gubben
Vore kul att se dig köra VSC cup nästa säsong
vi får se hur mycket åka det blir och vart när den är igång. inget utlovas:P om den funkar bra så kör jag ju mer men dom brukar ju inte funka så bra
youask skrev: hammarlack på sprayburk är grymt bra annars
jo det tänkte jag faktist inte på men ett par sånna burkar ska jag köpa för vissa delar är ju bättre att spraya:)
Uppdatering igen då!
och så ska maskinen i..
jag började direkt inse hur fel den nya balken kändes..
det jobbiga här är att jag antog att det ena bakre fästet var rätt och att det andra borde moddas.. men jag visste inte säkert när motorn inte satt där så jag vågade inte heller chansa.. alltså i med maskinen!
Kopplingen rättas till och sen börjar ett arbete som irreterar mig fortfarande! jag försökte nämligen sätta ihop motor och låda under en lång tid otan att lyckas. jag fick på ena lammelen men inte den andra och lådan ville hela tiden på snett..
när det inte gick så lyfta jag i motor och låda separat:D tillslut så insåg jag att jag hade dubbla styrstift på ett ställe... alltså ett satt kvar i lådan och ett kvar i motorn.. då är det ju omöjligt att få ihop dom. så med ena styrstiftet borta så gick det enkelt att få ihop dom helt plötsligt!
tack till youask för motorfästet! kanske inte alltid så lätt att få tag på evodelar men när man har polare som leker med samma typ av bilar så går det lättare! vid sidan om evofästet så ligger ett colt org som inte passade så bra
där bulten sticker ner med mutter på är inte org och sen fick jag kapa bort lite mer på framvagnsbalken för att kunna måtta med vinkelväxeln. när det är klart så är det bara att rivar ur allt igen för att kapa seriösare svetsa ihop slipa bort massa rost och måla på löite färg
tadaaa!
När motorn väl är på plats så är frågan.. hur ska kylaren få plats och vad för kylare ska jag köra med!? inte övermycket plats kvar..
CarpeDiem skrev: Då får jag hålla tummarna att Colten fungerar hela tiden så du kan vara med och köra VSC cup nästa säsong
Ontopic: Bra jobbat, Griffin Fan vad trångt det är nu när motorn sitter i.
jo dåligt med plats finns det gott om!
uppdatering igen då! idag har jag pysslat med grenröret. det som gjordes var att jag kapade bort flänsen mot turbon för att rikta snurran lite bättre sen så kapade jag bort wgröret la igen det hålet och gjorde ett nytt wg rör/hål på andra sidan.. resultatet är att kylaren får plats! jag ska finjustera kylarens fästen lite grand bara annars så är det klart
här är wgröret avkapat och flänsen likaså. hela snurran hänger med spännband och måttas in så got det går
och så svetsa ihop skapelsen det kanske inte vart ett jättesnyggt täcklock där wg:n satt förut men det fyller sin funktion ialla fall
Tada! det ser ju ut att passa bra fast jag erkänner att kylaren i skuffen systemet hade klara fördelar! typ att jag måste ta bort allt i delar nu för att få bort turbon. kompressorhuset går inte bort utan att lossa grenröret och för att lyfta uppgrenröret så måste turbon bort och kylaren.. lite osmidigt att skruva med men det brukar ju inte bli jättemycket strul med en gammal holset
det var allt just nu Mvh Mats
KarlNilsson skrev: Insane att den här resan började för dryga 5 år sen. Får tiden verkligen gå så här fort? Kikar förbi med skruvarhandskarna så fort jag får lite tid över
Btw den där hammarlacken väcker en hel del minnen! Haha
nä det är bara inbilning;) jag är fortfarande 25 det tycker jag att du ska göra haha ja nog har den färgen använts flitigt!
mr eastman skrev: Underbart att se att du fortfarande kämpar på Mats! Det är så man blir lite sugen på att skaffa ett åk igen
tack! kul att det uppskattas du kanske skulle bygga en ny gtr/celica jag tycker fortfarande att tanken var cool
myran skrev: "bygg om grenröret" var det någon som sa.. Haha.. Kul att det händer nått.. kommer bli rå
haha ja det vart ju bäst så! men det kanske bygge om lite till där framme innan jag är nöjd! faktum är ju att kylaren ligger lite väl nära grenröret och fläkten får ju inte alls plats. et par garagepolare har kommit fram till en bra lösning som jag kanske sätter i verket:D det frå framtiden utvisa
Uppdatering igen då!
jag började med att hänga dit en vinkelväxel för att sedan börja måtta på kardanupphängning!
sen borra hål kapa till plattor i 2mm och svetsa dit bultar som håller uppe stödlagret!
sen pröva dp... inte så oväntat kanske eftersom det var tajt förut men nu så passade den inge vidare..
vinkelslipen.. mitt favoritverktyg:D
det vart verkligen att börja från ruta ett. fler och fler av dom gamla bitarna fick kapas bort då grenröret skiljer och sen framvagnsbalken som nästa problem.
konstaterande.. jag svetsar bättre nu än föra gången jag byggde ihop avgassystemet
dåligt med plats finns det gott om.
så långt hann jag med röret sen tog gasen tålamodet och tiden slut men jag fortsätter i veckan om jag hinner
det var allt Mvh Mats
youask skrev: keep it up!
jag gör ju det
Uppdateing igen då! jag började med att svetsa dit flexröret på dp:n sen gjorde jag en grymt diskret kona för besiktning/gatkörning..
sen kapade jag av balken som jag svetsat och grejat med för att få dit huvlås samt grillfästen.. det var ju som sagt en bra ide på gång.. nu blir kylaren lutad framåt och får på så vis lite avstång till turbo/grenrör. samtidigt som jag får dit fläkt på rätt sida. iden kommer från garaget polarna som också håller på att bygga lite leksaker:D
precis som jag trodde så vart det svårt att stänga helt plötsligt:D men det löste sig med min kompis vinkelslipen
helt plötsligt stog jag där utan fästen till varesig ic eller stötfångar/grillen.. men med lite fyrkantsprofil och uppfinelserikedom så löste det sig:D
jag ska inte säga att det vart luftigt men det vart iallafall bättre
nu hänget stötfångaren i sina nya fästen! jag har ju allämnt plockat allt fram och tillbaka hela dagen för att få till detta men nu är det nästan klart! lite finslip bara:)
Uppdatering igen då!
det så ju lite tråkigt ut när jag bara hade kapat av så det fick bli lite finslipning..
Jag och min kompis vinkelslipen gjorde lite mer plats på vänstersidan för tryckrör osv med
Jag har länge tyckt att luftröret var opraktist.. det gick ju inte att få bort filtret utan att riva fronten.. Ny bil ny lösning:D nu sitter det en siliconböj på slutet så att jag får bort röret lätare när jag vill
även tryckröret platsar ju! det är gammalt dt med som synes
när jag kapade bort den där sista biten från sugröret så fick jag en sån genialisk ide:D
hmm varför inte liksom!?
ja detta är ju inte så svårt..
sakta men säkert växer det fram! upp för att måtta/Punkta ner för att svetsa.. bit för bit så kapas svetsas och byggs det fram ett litet slutrör på systemet..
så långt blev det.. nu ska en v-bandsfläns dit och sen ska det vara skarv mellan bes/gata och systemet för bana.. alltså kat icke kat..
ja det blev snett:D men det ska slipas lite tilll så att det blir rakt sen så kapade jag ur lite till plast på stötfångaren.. perfekt designe för att ta bort ribborna som satt där org. nu ser det org ut och effekten att den blir lite fallskärm slipper jag kanske ser lite höre ut men det kan jag offra
aha oljekylare är bra att ha nu har den fått lite upphängning med
vattenpumpen.. inte helt bestämd än men den skulle ju kunna hänga här sitter med stripes just nu ..
tryckrör med dump.. det ska nog byggas om lite..
plockade isär kardan för att den ska kortas.. vet inte av vem än.. inte fått tag på någon som kan.. ja jag är lite klantig ibland mina händer samarbetar inte med varandra jämt !!
idag avslutade jag med att styla kärran lite! ett klistermärke i mängden det var allt just nu Mvh Mats
st220hgv skrev: Det blir bra detdär!! Tycker det blev tufft med bakkofångaren och slutröret Co(o)lt lixom.
tack! chafförshumor på hög nivå
Uppdatering igen då! monsterlocket är klart! tack till Krister som fixade! nu behöver jag bara rätt längd på bultar för att få dit det:)
fixade en siliconslang mellan filterröret och turbon sen så rensade jag bort orgkablarna i motorutrymmet! skönt att slippa se dom bara det att nya ska dit sen
om v-bandsklämmorna kommer till helgen så blir det avgasbygge på hög nivo fint att billiga simons numera har 3.5"
ja jag kanske är lite omständig ibland men jag kunde inte hålla mig! numera en lätt putsad dieselböj! även om den behöver slipas lite till sen:D
Nykortad kardan! tack till Danne som fixade det i väntan på rätt bultar så får den hänga på dessa
sen ur med motorn igen för att fixa till framvagnen..
tur att Madde var med så att jag slipper göra så mycket
ja där har jag satt mig för att vila en stund och berätta för madde vad som ska bort!
ganska stort behov av renovering dessutomså har ju jag kapat sönder undersidan för motorfästet så det ska slipas och svetsas lite grand och sen målas
göra rent och måla lite färg här med kanske
det var allt just nu Mvh Mats
Uppdatering igen då! slipade och svetsade lite på framvagnsbalken som sen ska penslas. den kommer bytas ut i framtiden då den är i dåligt skick men just nu så får den duga!
jag slipade av svetsarna på ljusrampen eller vad det nu kallas.. jag tyckte det såg lite mer hemligt ut
sen så började jag maska lite inför lack av motorutrymme..
lite delar döck upp ifrån FlandersMotorsport huvlås och v-bandsklämmor för mina 3.5" rör
provade lite smått.. hmm det blev lite för högt vilket betyder att det måste svetsas och grejas lite..
När svetsen ändå skulle fram så kunde det lika gärna få spåra ur lite grand..
problemet med min sänkning som var ganska lagom förut var att drivaxlarna tog emot mina cooilisar.. så med lite höjda torn blir det bättre igen:lol: nä det är inte den enklaste vägen men det var billigt;)
upp med huven i bakkant för att få mer plats till fjädertornen och få lite luftutsläpp när jag kör!
svetsarna är under all kritik och hela grejen var lit emer invecklad än vad jag trodde från början jag fick slipa lite på huven och modda en hel del för att få ihop detta! mycket små bitar blir det och än är det inte klart.. men så här ser det ut ialla fall
sista bilden som togs för dagen! båda sitter som synes på plats även om det är stora håla lite här och där och sen när det är klart så kommer det gå åt kilovis med spackel men jag är lika glad för det:D för övrigt så tog detta sån tid att jag totalt glömde av huvlåsen!
robininfOCUS skrev: Blir en tuffing! Att de inte gjorde colt 4x4 från fabrik?
om jag minns rätt så fanns det väl nån 4wd colt från fabrik.. men äldre tror jag.. hur som helst så hade jag sparat jäkligt mycket jobb om dom gjort bilarna rätt från början så att inte jag behövde bygga om så mycket
_Fredrik skrev: Brutalt projekt! Kommer helt klart att följas
tackar!
ROBIN_____ skrev: awesome!!
tackar!
billros skrev: Vilket jobb du lägger ner grymt att du orkar plocka med allt typ 100 gånger!
haha det gör jag inte igentligen jag bara gör det ändå! det är sjukt jobbigt men det är ju kul med så drivkraften är ju målet och sen blir det klart lättare när jag får lite feedbakc vilket jag känner at jag fått gott om här inne idag!
Larzzon skrev: Är nog ett av dom fränaste projekten ja sett! Vart ju riktigt snyggt stuk på den
flandrs skrev: Å nu har ju flanders motorsport försett dej med en fin tank oxå
I sommar hoppas vi på mycket åka å lite skruva
ja lite moddning av tanken sen blir det bra! alltid kul när det trillar in lite saker:)
Woopiloop skrev: Så skadat! Kommer bli skitbra!
haha ja fast jag är lite skadad så detta bygget passar mig bra jag hoppas att det blir bra
delray58 skrev: prem lagd!! kul bygge kommer följas !
tackar! kul att det uppskattas så mycket!
Uppdatering då! den första i denna tråden. lite pinsamt kort kanske men ändå
lite penslad.. som sagt denna vill jag byta ut i framtiden bara det att allt ska köpas/betalas så tills vidare så får den duga..
på plats igen:) jag tänkte att dra på lite färg i motorutrymmet snart men där nere så är det ju inte viktigt.. maskar lite bara
känns spontant som en ok sänkning
första huvlåset på väg ner..inte klart men påbörjat iallafall:D
senaste musslyproduction filmen.. vid 0:30 så syns colten. jag filmade lite för att ha före/efterfilm https://vimeo.com/56077542 det var allt just nu Mvh Mats
RBBN skrev: Vilket jäkla projekt! sjukt rolig läsning med så stora uppateringar, är för rastlös för att läsa projekttrådar för rätt vad det är så slutar dem och man vill se mer, här verkar det ju hänt massor fram till skrivande stund och det är riktigt kul att du fått med det mesta du gjort.
tackar! jo gammal som jag är så har jag ju hunnit bygga lite förut med så jag vet att jag blir klar redan innan! det är bara fråga om tid och pengar
Tunezz skrev: Grymt!!
Tack
Lozinmust skrev: Underbart, nu jävlar vill jag att tiden ska snabbspolas framåt till vårkanten!
oj nej jag har ju för lite tid redan nu!! men visst kan det bli kul att rulla en sväng eller hundra i sommar
Denniz_ skrev: Riktigt grymt projekt! Hade själv tänkt denna tanke av projekt då jag fattat att de ska se relativt lika ut i infästningarna Grymt att någon gör det! Premlagd!
jo två motorfästen passar ju rakt av och det andra evo skulle ju gått att få dit med om jag hade haft det kvar tackar! kul att det uppskattas!
Dajb skrev: Ruskigt kul projekt man har ju varit lite lätt svag för dessa swap sen man såg youask's fläskiga colt evo för första gången
Lycka till!
mvh
Youask byggde ju väldigt annorlunda.. en nyare kaross så alla motorfästen osv vart fel. på mon passar ju faktist två av org fästena. sen passar ju uppenbarligen inte bakvagnen helt org. sen så är ju youask lite mer sleeper. jag tycker gott min kan få synnas lite med.. sleeper funkar ju ändå bara en gång
tack! kul att det uppskattas och att folk har lite koll på vad vi galna örebroare håller på med
Stofer skrev: Detta är svingrymt!!!
tackar:) rätt nöjd
Shewii skrev: Häftigt bygge! Kommer följas
tackar!
EnNaN skrev: häftigt bygge detta kommer följas
tackar! det tycker jag
Soderholm skrev: Mycket rolig läsning, lycka till i fortsättningen!
Tackar!
Uppdatering igen då! nu när det varit jul osv så har jag inte haft mycket tid över men idag var jag äntligen nere igen bara lite smått gjort men det går ialla fall framåt igen
Jag svetsade och fixade lite på kärran vars stödhjul gått sönder.. då fick min spackelslav jobba lite
Inte klart men det ser ju vettigt ut ialla fall jag har slippat det värsta på svetsarna och sen vart det mycket spackel
Jag kunde inte hålla mig han skulle ju ner på hjulen med jag tycker sänkningen är bra både fram och bak nu jag ska fortsätta i veckan och förbereda inför motorutrymmets lack
det ser ju verkligen ut som en leksak
det var allt just nu! tack för alla kommentarer! detta ger bra motivation! Mvh Mats:)
vieon skrev: Beställer nog en evo3 front i början av nästa månad om jag inte hittar någon annan. Så vi kan ju höras då om du ville ha min gamla.
jo helt klart!
skylark68 skrev: gött mats hoppas de går bra utan garage godis
jo lite trögare går det utan godis men det går ju framåt ändå
st220hgv skrev: Han sitter bra på backen nu colten. Va duktig flickvän du har som grejar så. Kul att ni kan bygga tillsammans.
jo jag är mycket nöjd med höjden! ja hon är ju med och skruvar nån gång ibland ialla fall
Lite uppdatering igen då
det går lite segt framåt men lite har jag fått gjort ialla fall. motorutrymmet är lackat. och det är sjukt oseriöst gjort men det är bättre oseriös grå som utsidan ska vara än den röda som var innan tycker jag:)
Motorn på plats igen men inte lådan.. den har youask som uppdaterar lite mer missar som ppg inte insett bör fixas när gogsatsen monteras i en evolåda..
Flandersmotorsport har levererat en stycke tank. tanken nu är att ta bort golvet som jag punktade dit och sänka ned tanken för att sedan ha någe form av skruvat golv över.. inte helt bestämt än
det var allt just nu! tack för alla kommentarer! det är väldigt kul att så många är intresserade av projektet
st220hgv skrev: Det var en snygg tank. Göm inte hela
haha jag hade gärna haft den synlig men den måste vara utanför bilen så då blir den lite gömd..
grejat lite grand idag igen.. förs ut med golvet ut skuffen igen:D sen så vart det lite måttning. tanken sittter bak på en punktad profil.. tanken ändrades sen till att ha batteriet på sidan av tanken:)
sen så måste det ju vara en låda runt tanken för att det ska räknas som utanför bilen:D den blir ju obehagligt lik evons kylarlåda:D
svetsat lite och grublat lite. lådan är ju inte klar på långa vägar och grund ideen var att ha en svetsad låda och en löst lock men vi får se.. kanske hela lådan blir skruvad
mr eastman skrev: Grymt jobbat plutten! de va dock rätt länge sen du shoppade på rätt ställe till kälken
tack:) för dåliga rabatter förståss:D
putz skrev: Riktigt grym colt!! Talar absolut inte för mig själv när alla vi sitter som möss o väntar på nästa stora updatering
Tackar! det blir ju ingen stor uppdatering men ändå en uppdatering iallafall
CarpeDiem skrev: Här har det hänt en hel del sen sist jag var inloggad här Kämpa på, Griffin
det går sakta framåt.. tack!
Uppdatering igen då! lite annat att stå i så colten får inte så mycket kärlek som den behöver.. men men det är väl bara att jobba hårdare
jag har köpt ett par skåp som ska vara i garaget.. menningen är ju att få lite finare sen när jag flyttar in i nästa garage. jag har ju en del saker liggandes som nu inte är i mekgaraget.. ett ganska utspritt liv har jag
dom var väl inte direkt nya och fina heller men med lte kärlek så blir det vettigt ialla fall kraven för ett garage är ju inte dom högsta i finich men det kan ju vara kul om saker hänger ihop lite ideer har jag väl alltid haft mer att laga här tydligen jag har även vari lite kreativ och gjort dessa.. dom används när jag drar spänband som förlängare så att jag spänner hårdare.. jag brukar inte lägga upp sånna bilder men nu gör jag det av en annledning.. kommer snart punktade upp en plåt till på min lilla låda.. nu till mitt lilla problem.. om jag inte lekt så mycket och gjort allt annat så kanske inte svetstråden tagit slut så att jag inte hann göra mer på bilen idag suck
Bjuder på några bilder till som jag tagit:) där någonstans finns en colt:D fronten hänger på en nylackad balk.. v-lådan väntar på att göras iordning av youask. den bör öppnas om ett par veckor så jag får pyssla klart skufen till dess tänkte jag vintern verkar ju vara borta för tillfället men när det snöar igen så har vi en till 4wd att köra som tar sig fram vettiget det var allt just nu Mvh griffin
det stämmer nog bra jag hade en bild i huvet när jag köpte dom av hur bra det skulle se ut med vita 17" mot den blå evolacken! lite orgstuk fast större liksom:) nu skulle jag dock vilja ha några andra hjul på den men det kanske kommer i framtiden:)
uppdatering igen då
jag har hunnit med lite kosmetiskt.. som lite tryckrör och turbo. tryckröret vid spjällhuset skall dock byggas om igen.. målet är att ha så lite kopplingar som möjlig och dom som är skall vara läckfria.. vi får väl se hur det går..
båda drivaxlarna fram vinkelväxeln och dom sista bultarna på gardan drog jag dit med. på bilden så synns drivaxeln vänster fram som är evighetslång
när jag ändå var i garaget så passade jag på att måla den slitna domkraften.. den är från 70talet och målades om på 90 talet så den borde ju klara sig i 20 år till nu då ja jag är lika duktig som en femåring på att måla!
efter lite labbande med spacerplator från biltema så har jag konstaterat att 20mm är lagom. så nu är det bara att beställa rätt tjocklek och lite hjulmuttrar så blir den fin nöjd med höjden! kanske får slipa av lite på skärmkanterna bara.. annars vekar den hjulen gå fritt
Mattias-M skrev: den domkraften får ju inga top betyg av antikdeckarna nu ju vafan !
haha vilken miss! med tanke på åldern så kan jag ju ha tappat 30k i värde nu:D
dags för uppdatering igen då börja dagen med lite blandade rör..
alla skarvar får v-bandskopplingar. inte för att det blir så många men ändå..
det röret som är närmst bilden är raceröret som ska få en ljudämpare. dom bortre är lite gamla rör som jag tänkte göra besiktningsvänliga. lite lättare att byta en kort bit med ljudämpare och kat..
jag kapade ner lite gran men det är ändå trångt att få dit ljudämparen under bilen.. jag har inte get upp än men jag kanske åker på att köpa en annan dämpare som är lite mindre :S just nu kändes det som att denna är för lång och tar i allt under typ
tänk att en så lite bil behöver ett så stort avgassystem. inte mycket kvar nu för övrigt. en upphängning mitt under, wg-röret och en lambdahylsa. svetsarna är lite till och från som vanligt men jag är ju chafför och inte mekaniker
Nomenia skrev: sedär.. kul projekt detta kommer lätt följas
Tackar! kul att höra
CarpeDiem skrev: Det blev ju riktigt bra, Griffin
haha trodde du ja:P det blev ju inte helt bra!
Uppdatering igen då! jag fortsätter pynta garaget! en liten michelingubbe känns ju alltid rätt för en chaufför
gör om gör rätt! jag vart missnöd med röret på mitten. vinkeln var lite fel och v-bandskopplingen vart för låg.. det var bara att kapa lägga till en liten bit rör mitt på och svetsa ihop nu är jag nöjd! för tillfället ialla fall
jag känner mig riktigt nöjd med sysstemet! känns helt rätt att ha det över bakaxeln även om det var lite trångt! i framtiden så måste en ljudämpare komma dit men för tillfället så prioritetrar jag annat:)
ett wgrör rakt ner i dp:n jag måste svetsa dit en lambdamutter också, annars börjar det kännas klart!
ja också lite nya garagesaker.. jag är trött på att ha rör liggandes överallt.. så jag har gjort en hållare som ska sitta på väggen utan att rören ramlar till höger och vänster.. den är inte klar men tanken synns ju
Jag avslutade i garaget med att att rulla bak bilen och sopa lite grand knäppte ett par bilder när jag hade chansen!
Men ditt rör från Wastegate till downpipe. Sickar du inte avgaserna rakt emot flödet i downpipen? Om jag ser rätt känns det inte riktigt optimalt. Borde väl vara tvärt om?
tänkte på de jag med.. den borde sitta längre ner för att inte bromsa avgaserna
haha bra poäng ni har! att jag inte såg det själv.. ibland gör jag sånna härliga missar det får justeras i framtiden men just nu har jag gått in på lite annat..
jaha dags för uppdatering igen då! händer inte så mycket just nu eftersom jag har lite annat att stå i men några korta svängar till garaget har det blivit ett skåp till klart! det blir nog ett snyggt garage till slut
test av dragradialer. verkar funka fint med samma bredd som på dom andra fälgarna så det vart en beställning av seriösa spacers
dom fram sticker ut mer men jag vill ha lite marginaler för fjädring bak så det får bli lite mer funktion än utseende
börja med buren med!
seriöst som vanligt
det är inte så lätt att få den tajt emot karossen men jag försöker få till det:)
det här var inte mitt fel.. röret hoppade in i rutan av sig självt.. ja så var det!
inget svetsat än men jag har ju iallafall slipat till två rör.. nu är det bara resten kvar
ett antal timmar kvar men det blir nog bra till slut jag är inte helt nöjd med bokkningen på huvudbågen. den känns för smal i överkant.. men jag tror inte jag skule göra det bättre själv så det får vara så här.. synns inte riktigt på bilden men fler bilder kommer fram över.
kärran fick lite kärlek också! nytt stödhjul och sommmarhjul på! nu ska jag bara ha en färdig colt att ställa på den
riktigt kul att så många följer tråden! i skrivande stund 99 så det magiska 100 sträcket är nära nu! det var allt just nu Mvh Mats
CarpeDiem skrev: Kommer bli riktigt bra, Griffin. Kämpa på med projektet
tackar! kämpar när jag hinner och har råd typ
st220hgv skrev: Härligt med lite mer bilder. Ser bra ut!
tackar! jo det har varit lite långsamt nu men det börjar ta sig:)
putz skrev: Ser bra ut! riktigt roligt projekt o följa! speciellt med massa biler
tackar! jo mycket bilder brukar det bli
uppdatering igen då!
Lite leveranser kommer ju då och då lite spacers och muttrar ifrån manton kga har kommit och monterats bak nu när han ändå var upphissad
att måtta kapa och punkta en bur är ju lätare sagt än gjort! men jag försöker få ihop det ialla fall
samtidigt som jag sätter dit den strävan så funderar jag på snapofrattnav.. kankse skulle vara smidigt
grubblar på tanken om kors mot dörren. det behövs inte ur dragrace synpunkt men kanske vettigt ändå.. men å andra sidan så blir det ju inte direkt lättare att ta sig i och ur.. nån som har åsikt om det!? bra dåligt..
högra sidan är i princip färdigsvetsad. vissa svetsar blir bättre än andra speciellt dåligt när det är trångt givetvis.. även om buren så att säga går att trycka ned så blir det trångt. nu är dock gasen slut igen.
smyger in en till bild;)
kvar på buren är några strävor i mitten baksträvor alla plåtar till golv och en jäkla massa svetsande.. så jag har att göra ett tag till med detta
EvoTre skrev: Loooking good! Hoppas vi ses på vägarna nu till sommar
tackar! jo det vore kul
fortsättning med buren
bakstöttor på gång idag
jag blir rätt nöjd med resultatet känner jag det är långt ifrån proffsgjort och vissa detaljer är illa men jag får ihop det ialla fall
så här ser det ut just nu främre delen helsvetsad bakre stöttorna är punktade. inga plattor i golvet än och minst fyra stag kvar att svetsa dit.. med andra ord jag har att göra hela helgen:D
när jag tröttnat på att svetsa så började jag måla en hylla som ska bli lite fin till nästa garage färgen tog slut men jag löste det ändå
st220hgv skrev: Bra Mats och hyllan är vit ser jag
haha bra att du hänger med! jag kan ju hjälpa till att måla på lastbilen din om det behövs
putz skrev: Ser bra ut! kul projekt oxå! älskar att du lägger upp mycket bilder
tackar! lägger upp lite extra många bilder från dagen då
flandrs skrev: blir guld
kanske inte guld men vettigt iallafall!
Uppdatering igen då! för att lyckas helsvetsa rören som går längs sidan och mot framstöttorna så ficka jag spänna ihop framstöttorna lite grand.. sen vart det spännande att få tillbaka dom jag har börjat på dom boxarna som är till framstöttorna men massa jobb kvar.
bakstöttorna har fått plåtar och blivit helsvetsade idag.
ett par rör till på plats.. nu är det bara två rör kvar!
sumering av burbygget. kvar att göra två boxar till framsträvorna. ett litet rör från huvudbågen mot kardantunneln. samt platta på kardantuneln. lite rostlagning samt göra klart plåten som håller huvudbågen på vänster sida. en sträva bak för att hålla bälten. det är mer eller mindre det som är kvar.. en massa jobb men om jag har flyt så är det klart innan påsken är över
tagit bort lite lister och emblem idag.
jag gjorde rent lite på högerdörren.. inte klart men äen en början. är det bara jag som får en svag känsla av att högerdörren är utbytt!?
ett par fina klistermörken kvar på bilen.. försök inte sno min stereo. och om ni undrar hur det där med elektroniskt spärrad fungerar så är det så att all elektronik är urplockad för att göra den stöldsäker eller något
Lowmotion skrev: 600 kusar i liten låda, sjukt ballt!
tackar! jodå det låter ju som en farligt rolig ide redan på papper
CarpeDiem skrev: Mycket bra jobbat, Griffin
jodå försöker iallafall!
Uppdatering igen då! jag började med att poppnita dit lite aluprofiler runt lådans kant. här ska det sen sitta lite lister.
kapa till luckan lite bättre dit med gångjärn lite låsning alukant mot gångjärnen och sen svetsade jag dit fyrkantsprofil samt en plåt som ska hålla batteriet.
iväg med brukscolten och hämta slang som ska vara mellan tank och pump. tanken fick ju plats här med
sen provmontera lite.. det ska dit lite mer som håller batteriet och sen ska det kittas och svetsas lite mer här och där men ungefär så här ska det se ut:)
så ser det ut stängt. med låsning och allt
så lite eller mycket hinner jag på en dag Mvh Mats
uppdatering igen då! Madde har fortsatt att dra av dekaler och limrester från lister.. nu är det bara dom från emblemen och gsrmärket på huven kvar
ta bort lite rost och slipa tak! anledningen till att det inte blir nån seriös lack är i grunden för att taket måste bytas först! det blir lite mycket pengar för allt..
nu sitter äntligen två hela huvlås på med rätt skruvar
ett tjockt lager med svart hammarlack känns bra ibalnd
detta ser man när man böjer sig ned bakom bilen. lite hemligt iallafall
ja insidan lackas med burk och utsidan skall dippas. anledningen till att det blir dipp är att jag började fundera på takbyte osv.. blir liksom inge bra med seriös lack när jag vill byta lite delar vart efter.
CarpeDiem skrev: Duktig du är, Mats Kul att Madde hjälper till
ja ibland så är hon med och leker
longcat skrev: oj vad kul att ha en sån här bil! längtar tills den är klar så man får se monstret bränna gummi
haha ja det gör jag med
uppdatering då! dörrarna och bakluckan är inte lackade och färgen är slut så lite detaljer här och där ska bättras på. så här ser det ut just nu ialla fall
svårt att se men här missade jag ganska så mycket på bäda sidorna
oj bra fråga! jag vill köra med den i sommar! men ingen riktig deadline.. det är en del kvar så jag kämpar på och försöker få så mycket som möjligt gjort.. faktum är att vi flyttar i sommar och då kommer vi även ha mekgarage där så jag känner lite tidspress att hinna med mycket nu innan jag får mer annat att göra.. jag vet att det finns lite lokala träffar osv och jag siktar in mig på dom och missar dom en efter en känner jag
RobiinLarssoN skrev: jävlar roligt projekt
Tackar!
st220hgv skrev: Kul o följa detta!
det tycker jag med! lever ju lite på visionen om resultatet
CarpeDiem skrev: Kämpa på, Griffin
jag gör ju det
Lowmotion skrev: Bli jäääävligt bra, ska bli kul att höra det lilla monstret ryta sen :-)
Kom att tänka på en sak.. Colt.. betyder det att den blir snabbare är en pistol kula? hahaha Du borde få tag i original bokstäverna och köpa ett extra O och skriva COOLT bak istället hahaha
BTW, AG som du tog bort är ett street klädmärke som heter ANALOG...
haha jag är rädd för att det blir mer bröla än ryta om jag inte hunnit fått dit nån dämpare innan uppstart men det får vi se då till att börja med så blir den emblemlös och det kommer den troligen vara.. jag är inte så mycket för emblem haha fasen vad jag är dålig ibland! klädmärken borde man ju ha lite koll på
Uppdatering igen då!
sprayade på lite där jag missat och sen dit med lite skydd på buren.. säkerhet kan ju kännas bra ibalnd
helt sjukt vad tid det tog att få till detta! buren är ju rätt tajt så jag fick ju verkligen krångla och skära mycket!
bälten och stol på pasagerarsidan! trevligt kontor enl mig
det känns som att en viktig stol saknas! men jag insåg att jag inte hade alla bälteskoplingar i garaget så jag får sätta dit det sista nästa gång