Release: Garaget 10.4

Surfaren
25 januari 2013 · 167 Inlägg

I like it! smile

Ni som vill ha mörkt på sidorna: installera lämplig plugin (t.ex. Stylish eller Stylebot för Chrome) och sätt in följande css för garaget.org:
body {background:#333;}

Fördelen för er nattugglor och andra som gillar mörkt är att ni kan köra detta på vilken sajt som helst, inte bara garaget.org.

Senast redigerat av Surfaren (25 januari 2013)

vwkjell
25 januari 2013 · 189 Inlägg

Längtar till mobilappen big_smile

Old VW's never die, they just get more expensive!
Mercedes W124 300e 24v "Sportline" (1991)
firefreak Eldknast
25 januari 2013 · 915 Inlägg

Jag kan nog hålla med om att sidan inte lämpar sig så väl för högupplösta skärmar på kvällen längre. Det blev väldigt ljust.

Tiden är rolig när det går fort... :)
thelaughingmadman
25 januari 2013 · 711 Inlägg

Åter igen är det ingen mobilapp.
Man kommer bygga en mobilsajt som är anpassad för smartphones - "med appkänsla".

Det är alltså responsiv design som man använder sig av, vilket lämpar sig bättre mot mobiltelefoner och surfplattor.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
focuz
25 januari 2013 · 95 Inlägg

Åt helsike för ljust för mitt tycke, känns billigt och är allt annat än behagligt för ögonen. Föredrog gamla designen

AlextremeII
25 januari 2013 · 104 Inlägg

chrizz skrev:
PS. Nästa version som kommer inom mycket kort har en efterlängtad nyhet: en helt ny mobilanpassad sajt med "app-känsla". Den som väntar på nått gott! :-)

Äntligen! smile

It´s Not Leaking Oil, It´s Sweating Power...
turboforssen Telge Drifting Team
25 januari 2013 · 5 398 Inlägg

håller med. tok för ljust

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
chrizz Administratör
25 januari 2013 · 11 783 Inlägg

För ljust för vadå? Jag står fast vid att det är en vanesak. Sajten har alltid varit väldigt mörk, men jag tycker att det här är ganska fräscht ändå. Men visst, är den allmänna uppfattningen om nån vecka att det borde vara lite mörkare så får vi testa det då. Än så länge tycker jag vi låter det smälta lite på era skärmar så får vi se sen smile

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
focuz
25 januari 2013 · 95 Inlägg

chrizz skrev:
För ljust för vadå? Jag står fast vid att det är en vanesak. Sajten har alltid varit väldigt mörk, men jag tycker att det här är ganska fräscht ändå. Men visst, är den allmänna uppfattningen om nån vecka att det borde vara lite mörkare så får vi testa det då. Än så länge tycker jag vi låter det smälta lite på era skärmar så får vi se sen smile

Mvh

Allt är kritvitt, inga konturer på de olika "områdena". Får känslan av en layout från hemsidor med låg standard. Dock vill jag ge er tummen upp som uppdaterar...

återkommer kanske om en vecka då när det har smält in. Vilket jag ej tror att de kommer göra

chrizz Administratör
25 januari 2013 · 11 783 Inlägg

focuz skrev:

chrizz skrev:
För ljust för vadå? Jag står fast vid att det är en vanesak. Sajten har alltid varit väldigt mörk, men jag tycker att det här är ganska fräscht ändå. Men visst, är den allmänna uppfattningen om nån vecka att det borde vara lite mörkare så får vi testa det då. Än så länge tycker jag vi låter det smälta lite på era skärmar så får vi se sen smile

Mvh

Allt är kritvitt, inga konturer på de olika "områdena". Får känslan av en layout från hemsidor med låg standard. Dock vill jag ge er tummen upp som uppdaterar...

återkommer kanske om en vecka då när det har smält in. Vilket jag ej tror att de kommer göra

Bakgrunden är ju grå, den är inte helvit!

Så för er som allt ser vitt ut föreslår jag att ni ser över era skärminställningar, det lär vara mycket som ser överdrivet ljust ut för er, inte bara Garaget.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
turboforssen Telge Drifting Team
25 januari 2013 · 5 398 Inlägg

chrizz skrev:
För ljust för vadå? Jag står fast vid att det är en vanesak. Sajten har alltid varit väldigt mörk, men jag tycker att det här är ganska fräscht ändå. Men visst, är den allmänna uppfattningen om nån vecka att det borde vara lite mörkare så får vi testa det då. Än så länge tycker jag vi låter det smälta lite på era skärmar så får vi se sen smile

Mvh

visst det är fräscht ljust det tycker jag med. men ett eller 2 snäpp mörkare på sida hade inte vart fel.
tycker det är som att kolla på ett vitt a4 papper med väldigt lite text .
och sen när man har en bärbar måste man verkligen justera skärmen rätt annars blir det tok vitt överallt.

men om man lägger till lite mörkare färger på div andra saker så tror jag det kontrar ut det ljusa lite

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
focuz
25 januari 2013 · 95 Inlägg

chrizz skrev:

focuz skrev:

chrizz skrev:
För ljust för vadå? Jag står fast vid att det är en vanesak. Sajten har alltid varit väldigt mörk, men jag tycker att det här är ganska fräscht ändå. Men visst, är den allmänna uppfattningen om nån vecka att det borde vara lite mörkare så får vi testa det då. Än så länge tycker jag vi låter det smälta lite på era skärmar så får vi se sen smile

Mvh

Allt är kritvitt, inga konturer på de olika "områdena". Får känslan av en layout från hemsidor med låg standard. Dock vill jag ge er tummen upp som uppdaterar...

återkommer kanske om en vecka då när det har smält in. Vilket jag ej tror att de kommer göra

Bakgrunden är ju grå, den är inte helvit!

Så för er som allt ser vitt ut föreslår jag att ni ser över era skärminställningar, det lär vara mycket som ser överdrivet ljust ut för er, inte bara Garaget.

Mvh

Har perfekt syn, men med hög skärmupplösning och en bra bild uppfattas det som vitt gentemot det andra, färgerna flyter ihop.

För övrigt känns det som att det skulle behövas uppdateras på Admin-fronten, just sayin.

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
25 januari 2013 · 6 473 Inlägg

turboforssen skrev:

chrizz skrev:
För ljust för vadå? Jag står fast vid att det är en vanesak. Sajten har alltid varit väldigt mörk, men jag tycker att det här är ganska fräscht ändå. Men visst, är den allmänna uppfattningen om nån vecka att det borde vara lite mörkare så får vi testa det då. Än så länge tycker jag vi låter det smälta lite på era skärmar så får vi se sen smile

Mvh

visst det är fräscht ljust det tycker jag med. men ett eller 2 snäpp mörkare på sida hade inte vart fel.
tycker det är som att kolla på ett vitt a4 papper med väldigt lite text .
och sen när man har en bärbar måste man verkligen justera skärmen rätt annars blir det tok vitt överallt.

men om man lägger till lite mörkare färger på div andra saker så tror jag det kontrar ut det ljusa lite

håller med, lite mer konturer eller så kanske gör det lättare att se, svårt att säga egnetligen, låter det
smälta in & återkommer med besked om man vänjer sig, jag som kör på widescreen skärm på laptopen får
ju 7cm breda fält i ljusgrått (samma nyans som citatfälten här) på vardera sidan om själva hemsidan. (kanske nån inställning vad vet jag?) men det blir väldigt mycke "ljust" för ögonen. men som sagts tidigare,
kanske en vanesak som alltid med uppdateringar, när ögonen smält det första intrycket brukar fördelarna komma.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
amoreex
25 januari 2013 · 2 712 Inlägg

Alltid trevligt med uppdateringar!
Speciellt det med mobil appen..

dock kan jag redan nu efter att bara kollat runt lite snabbt att jag INTE gillar de nya ljusa.. det är påtok för ljust i mina ögon..

"boxen" som allt sitter i smälter liksom mer in i omgivningen, gillar mer om de är grått/svart... blir mer detaljerat då istället för att det smälter ut!

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
PhaX
25 januari 2013 · 159 Inlägg

Äntligen  en "app" big_smile

Japanskt ska de va!
te_wik Forummoderator
25 januari 2013 · 12 813 Inlägg

Har man kontrasten på MAX så visst, då är det ljust, men dra ner den lite så ser man att det finns gråa fält också wink



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
aifia
25 januari 2013 · 18 Inlägg

Det är ju behaglig gråfärg högst upp i början på var sida.

Edit: Glömde kontrollera att detta gråa jag pratar om är nyligen tillagt? För visst är jag väl inte helt senil när jag påstår och minns att det var i stort sett knallvitt i början? För detta börjar ju bli bra, nu när det är mer grått igen!

Senast redigerat av aifia (25 januari 2013)

Why so serious?
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 januari 2013 · 14 039 Inlägg

Det jag saknar är väl att menyraden högst upp skulle ligga fast och det under ska kunna scrollas. Något ljust kanske men som admin säger: man kanske vänjer sig. Men vart har räkneverket för besöksrekord tagit vägen?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Firetunez
25 januari 2013 · 282 Inlägg

Ser så otroligt mycket bättre ut nu, bra jobbat!

Unleash
25 januari 2013 · 370 Inlägg

Lite ögonstickande ljust är det..... hmm

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang