Release: Garaget 10.4

juhaaan
25 januari 2013 · 619 Inlägg

Kolla på Flashbacks 'vita' sida så är det mycket skönare för ögonen. Den är ljummen brunvit och behaglig.

EDIT: nu verkar ni ha ändrat? eller har jag blivit blind i ögonen ? big_smile

Senast redigerat av juhaaan (25 januari 2013)

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 januari 2013 · 14 007 Inlägg

juhaaan skrev:
Kolla på Flashbacks 'vita' sida så är det mycket skönare för ögonen. Den är ljummen brunvit och behaglig.

EDIT: nu verkar ni ha ändrat? eller har jag blivit blind i ögonen ? big_smile

Det känns som dom har ändrat nu. Lite skönare för ögonen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Racebo Racebo
25 januari 2013 · 420 Inlägg

mobilappen är den till för både appel (iphone) och android (htc etc)?

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952
Volvo 944 FTT polisbil "fulltryckarn" (1993)
Racebo Racebo
25 januari 2013 · 420 Inlägg

Någon som kan göra en mobilapp för garaget.org?

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952
Volvo 944 FTT polisbil "fulltryckarn" (1993)
FLindgren
25 januari 2013 · 5 089 Inlägg

Känns konstigt dethär gråa. Det känns som om att jag sitter och väntar på att en annons eller mer delar av hemsidan ska laddas men den kommer aldrig fram:P

Jag låter det gå några dagar och ser hur det blir. annars kommer jag med högaffeln big_smile

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
anderz_1
25 januari 2013 · 117 Inlägg

Satan vad ljust! 3minuter och redan ont i ögonen,jag återkommer om 1 vecka.

Gummi är färskvara och bör bytas ofta
chrizz Administratör
25 januari 2013 · 11 780 Inlägg

FLindgren skrev:
Känns konstigt dethär gråa. Det känns som om att jag sitter och väntar på att en annons eller mer delar av hemsidan ska laddas men den kommer aldrig fram:P

Jag låter det gå några dagar och ser hur det blir. annars kommer jag med högaffeln big_smile

Det låter som en bra inställning wink

Jag tror på det ljusare formatet iallafall. Jag var också väldigt avigt inställt första gången jag gjorde ändringarna i utvecklingsmiljön. Det enda jag visste då var att jag ville göra sajten något ljusare, men det var väldigt ovant ett tag.

Vi har iallafall använt dessa färger i några månader nu och jag tycker det känns riktigt bra. Det tog inte alltför lång tid att bli van med det. Men visst har jag förståelse för att det känns ovant, inte minst för att vi i snart 9 år haft en väldigt mörk bakgrund och nu är den plötsligt ljus.

Ge det en chans bara så tror jag att det växer för er och börjar kännas bättre och naturligt snart.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hamilton
25 januari 2013 · 8 864 Inlägg

Jag har alltid tyckt att ljusa layouter är mer lättlästa och snyggare så jag är positiv till ändringen.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
JHarnborg Pedantisk Perfektionist
25 januari 2013 · 232 Inlägg

Gött med mobilanpassad sida! Har jag väntat på länge smile Det ljusa är ju bara en vanesak.

BMW/Alpina - Only the best is good enough
Mitsubishi EVO IX "RalliArt" (2006)
DJ-SAAB
25 januari 2013 · 274 Inlägg

Unleash skrev:
Lite ögonstickande ljust är det..... hmm

Detta kommer rädda dina ögon för gott. roll som en redan ha nämnt. smile
http://stereopsis.com/flux/

I'm with you till the end of the line
thelaughingmadman
25 januari 2013 · 711 Inlägg

Vad man kanske ska veta, så är det mer ansträngande för ögonen ju mörkare en sajt är - även om kontrasterna är goda.
Med andra ord kommer det vara mindre ansträngande att använda g.org nu jämfört med tidigare - men vi har nog vant oss ganska bra med den mörka bakgrunden, varför det känns för ljus vid en första anblick.

Tror nog dock att bakgrunden blev snäppet mörkare nu, vilket nog förbättrar kontrasten!

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Baeckomberga
25 januari 2013 · 19 Inlägg

Gillar nya upplägget! Men jag håller med en föregående talare om att det skulle vara bekvämt om övre delen, "banner" eller vad man vill kalla det, tillsammans med alla knappar för Start, Bilar, Forum osv. skulle vara i sin egen frame, så oberoende på hur långt ner man scrollar när man läser en tråd eller spanar in en bil, så kan man alltid se notifikationer etc. Kanske något för framtiden?

Chansar på att mobil-appen kommer vara en mobilanpassad sida (m.garaget.org, precis som m.youtube.com, m.aftonhoran.se osv etc), så det kommer fungera på alla mobiler, rakt genom webbläsaren.

Tycker dock att sidan fungerar prima som den är i mobilen, men det blir ju mindre datatrafik med en bantad mobilsida. smile

Mattsson_91 Självlärd
25 januari 2013 · 3 083 Inlägg

Ja, "Appen" kommer vara en mobilsida som m.youtube.com.

Och jag tycker den nya designen är riktigt skön. Även om jag inte gillar hur listen längst upp ser ut. Passar bra med en ljus sida. Mycket skönare att läsa då smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
25 januari 2013 · 1 004 Inlägg

Vettemannen skrev:
Det jag saknar är väl att menyraden högst upp skulle ligga fast och det under ska kunna scrollas. Något ljust kanske men som admin säger: man kanske vänjer sig. Men vart har räkneverket för besöksrekord tagit vägen?

/Benny

Får nog hålla med Vettemannen på samtliga punkter där..

"My drinkingteam has a racingproblem"
FLindgren
25 januari 2013 · 5 089 Inlägg

Bara jag som har problem med att all reklam kommer under varandra? Eller ska reklamfältet utökas? ;P
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/67002_10152447652360133_291063750_n.jpg

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
chrizz Administratör
25 januari 2013 · 11 780 Inlägg

Oj, så ska det verkligen inte vara. Jag tittar på det. Är det IE8 det där, eller vad är det för webbläsare?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 januari 2013 · 14 007 Inlägg

chrizz skrev:
Oj, så ska det verkligen inte vara. Jag tittar på det. Är det IE8 det där, eller vad är det för webbläsare?

Jag har IE9 och det ser likadant ut.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
FLindgren
25 januari 2013 · 5 089 Inlägg

chrizz skrev:
Oj, så ska det verkligen inte vara. Jag tittar på det. Är det IE8 det där, eller vad är det för webbläsare?

IE9 smile

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
chrizz Administratör
25 januari 2013 · 11 780 Inlägg

Det var märkligt. Jag har ju testar i IE9, och nu när jag kollar i IE9 i Windows så ser det ut som det ska.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
nyller BMW 335D E91
25 januari 2013 · 1 399 Inlägg

Ser fram emot appen! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang