Eftersnack: Bilsport Custom Motorshow Elmia 2013

Cadillac_The_King
31 mars 2013 ·

bimmer5er skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

bimmer5er skrev:
Var endast uppe på a6 en snabbis fredag kväll och lördag eftermiddag....tröttnade ganska fort då det inte är kul att se vita rövar med sina rishögar jänk som Volvo sen fattas tålamod för att stå i kö blir bara förbannad

Du är bara avensjuk för att du inte har räd :-) vita rövar låg du bakom mig då eller?  Är bätre med redigt plåt än plast som bara går sönder bara man petar på det

Dom som kallar sej raggare å åker i sina rishögar är inte mycket bättre....jag har ochså äkt jänkare fast min var i fint orginalskick så jo jag har råd jag blev äldre och prioriterade familjen före jänk och att det var roligare att åka fortare på kurviga skogsvägar

jag kör inte än sönderhoppad bil

min är rak och fin i plåten inte en enda bula
även mina vänner sina jänk är inte heller sönderhoppade

visst jag rattar hellre en jänk som är rak o fin och inte buggli och ful

men åka omrkring med en 740 med med massa megafon på taket o massa hö balar o saker på taket
det kallar inte jag för raggare utan blöj raggare det är en stor skilnad på raggare och blöj raggare.

Igår såg jag en Honda som var buklig och ful är inte det skämmit för er japs fantaster
varför kan inte alla vara trevliga mot varan på träffar då kanske det inte blir massa tjafs o gnäll o inte åka
dit bla bla bla  att ni skyller på det är raggarnasfel allt ihop skyll inte på nån i stället
så slipper vi det här tramset vems fel det är med mera med mera

bimmer5er
31 mars 2013 · 187 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

bimmer5er skrev:
Var endast uppe på a6 en snabbis fredag kväll och lördag eftermiddag....tröttnade ganska fort då det inte är kul att se vita rövar med sina rishögar jänk som Volvo sen fattas tålamod för att stå i kö blir bara förbannad

Du är bara avensjuk för att du inte har räd :-) vita rövar låg du bakom mig då eller?  Är bätre med redigt plåt än plast som bara går sönder bara man petar på det

Leta rätt på bilsport från 07 med gatbilsrepotage från Jönköping så ser du den på en egen bild så kanske du inser att man inte behöver visa röven och väsnas för att få uppmärksamhet

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet
Cadillac_The_King
31 mars 2013 ·

bimmer5er skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

bimmer5er skrev:
Var endast uppe på a6 en snabbis fredag kväll och lördag eftermiddag....tröttnade ganska fort då det inte är kul att se vita rövar med sina rishögar jänk som Volvo sen fattas tålamod för att stå i kö blir bara förbannad

Du är bara avensjuk för att du inte har räd :-) vita rövar låg du bakom mig då eller?  Är bätre med redigt plåt än plast som bara går sönder bara man petar på det

Leta rätt på bilsport från 07 med gatbilsrepotage från Jönköping så ser du den på en egen bild så kanske du inser att man inte behöver visa röven och väsnas för att få uppmärksamhet

1 alla gör inte det 2 vissa gör det 3 du har säkert åkso gjort det nångång
4 jag gör inte sånt när jag är ute oftas kör jag

5 o det var inte det det handlade om det har inte med nedskräpning att göra
som ni påstor att det är vårt fel

bimmer5er
31 mars 2013 · 187 Inlägg

nedskräpning kan jag hålla med om det bidrar deflesta till men som du undra varför kan inte alla va på ett och samma ställe utan att gnälla....jo de ska ja tala om folk står och hoppar på sina bilar visar röven pissar mitt i vgäen och det är inte alla som uppskattar sånt det är nog de största anledningarna och jag stör helvete mej som helvete på att folk hoppar slår på bilar i största almenhet då kan man ju inte tycka om sin bil eller bilar över huved taget

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet
RayRayADT Sportcar for Life
31 mars 2013 · 315 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

Dirtymike skrev:
Oftast är det ungjäklar i sönderhoppade volvosar som kastar flaskor och inte raggare.

exakt blir så förbannad på vissa idioter som tror att det vi riktiga Raggare som förstör

men det är dom 18 -19 åringingar som tror att dom är raggare det är dom som förstör

och inte vi som kör jänk. Som andra åren har vi fått skiten för att det är vårat fel

kan väl säga såhär att det flyger ut lite skräp från de flesta bilarna, och jänkarna är inget undantag men 80% av all skit som kastas från bilar är från gamla sönderkörda 740, söndersupna jänkbilar (sönderhoppade och bögliga).....
däremot ju finare bil folk åker i desto mindre skräp flyger ut tycker jag det verkar som.... åkte länge bakom 2 jänkare igår som var i något sånär bra skick och det enda som var utanför rutan va en Raggare som sjöng o hälsade på folk...

Så skulden för skräp osv är svårt att lägga på enskild grupp, så frågar man mig så skulle jag säga, ju rutnare bil desto mer skräp släpper den ifrån sig...

RayRayADT Sportcar for Life
31 mars 2013 · 315 Inlägg

bimmer5er skrev:
nedskräpning kan jag hålla med om det bidrar deflesta till men som du undra varför kan inte alla va på ett och samma ställe utan att gnälla....jo de ska ja tala om folk står och hoppar på sina bilar visar röven pissar mitt i vgäen och det är inte alla som uppskattar sånt det är nog de största anledningarna och jag stör helvete mej som helvete på att folk hoppar slår på bilar i största almenhet då kan man ju inte tycka om sin bil eller bilar över huved taget

håller helt med och då har man inte på en bilträff att göra.... om man nu måste slå på sina bilar eller andras, åk till en folkrace bana o kör sönder dom så slipper vi andra ha er i närheten...

Dirtymike
31 mars 2013 · 1 532 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

Dirtymike skrev:
Oftast är det ungjäklar i sönderhoppade volvosar som kastar flaskor och inte raggare.

exakt blir så förbannad på vissa idioter som tror att det vi riktiga Raggare som förstör

men det är dom 18 -19 åringingar som tror att dom är raggare det är dom som förstör

och inte vi som kör jänk. Som andra åren har vi fått skiten för att det är vårat fel

Jag själv är raggare o svinar då inte.
Tråkigt att vi riktiga raggare får denna skiten som ungarna åstadkommer.

Jeep J20 (1978)
Spelis
31 mars 2013 · 1 926 Inlägg

Dirtymike skrev:
Oftast är det ungjäklar i sönderhoppade volvosar som kastar flaskor och inte raggare.

+1


Jag tyckte mässan var lugnare i år än tidigare, lika så tycker jag att det var mindre prestandabilar än tidigare. Men de har väl med den tidiga våren att göra och hotet med snö.
Var vid a6 på fredagen och tidigare på lördagen o då var det hyffsat lugnt.

Burnoutshowen på kvällen kryllade av typ 9 volvos i rad som enhjulade 10 minuter styck. Gillade när en volvo inte fick köra mer och jublet som blev när en skyline kom in då smile Sen kom nästa gäng volvos, så vi gick ganska fort.. Hade varit skoj om dom kunde mixa bilarna i kön till nästa år.

Busgrabb Rejsa ?
31 mars 2013 · 2 959 Inlägg

Spelis skrev:

Dirtymike skrev:
Oftast är det ungjäklar i sönderhoppade volvosar som kastar flaskor och inte raggare.

+1


Jag tyckte mässan var lugnare i år än tidigare, lika så tycker jag att det var mindre prestandabilar än tidigare. Men de har väl med den tidiga våren att göra och hotet med snö.
Var vid a6 på fredagen och tidigare på lördagen o då var det hyffsat lugnt.

Burnoutshowen på kvällen kryllade av typ 9 volvos i rad som enhjulade 10 minuter styck. Gillade när en volvo inte fick köra mer och jublet som blev när en skyline kom in då smile Sen kom nästa gäng volvos, så vi gick ganska fort.. Hade varit skoj om dom kunde mixa bilarna i kön till nästa år.

Stod i kön länge för att få gasa lite men när flera bilar som kört en gång kör före kön och får köra två gånger innan många av oss inte fått köra någon gång då blir man jävligt sne på arrangörerna att dom inte har lite bättre koll.
Av dom som trängde sig före var det några enhjulande surföttis...

Autotech
BMW 335D (2008)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
31 mars 2013 · 1 132 Inlägg

Fanns ju rätt gött om pilsnerhäckar och fulla fjortisar.

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Spelis
31 mars 2013 · 1 926 Inlägg

Busgrabb skrev:

Spelis skrev:

Dirtymike skrev:
Oftast är det ungjäklar i sönderhoppade volvosar som kastar flaskor och inte raggare.

+1


Jag tyckte mässan var lugnare i år än tidigare, lika så tycker jag att det var mindre prestandabilar än tidigare. Men de har väl med den tidiga våren att göra och hotet med snö.
Var vid a6 på fredagen och tidigare på lördagen o då var det hyffsat lugnt.

Burnoutshowen på kvällen kryllade av typ 9 volvos i rad som enhjulade 10 minuter styck. Gillade när en volvo inte fick köra mer och jublet som blev när en skyline kom in då smile Sen kom nästa gäng volvos, så vi gick ganska fort.. Hade varit skoj om dom kunde mixa bilarna i kön till nästa år.

Stod i kön länge för att få gasa lite men när flera bilar som kört en gång kör före kön och får köra två gånger innan många av oss inte fått köra någon gång då blir man jävligt sne på arrangörerna att dom inte har lite bättre koll.
Av dom som trängde sig före var det några enhjulande surföttis...

Det borde väl arrangörerna göra något år tycker man ju!
Speciellt när kommentatorn till och med vinkade ut en volvo för att det blev för tråkigt, haha.
Visst alla ska få vara med om man vill, men gärna lite blandning som sagt, synd att man inte fick se dig bjuda lite

Busgrabb Rejsa ?
31 mars 2013 · 2 959 Inlägg

Spelis skrev:

Busgrabb skrev:

Spelis skrev:

+1


Jag tyckte mässan var lugnare i år än tidigare, lika så tycker jag att det var mindre prestandabilar än tidigare. Men de har väl med den tidiga våren att göra och hotet med snö.
Var vid a6 på fredagen och tidigare på lördagen o då var det hyffsat lugnt.

Burnoutshowen på kvällen kryllade av typ 9 volvos i rad som enhjulade 10 minuter styck. Gillade när en volvo inte fick köra mer och jublet som blev när en skyline kom in då smile Sen kom nästa gäng volvos, så vi gick ganska fort.. Hade varit skoj om dom kunde mixa bilarna i kön till nästa år.

Stod i kön länge för att få gasa lite men när flera bilar som kört en gång kör före kön och får köra två gånger innan många av oss inte fått köra någon gång då blir man jävligt sne på arrangörerna att dom inte har lite bättre koll.
Av dom som trängde sig före var det några enhjulande surföttis...

Det borde väl arrangörerna göra något år tycker man ju!
Speciellt när kommentatorn till och med vinkade ut en volvo för att det blev för tråkigt, haha.
Visst alla ska få vara med om man vill, men gärna lite blandning som sagt, synd att man inte fick se dig bjuda lite

Jo som sagt 10 min enhjulsbörn är väl inte grymt underhållande i längden.
Kom nog inte in på arenan förän närmare 22 tiden och då hade jag ändå köat sedan 19 tongue

Autotech
BMW 335D (2008)
Glesmark
31 mars 2013 · 1 938 Inlägg

Busgrabb skrev:

Spelis skrev:

Busgrabb skrev:

Stod i kön länge för att få gasa lite men när flera bilar som kört en gång kör före kön och får köra två gånger innan många av oss inte fått köra någon gång då blir man jävligt sne på arrangörerna att dom inte har lite bättre koll.
Av dom som trängde sig före var det några enhjulande surföttis...

Det borde väl arrangörerna göra något år tycker man ju!
Speciellt när kommentatorn till och med vinkade ut en volvo för att det blev för tråkigt, haha.
Visst alla ska få vara med om man vill, men gärna lite blandning som sagt, synd att man inte fick se dig bjuda lite

Jo som sagt 10 min enhjulsbörn är väl inte grymt underhållande i längden.
Kom nog inte in på arenan förän närmare 22 tiden och då hade jag ändå köat sedan 19 tongue

Det enda som är upphetsande med en enhjulande 740 är när den går sönder, för övrigt tyckte jag inte att jag såg några raggare bete sig värre än någon annan inne på mässan, folk trängdes och viss irritation uppstod.

Sen att det luktade....äggfis? lite här å var där inne å folk började trängas jävulen, de förstår man ju...

Foorsii
31 mars 2013 · 65 Inlägg

Alkohol och bilar hör inte ihop så är det ju bara smile Elmia var roligt för några år sedan, nu är det en flopp som tycks vara helt utan förhoppningar om någon framtid.. Nästa år får ni uppleva det utan mig iaf smile

Volvo 242 DL "Webervässlan" (1975)
Chevrolet Camaro "Whiplash Camaron" (1967)
Audi_powah
31 mars 2013 · 1 515 Inlägg

- jag var där på lördagen och stannade Max 1 timme. Sista gången man åker ner på den skitmässan...

- Elmia blir bara sämre och sämre i mitt tycke, dåligt med bilar på flera håll och det kändes alldeles öppet på vissa områden.

- Det mörka rummet i hall A? What's that all about?... Varmt, äckligt, mörkt, dålig syn på vissa bilar och för att inte tala om hur det måste ha vart att ställa ut bilen där, måste ha varit ett helvete och mörkt dygnet runt. Hade fan ställt bilen där och sedan hämtat den på måndag :p

- Fylla i överflöd. Såg flera stycken som var INNE på mässan och satt och spydde lungorna ur sig... Jävla idioti! Varför i helvete säljer man och låter sånt folk komma in överhuvudtaget? Vissa av de var säkert en 35-40+ men ändå uppför de som som snorungar.

- Ett flertal bilar som stod riktigt dåligt till, så dåligt så att folk skrapade i sina jackor när de passerade och trängdes i gången.


Som sagt var jag bara där i dryga en timme men man har fått höra massa skit som hänt, tex idioterna som voltade med sin bil och sedan stog och hoppa på den? Var en 740 kombi med vita fälgar. Hela bilen stod i spya, så sjukt äckligt! Bilden går runt på Facebook för övrigt :p

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
31 mars 2013 · 1 312 Inlägg

Tycker mässn va rätt dåligt. Ljusa delen av A hallen, 80% av bilarna va original med bred fälg och kanske lite camber. SOm folk skriver innan så va de containrar osv som va helt onödiga. Sedan reagerade jag på att de inte va några staket eller liknande runt bilarna. Skulle aldrig velat haft min bil så.
Mörkar halen va ju rätt ballt, MEN så ser du ju inte hur bra bilarna är byggda heller. Trotts mörke så va ju en del bilar riktigt dåligt byggda.
Sedan där dom hade legend hallen förr året va ju helt tom. Så jag tror ELmia mässan är påväg ner. Mycket andrautställningar som jag tycker är roligare

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Audi_powah
31 mars 2013 · 1 515 Inlägg

Ziggs skrev:
Tycker mässn va rätt dåligt. Ljusa delen av A hallen, 80% av bilarna va original med bred fälg och kanske lite camber. SOm folk skriver innan så va de containrar osv som va helt onödiga. Sedan reagerade jag på att de inte va några staket eller liknande runt bilarna. Skulle aldrig velat haft min bil så.
Mörkar halen va ju rätt ballt, MEN så ser du ju inte hur bra bilarna är byggda heller. Trotts mörke så va ju en del bilar riktigt dåligt byggda.
Sedan där dom hade legend hallen förr året va ju helt tom. Så jag tror ELmia mässan är påväg ner. Mycket andrautställningar som jag tycker är roligare

Instämmer! Tex Kooz. Såg ni vilka rinningar det var på baklyktorna? Såg verkligen skit ut..

Aldrig gillat hans bilar då det inte är inom mina ramar, så var bara ett av många exempel smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
31 mars 2013 · 1 312 Inlägg

Audi_powah skrev:

Ziggs skrev:
Tycker mässn va rätt dåligt. Ljusa delen av A hallen, 80% av bilarna va original med bred fälg och kanske lite camber. SOm folk skriver innan så va de containrar osv som va helt onödiga. Sedan reagerade jag på att de inte va några staket eller liknande runt bilarna. Skulle aldrig velat haft min bil så.
Mörkar halen va ju rätt ballt, MEN så ser du ju inte hur bra bilarna är byggda heller. Trotts mörke så va ju en del bilar riktigt dåligt byggda.
Sedan där dom hade legend hallen förr året va ju helt tom. Så jag tror ELmia mässan är påväg ner. Mycket andrautställningar som jag tycker är roligare

Instämmer! Tex Kooz. Såg ni vilka rinningar det var på baklyktorna? Såg verkligen skit ut..

Aldrig gillat hans bilar då det inte är inom mina ramar, så var bara ett av många exempel smile

Såg inte det. Jag gillar dock Kooz, för mig har gjort ny skapande byggen då dom kommer. Och de jag såg av nya bilen såg bra ut. Dock va de mycket folk och jag kom aldrig nära.

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 mars 2013 · 13 669 Inlägg

var där på fredagen då var det rätt lungt.

tyvärr finns det gott om puckade j-vla idioter som dricker och åker dit apfulla.
dom borde inte släppa in dom!

utställningen var väll inte direkt mycket att hänga i granen heller en massa prydnads bilar som helt omöjligt kunde brukas på vägen.

lacker som får min 740 att ha bra kvalite i lacken..och det säger inte lite smile
glipor och skit överallt och fälgar som ligger i motskärmkanterna stillastånde =/

trodde det var utställning för fungerade bilar smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
31 mars 2013 · 1 312 Inlägg

Growe skrev:
var där på fredagen då var det rätt lungt.

tyvärr finns det gott om puckade j-vla idioter som dricker och åker dit apfulla.
dom borde inte släppa in dom!

utställningen var väll inte direkt mycket att hänga i granen heller en massa prydnads bilar som helt omöjligt kunde brukas på vägen.

lacker som får min 740 att ha bra kvalite i lacken..och det säger inte lite smile
glipor och skit överallt och fälgar som ligger i motskärmkanterna stillastånde =/

trodde det var utställning för fungerade bilar smile

När jag ställde ut på F&F i Danmark så serverade dom alkohol och de fanns barer på plats. Och det va inge problem alls. De va en mycket skönare och roligare stämning. Än den som är på Elmia. Anledningarna att folk blir asfulla är nog att dom dricker som djur innan dom kommer in. Och sedan smäller de till då dom är inne. För ig tycker jag att de skulle va bättre om man fick dricka. Men att utställningen skulle anpassa sig lite efter det. Samt hårdare bevakning. Men som sagt. Elmia är den ända stora utställningen jag varit på där man inte får dricka. Och de är bara där man ser folk spyr och lever rövare med.
Kan hålla med dig. Tror ånga inte hinner göra klart byggarna. Sedan är ju det som är fint i enas ögon fult i någon annans.

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang