Release: Garaget 10.6

Tagg3N Konsult
18 april 2013 · 1 247 Inlägg

chrizz skrev:

Tagg3N skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36363/36363-29534f2641b645662196a19206ceca3a.jpg

Bilderna på bilarna är en aning förvrängda på Nexus 4. Annars verkar det funka skitbra :-)

Det måste vara så i princip för att listorna inte ska bli heltokiga med bilder av olika storlekar. Alternativet var att låta bildens bildförhållande vara samma och samtidigt dölja allt innehåll av bilden som gick utanför en kvadrat, men vi valde att göra så här istället. Det gäller endast listorna.

Det är likadant på vanliga sajten också om du kollar på småbilderna i högermarginalen t.ex. här http://www.garaget.org/?car=288465&image=2900190

Mvh

Det är faktiskt något jag inte uppmärksammat tidigare. Blev det bara tydligare på mobilen?
Känns som att det hade sett bättre ut om bilden har bibehållet bildförhållande men låta det överskjutande döljas, maybe it's just me.

Men nu finns det ju en mobilsida och jag är nöjd med det! smile

JMG Sir.
18 april 2013 · 42 Inlägg

Äntligen en mobilsajt smile

LeonST Soppgubbe
18 april 2013 · 900 Inlägg

Mobilsajten bokmärkt på min ipad big_smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Volvo S60 "Pappas" (2016)
88Mannen
18 april 2013 ·

hur skickar man pm via mobilsidan?

Neuro Administratör
18 april 2013 · 139 Inlägg

88Mannen skrev:
hur skickar man pm via mobilsidan?

Den funktionen finns inte med på mobilsidan. Ska du skicka PM kan du först gå in på personens profil och sedan välja "Visa fullversion", skicka PM som vanligt och sedan hoppa tillbaka till mobilsidan. igen.

amoreex
18 april 2013 · 2 712 Inlägg

Jag saknar bara EN sak på mobilsidan...

Händelser..

Men nu på min S*tans iphone så tryckte jag gå till normal version.. eller rättare sagt jag kom till den när jag tryckte på gå till projekt tråd.. hur kmr jag tillbaka till mobil versionen ?

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
AIC
18 april 2013 · 185 Inlägg

chrizz skrev:
I går kväll och nu i dag har vi driftsatt version 10.6 av Garaget. Utöver de sedvanliga buggfixarna och förbättringar bakom kulisserna så har vi gjort följande förändringar:

- Multicitat - Det går numera att citera flera inlägg i en forumtråd. Det är bara att markera inläggen man vill ha med i citatet så hänger de med när man klickar på “Citera”.

- Hantering av prenumerationer - Systemet för att hantera dina prenumerationer har fått ett ansiktslyft och blivit mer överskådlig. Det är nu mycket lättare att se t.ex. vilka projekt man följer. Det går också att nå projektprenumerationerna direkt från projektfliken.

...och så en ny mobilsajt då ;-)

Tanken med mobilsajten är att den ska vara ett komplement och inte en spegling av den fulla versionen av Garaget. Vi har valt att fokusera på mobil bilduppladdning (fotoalbum), projektuppdatering, och möjligheten att titta på bilar och bilder. Man kan alltid välja att växla mellan sajterna när man vill.

Mvh

Digital_Kicker skrev:
Ser bra ut! Längtar dock efter en garaget.org App smile

t0lwers skrev:
Knapparna "Uppdaterade Nya Populära" på projektsidan hamnar inte på samma rad i min iPhone 4S stående läge, sen kanske man ska markera den man tryckt på lite bättre än att göra den jätteljus?

Edit: Även reglagen i bildvisaren funkar inte heller att trycka på verkar det som.

Snyggt annars med mobilsida, enklare så än att göra en hel app! smile

Det funkar! smile

chrizz Administratör
18 april 2013 · 11 780 Inlägg

amoreex skrev:
Jag saknar bara EN sak på mobilsidan...

Händelser..

Men nu på min S*tans iphone så tryckte jag gå till normal version.. eller rättare sagt jag kom till den när jag tryckte på gå till projekt tråd.. hur kmr jag tillbaka till mobil versionen ?

Det finns alltid en länk längst ned på sidan så kommer du till mobilversionen igen (syns endast om du använder mobilen), om inte annat så kan du använda bakåtknappen i webbläsaren bara.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
amoreex
18 april 2013 · 2 712 Inlägg

chrizz skrev:

amoreex skrev:
Jag saknar bara EN sak på mobilsidan...

Händelser..

Men nu på min S*tans iphone så tryckte jag gå till normal version.. eller rättare sagt jag kom till den när jag tryckte på gå till projekt tråd.. hur kmr jag tillbaka till mobil versionen ?

Det finns alltid en länk längst ned på sidan så kommer du till mobilversionen igen (syns endast om du använder mobilen), om inte annat så kan du använda bakåtknappen i webbläsaren bara.

Har inte kvar samma flik. stänger alltid ner dem efter jag varit inne på surfen smile

Ska kolla den knappen.

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Zomba
19 april 2013 · 130 Inlägg

Varför blir jag "parkerad hos loopia" när jag försöker gå in på mobilvertionen?

MITT Projekt: Opel Rekord coupé sprint -77 http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 35727/%20/
Crille93
19 april 2013 · 362 Inlägg

Jag testade att ladda upp en bild och sen gick jag in på den
Då fungerade inte knapparna för bildbyte eller nerstängning av fullskärmsläge, sen efter ett tag så försvann knapparna med så jag var fast o var tvungen att stänga fliken
Detta på mobilversionen med min iphone 4s med senaste google chrome som webbläsare

Men i övrigt så är det kanon att ni fixat en mobilsida! smile

Spana in Golfen!
24st 10" basar och mycket mer!
Golf 2 Ljudbygge
Bra Ljud i Bil / Kenwood / Silent Coat
Chevrolet Camaro Iroc-Z "FlatBeat" (1988)
PatrikB92 Med-lem
19 april 2013 · 341 Inlägg

Crille93 skrev:
Detta på mobilversionen med min iphone 4s med senaste google chrome som webbläsare

Haha, att använda googles webbläsare i en apple produkt är humor enligt mig smile

Kör: Passat 3BG 1.8T -05
PatrikB92 Med-lem
19 april 2013 · 341 Inlägg

Fick nyss syn på att man kan välja att bara visa trådskaparens inlägg i en projekttråd, grym funktion som sparar mycket tid vid genomläsning! Bra jobbat! smile

Kör: Passat 3BG 1.8T -05
Neuro Administratör
19 april 2013 · 139 Inlägg

PatrikB92 skrev:
Fick nyss syn på att man kan välja att bara visa trådskaparens inlägg i en projekttråd, grym funktion som sparar mycket tid vid genomläsning! Bra jobbat! smile

Den funktionen glömde vi faktiskt bort att vi slängt med! Tack för din skarpsynthet smile

rcy
19 april 2013 · 1 705 Inlägg

Riktigt bra, älskar "Multicitat" funktionen! smile

Som någon sa, om den "översta raden" nu bara kunde ligga kvar fast man scrollar så vore livet underbart. smile

Adse "The guy who never make up his mind"
19 april 2013 · 347 Inlägg

rcy skrev:
Riktigt bra, älskar "Multicitat" funktionen! smile

Som någon sa, om den "översta raden" nu bara kunde ligga kvar fast man scrollar så vore livet underbart. smile

Oh ja jävlar! Det hade varit såååååååååå Awesome det kan bli!

Nulla tenaci invia est via
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
20 april 2013 · 1 004 Inlägg

Garaget blir bara bättre och bättre funktionsmässigt! Ni gör ett bra jobb.
Det enda som jag själv tycker vore bra är det som även andra nämner, att låta översta delen ligga kvar när man scrollar. Det skulle underlätta.
Mvh

"My drinkingteam has a racingproblem"
MeepMeep Finraggare
20 april 2013 · 2 381 Inlägg

Synd att ni inte lyssnat på förslagen som kommit upp rörande sökmotorn i forumet och hur man söker på bilar och användare

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
WhoZWoddl3r Karosstekniker
21 april 2013 · 288 Inlägg

PatrikB92 skrev:
Fick nyss syn på att man kan välja att bara visa trådskaparens inlägg i en projekttråd, grym funktion som sparar mycket tid vid genomläsning! Bra jobbat! smile

Var hittade du den knappen? smile

EDIT: Hittade, väldigt bra funktion smile

Senast redigerat av WhoZWoddl3r (21 april 2013)

My Drinking Team Has A Racing Problem
Mazda Efini RX-7 "Bad Attitude" (1994)
Saab 9-3 SS Aero "Hirsch Performance" (2004)
amoreex
21 april 2013 · 2 712 Inlägg

WhoZWoddl3r skrev:

PatrikB92 skrev:
Fick nyss syn på att man kan välja att bara visa trådskaparens inlägg i en projekttråd, grym funktion som sparar mycket tid vid genomläsning! Bra jobbat! smile

Var hittade du den knappen? smile

Om du går in på ett projekt högst upp där det står hur många som följer och läser så kan du välja mellan 2 knappar smile

Ägarens inlägg eller alla inlägg smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang