Finns HQTEC?

Melin82
23 april 2013 · 513 Inlägg

Lång historia kort.
Efter inrådan av Hqtec skickade jag in min innaovate mtx-l till dom å att dom kunde skicka den vidare för att se om
man kunde få ut en ny mätare på gatanti, detta var i början av januari.
I mitten av mars tänkte jag kolla hur det gick. Men dom svarar inte på teleon, inte på e-mail.
står på deras hemsida att dom inte svarar i tele pga sjukdom, på telfonsvararen sa dom samma tills nyss då dom säger att vecka 14 är det stängt.

Är ju som om dom gått i konka eller finns det någon som vet nått?
Börjar bli fundersam och vill gärna veta hur det blir med min mätare så jag kan gå vidare.

Melin82
25 april 2013 · 513 Inlägg

Upp

fuzz
25 april 2013 · 86 Inlägg

La en beställning på en MTX-L i Söndags, har inte skickats ännu enligt deras hemsida. De svarar inte heller på mail eller samtal. Börjar också bli fundersam..

Volvo 945 Turbo "WORK Wheels" (1994)
BMW 320d (2006)
Melin82
26 april 2013 · 513 Inlägg

Enda liv jag märkt från deras sida är att dom ändrat meddelande på deras tekefonsvarare.
Börjar ge upp hoppet efter två månader.

MeloveGolf Vw trimmare
26 april 2013 · 2 995 Inlägg

Skumt, beställt därifrån flera gånger dock ett tag sen sist nu hade aldrig nått problem då. Hqtech är kasnke ett litet enmans företag och är han då riktigt sjuk så är det ju katastrof för firman tyvärr..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
fuzz
26 april 2013 · 86 Inlägg

MeloveGolf skrev:
Skumt, beställt därifrån flera gånger dock ett tag sen sist nu hade aldrig nått problem då. Hqtech är kasnke ett litet enmans företag och är han då riktigt sjuk så är det ju katastrof för firman tyvärr..

Mycket möjligt.
Men du tycker ända att han borde kunna svara på mail, om det inte är så illa att han ligger på sjukan..
Ska prova slå en signal idag igen, får jag inget svar då så får det bli avbeställning för min del.

BMW 320d (2006)
Volvo 945 Turbo "WORK Wheels" (1994)
Melin82
26 april 2013 · 513 Inlägg

MeloveGolf skrev:
Skumt, beställt därifrån flera gånger dock ett tag sen sist nu hade aldrig nått problem då. Hqtech är kasnke ett litet enmans företag och är han då riktigt sjuk så är det ju katastrof för firman tyvärr..

Har bara haft bra att säga, och aldrig stött på några problem. Men känner rent spontant att blir man så sjuk att man inte kan hålla igång sitt företag på över två månader så kan man se till att det framgår när folk ringer.

fuzz
27 april 2013 · 86 Inlägg

Hur går det? Har du lyckats fått tag i honom? Det har inte jag iaf iallafall.. Han får tills måndag eftermiddagen, sen får PPF mina pengar istället.. Kan ju vara en lagerfråga, men jag tycker ändå dom borde tala om att den inte finns i lager vid tillfället.. Eller iallafall svara på mail och telefon.

Senast redigerat av fuzz (27 april 2013)

Volvo 945 Turbo "WORK Wheels" (1994)
BMW 320d (2006)
Melin82
28 april 2013 · 513 Inlägg

Inte hört något alls. Hade det inte varit så att han haft min mätare hade jag lagt ner det för länge sen.

fuzz
29 april 2013 · 86 Inlägg

Hqtec.se är nere, har varit det hela dagen. Fungerade igår kväll..
Kan förvisso vara tillfälligt, men jag anar ändå lite oro. Beställde förvisso mot postförskott..

BMW 320d (2006)
Volvo 945 Turbo "WORK Wheels" (1994)
Melin82
29 april 2013 · 513 Inlägg

känns som att jag skiter i det nu, går nog vidare ändå. Vill ju trots allt ha ut bilen i år.
Har nu försökt få tag på dom i ca två månader utan försök och skulle man höra av dom så ser jag det som en bonus.

Glader9991
29 april 2013 · 956 Inlägg

Jag köpte en MTX-L av dem förra året. Men den bara gick sönder sådär.

Minns det var ett jävla strul o skicka tillbaka den, få tag på dem främst var ett helvete.
Fick åka halva sommaren utan att kunna läsa ut mitt lambdavärde.

Riktigt illa skött när de är ÅF av Innovate.
Men var noga på inkopplingen. Jag kopplade min exakt efter schemat. Ändå pajjade den.
Så när jag fick hem den nya var jag överseriös och drog relä och säkrade upp riktigt ordentligt.

Melin82
29 april 2013 · 513 Inlägg

Glader9991 skrev:
Jag köpte en MTX-L av dem förra året. Men den bara gick sönder sådär.

Minns det var ett jävla strul o skicka tillbaka den, få tag på dem främst var ett helvete.
Fick åka halva sommaren utan att kunna läsa ut mitt lambdavärde.

Riktigt illa skött när de är ÅF av Innovate.
Men var noga på inkopplingen. Jag kopplade min exakt efter schemat. Ändå pajjade den.
Så när jag fick hem den nya var jag överseriös och drog relä och säkrade upp riktigt ordentligt.

ja jisses det låter precis som du berättat min historia. Fick till svar att det var första gången som han hört om en mtx-l som bara dött, men att man fick väll se om det gick på garantin (hade gått mer än ett år)
Ska bli kul om man ens får något svar. Skönt att höra att man inte är ensam om problem då.

Glader9991
29 april 2013 · 956 Inlägg

Melin82 skrev:

Glader9991 skrev:
Jag köpte en MTX-L av dem förra året. Men den bara gick sönder sådär.

Minns det var ett jävla strul o skicka tillbaka den, få tag på dem främst var ett helvete.
Fick åka halva sommaren utan att kunna läsa ut mitt lambdavärde.

Riktigt illa skött när de är ÅF av Innovate.
Men var noga på inkopplingen. Jag kopplade min exakt efter schemat. Ändå pajjade den.
Så när jag fick hem den nya var jag överseriös och drog relä och säkrade upp riktigt ordentligt.

ja jisses det låter precis som du berättat min historia. Fick till svar att det var första gången som han hört om en mtx-l som bara dött, men att man fick väll se om det gick på garantin (hade gått mer än ett år)
Ska bli kul om man ens får något svar. Skönt att höra att man inte är ensam om problem då.

Skit snack.
Min bara dog med. Fick köra lite längre på starten av nån anledning och då dog den bara.
Sen hade den gjort sitt.

Förövrigt tror jag inte det är ett enmansföretag.
Jag talade både med en tjej och en kille.

http://www.innovatemotorsports.com/

Kolla om du kan få kontakt med dem där. De borde veta mer om HQtec, om inte annat hjälpa dig i din situation för att vara rädda om sitt varumärke.

fuzz
29 april 2013 · 86 Inlägg

Glader9991 skrev:
Jag köpte en MTX-L av dem förra året. Men den bara gick sönder sådär.

Minns det var ett jävla strul o skicka tillbaka den, få tag på dem främst var ett helvete.
Fick åka halva sommaren utan att kunna läsa ut mitt lambdavärde.

Riktigt illa skött när de är ÅF av Innovate.
Men var noga på inkopplingen. Jag kopplade min exakt efter schemat. Ändå pajjade den.
Så när jag fick hem den nya var jag överseriös och drog relä och säkrade upp riktigt ordentligt.

Låter lite som att MTX-L kan vara en "dum-snål"-variant..
Hur länge har du kört med din nuvarande? Hur kopplade du den?

BMW 320d (2006)
Volvo 945 Turbo "WORK Wheels" (1994)
Glader9991
29 april 2013 · 956 Inlägg

fuzz skrev:

Glader9991 skrev:
Jag köpte en MTX-L av dem förra året. Men den bara gick sönder sådär.

Minns det var ett jävla strul o skicka tillbaka den, få tag på dem främst var ett helvete.
Fick åka halva sommaren utan att kunna läsa ut mitt lambdavärde.

Riktigt illa skött när de är ÅF av Innovate.
Men var noga på inkopplingen. Jag kopplade min exakt efter schemat. Ändå pajjade den.
Så när jag fick hem den nya var jag överseriös och drog relä och säkrade upp riktigt ordentligt.

Låter lite som att MTX-L kan vara en "dum-snål"-variant..
Hur länge har du kört med din nuvarande? Hur kopplade du den?

Den ska vara bra. Och ingen skit.

Den första pajjade kanske efter 2 veckor.
Sen den jag har nu har nog gått 2-3 månader totalt utan problem.

Det minns jag inte i huvudet nu. Men drog via relä så strömmen inte skulle brytas till den när man kör på startmotorn.

Melin82
29 april 2013 · 513 Inlägg

Jisses, min dog precis som din. Lite slött batteri och drog på starten. Och då dog den.
Lambdan hade då inte gått mer än säg 20 timmar då. Säkrad med dom andra mätarna osv.
Tror inte innovate är dåligt men klart man får vad man betalar för, så är det.
Ska skicka ett mail till innovate men känns som det lutar åt ett vems nu då jag har sonden kvar.
Bra att få höra lite andra historier måste jag säga.

Travis
8 maj 2013 · 13 Inlägg

Jag beställde en LC-1 förra sommaren som visade sig vara trasig.
Efter samtal med HqTec så skickade jag tillbaka den och jag skulle få en ny.

Efter många månader och många försök att få kontakt med dem så gjorde jag en anmälan till ARN och äntligen fick jag min LC-1.

Mitt tips: Köp av någon annan. HqTec är inte ett seriöst företag.

Saab 900R "Sotis - EXD Custom" (1996)
Melin82
9 maj 2013 · 513 Inlägg

Tänkte att, va fan skit sak samma jag går vidare då. så jag prata med Jörgen i gbg som håller på med vems.
Han bara skratta när jag berätta, han menade att innovate har haft mängder av problem med tex mtx-l, lc-1.
Och han kunde inte fatta hur dom som säljer skiten orkar hålla på med skiten.
Känner att hur fan kan han på hqtec sitta och säga "det var nog första gången en sån pajat som jag hört"
Så bojkotta Hqtec!
Gå till folk som kan det. Så tack till Jörgen på vems.se

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang