Vart kan man köpa en så kallad "luftman"?

Robin899
30 april 2013 · 42 Inlägg

Godkväll smile

Undrar vart man kan få tag på en så kallad "luftman" för att lufta bromsarna?

Mvh Robin

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 april 2013 · 14 007 Inlägg

Robin899 skrev:
Godkväll smile

Undrar vart man kan få tag på en så kallad "luftman" för att lufta bromsarna?

Mvh Robin

Biltema, Mekonomen, Meca o.s.v o.s.v.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Robin899
30 april 2013 · 42 Inlägg

kollat både biltema och mekonomens sida och hittade inget förutom på biltema men det var med tryckluft

Henrik-N
1 maj 2013 · 450 Inlägg

mekonomen har. åk till butiken. googla ?

cyberk2
1 maj 2013 · 214 Inlägg

Allt finns inte på internet! Åk till butiken, dom har. Ett tips är att köpa en luftman och sen en tryckluftregulator på biltema så kopplar du in luftman till tryckluften och ställer ner den på typ 1 bar. Då funkar det klockrent smile Koppla den till däcket suger för det pyser för mycket luft

te_wik Forummoderator
1 maj 2013 · 12 813 Inlägg

Gör en egen i annat fall, köp ett lock till behållaren på skroten, borra ett hål å sätt en ventil från ett bilhjul i den. Sen kan du blåsa tryck med kompressor, fotpump eller vad du vill.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
mb_pucken
1 maj 2013 · 5 083 Inlägg

te_wik skrev:
Gör en egen i annat fall, köp ett lock till behållaren på skroten, borra ett hål å sätt en ventil från ett bilhjul i den. Sen kan du blåsa tryck med kompressor, fotpump eller vad du vill.



Mvh Tommy

detta funkar bra men ha inte för högt tryck, då smäller det wink bör inte användas på vag med rund behållare då dessa spricker skit lätt och då är man illa ute om inte vattenslangen är nära :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
te_wik Forummoderator
1 maj 2013 · 12 813 Inlägg

mb_pucken skrev:

te_wik skrev:
Gör en egen i annat fall, köp ett lock till behållaren på skroten, borra ett hål å sätt en ventil från ett bilhjul i den. Sen kan du blåsa tryck med kompressor, fotpump eller vad du vill.



Mvh Tommy

detta funkar bra men ha inte för högt tryck, då smäller det wink bör inte användas på vag med rund behållare då dessa spricker skit lätt och då är man illa ute om inte vattenslangen är nära :-)

Precis, man bör ju kunna se till så trycket inte blir för högt. Fungerar alldeles ypperligt på VAG, använt det hur ofta som helst, men ska inte överstiga 0.6bar helst smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Lunatics Göteborg Originals
2 maj 2013 · 129 Inlägg

köpte min på Mekonomen, vet dock inte om dom har kvar den

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang