Volvo pv444 1957 Custom plåtbredning B20 turbo med luftfjädring Sidan 65 svetsa rikta och spackling påbörjad.

Vart sugen på en pv vintern 2013 ett projekt som skulle bli en snygg sommarbil. Har nu bestämt mig för att göra en projekt tråd av bilderna och bygget så ni kan följa vad som händer. Det mesta byggs om eller justeras efter mina idéer och önskemål. Ojoj vad detta spårade ur det vart lite av precis allt mitt i allt blev det Luftfjädring, Turbo försedd b20 med mc förgasare som kommer trycksättas av en Nissan turbo, Självklart med en inbyggd intercooler på diskret plats. Kolla genom tråden och se mina tokerier och bli gärna en av alla mina trevliga följare.
  • 487 Följare
  • 670 657 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 februari 2021
Djo
16 december 2017 · 10 157 Inlägg

ILindh skrev:

Djo skrev:

ILindh skrev:
Riktigt roligt projekt, taggad på att se den lackerad!
Roligt att du är från dalarna å! smile

Tackar smile Jajemensan längtar jag med smile

Jasså kommer du ifrån då ?

Lilla rättvik, såg att du haft en gammal 240, som jag tror jag var väldigt nära på att köpa förut på blocket :-)

Aha ja Rättvik åker jag igenom dagligen på min väg mot jobbet i Mora.

Jaså där ser man, Det var en temperamentsfull 240 det saknar vissa delar med den, men inte problemen om vi säger som så. Men ljudet och hur pass pigg den var för att vara en b230F vintertid så var 3an aldrig ett problem när man skulle ha roligt wink
Menmen det är minnen numera orkade inte fortsätta lägga pengar på reparationer så sålde den vidare.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
ILindh
17 december 2017 · 83 Inlägg

Djo skrev:

ILindh skrev:

Djo skrev:
Tackar smile Jajemensan längtar jag med smile

Jasså kommer du ifrån då ?

Lilla rättvik, såg att du haft en gammal 240, som jag tror jag var väldigt nära på att köpa förut på blocket :-)

Aha ja Rättvik åker jag igenom dagligen på min väg mot jobbet i Mora.

Jaså där ser man, Det var en temperamentsfull 240 det saknar vissa delar med den, men inte problemen om vi säger som så. Men ljudet och hur pass pigg den var för att vara en b230F vintertid så var 3an aldrig ett problem när man skulle ha roligt wink
Menmen det är minnen numera orkade inte fortsätta lägga pengar på reparationer så sålde den vidare.

Japp, har själv funderingar på att skaffa mig en 240 70talare till vår/sommar å börja fixa, blev nå sjukt inspirerad när jag såg dehär projektet smile

Senast redigerat av ILindh (17 december 2017)

Djo
17 december 2017 · 10 157 Inlägg

ILindh skrev:

Djo skrev:

ILindh skrev:

Lilla rättvik, såg att du haft en gammal 240, som jag tror jag var väldigt nära på att köpa förut på blocket :-)

Aha ja Rättvik åker jag igenom dagligen på min väg mot jobbet i Mora.

Jaså där ser man, Det var en temperamentsfull 240 det saknar vissa delar med den, men inte problemen om vi säger som så. Men ljudet och hur pass pigg den var för att vara en b230F vintertid så var 3an aldrig ett problem när man skulle ha roligt wink
Menmen det är minnen numera orkade inte fortsätta lägga pengar på reparationer så sålde den vidare.

Japp, har själv funderingar på att skaffa mig en 240 70talare till vår/sommar å börja fixa, blev nå sjukt inspirerad när jag såg dehär projektet smile

Ja det är bara å köpa det wink min var ju en 92a det haha wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
ILindh
18 december 2017 · 83 Inlägg

Djo skrev:

ILindh skrev:

Djo skrev:

Aha ja Rättvik åker jag igenom dagligen på min väg mot jobbet i Mora.

Jaså där ser man, Det var en temperamentsfull 240 det saknar vissa delar med den, men inte problemen om vi säger som så. Men ljudet och hur pass pigg den var för att vara en b230F vintertid så var 3an aldrig ett problem när man skulle ha roligt wink
Menmen det är minnen numera orkade inte fortsätta lägga pengar på reparationer så sålde den vidare.

Japp, har själv funderingar på att skaffa mig en 240 70talare till vår/sommar å börja fixa, blev nå sjukt inspirerad när jag såg dehär projektet smile

Ja det är bara å köpa det wink min var ju en 92a det haha wink

Hah, såg nu idag att din gamla 240 ligger ute på blocket igen å! tongue

Djo
18 december 2017 · 10 157 Inlägg

ILindh skrev:

Djo skrev:

ILindh skrev:

Japp, har själv funderingar på att skaffa mig en 240 70talare till vår/sommar å börja fixa, blev nå sjukt inspirerad när jag såg dehär projektet smile

Ja det är bara å köpa det wink min var ju en 92a det haha wink

Hah, såg nu idag att din gamla 240 ligger ute på blocket igen å! tongue

Jasså haha.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Tumbleweed
30 december 2017 · 1 711 Inlägg

skönt o se lite god framgång! tummen upp!

Djo
30 december 2017 · 10 157 Inlägg

Tumbleweed skrev:
skönt o se lite god framgång! tummen upp!

Tackar smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Donvito
4 mars 2018 · 964 Inlägg

Hej DJO
Har du tappat sugen igen,du är saknad här ,gött spänd på att se din bil in action
Mvh Donvito

Mercedes E500 4matic "Amg" (2009)
Volvo P1800 (1965)
Volvo Pv (1957)
Djo
4 mars 2018 · 10 157 Inlägg

Donvito skrev:
Hej DJO
Har du tappat sugen igen,du är saknad här ,gött spänd på att se din bil in action
Mvh Donvito

Nejdå men inte blivit något gjort på sistone,

Krångel med bruksbil köpt annan bil sålt gamla bilen så åker 740i nu, faktiskt väldigt nöjd smile  Varigt sjuk i influensa sista veckan och har hunnit blivit uppsagd så snart är man arbetslös igen.

men börjar se ett slut på spacklandet på karossen en del kvar man börjar bli bra smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
jarleb
4 mars 2018 · 914 Inlägg

så nu er det bare å slenge seg i gang igjen smile vi gleder oss smile

Djo
4 mars 2018 · 10 157 Inlägg

jarleb skrev:
så nu er det bare å slenge seg i gang igjen smile vi gleder oss smile

Låter bra det smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Djo
24 augusti 2018 · 10 157 Inlägg

Motivationen på noll varigt så spacklat å slipat på torpedväggen men det går segt vet inte varför men bristen på jobb och pengar är säkert en stor faktor. Ska försöka hinna med å spackla klart karossen så man kan grunda den å se om man får någon mer motivation då men det går tungt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
MaskinarN
24 augusti 2018 · 500 Inlägg

Djo skrev:
Motivationen på noll varigt så spacklat å slipat på torpedväggen men det går segt vet inte varför men bristen på jobb och pengar är säkert en stor faktor. Ska försöka hinna med å spackla klart karossen så man kan grunda den å se om man får någon mer motivation då men det går tungt.

Känner igen mig, har också dåligt med motivation nu för tiden. Bara till att låta det vara en stund och hoppas det kommer tillbaka smile

Volvo PV544 "Stridsvagnshotrod" (2019)
Djo
25 augusti 2018 · 10 157 Inlägg

MaskinarN skrev:

Djo skrev:
Motivationen på noll varigt så spacklat å slipat på torpedväggen men det går segt vet inte varför men bristen på jobb och pengar är säkert en stor faktor. Ska försöka hinna med å spackla klart karossen så man kan grunda den å se om man får någon mer motivation då men det går tungt.

Känner igen mig, har också dåligt med motivation nu för tiden. Bara till att låta det vara en stund och hoppas det kommer tillbaka smile

Brukar ju funka men låtit bli lite väll länge nu känner jag sad

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
26 augusti 2018 · 6 469 Inlägg

På lördag får du motivationen tillbaka , en promenadrunda på D.a.k-marknaden brukar sätta fart på hjärnan smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Djo
26 augusti 2018 · 10 157 Inlägg

farbrorbozze skrev:
På lördag får du motivationen tillbaka , en promenadrunda på D.a.k-marknaden brukar sätta fart på hjärnan smile

Ah DAK då ja man får väl gå där å kolla om det finns något roligt men jag brukar inte finna någonting haha wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Donvito
26 augusti 2018 · 964 Inlägg

Ja, pengabrist är kass för motivationen
Men bara o kämpa på.
Lite färg på grejerna så blir det kul igen
Har nog lite slipgrund kvar om du behöver

Senast redigerat av Donvito (26 augusti 2018)

Mercedes E500 4matic "Amg" (2009)
Volvo Pv (1957)
Volvo P1800 (1965)
Djo
26 augusti 2018 · 10 157 Inlägg

Donvito skrev:
Ja, pengabrist är kass för motivationen
Men bara o kämpa på.
Lite färg på grejerna så blir det kul igen
Har nog lite slipgrund kvar om du behöver

Tack du smile

Får tacka ödmjukast men är en heldel kvar innan slipgrund men tusen tack ändå smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
26 augusti 2018 · 6 469 Inlägg

Djo skrev:

farbrorbozze skrev:
På lördag får du motivationen tillbaka , en promenadrunda på D.a.k-marknaden brukar sätta fart på hjärnan smile

Ah DAK då ja man får väl gå där å kolla om det finns något roligt men jag brukar inte finna någonting haha wink

Haha nä men gå runt & drömma  är väl inte dumt wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Djo
28 augusti 2018 · 10 157 Inlägg

farbrorbozze skrev:

Djo skrev:

farbrorbozze skrev:
På lördag får du motivationen tillbaka , en promenadrunda på D.a.k-marknaden brukar sätta fart på hjärnan smile

Ah DAK då ja man får väl gå där å kolla om det finns något roligt men jag brukar inte finna någonting haha wink

Haha nä men gå runt & drömma  är väl inte dumt wink

Nejdå smile

Får väll se om man orkar upp tidigt på morgon så man slipper trängas så jävligt wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang