Frontmotordragster 1958 Chassis Research - Moon Rocket

Jo, en 30 årskris närmar sig, och jag kände att jag måste få byggt en gammal frontmotordragster. Så här är jag, vill förmedla mitt arbete och även kanske insperera fler och även få insperation av er! Hoppas ni uppskattar projektet. Tack på förhand!
  • 195 Följare
  • 210 242 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 januari 2022
Tumbleweed
6 februari 2019 · 1 711 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
nått för dig..

https://www.blocket.se/skaraborg/Sixsho … 14&w=3

Jo den är ball, han körde rak sexa förr med hilborn sprut.
Jag trodde den var såld redan..

Tumbleweed
10 februari 2019 · 1 711 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-1cf3e4503fec2a81eaf34035366ee71f.jpg
Då har 9 tummaren hälsat på chassit


https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-4455f8cb1c628e5c717af8fbbfec4be2.jpg
Huj, fläskig axel i det lilla chassit :-)
Nu får jag göra nya fästplåtar o mäta in på nytt.


https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-2dc4beab95634f99cdf27cbefa449188.jpg

Och kortas mycket!
Jaja, detta kommer hålla utan bekymmer, oavsett vad jag hänger framför. Det blir strange klump o axlar, och spole då givetvis.

Tumbleweed
10 februari 2019 · 1 711 Inlägg

farbrorbozze skrev:
Liiite för bred kanske tongue

Det blir lite justeringar på detta oxå ;-)
Skönt o bygga en axel som där finns allt till

Tumbleweed
11 februari 2019 · 1 711 Inlägg

Djo skrev:
Kommer bli grymt det där smile

Tack så mycket!
Jag har fått tillverkat pappmallar till bakaxeln nu , så min förhoppning är att plasma skära ut riktig plåt imorgon o lägga upp några bilder :-)

Tumbleweed
5 mars 2019 · 1 711 Inlägg

Tallifjant skrev:
Fy faaan vilket bygge!yikes har nu plöjt igenom hela tråden. Kan summera det såhär:
•Du är inte mänsklig som kan skapa sådan magi med mater!
•Fireball är riktigt gott att dricka
•Grattis till Dalton!
•Grattis till att få med Dalton ut vid 3års ålder till garaget!
•Grattis till en 4 odåga!
•Grattis till att ha garaget näst tuffaste byggtråd.
•grattis till en ny följare!

Kör nu på så järnet ryker:D

Tackar grymt för dom peppande orden! Det är ni härliga följare som håller igång min glöd , så jag tackar!
Välkommen ombord, jag ska göra mitt yttersta för en tillfredsställande tråd och utlovar videos på uppstart o körningar när tillfället kommer!
Det blir inte fler barn, men fler fireballs ;-)

Jag kör på, nästa steg är att kapa bort dom gamla fästena till bakaxelbanjon, och mäta in nya samt punkta fast, så att jag kan korta ner axeln :-)

Och vilket bygge är tuffast på garaget? :-)

Tumbleweed
5 mars 2019 · 1 711 Inlägg

Tallifjant skrev:

Tumbleweed skrev:

Tallifjant skrev:
Fy faaan vilket bygge!yikes har nu plöjt igenom hela tråden. Kan summera det såhär:
•Du är inte mänsklig som kan skapa sådan magi med mater!
•Fireball är riktigt gott att dricka
•Grattis till Dalton!
•Grattis till att få med Dalton ut vid 3års ålder till garaget!
•Grattis till en 4 odåga!
•Grattis till att ha garaget näst tuffaste byggtråd.
•grattis till en ny följare!

Kör nu på så järnet ryker:D

Tackar grymt för dom peppande orden! Det är ni härliga följare som håller igång min glöd , så jag tackar!
Välkommen ombord, jag ska göra mitt yttersta för en tillfredsställande tråd och utlovar videos på uppstart o körningar när tillfället kommer!
Det blir inte fler barn, men fler fireballs ;-)

Jag kör på, nästa steg är att kapa bort dom gamla fästena till bakaxelbanjon, och mäta in nya samt punkta fast, så att jag kan korta ner axeln :-)

Och vilket bygge är tuffast på garaget? :-)

Fireball är mer än välkommet! Vi som följare kan stöddricka åt dig när du jobbar ivrigt! Vart i Sverige håller du till?

Tuffast bygge är quinna, med sin Rod. Du ligger dock hack i hälwink

Den är svingrym, samma som MR T ,
Ja där finns en handfull feta byggen jag följer med iver :-)
Nere i Skåne håller jag till

Tumbleweed
13 april 2019 · 1 711 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-6ecea22ed9470893206e7953c776a3df.jpg

Hej alla!
Jag har renoverat 3 rum i huset, pluggat CE kort, åkt på utbildningar o massa andra bortförklaringar .. har inte hänt ett dugg på dragstern.
Jag har sålt bort en del maskiner som stått i vägen i garaget, så förhoppningsvis blir det ett nytt tag igen, och betydligt roligare uppdatering än denna! Jag hoppas ni håller ut, för fränt kommer det bli, det lovar jag!

Tumbleweed
13 april 2019 · 1 711 Inlägg

Tack det känns lite bättre nu, när förståelse finns :-)
Bilder hade varit kalas på det bygget !
Jag får inte tävla på riktigt med min , enbart nostalgi race . Jag tror att 5punkts huvudbåge är ett minimum, och jag kan inte kompromissa med stilen hehe

Tumbleweed
27 maj 2019 · 1 711 Inlägg

farbrorbozze skrev:
Har du kikat in Nailheads forumet på sistone?
http://www.nailheads.nu/forum/viewtopic … &t=642

Fin uppdatering på den sidan!
Man kan bara drömma sig bort :-)
Det har gått otroligt segt på dragster fronten och aktiviteter på garaget...
Jag hoppas innerligt att det blir en uppåtsving snart ..

Tumbleweed
4 september 2019 · 1 711 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-886c2a263d05732296dadb5fbb2daf96.jpg

Jag fick upp gnistan rätt hyffsat när jag har en hotrod igen! I övrigt, väntar jag på kaross sidor till dragstern och en plåt mellan motor och växellåda.

Tumbleweed
9 september 2019 · 1 711 Inlägg

Djo skrev:
Härlig rod smile

Tackar! :-)

Ford Coupe "The TumbleWeed" (1930)
Tumbleweed
9 september 2019 · 1 711 Inlägg

doktorduett skrev:
tuft med frontmotor dragster
ska bli roligt att se den på banan i malmö
hojta till när det blir premiär körning

Tack! Jo d e fränt , jag bara längtar till uppstart ;-)
Jag hojtar till när det ska gasas

Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter" (1967)
Ford Coupe "The TumbleWeed" (1930)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleVolvo AmazonVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Ford Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Ford Coupe "The TumbleWeed"Volvo AmazonVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen Beach buggyVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"
Tumbleweed
13 september 2020 · 1 711 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-550e8eb9cf042030aa1911c55af7caa7.jpg


Back on track
Har blivit mycket på Instagram, för garaget har strulat för mig.
Har några nya bilar till och annat smått och gott.  Ska kolla genom era saknade trådar

Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter" (1967)
Ford Coupe "The TumbleWeed" (1930)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleVolvo AmazonVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Ford Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Ford Coupe "The TumbleWeed"Volvo AmazonVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen Beach buggyVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen BeetleOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo Amazon
Tumbleweed
13 januari 2022 · 1 711 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-5b7ee0ec8c85d64c983ab6d04804b63d.jpg

Tja ! Blivit lite pipor till maskinen

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-e3868a17b145e96c9973be5f43fd25af.jpg

Helnöjd med straightback headers faktiskt!

Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter" (1967)
Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition" (1969)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleVolvo AmazonVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Ford Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Ford Coupe "The TumbleWeed"Volvo AmazonVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen Beach buggyVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen BeetleOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonVolvo AmazonVolkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"
Tumbleweed
13 januari 2022 · 1 711 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/114/113714/113714-de7f40df8b6795065a9f7d45f825458a.jpg

Ford Coupe "The TumbleWeed" (1930)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter" (1967)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleVolvo AmazonVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Ford Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyFord Coupe "The TumbleWeed"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonFord Coupe "The TumbleWeed"Volkswagen Beach buggyVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonVolkswagen Beach buggyVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volkswagen BeetleOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Volvo AmazonVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Ford Coupe "The TumbleWeed"Volvo AmazonVolvo T27 hotrod "The Psycho Shifter"Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen Beach buggyVolvo AmazonVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volkswagen BeetleOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"Volvo AmazonVolvo AmazonVolkswagen BeetleFord Coupe "The TumbleWeed"Volvo AmazonVolkswagen Beach buggyOldsmobile Hurst S/C "Super Competition"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang