Hjälp med Autocom obd

bronco_z
22 augusti 2013 · 604 Inlägg

psycho skrev:

bronco_z skrev:
Inkopplad ja den måste ju ha ström.

Hur menar du nu? självklart måste "boxen" va inkopplad i bilen för att felsöka.
MEN om i har era datorer liggandes på soffbordet och kopplar ni in "boxen" via usb uttaget.
Händer det något då?

Gör jag detta så kommer det upp att Datorn inte hittar usb enheten och den kommer inte funka som den ska.

Du kan inte synka programmet med enheten om den inte är strömsatt.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!
Jonaslatt
4 november 2013 · 324 Inlägg

Nu funkar programmet som det ska.
Jag har hört att man kan programmera Fjärrkontroller och nycklar.

Var hittar man denna inställning? Mvh

Volvo V70N "Familjeracern" (2002)
cliff2
6 november 2013 · 3 Inlägg

Har samma problem.. sad Hur fick du till det??

Jonaslatt
7 november 2013 · 324 Inlägg

cliff2 skrev:
Har samma problem.. sad Hur fick du till det??

Att min autocom inte funkade?
Min lös och jag trodde den funkade. Men fick aldrig någon kontakt med bilen.
Jag skruvade i sär min enhet och såg att det va en sak som hade brunnit. Och fick hjälp av en kille här på forumet som löde förbi denna enhet och vips det funkar smile

Hur beter sig din?

Volvo V70N "Familjeracern" (2002)
cliff2
7 november 2013 · 3 Inlägg

Det går inte att uppdatera firmwire.

cliff2
7 november 2013 · 3 Inlägg

Först hittade jag den inte på nån comport sen bytte jag dator och fanns den. Men har Delphi DS150 E program och den säger att det är DS100E på dosan. Och det går inte att uppdatera

Jonaslatt
7 november 2013 · 324 Inlägg

Om du har kopia är de super känsliga. Har haft internet en enda gång under tiden du har haft autocom inkopplad så måste du installera om allt igen. Man får Absolut inte  gå in på nätet.

Jag skulle tanka ner ny programvara och installera om allt och prova igen. Med internet avstängd (för alltid)

Volvo V70N "Familjeracern" (2002)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 november 2013 · 13 673 Inlägg

psycho skrev:
Om du har kopia är de super känsliga. Har haft internet en enda gång under tiden du har haft autocom inkopplad så måste du installera om allt igen. Man får Absolut inte  gå in på nätet.

Jag skulle tanka ner ny programvara och installera om allt och prova igen. Med internet avstängd (för alltid)

min fungerade fin fint men påstår att det finns en ny programvara att ladda ner.
men fungerade endå felfritt..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Raggarn84
10 januari 2020 · 387 Inlägg

Har googlat men hittar inget så jag frågar här:
Någon som vet om man kan typ skaffa Autocom programvara på pc och använda en elm327 interface (usb nu, inte bluetooth)? (Har nämligen en elm327 och program ScanXl, men känns som autocom är mer bättre)

Senast redigerat av Raggarn84 (10 januari 2020)

it_mutt Avstängd
27 januari 2020 · 10 388 Inlägg

Raggarn84 skrev:
Har googlat men hittar inget så jag frågar här:
Någon som vet om man kan typ skaffa Autocom programvara på pc och använda en elm327 interface (usb nu, inte bluetooth)? (Har nämligen en elm327 och program ScanXl, men känns som autocom är mer bättre)

Autocom (om det nu ens heter det nu för tiden) är bättre. Men, det ökar inte möjligheterna med din ELM327. Elm klarar av ungefär motorfelkoder o livedata från motorn...thats it typ.

Det är inte för inte som en handhållen enhet som klarar "allt" börjar på 5-6000kr

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 januari 2020 · 13 673 Inlägg

autocom är en enhet med programvara till.. så den är endast kompatibel med sitt egna verktyg inget annat..    en elm läser endast av felkoder ur motorstyrdonet inget annat och gör den totalt värdelös förutom att just läsa ut motorrelaterade felkoder med nada möjlighet att se vad motorstyrdonet håller på med.  medans autocomen är ett verktyg som läser ut samtliga bilens enheter och möjlighet med live data och loggning.    även möjlghet att gifta in nya spjällhus programera styrenheter osv.    ett verktyg som går på cirka 20K

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang