Någon som handlat hos http://www.bildioder.se/?? (Varning??)

chevyxtreme
14 augusti 2013 · 15 Inlägg

beställde dioder för över två veckor sedan och betalade med kort, har fortfarande inte sett till dioder.. ingen svarar på mail och ingen svarar på telefon!

Någon mer som råkat ut för detta??

Honda Civic (1999)
Buick Electra 225 Custom "nice dice" (1968)
Saab 9-5 2,3T Aero "Polarexpressen" (2005)
chevyxtreme
17 augusti 2013 · 15 Inlägg

har inte fått någon kontakt än så polisanmälan gjord nu, kan ju vara ett tips till andra att inte köpa/betala i förskott därifrån!

Buick Electra 225 Custom "nice dice" (1968)
Honda Civic (1999)
Saab 9-5 2,3T Aero "Polarexpressen" (2005)
Crxkoffe
17 augusti 2013 · 847 Inlägg

tackar bra att du sa till , satt just o skulle beställa, men då byter jag sida, hoppas det löser sej

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
chevyxtreme
17 augusti 2013 · 15 Inlägg

ja, de verkar skumt.... går inte att få kontakt med dom så nog verkar jag vara blåst på affären tyvärr...

Buick Electra 225 Custom "nice dice" (1968)
Saab 9-5 2,3T Aero "Polarexpressen" (2005)
Honda Civic (1999)
Crxkoffe
17 augusti 2013 · 847 Inlägg

chevyxtreme skrev:
ja, de verkar skumt.... går inte att få kontakt med dom så nog verkar jag vara blåst på affären tyvärr...

jag ska hjälpa dej, ge mej bara nummer eller står det på hemsidan?

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
17 augusti 2013 · 847 Inlägg

Hittade massor av nummer

har du testat alla dessa?



Mobil: 072-363 98 93
Mobil: 076-870 31 01
Mobil: 070-563 78 83

Telefonnummer: 0511-40 99 94

Adress
Hasslösa Sandtorp 4
531 91     VINNINGA

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
IDMUD
18 augusti 2013 ·

Betalar ni med kreditkort så ska det inte vara några problem att få tillbaka pengarna. Banken brukar oftast kräva en polisanmälan för att sedan återbetala pengarna till er. Det är ovanligt att scammers erbjuder det som en betalningsmetod, oftast brukar det röra sig om förskottsbetalning.

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
18 augusti 2013 · 1 898 Inlägg

Jag har handlat därifrån flera gånger..
Inga problem alls.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Marcus_89 Biltokig elektriker
18 augusti 2013 · 3 352 Inlägg

ExXtr3me skrev:
Jag har handlat därifrån flera gånger..
Inga problem alls.

Samma här, var dock några månader sen nu

chevyxtreme
19 augusti 2013 · 15 Inlägg

ja, lite skumt är det, har testat alla nummer,lämnat på telesvararen och mailat utan att få kontakt.
men får se om det händer något nu efter anmälan...

Honda Civic (1999)
Buick Electra 225 Custom "nice dice" (1968)
Saab 9-5 2,3T Aero "Polarexpressen" (2005)
valle22 Smidd i rostigt stål
19 augusti 2013 · 933 Inlägg

kanske har semester som alla andra mäniskor vid denna tid?

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Pierre_r Lastbilsmekaniker
19 augusti 2013 · 729 Inlägg

Men då brukar man skriva ut det på sidan att mellan vecka X till Z så är det stängt och beställningar kommer att gås igenom för att skickas vecka Å

Crxkoffe
19 augusti 2013 · 847 Inlägg

precis, men det e några tattare som försöker luras, lägg en stor jävla beställning på postförskott o skit i o hämta om dom skickar

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
chevyxtreme
20 augusti 2013 · 15 Inlägg

valle22 skrev:
kanske har semester som alla andra mäniskor vid denna tid?

va dom tankarna jag hade oxå men hittar man ingen info om det och får "kvitto"/mail att det ska levereras inom 3-5 arbetsdagar så la jag det åt sidan...

(har fortfarande inte fått kontakt)

Buick Electra 225 Custom "nice dice" (1968)
Honda Civic (1999)
Saab 9-5 2,3T Aero "Polarexpressen" (2005)
Mattsson_91 Självlärd
21 augusti 2013 · 3 083 Inlägg

Crxkoffe skrev:
precis, men det e några tattare som försöker luras, lägg en stor jävla beställning på postförskott o skit i o hämta om dom skickar

O så får man stå för frakten till utlämningsstället och frakten tillbaka till dom.. Känns ju vettigt

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Crxkoffe
21 augusti 2013 · 847 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Crxkoffe skrev:
precis, men det e några tattare som försöker luras, lägg en stor jävla beställning på postförskott o skit i o hämta om dom skickar

O så får man stå för frakten till utlämningsstället och frakten tillbaka till dom.. Känns ju vettigt

man behöver ej hämta ut det..

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Mattsson_91 Självlärd
22 augusti 2013 · 3 083 Inlägg

Crxkoffe skrev:

Volvo142_73a skrev:

Crxkoffe skrev:
precis, men det e några tattare som försöker luras, lägg en stor jävla beställning på postförskott o skit i o hämta om dom skickar

O så får man stå för frakten till utlämningsstället och frakten tillbaka till dom.. Känns ju vettigt

man behöver ej hämta ut det..

Nej och hämtar man inte ut paketet så får man stå för BÅDA fraktavgifterna. Och ofta så är det dessutom en "straffavgift" också.

Eftersom att ombudet skickar tillbaka paketet till avsändaren efter ett visst antal dagar och tar ut full frakt för detta!! 9/10 företag fakturerar dig då frakt till ombudet, frakt tillbaka till avsändaren plus en extra avgift för att du var jävlig nog o inte hämtade ut ditt paket. "Straffavgiften" ska dock stå skriven under köpvillkor!!

Senast redigerat av Volvo142_73a (22 augusti 2013)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Co-tec
18 december 2013 · 12 Inlägg

Hejsan!

Tänkte bara klargöra att sedan chevyxtreme hade problem med www.bildioder.se har jag köpt verksamheten av Christopher, som mot slutet helt enkelt inte hade tid att driva sidan på rätt sätt. (chevyxtreme fick sina dioder till slut, men leveranstiden var inte som avtalad)

www.bildioder.se är en seriös verksamhet som följer lagar & regler och bedrivs idag i ett aktiebolag.


Både nya och gamla kunder är varmt välkomna!

TheRocco
20 september 2019 · 2 Inlägg

Hej dum som jag var handlade jag diod lampor från denna sida sad. Skulle swisha för betalningen och råkade också skicka för mycket pengar. Så mailat och provat ringa men helt omöjligt att få tag i någon och inga lampor kommit. Co-tec är du fortfarande ägare så hoppas jag på att du löser detta. Christopher fick jag tag på och han sa att han skulle ordna detta och prata med nya ägaren. Men sen ej fått svar från honom heller sad

Svenska_bil
21 september 2019 · 218 Inlägg

Ja han är fortfarande ägare:

https://www.allabolag.se/5590524558/befattningar

Testa nå honom på några av de andra företagen han är verksam i:

https://www.allabolag.se/bolagslista/da … f9662c2f50

Eller går du in på hans profil här på Garaget och klickar på länken till möbelbutiken. Där finns också ett tel-nr.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang