Marcus_89
Biltokig elektriker
2 september 2013
· 3 231 Inlägg
Tänkte göra en liten projekttråd på min mustang som jag köpte för en dryg månad sen. Bilen är en 06:a som har gått 7700mil. Manuell låda och självklart V8. Varit en ägare innan mig i Sverige, rullat här i drygt ett år. Innan dess i Californien
Är tänkt att man ska snygga till bilen och småvässa lite, den kommer hållas stilren och fet. Kommer hända lite efterhand, så det blir ett rullande projekt. Är mer eller mindre en av mina drömbilar detta, är sjukt nöjd med den hittills. Anledningen till att jag gillar dessa bilarna är retrostuket och att de är rätt enkelt uppbyggda. Finns en uppsjö med delar och kul grejer att köpa med 
Lite kort info om bilen:
4,6l V8 i alu
5-växlad manuell låda
Borla cat-back system i rostfritt
K&N insatsfilter för luftburken
Svart skinnklädsel och svart inredning
Har redan hunnit pilla lite med den, hehe.
Här kommer lite bilder:

På dessa bilderna har jag inte gjort något med den förutom att dippa emblemet svart fram 

Köpte vita blinkers från usa och började montera.

Någon klåpare har varit i farten och klippt och kopplat in pos-ljus och blinkers med lampsladdar. Man blir lite ledsen som elektriker när man ser sånt här!

Åkte till jobbet och hämtade svart robotslang och 1mm2 kabel, seriöst och snyggt är det ända rätta sättet!

Stor skillnad! Stilrent och fint. De äckliga led-ljusen borta med 

Tyckte baken såg lite tråkig ut med allt vitt. Så dippade lite mellan bakljusen. Blev riktigt bra!
Det var det jag har gjort hittills- Tyvärr har dessa bilar en svaghet, kopplingen. Min börjar ge sig lite smått, så har fått öppna stora plånboken och beställt förstärkta grejer från usa. Går på några tusen, men bara 1/3 av vad det skulle kosta här hemma 
Senast redigerat av Marcus_89 (21 april 2016)