Ja en bil som skall bli i betydligt bättre skick än vad den är nu =) och komentera gärna vad ni tycker =) ska man renovera helt orginal eller ska man uppdatera med vissa grejer som kan användas från 9000 tex eller bara 900 grejer???
9000Griffin skrev: Dåligt med komentarer här tycker jag..
Känner mig lite träffad.. Här sitter man och hökar. går till och med in och kollar ifall det hänt något och man inte fått notisen... och så säger man inget. fy på mig
http://www1.garaget.org/gallery/images/191/190321/190321-cd6e517f8fc122d9687b195df736f1f6.jpg Ja något senare då så var det lite tomt...
Motorrummet verkar vara i galet bra skick utifrån bilderna. Ser en liten fisfläck precis framför höger hjulhus men det är väl bara ett fäste? Vad är planen innan motorn skall tillbaka. Tvätta och bättra eller full ommålning?
Mvh Gustaf
Ja tanken är ju då att jag ska slipa och lacka det mesta då... men om jag lackar motor rummet själv eller om jag ska låta det lackas samtidigt som bilen har jag inte bestämt mej för ännu... klart att det bästa hade ju varit att lacka det samtidigt som resten av bilen
9000Griffin skrev: Ja tanken är ju då att jag ska slipa och lacka det mesta då... men om jag lackar motor rummet själv eller om jag ska låta det lackas samtidigt som bilen har jag inte bestämt mej för ännu... klart att det bästa hade ju varit att lacka det samtidigt som resten av bilen
Beror väl på om du planerar att montera ihop och köra bilen innan omlackning. Ska du göra allt när du ändå är igång kan det ju vara lika bra att göra allt grundarbete i motorrummet och sen lacka det med resten av paketet. Vill man sen ta in "pris vs. vad du får ut av det" så
... insåg just att det saknas en smiley som kliar sig i huvudet
Nä bilen kommer inte att köras innan den är klar då jag ska plocka ner den mer eller mindre helt ... Får se hur mycke inne i bilen jag river ut mer.. men då instrumentpanelen är sprucken på flera ställen så ryker den ut för en betydligt bättre
9000Griffin skrev: Nä bilen kommer inte att köras innan den är klar då jag ska plocka ner den mer eller mindre helt ... Får se hur mycke inne i bilen jag river ut mer.. men då instrumentpanelen är sprucken på flera ställen så ryker den ut för en betydligt bättre
okay. Vintern planerad med andra ord Dokumentera gärna bytet av panelen (egentligen.. om du kommer på några smarta genvägar). Jag sitter själv och funderar på byte vs. restaurering pga sprickor.
Och framför allt: lycka till och hoppas det flyter på utan alltför många käftsmällar.
Jodå jag kommer ta lite eller ganska många bilder under tidens gång.. har aldrig bytt/tagit dän intrumentpanelen innan på 900 men va fasen är väl bara att testa alltid lär man sig något Har en liggande så man kan ju säkert se vad den sitter fast och förhoppningsvis kan det va till lite hjälp
Än så länge så har det gått förvånands värt lätt att låssa allt.. men men inte värt att säga det allt för högt
9000Griffin skrev: har aldrig bytt/tagit dän intrumentpanelen innan på 900 men va fasen är väl bara att testa alltid lär man sig något Har en liggande så man kan ju säkert se vad den sitter fast och förhoppningsvis kan det va till lite hjälp
Än så länge så har det gått förvånands värt lätt att låssa allt.. men men inte värt att säga det allt för högt
Den här lathunden hjälpte mig mycket när jag fixade min instrumentpanel: http://www.twinsaabs.com/900_repair/diy … p?nsteps=6 Den säger ju inte hur du tar bort resten men den är först ut och sist in så det skall ju göras. ..Utan den hade jag svurit över de långa skruvarna betydligt längre än jag gjorde vid återmontering...
Mmm... lite mycket då... men inte på ett så farligt ställe då det är ganska rak plåt på dessa ställen som tur är... men tråkigt ändå.. bara att bita ihop och göra det bästa av det
Någon som har en 900 sedan stående som är ett skrot objekt som kanske har friskt golv på föra sidan ink balken under och bakände på en sedan 900med bra plåt då min är lite mycke rostig där...
TomLindberg skrev: Jag har ett par stycken i varierande skick men man skulle säkert kunna plocka ihop det som behövs, synd bara att vi bor så långt ifrån varandra.
Jo det är ju lite synd.. ja du ser ju att det är golvet på förasidan och så är det om man ska va hård hela bakänden och ner till reserv baljan för att slippa hålla på att böja och bocka plåt som tar så lång tid...
TomLindberg skrev: Ja usch för rost. Ska göra i ordning en 82´as 900 Turbo och där har rosten härjat lite grann men som tur är så är det inte så mycket. Har bara sett ett hål i tröskeln på höger sida och lite i bakre hjulhus. Var och hämtade en till reservdels 900´a idag, nu har jag totalt 6st OG900´er:)
Aha nice någon av dom en 900 sedan 2 ddr möjligtvis. Kommer den som projekt den 900an