hej i höstmörket. det börjar bli dags att bygga om bilen igen och jag har nu valt att byta från min tidigare 16v turbo motor till en 2JZGte som nu ska lyftas ner i bilen. kommer uppdatera och lägga upp bilder eftersom saker händer, bygget kommer gå ganska sakta då det kostar mycket pengar. motor är iaf köpt med en massa gobitar.
det första ja ska göra nu är att montera ur och sälja sprutet och återställa bilen med originalmotor och besikta den, för att kunna åka den i vinter och köra lite på isen. så hinner man spara ihop en slant att handla mer grejer för.
har skruva lite igår och fått lite mer saker färdiga. ja har renoverat min farfars gamla liggbräda med lite nya hjul och monterat lite nyare remmar och satt tillbaka original slavcylinder. den gick dock inte att lufta för tätningen höll inte tätt. och så har ja byggt ihop downpipe och kat med 3 tums systemet som satt på 16v motorn som ja hade förut.
köpte grenrörs delar från swedishExhaust.se men dock vart alla rör och böjar för grova, men ja har bytt dom med en annan kille så det löste sig. T4 fläns och 2jz grenrörs fläns.
la ner motorn och testa lite eftersom ja börjat bygga om framvagnsbalken.
är väldigt trångt i växellådstunneln.
så tömde bilen på allt skrot som ja inte behöver.
börjat lägga igen massa original hål efter ac och värmepaket mm som inte ska vara kvar. Före/efterbild.
lättning av bilen, lär ju vara några kilon bort
bort med gamla tunneln så nu blire det lite större tunnel och motorn kan komma bak lite till. och gamla växelspaks hålet rök så nu kan man bestämma var den ska hamna när man fått ny låda.
lewwan skrev: Premlagd! Hur blir det med tråget? Såg att du körde med vipec innan, funkade det bra?
jag har bygger om balken för att ge mer plats för tråget och gör om tunneln så ja kan få bak motorn lite till, så jag kapar inget i tråget om det var de du undra ?`ja vipec som jag hade på volvon funka kanon, väldigt stabilt och väldigt lite krångel bara man ställt in allt.