JM-Racing: Volvo 760 Turbo -Perfect Dimension- 2k15 Incoming Fast!

Tjenare pojkar & töser där ute i bilvärlden! Tänkte jag skulle pina er med ytterligare ett projekt. Dock denna gång kanske något roligare, min Volvo 760 Turbo -1990 jag införskaffade i somras. Älskat denna bil sedan dagen jag såg den när Kai Andersson byggde den 2010, och nu i somras hade jag chansen att bli ägare till denna underbara kreation. Bilen är i grund och botten en Volvo 764 Turbo -1990, köptes helt original utav Kai (Kaihaj här på garaget) år 2008, och byggdes om lite smått & gott inför sommaren efter där med manuellkonvertering, lite fälgar osv. Detta räckte dock inte långt och vintern 2009/2010 så byggdes den om totalt. Nu är den i min ägo, och de är bara vänta & se vad jag har i planerna!
  • 63 Följare
  • 43 527 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 januari 2023
MelinPerformance Just livin' life - VIP Style
5 maj 2015 · 315 Inlägg

Haha ja!
Svårt att göra update när jag är osäker på om jag ska avslöja allting..... :-p

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.
Jiiimmie
5 maj 2015 · 1 830 Inlägg

Alltid roligt när nått nytt händer wink även om det är mycket eller lite smile

DiezelMorran
12 juli 2015 · 125 Inlägg

fasen va fin bil big_smile

MelinPerformance Just livin' life - VIP Style
12 juli 2015 · 315 Inlägg

Skriftlig update:

Om ni vill se mer bilder och aktiva inlägg vill jag ha feedback!

Händer massor med bilen, sakta men säkert.  Listan är stor vad som skall göras, inhandlat allt möjligt kul men vet inte hur mycket som skall avslöjas än - Kan dock avslöja att bilen kommer att bli brutalare, och fetare än någonsin!

Nu är det semester, och hoppas jag hinner med lite mer uppdatering!

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.
Berglund_89
29 maj 2017 · 1 474 Inlägg

Det har gått ett tag... wink

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
MelinPerformance Just livin' life - VIP Style
30 maj 2017 · 315 Inlägg

Berglund_89 skrev:
Det har gått ett tag... wink

Haha, ja de får man väl tyvärr säga!

Bilen står med rensad front, framvagn och delvis interiör, påbörjad höjning av hjulhus & slätbyggnation av motorrum, sen stannade de till lite, tappat motivationen för den bilen lite.  Sen byggde jag ju S80n nu och ställde på Elmia, så vart lite annat smile Men den är kvar än iallafall, får väl se när jag återfår motivationen smile

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.
Berglund_89
5 oktober 2018 · 1 474 Inlägg

MelinPerformance skrev:

Berglund_89 skrev:
Det har gått ett tag... wink

Haha, ja de får man väl tyvärr säga!

Bilen står med rensad front, framvagn och delvis interiör, påbörjad höjning av hjulhus & slätbyggnation av motorrum, sen stannade de till lite, tappat motivationen för den bilen lite.  Sen byggde jag ju S80n nu och ställde på Elmia, så vart lite annat smile Men den är kvar än iallafall, får väl se när jag återfår motivationen smile

- Jimmy.

Haha, vafan.. det har tydligen gått ett bra tag lol

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
MelinPerformance Just livin' life - VIP Style
14 oktober 2018 · 315 Inlägg

Berglund_89 skrev:

MelinPerformance skrev:

Berglund_89 skrev:
Det har gått ett tag... wink

Haha, ja de får man väl tyvärr säga!

Bilen står med rensad front, framvagn och delvis interiör, påbörjad höjning av hjulhus & slätbyggnation av motorrum, sen stannade de till lite, tappat motivationen för den bilen lite.  Sen byggde jag ju S80n nu och ställde på Elmia, så vart lite annat smile Men den är kvar än iallafall, får väl se när jag återfår motivationen smile

- Jimmy.

Haha, vafan.. det har tydligen gått ett bra tag lol

Hahaha verkligen de har det gjort.
Bilen står här.  Jag flyttade i December till en gård vi köpte, så har garage och allt hemma men har ingen motivation i snar framtid med 760n alls, den står på pallbockar och väntar på bättre tider, men inga planer att sälja åtminstone.  S80n tar upp all tid och projekttrådar har tyvärr dött ut så ingenting jag hinner med.

Men jag kan väl teasa med en bild som tyder att 760 projektet är inte helt dött, dock är de ändrad riktning, om de är något eran smak tyder åt eller ej är inte mitt problem. wink 


https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124529/124529-878fb69ad193b0161048fb6143483682.jpg


- Jimmy.

Just live life - VIP Style.
RandomMaister
15 oktober 2018 · 556 Inlägg

Intressant vändning!

NSS207
21 oktober 2018 · 513 Inlägg

kul! Följer smile

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Pontiac_firebird72
8 januari 2023 · 1 158 Inlägg

Vad hände sen

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Volvo V70n "Ocean race" (2006)
Pontiac Firebird "Eldfågeln" (1972)
Chevrolet Impala "Impala 65 wagon" (1965)
MelinPerformance Just livin' life - VIP Style
12 januari 2023 · 315 Inlägg

Pontiac_firebird72 skrev:
Vad hände sen

Tjena.

Denna är såld sen 1½ år sedan tillbaka.
Följde med mig med 2 flyttar emellan olika verkstäder och boenden så tappade motivationen och byggt annat emellan och grejat.

Ägs av en herre utanför Lindesberg i dagsläget.  Han hade samma planer som mig så därför gick jag med på att sälja den, så den väntar väl en T5 spis och lite sådant gott vad jag förstått de som.
Har kontakt ibland.  Vet att sist jag prata så var bilen körbar med en b230 i bara för att kunna flytta runt den på gården.

Så den hamnade iallafall inte hos någon finnig 18-åring som skulle stoppa nå äcklig d24 i, haha!

- JM

Just live life - VIP Style.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang