HJÄLP! smeknamn till en bil!

oscar600 Avstängd
31 december 2013 · 114 Inlägg

som titeln säger.

ska minsann skaffa mig snart min första bil (bara hoppas det blir en bubbla <3 )

(och ja, jag utbildar mig till mekaniker så jag vet vars skruvar och bultar sitter så gnäll ingenting)

det jag är mest bekymmrad över är att eftersom jag har en sån otroligt stor passion för bilar (kanske mycket mera passion än någon annan person här på denna sida)

så är det att jag inte kan hitta mig något smeknamn till en bubbla (nu låtsas vi att jag har just köpt mig en bubbla)

så jag skulle GÄRNA uppskatta om ni har nå förslag på personliga namn till "min lille kompis".

medans ni är på det så kan ni kanske ge förslag på namn till andra bilar också. (bara för att göra det hela lite roligare)

så för att trycka allt detta till det mera enklare slutsats: vad för personligt namn kan jag ha till en bubbla? och vad för namn kan andra bilar ha?

bromsar? vem fan behöver dem?
Eksak
31 december 2013 · 91 Inlägg

Namnet på ens bilar kommer av sig själv.. det är inget man bestämmer i förväg.. så har det varit på alla mina iaf.. och lär forsätta med det..

för tänk efter lite själv.. hur skoj är det att veta att det är nån helt random person som gett din bil sitt namn..

Saab 9-5 2.3t BioPower "Besten" (2007)
AntrE
31 december 2013 · 2 140 Inlägg

Enkelt att kalla den något som har med registreringsnumret att göra.. smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
oscar600 Avstängd
31 december 2013 · 114 Inlägg

Eksak skrev:
Namnet på ens bilar kommer av sig själv.. det är inget man bestämmer i förväg.. så har det varit på alla mina iaf.. och lär forsätta med det..

för tänk efter lite själv.. hur skoj är det att veta att det är nån helt random person som gett din bil sitt namn..

mjo, men det blir rätt så trist när man ska kalla sin bil bara för "bubblan", "tvåfyrti" eller något liknande som liknar modellnamnet.

"Skämtlådan" kan jag tänka mig att kalla en 740 för.

bromsar? vem fan behöver dem?
oscar600 Avstängd
31 december 2013 · 114 Inlägg

AntrE skrev:
Enkelt att kalla den något som har med registreringsnumret att göra.. smile

jooo big_smile jag brukade döpa olika bilar från regnumret, minns att jag döpte nån Mitsubishi L200 till "Joe"

bromsar? vem fan behöver dem?
OpelP1
31 december 2013 · 1 412 Inlägg

Smeknamn brukar ju ofta bilar man inte gillar få. big_smile

Min E39 var "Doctor Ugly" och E61:an var "Professor Ugly".

Senast redigerat av OpelP1 (31 december 2013)

oscar600 Avstängd
31 december 2013 · 114 Inlägg

OpelP1 skrev:
Smeknamn brukar ju ofta bilar man inte gillar få. big_smile

Min E39 var "Doctor Ugly" och E61:an var "Professor Ugly".

jaså? varför det? varför kan man inte istället döpa bilen till... få se... "Leila"?

eller som min morsas Diesel V70 heter, "SurVåfflan" för att hennes personlighet brukar vara att hon är småsur.

bromsar? vem fan behöver dem?
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 december 2013 · 14 007 Inlägg

oscar600 skrev:
som titeln säger.

ska minsann skaffa mig snart min första bil (bara hoppas det blir en bubbla <3 )

(och ja, jag utbildar mig till mekaniker så jag vet vars skruvar och bultar sitter så gnäll ingenting)

det jag är mest bekymmrad över är att eftersom jag har en sån otroligt stor passion för bilar (kanske mycket mera passion än någon annan person här på denna sida)

så är det att jag inte kan hitta mig något smeknamn till en bubbla (nu låtsas vi att jag har just köpt mig en bubbla)

så jag skulle GÄRNA uppskatta om ni har nå förslag på personliga namn till "min lille kompis".

medans ni är på det så kan ni kanske ge förslag på namn till andra bilar också. (bara för att göra det hela lite roligare)

så för att trycka allt detta till det mera enklare slutsats: vad för personligt namn kan jag ha till en bubbla? och vad för namn kan andra bilar ha?

Varför detta gnäll och taggarna utåt!!!!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
oscar600 Avstängd
31 december 2013 · 114 Inlägg

Varför detta gnäll och taggarna utåt!!!!!!!

/Benny

du vill att jag ska förklara?

tänker så att folk inte går off-topic helt plötsligt och börjar säga "varför ska du skaffa dig en bubbla? det har ju dåligt med värme på vinter, knappt nå krocksäker, använd detta som sommarbil till att cruisa istället och köp dig en bättre bil"

och det andra jag sa om att då jag har mer passion än andra, jag sa så för att jag har knappt mött någon person som skulle kunna prata om bilar 24/7, alltså så att dem inte helt plötsligt suckar och pustar och ser sur ut och sen säger "kan vi prata om något annat? det här börjar bli för tråkigt"

så därför nämnde jag det där du markerade i fetstil.

frågor? smile

bromsar? vem fan behöver dem?
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 december 2013 · 14 007 Inlägg

oscar600 skrev:

Varför detta gnäll och taggarna utåt!!!!!!!

/Benny

du vill att jag ska förklara?

tänker så att folk inte går off-topic helt plötsligt och börjar säga "varför ska du skaffa dig en bubbla? det har ju dåligt med värme på vinter, knappt nå krocksäker, använd detta som sommarbil till att cruisa istället och köp dig en bättre bil"

och det andra jag sa om att då jag har mer passion än andra, jag sa så för att jag har knappt mött någon person som skulle kunna prata om bilar 24/7, alltså så att dem inte helt plötsligt suckar och pustar och ser sur ut och sen säger "kan vi prata om något annat? det här börjar bli för tråkigt"

så därför nämnde jag det där du markerade i fetstil.

frågor? smile

Lite töntigt sätt att börja en tråd bara tycker jag!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (31 december 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
oscar600 Avstängd
31 december 2013 · 114 Inlägg

Lite töntigt sätt att börja en tråd bara tycker jag!

/Benny

tror du jag orkar höra på folk som käftar och säger att jag borde köpa mig en skittrist volvo och prutta omkring med?

såna folk är jag fan less på.

löjligt eller inte, men jag får detta diskussion alldeles FÖR ofta.

bromsar? vem fan behöver dem?
OpelP1
31 december 2013 · 1 412 Inlägg

oscar600 skrev:
och det andra jag sa om att då jag har mer passion än andra, jag sa så för att jag har knappt mött någon person som skulle kunna prata om bilar 24/7, alltså så att dem inte helt plötsligt suckar och pustar och ser sur ut och sen säger "kan vi prata om något annat? det här börjar bli för tråkigt"

Då har du nog pratat med vääääääääääldigt få personer som är med här tror jag. neutral

AntrE
31 december 2013 · 2 140 Inlägg

oscar600 skrev:

Lite töntigt sätt att börja en tråd bara tycker jag!

/Benny

tror du jag orkar höra på folk som käftar och säger att jag borde köpa mig en skittrist volvo och prutta omkring med?

såna folk är jag fan less på.

löjligt eller inte, men jag får detta diskussion alldeles FÖR ofta.

dude, tagga ner.. ingen har käftat och i den här tråden har du inte fått en diskussion förutom den du själv startade?
Lite osmidig trådstart måste jag hålla med vettemannen om.. tongue
Men no hard feelings utan lycka till med bubblan! smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
oscar600 Avstängd
31 december 2013 · 114 Inlägg

Då har du nog pratat med vääääääääääldigt få personer som är med här tror jag. neutral

faktiskt... sad

http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/003/619/Untitled-1.jpg

bromsar? vem fan behöver dem?
Tyfors Svetsare
31 december 2013 · 1 145 Inlägg

mantan heter Astrid å Bmw:n heter Ewa smile

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
oscar600 Avstängd
31 december 2013 · 114 Inlägg

dude, tagga ner.. ingen har käftat och i den här tråden har du inte fått en diskussion förutom den du själv startade?
Lite osmidig trådstart måste jag hålla med vettemannen om.. tongue
Men no hard feelings utan lycka till med bubblan! smile

förlåt, men i mina andra trådar är det så, alltså att någon börjar öppna truten och fråga varför jag ska ens köpa mig en sån urusel bil. Det blir till slut World War III i dessa trådar.

bromsar? vem fan behöver dem?
oscar600 Avstängd
31 december 2013 · 114 Inlägg

Tyfors skrev:
mantan heter Astrid å Bmw:n heter Ewa smile

lol yay <3

bromsar? vem fan behöver dem?
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 december 2013 · 14 007 Inlägg

Volvon och Vanen har inga direkta namn men Vetten kallar jag för "Röda Faran"

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
aaaaaaaaaa
31 december 2013 · 236 Inlägg

Varför inte döpa bilen till "Herbie"? om du nu skaffar en bubbla.
(namnet kommer från en serie filmer till er som undrar)

http://herbiemania.com/53skyway2006.jpg

Power is measured in dB
Tyfors Svetsare
31 december 2013 · 1 145 Inlägg

oscar600 skrev:

Tyfors skrev:
mantan heter Astrid å Bmw:n heter Ewa smile

lol yay <3

udda namn som kom te bara sådär,  men vanliga Hmm namn som folk kan skratta te ;-)

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang