NissenVonShabos 740 GLE ( Originalaren, så gott det går, som ballat ur lite )

Tanken med projeket med denna bil är få en riktigt go sommarbil att glida runt i. En riktigt förfinad originalare med det lilla extra i kanten! 80-talets Tillbehörs bil. ( Projektet som har spårat ur lite granna bara ).
  • 497 Följare
  • 616 077 Visningar
  • Uppdaterades senast 29 december 2021
J_Jespersen Båtmek
25 januari 2014 · 720 Inlägg

Grymt vad du gör med bilen!

Olsson_95
25 januari 2014 · 92 Inlägg

Det är härligt att det finns några som lägger ner så mycket tid och kärlek på dessa bilar, istället för att köra        sönder dom osv. smile

viggan2leif
26 januari 2014 · 36 Inlägg

fräckt som fan med original stuk big_smile men vart å hur beställer du "NOS" delar ?

Scania-Jonte Scania v8. Din dröm, min verklighet.
26 januari 2014 · 461 Inlägg

viggan2leif skrev:
fräckt som fan med original stuk big_smile men vart å hur beställer du "NOS" delar ?

På Volvo gör man det, eller tradera, blocket eller olika marknader wink

Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan
Volvo 745GL TD "Usa import" (1989)
Volvo 745GL Tdic "Stella" (1989)
Volkswagen LT35 "PUYen" (1992)
Strmberg
26 januari 2014 · 165 Inlägg

Vad betala du för Jalusin och vart fick du tag på den? smile

Farfar77
26 januari 2014 · 305 Inlägg

blir snyggt när alla legobitar faller på plats tongue

NissenVonShabo Man ska vara seriös!
27 januari 2014 · 560 Inlägg

J_Jespersen skrev:
Grymt vad du gör med bilen!

Tackar du! smile

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
Volvo 945 (1996)
NissenVonShabo Man ska vara seriös!
27 januari 2014 · 560 Inlägg

Olsson_95 skrev:
Det är härligt att det finns några som lägger ner så mycket tid och kärlek på dessa bilar, istället för att köra        sönder dom osv. smile

Det där med att köra sönder bilarna är inget i mitt tycke kulm roligare att glida runt i en fräsch bil smile.

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
Volvo 945 (1996)
NissenVonShabo Man ska vara seriös!
27 januari 2014 · 560 Inlägg

Scania-Jonte skrev:

viggan2leif skrev:
fräckt som fan med original stuk big_smile men vart å hur beställer du "NOS" delar ?

På Volvo gör man det, eller tradera, blocket eller olika marknader wink

viggan: Som Scania-jonte sa, på Volvo eller söka på anna håll. Men söker alltid på Volvo först smile Sen tar jag andra vägarna smile

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 945 (1996)
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
NissenVonShabo Man ska vara seriös!
27 januari 2014 · 560 Inlägg

TeamVolvoVGL skrev:
Vad betala du för Jalusin och vart fick du tag på den? smile

1000:- för de begagnade och 1000:- för det nya som fortfarande ligger kvar  i kartong smile

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 945 (1996)
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
Strmberg
27 januari 2014 · 165 Inlägg

NissenVonShabo skrev:

TeamVolvoVGL skrev:
Vad betala du för Jalusin och vart fick du tag på den? smile

1000:- för de begagnade och 1000:- för det nya som fortfarande ligger kvar  i kartong smile

Du vill inte sälja en av dom med fästen? smile Eller vart köpte du de? smile

NissenVonShabo Man ska vara seriös!
27 januari 2014 · 560 Inlägg

TeamVolvoVGL skrev:

NissenVonShabo skrev:

TeamVolvoVGL skrev:
Vad betala du för Jalusin och vart fick du tag på den? smile

1000:- för de begagnade och 1000:- för det nya som fortfarande ligger kvar  i kartong smile

Du vill inte sälja en av dom med fästen? smile Eller vart köpte du de? smile

Har inga fästen till något av dom så det blir nått hemmagjort tongue

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 945 (1996)
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
Strmberg
27 januari 2014 · 165 Inlägg

NissenVonShabo skrev:

TeamVolvoVGL skrev:

NissenVonShabo skrev:

1000:- för de begagnade och 1000:- för det nya som fortfarande ligger kvar  i kartong smile

Du vill inte sälja en av dom med fästen? smile Eller vart köpte du de? smile

Har inga fästen till något av dom så det blir nått hemmagjort tongue

Du är väldigt dålig på att svara på frågorna! wink

NissenVonShabo Man ska vara seriös!
27 januari 2014 · 560 Inlägg

TeamVolvoVGL skrev:

NissenVonShabo skrev:

TeamVolvoVGL skrev:

Du vill inte sälja en av dom med fästen? smile Eller vart köpte du de? smile

Har inga fästen till något av dom så det blir nått hemmagjort tongue

Du är väldigt dålig på att svara på frågorna! wink

Haha, Satt nog och halv sov när jag skulle svara..

Inget av dom säljs, och har köpt de ena av en kompis och de andra hitta jag på blocket nytt i kartong smile

Får se hur länge jag får ha kvar de te sommarn smile ( Blir de stulet har jag iallafall ett kvar wink .

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
Volvo 945 (1996)
Strmberg
27 januari 2014 · 165 Inlägg

NissenVonShabo skrev:

TeamVolvoVGL skrev:

NissenVonShabo skrev:

Har inga fästen till något av dom så det blir nått hemmagjort tongue

Du är väldigt dålig på att svara på frågorna! wink

Haha, Satt nog och halv sov när jag skulle svara..

Inget av dom säljs, och har köpt de ena av en kompis och de andra hitta jag på blocket nytt i kartong smile

Får se hur länge jag får ha kvar de te sommarn smile ( Blir de stulet har jag iallafall ett kvar wink .

Hehe okej förstår de! Hoppas man får ha kvar dom! Vore tråkigt när man letat en massa som jag. Men får väl beställa ett i metall som Mustang Mach1 har så får man svetsa dit de wink hehe

Olsson_95
27 januari 2014 · 92 Inlägg

TeamVolvoVGL skrev:

NissenVonShabo skrev:

TeamVolvoVGL skrev:

Du är väldigt dålig på att svara på frågorna! wink

Haha, Satt nog och halv sov när jag skulle svara..

Inget av dom säljs, och har köpt de ena av en kompis och de andra hitta jag på blocket nytt i kartong smile

Får se hur länge jag får ha kvar de te sommarn smile ( Blir de stulet har jag iallafall ett kvar wink .

Hehe okej förstår de! Hoppas man får ha kvar dom! Vore tråkigt när man letat en massa som jag. Men får väl beställa ett i metall som Mustang Mach1 har så får man svetsa dit de wink hehe

Samma här, är själv rätt sugen på att jalusi. Man tycker ju att dom på LMR som kan tillverka en massa grejer till volvo kan börja med att göra lite jalusi också big_smile

Olsson_95
27 januari 2014 · 92 Inlägg

Förresten hur mycket gav du för skinnklädseln på Volvo, hade varigt interesant att veta hur mycket du har lagt ner på bilen. wink

NissenVonShabo Man ska vara seriös!
28 januari 2014 · 560 Inlägg

Olsson_95 skrev:

TeamVolvoVGL skrev:

NissenVonShabo skrev:

Haha, Satt nog och halv sov när jag skulle svara..

Inget av dom säljs, och har köpt de ena av en kompis och de andra hitta jag på blocket nytt i kartong smile

Får se hur länge jag får ha kvar de te sommarn smile ( Blir de stulet har jag iallafall ett kvar wink .

Hehe okej förstår de! Hoppas man får ha kvar dom! Vore tråkigt när man letat en massa som jag. Men får väl beställa ett i metall som Mustang Mach1 har så får man svetsa dit de wink hehe

Samma här, är själv rätt sugen på att jalusi. Man tycker ju att dom på LMR som kan tillverka en massa grejer till volvo kan börja med att göra lite jalusi också big_smile

Hoppas på det bästa att man får ha kvar de smile Ja, tog mig nått år att få tag i dessa och vore riktigt tråkigt om någon snor det direkt. ( Men det får tiden utvisa sig ).
Haha ja du får köpa nått i metall och svetsa på wink

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
Volvo 945 (1996)
NissenVonShabo Man ska vara seriös!
28 januari 2014 · 560 Inlägg

Olsson_95 skrev:
Förresten hur mycket gav du för skinnklädseln på Volvo, hade varigt interesant att veta hur mycket du har lagt ner på bilen. wink

X.xxx :-, Den va inte gratis. Hittade på tradera för ett tag sen Ny klädsel svart helskinn te Volvo 740 ( En som troligen köpte upp resterande lager på utförsäljningen i jönköping förra året, för nu är dom slut vad jag vet ).

Köpte dom 2st kompletta stols överdragen för ett par hundra smile . Dom ligger fortfarande kvar i sina påsar, och om min nuvarande nya klädsel skulle gå sönder i bilen så byter jag ut den smile, bra att ha i reserv smile

Gäller att ha lite tur på traven ibland smile

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
Volvo 945 (1996)
NissenVonShabo Man ska vara seriös!
28 januari 2014 · 560 Inlägg

Då har man beställt ännu mera saker till bilen, så vi kör en update med bilder smile.

Enbart NOS delar smile

Stort och tungt paket.
http://i1108.photobucket.com/albums/h412/NissenVonShabo/Volvo%20740%20GLE/2_zps1ff86406.jpg

Ny svart helskinn överdrag till armstödet i bak i ryggstödet, Då mitt i bilen är dåligt va man ju tvungen att handla nytt:
http://i1108.photobucket.com/albums/h412/NissenVonShabo/Volvo%20740%20GLE/3_zps9622f037.jpg

Och eftersom att där handbromsen är och armstödet sitter fast i är lite slitet blev det också nytt:
http://i1108.photobucket.com/albums/h412/NissenVonShabo/Volvo%20740%20GLE/5_zpsfcc2d451.jpg

Blev även nytt fack under armstödet då de var ltie slitet också smile.
http://i1108.photobucket.com/albums/h412/NissenVonShabo/Volvo%20740%20GLE/4_zpsfcf3d81b.jpg


Och sen det roligaste i hela paketet:
http://i1108.photobucket.com/albums/h412/NissenVonShabo/Volvo%20740%20GLE/6_zpsdc4c4480.jpg
http://i1108.photobucket.com/albums/h412/NissenVonShabo/Volvo%20740%20GLE/1_zpsfb219809.jpg

Höger fram dörrsida svart och höger bak, dom andra har jag sedan tidigare smile.

Frågan är ska man ha det flockat ner till på dörrarna fram eller ska man ta originalet på 80talet och ha plast utan flockning`?

Vad tycker ni? Ska de va tidsenligt misstänker jag att det ska vara enkel plast där smile.

Allt för just nu smile.

Enjoy!

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 945 (1996)
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang