Volvo 850 96a T-Grön, T-5R - Återkomsten? - Montering påbörjad..

Åkte och köpte mig en 850 96a T5-R. Ganska sleten visade det sig senare. Men det hindrar en inte ifrån att jobba på ett objekt som behöver kärlek även om det har funnits motgångar och större utgifter som man hade velat kunnat lagt tid och pengar på annat. Följ med in i tråden där glöden brinner för att meka en äkta klassiker i den lite "ovanliga" Olivgröna färgen istället för den mer kända T-gula färgen. Samma utrustning, bara färgen som skiljer de åt!
  • 137 Följare
  • 243 820 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 maj 2016
ant0ns
21 augusti 2015 · 23 Inlägg

Extrazz skrev:

ant0ns skrev:

Extrazz skrev:

Det är mig som du sett wink Det går ju 4st Saffran i Ljungby vad jag vet om iaf. Dock har jag inte sett en av de på länge. Kanske är såld. Min T5R har ju varit där nere och åkt till och från i 2 år så. Men nu kommer den sagan att ta sitt slut.

Vet att det finns en gammal gubbe som har en i stort sett originalutförande, annars så är det nog bara min och en till som går i stan smile men jag har ju haft 2 så kanske därför roll

vet du om han ut mot bräkentorp har kvar sin?

Inte sett den på ett tag, men vet att den stod där förra sommaren!

Djo
22 augusti 2015 · 10 157 Inlägg

Nej va trist. sad

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
mercaa
22 augusti 2015 · 558 Inlägg

Tråkigt... Har beundrat ditt arbete. En dag kanske man måste ge upp. Har själv bytt så mycket, fixar man ett fel så kommer det 2 nya i brevlådan. 
Men fattar inte varför folk klankat ner på den.

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
22 augusti 2015 · 1 128 Inlägg

Neeeej!! Du har ju lagt ner otroligt mycket jobb, du ångrar dig om du skrotar. Ibland kan man få motgångar i livet och som vi vet så kan bilar vara en hel jävla motgång också, även Volvo ibland tyvärr. wink Det kan kännas tungt när inget går vägen men man kommer alltid tillbaka starkare, både en själv och bilen/arna. smile Ge inte upp nu!

Nöjeskör närproducerat
Oschpister
22 augusti 2015 · 308 Inlägg

Jag sålde ju iväg min 850 som du vet.. Och då var det en helt vanlig gammal turbo i riktigt pissigt skick! Men det ångrar jag ändå.. Tänk vad du kommer ångra dig sen, keep up the good work instead! smile

Finland - Lite Enklare, Lite Roligare.
Mitt projekt: Volvo S60 T6 AWD
olofmikael
23 augusti 2015 · 123 Inlägg

super tråkigt att läsa. hmm du kommer ångra dej. jag ångrade mej från det att jag fick in handpenningen på kontot, men trodde att det skulle gå över, vilket det inte gjort. Därför tänkte jag köpa mej en T-röd såfort möjligheten kommer.. jag drogs med en del motgångar å gick back så de sjunger om det, men, vad gör man inte för bilintresset.... hoppas du återfår intresset, för du gör ett kanon jobb å har dessutom en riktig bra å informativ tråd.

mvh

cars4ever
24 augusti 2015 · 834 Inlägg

Oavsett hur du gör så vill jag passa på att säga att vi alla som följer dig här på garaget uppskattar det du gör med bilarna och att du är aktiv och skriver här!

Vet att livet inte alltid är lätt (alla möter sin beskärda del av motgångar). Hoppas att du hittar tillbaka till dig själv och även till ditt bilintresse!

Lyckat till och kämpa på!

Suzuki Grand Vitara "XL7 V6" (2004)
Saab 9-3 "Turbo" (2000)
Volvo V70N "GLT" (2001)
Extrazz En 5a är Livet.
14 maj 2016 · 2 005 Inlägg

Bilen blev inkörd som en sista åtgärd när jag tröttnade på den.
Körde hem den för någon vecka sedan och där får den stå tills jag hittar ett garage som jag kan meka i.
Det smids planer för bilen men nu inhandlas det mest delar.
Får nog säga att jag har tappat intresset för att uppdatera här så enda tråden som de händer något i är på NordicR´s forum.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
PlumCrazy
14 maj 2016 · 881 Inlägg

Extrazz skrev:
Bilen blev inkörd som en sista åtgärd när jag tröttnade på den.
Körde hem den för någon vecka sedan och där får den stå tills jag hittar ett garage som jag kan meka i.
Det smids planer för bilen men nu inhandlas det mest delar.
Får nog säga att jag har tappat intresset för att uppdatera här så enda tråden som de händer något i är på NordicR´s forum.

Bra att du inte gett upp i alla fall! smile

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Filpi
14 december 2017 · 57 Inlägg

Kanske inte snyggt att bumpa så här ett och ett halvt år senare, men..
Har läst igenom allting nu på ett par timmar.
Beundrar verkligen det arbetet du lagt ner!

Filiphult
4 augusti 2022 · 2 Inlägg

Hej!

Jag vet att denna tråden är död sedan länge men jag måste bara skriva om hur inspirerad detta har gjort mig till att jobba på min Egna T5a. De må inte vara Någon T5-R eller egentligen en riktig T5a
2.0 Turbo hmm Men denna tråden har verkligen fått mig att uppskatta min bil mer. Tack för all inspiration!

Volvo 850 2.0 Turbo "850 T5" (1995)
Mr-Jonte
9 augusti 2022 · 38 Inlägg

Som nära vän så är bilen på väg ihop nu , blev lackad för någon månad sen och det ser lovande ut att den är klar till 2023

Volvo 850 R (1996)
Filiphult
9 augusti 2022 · 2 Inlägg

Mr-Jonte skrev:
Som nära vän så är bilen på väg ihop nu , blev lackad för någon månad sen och det ser lovande ut att den är klar till 2023

Vad kul att höra!

Hoppas att man får en uppdatering på bilen o får se den! smile

Volvo 850 2.0 Turbo "850 T5" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang