Har tagit ner lådan, upptäckte convertern hade fått slitagemärken efter bussnigen i pumpen.
Mätte upp att det var hela 0.13mm slitet, jävlars!
Var bara och meka isär lådan och ta reda på orsaken till detta.
Såg direkt efter att jag muttrade isär pumpen att lådan inte har linat med motorn.
Bussningen var bara sliten i nederkant och tyvärr så var pumpen slut, har bara slitit på över kant bakom pumpdrevet.
Skuvade då isär hela lådan, 2ans och 3ans lameller var slitna med, troligen pga. lågt oljetryck.
Tog med huset till jobbet och mätte upp pumpplanet kontra planet som bultas mot motor, mycket riktigt så var det inte parallellt.
Ska ta och kapa bort svepet och bulta på ett Reid Bellhouse, har en ny sådan hemma.
Får sedan köpa en ny pump till lådan och och ev. ny pump till reserv lådan med.
Convertern lämnades in till STC nere i Jönköping, han ska byta halsen på convertern.
Blir även nya lameller till lockupen, dom hade slirat till oxå.
Passar även på och monterar D3 transbrake ventilhuset i lådan.
Till andra lådan ska jag montera Jake's preppade automat ventilhus.
Ska ta och klänga på nya 10.5W x 29" Hoosier slicksen under veckan, får se om dom får plats i hjulhusen.
Ev. får jag göra om hjulhusen lite.
Har även en ny utväxling till min andra klump, tänkte byta till 3.70 från 4.11, sedan renovera WaveTrac diffen och sälja det blir spole istället.
Bilder kommer.. har inga bilder i denna dator.
Senast redigerat av Pro-Mille (1 juni 2017)