Dags för en uppatering.
Köpte ett MaxxECU Pro i höstas till bilen.
Passade på att köra upp till OggeRacing med bilen drygt en vecka sedan.
Emil Larsson hjälpte till att byta ut VEMS styrsystemet och TCI växellådsstyrningen,
Vi la ner ca. 30-40timmar totalt på att få igång bilen med MaxxEcu sprutet.
Mycket kablar pinnades ur från härvan.
Fick igång bilen på onsdag natt, vi tog en tur på ett par mil för att justera in motorn med E-gas och lådan lite grovt innan bänkning.
Har loggning på växellådans oljetryck, temp, converterslir och hastighet på utgående axel.
Sedan på motorn blev det loggning till oljetryck, bränsletryck, vattentryck, mottryck, oljetemp, flexfuel sensor, avgastemp på alla cylindrar och vid turbon,
temp inne i turbolådan, lustgastryck och ABS givare på höger framhjul för traction control.
Blev nästan dubbelt så mycket kablar jämfört med tidigare.
Nya härvan, tejpades med vävtejp vid boxen.
968whp på 0.8bar är inte dåligt
Vi fick 1237whp och 1413Nm på 1.2bar
Vi skruvade upp laddtrycket till 1.5bar och vid 1529Nm 5748rpm vart det friläge i lådan så att säga
Splinesen rensades på överväxelplaneten, vi körde med 3ans växel och lockup i bänken
Blir en krommolly planetväxel istället, sägs hålla bättre.
Senast redigerat av Pro-Mille (24 mars 2020)