Nu var man tillbaks till verkligheten efter nästan 6veckors semester.
Kom hem lördag morgon från en nästan 2veckors 425mila roadtrip med Chevan.
Jag och VEMS Emil kom på den briljanta idén i vintras på fyllan såklart, att jag skulle ha min 40års kalas nere i Budapest
och dessutom köra ner dit med Chevan. Jag försöker alltid hålla det jag har lovat så jag bokade flyg och hotell till ett gäng polare.
Sedan bokade Emil färjebiljetter från Trelleborg till Rostock, då var det bara och packa väska och åka.
Startade skutan söndagen den 3:e augusti och styrde mot Stockholm för att hämta upp Emil, sedan körde vi ner till Trelleborg.
Emil började sin 200mila mappning
Slaktade ifrån ett par Porsches och en Corvette c5, Corvette ägaren såg rätt sur ut efteråt
Däremot så gjorde Porsche åkarna tummen upp
Såklart att mapparen ska få ta en ölpaus dock vart det bara folköl
Kapten ska ju ha Gucci brillor på.
Konstigt nog så ville bilen hit, ville gärna stanna... Vi blev tvungna att locka den med en MAC-ventil så vi kunde fortsätta färden till Trelleborg.
Nere i Trelleborg mekade vi dit dubbla laddtrycksventiler till WGn, och tunade upp laddtrycket till 1.6bar.
Men såklart var det pissväder i Tyskland så vi kunde inte gasa så mycket på Autobahn.
Vart ett stop i Berlin för en fika och liten burnout vid CheckPoint Charlie.
Sedan tankade vi upp skutan och styrde mot Prag.
Men pga. världens kö på Autobahn så tog vi en genväg som kändes lämplig men var en ko-stig, fastnade tur nog inte i leran.
Väl i Tjeckien så blev det en till kall till andre styrman.
Var lite trixigt och köra Chevan på dom smala gränderna i Prag.
Emil bokade in oss på ett fint hotell mitt i smeten "Iron Gate"
Äntligen kunde jag slappna av och ta en välbehövlig grogg
Blev även en liten öl :hihi:
Efter en matbit på stan var det sovdax.
Emil klarade av att mappa både motor, växellåda och sköta navigeringen via GPSen
Här på väg mot Österrike.
Cool Tatra ville vara med på bild
Österrike.
Framme i Budapest, Emils polare vart impade på bygget.
Lilla snigel vart sugen på den stora
Vi hyrde ett flygfält utanför Budapest i ett par timmar, Emil mappade en E30 med s54B32 turbo motor och en E36 med Cheva 454LSX.
Jag fick spaka bilarna, E30in var helt hysterisk
Vi bjöd på en tur i Chevan till killen som hyrde ut fältet, han vart helt lyrisk
Parkerade bilen utanför Emil och inväntade gästerna från Sverige och Finland
Skål!
Sedan det viktigaste, göra en burnout på paradgatan utanför Operan i Budapest
Nya däck beställde vi till en däckfirma i förväg
Blev ett par dagars festande till efter burnouten, blev även bjudna på King Of Europé drift party
Micke följde med i bilen på vägen hem.
Blev sedan ungefär samma väg hem igen, tog färjan över från Sassnitz i Tyskland till Trelleborg.
Bilen fungerade överförväntan, generatorn la av precis när vi kom till Budapest.
Ett kontaktstycke glappade loss o tog med sej diodbryggan, fick lämnade in generatorn på service dagen efter, blev klar på 2tim.
Kommer en ca.10min lång film och en kortare version om resan senare under veckan.
Senast redigerat av Pro-Mille (18 augusti 2014)