Quinna's -31 Tudor (Filmuppdatering på sida 60)

Bygget av vår familjs -31a Tudor Hot Rod från ruta 1.
  • 302 Följare
  • 632 067 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 december 2022
Cuefa Ain't no place like home...
28 september 2020 · 4 628 Inlägg

Det där blev ju as-bra!
Nu skulle du ha tag på en gammal hederlig koffert från någon loppis eller så, det skulle se asballt ut! 😀

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
28 september 2020 · 1 301 Inlägg

Cuefa skrev:
Det där blev ju as-bra!
Nu skulle du ha tag på en gammal hederlig koffert från någon loppis eller så, det skulle se asballt ut! 😀

Jag har börjat snickra på en platsbyggd faktiskt tongue

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Cuefa Ain't no place like home...
29 september 2020 · 4 628 Inlägg

quinna skrev:

Cuefa skrev:
Det där blev ju as-bra!
Nu skulle du ha tag på en gammal hederlig koffert från någon loppis eller så, det skulle se asballt ut! 😀

Jag har börjat snickra på en platsbyggd faktiskt tongue

Såklart du har 😁
Det kommer bli i samma klass som resten av bygget, den saken är jag i alla fall helt övertygad om 👌🏼

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Tallifjant You say Tomato. I say fuck you!!!
7 oktober 2020 · 467 Inlägg

Satan! Har bommat uppdateringar sedan början av sept! Hänt skitmycket ju 😯
Låter grymt och eget i videoklippet, vilket passar dig perfekt!
Knoppen var en smart lösning och detalj även den.

You say tomato
I say Fuck you!
Subaru Legacy GX "Wisel" (2000)
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
11 oktober 2020 · 1 301 Inlägg

Tjolahopp!

Jag ber om ursäkt för bristen på inlägg förra söndagen. Jag hade helt enkelt fullt upp med viktiga saker. Och dom viktiga sakerna hängde tätt ihop med att få den här jävla bilen besiktigad någon gång.

Men nu spolar vi tillbaka lite. Sist jag skrev hade jag byggt en badbrygga/baggagehylla för att kunna lasta lite tunga grejer på. Till den så har jag förstås byggt en liten koffert som man kan stoppa grejer i. Inget avancerat, men bra att ha. Den ska förstås kläs i skinn på sikt och få lite mässingsbeslag här och där.

https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3230.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds

https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3229.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds

https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3231.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds

Sen har jag ju faktiskt fått lite besiktningar gjorda också, även om jag inte pratat så mycket om det i dom senaste inläggen. Jag har velat hålla locket på lite tills dess att jag vet hur det har gått. Men jag har tagit mig igenom den andra TESTA-besiktningen och även bullerprovet... och det sistnämnda krävde lite åtgärder...

https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3189.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds

https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3205.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds

https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3204.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds

https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3206.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds

Med den decibel-optimerade luftburken så gick det dock vägen. TESTA gav tummen upp och jag kunde boka registreringsbesiktning... så det gjorde jag! Veckan efter TESTA-besiktningen stod jag på OPUS i Nyköping och skulle göra registreringsbesiktning

https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3236.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds

Även registreringsbesiktningen gick faktiskt också väldigt bra. Det fanns inga egentliga kommentarer eller åsikter. Bilen ansågs vara väl ihopskruvad, nytänkande och överlag välbyggd. Jag lyckades dessutom matcha motoreffekt med fordonsvikten väldigt bra... 30kg marginal!

Det enda som strulade under registreringsbesiktningen var Transportstyrelsens system som vägrade låta min besiktningsman plocka ut ett registreringsnummer där och då. Så jag fick vackert åka hem och vänta på att posten skulle leverera registreringsbevis och plåtar så bilen kunde slutbesiktigas.

Dessa härliga stycken aluplåt kom dock hem i lådan i torsdags och jag var inte sen att boka en kontrollbesiktning. Och i fredags... 16:50 på veckans sista besiktningstid så blev detta åkdon besiktigat och godkänd för sista gången. T12BF i regbeviset innebär att jag nu är KLAR! Jag får köra hur mycket jag vill precis som bilen står och jag behöver aldrig åka in igen.

Jag har nog inte lyckas smälta detta klart än, men kul är det! Bilen har nu gått 3 mil så den är officiellt även begagnad tongue

Jag satt nu i helgen och gick igenom kanske en promille av det material jag har samlat på mig under åren och slängde ihop en liten filmsnutt som på något sätt sammanfattar vad jag har hållit på med under dom här åren...

Håll till godo!

https://youtu.be/m8fvb7E7Xl8

Senast redigerat av quinna (14 oktober 2020)

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Xebers76
11 oktober 2020 · 2 264 Inlägg

Det är ett makalöst arbete du gjort, är så imponerad! big_smile Såg denna på Elmia men dumma mig kopplande inte att den var DENNA bilen haha

Såg nyss filmen, min favorit måste vara när ni lyfte ut motorn ur huset med kran! lol

Stort grattis till reggad bil!

quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
11 oktober 2020 · 1 301 Inlägg

Xebers76 skrev:
Det är ett makalöst arbete du gjort, är så imponerad! big_smile Såg denna på Elmia men dumma mig kopplande inte att den var DENNA bilen haha

Såg nyss filmen, min favorit måste vara när ni lyfte ut motorn ur huset med kran! lol

Stort grattis till reggad bil!

Ja man blir lite konfunderad när man börjar kolla på gammalt material. Första bilderna är ju tagna med uråldrig digitalkamera då man inte riktigt hade smart phone med vettig motsvarighet tongue

Grannarna kollade lite konstigt när vi backade in kranbilen... helt klart. Men det va sjukt smidigt att bygga motor i gästrummet!

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Streetfreak
11 oktober 2020 · 693 Inlägg

Grattis, grymt bygge och välbyggd. snackade lite med dig på Elmia

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
11 oktober 2020 · 1 301 Inlägg

Streetfreak skrev:
Grattis, grymt bygge och välbyggd. snackade lite med dig på Elmia

Tackar!

Jasså? Va kul! Jag stöter på folk ibland som tydligen va förbi montern men som jag inte har någon koll på alls tongue

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Svalbackan
11 oktober 2020 · 8 Inlägg

Grattis

Giuseppe
11 oktober 2020 · 363 Inlägg

Äntligen söndag smile
Stort grattis till en välförtjänt seger.

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
11 oktober 2020 · 6 473 Inlägg

Grattis 😊👍

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
MeatWeed
12 oktober 2020 · 11 Inlägg

Grattis big_smile :thumbsup:

Volvo XC70 (1999)
Mattilacken
12 oktober 2020 · 229 Inlägg

Grattis Quinna! Starkt jobbat! Vad menar du med att aldrig åka in igen? Inga kontroll besiktningar som det brukar vara?

hugger69
12 oktober 2020 · 1 030 Inlägg

Kraftigt grattis till dig och din bil!
Du har bidragit med underbara tekniska lösningar och rolig läsning, fortsätt med det! tongue

....men frågan alla ställer sig är, hur har du själv förändrats fysiskt under dessa 10 år? big_smile

Senast redigerat av hugger69 (12 oktober 2020)

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1
Audi A6 Allroad 3.0 TDI "Allrodden" (2016)
Chevrolet Camaro Sport Coupé "Hgger69 - The ZL1 Tribute" (1969)
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
12 oktober 2020 · 1 301 Inlägg

Mattilacken skrev:
Grattis Quinna! Starkt jobbat! Vad menar du med att aldrig åka in igen? Inga kontroll besiktningar som det brukar vara?

Nope... tilläggstiden T12BF, som säger att om bilen är estetiskt och teknisk lik bil äldre än 50 år så kan den betraktas som äldre än 50 år, och blir därför besiktningsbefriad, precis som bil äldre än 50 år tongue Så nej, jag behöver aldrig kontrollbesikta igen om jag inte vill eller om polisen säger åt mig.

hugger69 skrev:
Kraftigt grattis till dig och din bil!
Du har bidragit med underbara tekniska lösningar och rolig lösning, fortsätt med det! tongue

....men frågan alla ställer sig är, hur har du själv förändrats fysiskt under dessa 10 år? big_smile

Du kan va lugn... jag är långt ifrån klar wink

Det va en bra fråga... jag tog inga såna riktade bilder när jag började. Men det är i stil med det här:
https://images.app.goo.gl/iRF3rrmhRydbV3fK8

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
hugger69
12 oktober 2020 · 1 030 Inlägg

Haha....big_smile

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1
Chevrolet Camaro Sport Coupé "Hgger69 - The ZL1 Tribute" (1969)
Audi A6 Allroad 3.0 TDI "Allrodden" (2016)
Tallifjant You say Tomato. I say fuck you!!!
12 oktober 2020 · 467 Inlägg

Vad kul! Var så kul att få kolla igenom den mycket rejält förkortade sammanfattningen. Blir ju tårögd av bara tanken hur jäkla skönt det måste kännas för dig! Du har varit så duktig å tålmodig med oss följare och förklarat varför du gjort som DU tänkt. Och du har följt din röda tråd hela vägen, vilket verkligen visar att du besot kunskap och kompetens att bygga en bil själv!
Du förtjänar så mycket respekt!
Varje öl du tar framöver kan du göra med ett leende på läpparna och berömma dig själv! 
Hoppas verkligen vi kommer träffas och beundra bilen ihop!

You say tomato
I say Fuck you!
Subaru Legacy GX "Wisel" (2000)
Cuefa Ain't no place like home...
13 oktober 2020 · 4 628 Inlägg

SÅ stort GRATTIS! big_smile
All denna tid och nu har du äntligen ett facit och ett resultat! big_smile
Grymt!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang