FFR 33 rod

Hot rod Factory five 33 Ls motor, manuell låda
  • 179 Följare
  • 373 788 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 december 2023
Racingse
1 augusti 2014 · 1 423 Inlägg

Jag tror definitivt att FFR kan detta bättre än SFRO, men jag förstår fortfarande inte varför det skulle vara motstånd vid varje halvvarv, det tyder ju på att något inte är rätt. Jag hade inget motstånd alls när jag hissade upp bilen.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
blitzzen
1 augusti 2014 · 604 Inlägg

vad kan jag göra sfro anmärkte på det.
när jag ändrar så som sfro vill ha det så får jag ta i när man svänger.
när det är som FFR rekommenderar så är det så lite så att man får prova 3-4  gånger och verkligen känna efter

scaryeyes
1 augusti 2014 · 855 Inlägg

Racingse skrev:
Jag tror definitivt att FFR kan detta bättre än SFRO, men jag förstår fortfarande inte varför det skulle vara motstånd vid varje halvvarv, det tyder ju på att något inte är rätt. Jag hade inget motstånd alls när jag hissade upp bilen.

Eller så ignorerar FFR det....
Ett sånt motstånd eller utväxling tycker jag låter som att knutarna jobbar lite utanför arbetsområdet. Det gör säkert inget annat än större slitage under en xxx-årsperiod. Men känns väldigt olustigt att köra med sån utväxling.
Går det att räta ut lederna? Testat med att vrida gafflarna till korsen 30-60-90 grader och sett om det minskar?

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
blitzzen
1 augusti 2014 · 604 Inlägg

ska prova och ändra när den kommer från lacken

scaryeyes
1 augusti 2014 · 855 Inlägg

blitzzen skrev:
om man har3 steg  katalysator med kanister filter  och dubbla lambor en före cat och en efter så kan man ha 20kw/100kg
men då blir alla avgaskrav som en modern bil.[/url][/url]

Men dubbla framför? menar en på varje sida va? Det har jag och en på varje sida efter kattarna som jag kan montera om jag vill. även kolkanister kopplat till purge ventilen. Men 3 stegs kattar? Orginal corvette som satt till den motorn duger väl?

Men finns ju lite avgasreningsdetaljer som jag inte har. Och luftpump och sånt.....

Senast redigerat av scaryeyes (1 augusti 2014)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Racingse
1 augusti 2014 · 1 423 Inlägg

scaryeyes skrev:

Racingse skrev:
Jag tror definitivt att FFR kan detta bättre än SFRO, men jag förstår fortfarande inte varför det skulle vara motstånd vid varje halvvarv, det tyder ju på att något inte är rätt. Jag hade inget motstånd alls när jag hissade upp bilen.

Eller så ignorerar FFR det....
Ett sånt motstånd eller utväxling tycker jag låter som att knutarna jobbar lite utanför arbetsområdet. Det gör säkert inget annat än större slitage under en xxx-årsperiod. Men känns väldigt olustigt att köra med sån utväxling.
Går det att räta ut lederna? Testat med att vrida gafflarna till korsen 30-60-90 grader och sett om det minskar?

Tror inte FFR ignorerar det, hade detta varit ett problem så hade det varit upp på något av FFR forumen men det har det inte varit och som jag skrev "Jag hade inget motstånd alls". Det är många leder för att komma runt headders på denna bil och det är lätt att det blir fel. Jag hade demonterat alllt och tagit det punkt för punkt enligt "biblen". Det är något som binder knutarna.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
blitzzen
2 augusti 2014 · 604 Inlägg

Det ska vara 4st 2 på varje sida om motorn en före katalysatorn och en efter
det sitter 3 steg och odb konvertibla katalysator original  så det ska duga
Då blir dina avgas krav som på en ny bil det gillar bilprovningen och sfro

blitzzen
8 augusti 2014 · 604 Inlägg

Helgen räddad fick hämta ramen i dag från lack
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-4f3c20408e9f8af15ad2658dcd06cd13.jpg

Racingse
9 augusti 2014 · 1 423 Inlägg

Nice, antar att du ligger i med montagearbete nu?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
blitzzen
10 augusti 2014 · 604 Inlägg

Det blev inte så mycket monterat i helgen
Det blev service på firma bilen,och 2 andra bilar
Blev en ny förstärkning till 3 link upphängningen
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-ff3ca26e75314818ab4e999ff0f59dfb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-5497ff7cf1c9bc112b7f3101092afb06.jpg

Senast redigerat av blitzzen (10 augusti 2014)

below_ slappt&fint
10 augusti 2014 · 376 Inlägg

klatchit med rött

Chrysler Windsor "Stjärtfenan" (1957)
Racingse
13 augusti 2014 · 1 423 Inlägg

Du har inte part number på dina Wilwood skivor och ok bak?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
blitzzen
13 augusti 2014 · 604 Inlägg

Återkommer när jag har varit i garaget

Racingse
13 augusti 2014 · 1 423 Inlägg

Kanon tack.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
blitzzen
13 augusti 2014 · 604 Inlägg

kolla dena länk på ffr parts sida längre ner så kan man ladda hem instruktioner och art nr (http://www.factoryfiveparts.com/wilwood … brake-kit/)
Wilwood Rear Brake Kit No.: 140-12049-DR

Senast redigerat av blitzzen (13 augusti 2014)

Racingse
13 augusti 2014 · 1 423 Inlägg

Thank you big_smile

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
blitzzen
21 augusti 2014 · 604 Inlägg

Hitta felet på styrningen det var för mycket nickel på ratt stången lagret som sitter i torped väggen utvidgar sig så spelet lagret blir för litet putsade av stången så blev det bra

Racingse
22 augusti 2014 · 1 423 Inlägg

Ibland ska det inte mycket till för att det inte ska lira. Skönt att du hittade felet. smile

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
blitzzen
31 augusti 2014 · 604 Inlägg

Har skickat övre länkarmar för omkromning  (reklamation)
har börjat med montera broms rören det går sakta framåt är för mycket på jobbet så det blir inte så mycket tid över till bilen
Väntar på lev av kopplingskåpa o koppling mm
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-2116d93b4f6caf171adc90123ddb976d.jpg

blitzzen
11 september 2014 · 604 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-f62c4a4b8e753054b35baaebd0f03708.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-107ab7f491f763e2c29b3e8ad69d7e1d.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang