FFR 33 rod

Hot rod Factory five 33 Ls motor, manuell låda
  • 179 Följare
  • 375 331 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 december 2023
blitzzen
16 december 2014 · 604 Inlägg

nu fick man lite att skruva på  äntligen kom länkarmarna
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-02e9d683d029d8b8f6a4dee44340c81a.jpg

Racingse
16 december 2014 · 1 423 Inlägg

Ahhhhhhhh vad det glänser. Blir supersnyggt. Tog du bort kulleden innan kromning?

Helt annan fråga heter dina motorkuddar 1108 Gold? står i gummit

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-ab06461049c84ed92ec63455ccbed52d.jpg
På ena sidan står det 1108 gold och på andra 1106 chrome

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
blitzzen
16 december 2014 · 604 Inlägg

Kulleden är svetsad men den täcktes på axeln så att den inte fick nickel på sig
ska kolla på motor fästena vad det står för nr jag tror att jag skrev av artikel nr på kartongen ska kolla i morgon när jag har vart ner återkommer

blitzzen
17 december 2014 · 604 Inlägg

En bild på min motorfäste
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-3ef79327cf7189f08244fdbad2b0fea5.jpg
Men är dom 3 kantiga plåtarna lika tro mina är 142 mm långa (men jag fick boxa mina en anmärkning från sfro)
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-eeefc5790a9c06ba3528e0581b4addbe.jpg

Racingse
17 december 2014 · 1 423 Inlägg

Ja, det är samma kudde och jag har oxå ca 142 mm om jag mäter det undre benet i triangeln.
Suveränt då är det bara att tillverka smile

Tänkte på det här med boxningen, vad var motiveringen till detta?

Senast redigerat av Racingse (17 december 2014)

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Djo
17 december 2014 · 10 157 Inlägg

Racingse skrev:
Ja, det är samma kudde och jag har oxå ca 142 mm om jag mäter det undre benet i triangeln.
Suveränt då är det bara att tillverka smile

Tänkte på det här med boxningen, vad var motiveringen till detta?

Förmodar att det har med stadgan i konstruktionen och säkerheten att göra utan boxning ser det där fästet ut att vara rätt klent faktiskt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Racingse
17 december 2014 · 1 423 Inlägg

De här fästena har som syfte att hålla motorn i position och förhindra att den vrider sig av momentkraften och till detta är de väl dimensionerade. Skulle ett belastningstest göras så garanterar jag att de skulle hålla för flera ton.

Om syftet är att vid krock förhindra att motorn förskjuts i längdled så kan det ha en viss effekt, men vid krock vill man faktiskt att det inte ska vara helt stumt. Och om man ändå hävdar att detta är syftet så borde man ju i konsekvensen namn även boxa fästet på ramen

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Djo
17 december 2014 · 10 157 Inlägg

Racingse skrev:
De här fästena har som syfte att hålla motorn i position och förhindra att den vrider sig av momentkraften och till detta är de väl dimensionerade. Skulle ett belastningstest göras så garanterar jag att de skulle hålla för flera ton.

Om syftet är att vid krock förhindra att motorn förskjuts i längdled så kan det ha en viss effekt, men vid krock vill man faktiskt att det inte ska vara helt stumt. Och om man ändå hävdar att detta är syftet så borde man ju i konsekvensen namn även boxa fästet på ramen

Okej ja du har ju en själv Jag vet inte exakt hur allt ser ut på dom. Det var bara vad jag tyckte det såg ut som. Men i verkligheten kanske dom ser biffigare ut.

Får se vad byggaren säger att SFRO sade.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
blitzzen
17 december 2014 · 604 Inlägg

Racingse har rätt hans motivering var  att fästena har som syfte att hålla motorn i position och förhindra att den vrider sig av momentkraften var för dålig så dom skulle boxas

Det var rolig att få börja montera delar jag är nöjd med hur det blev
Jag justerade bump steringen med

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-4cca7c880ab06d3ca7b5999046705aac.jpg
[
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-69b0ed0375bacc8161378dda52db46a9.jpg

Senast redigerat av blitzzen (18 december 2014)

Racingse
17 december 2014 · 1 423 Inlägg

Ögongodis är det i alla fall smile

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Djo
18 december 2014 · 10 157 Inlägg

Vackert cool Men tror du menar bump stering. aldrig hört pump stering förr.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
blitzzen
18 december 2014 · 604 Inlägg

jag har stavat fel helt rätt ska vara bump(ändrat)

Senast redigerat av blitzzen (18 december 2014)

Racingse
18 december 2014 · 1 423 Inlägg

Ser att du har blå damask över kulleden, följde den med eller har du bytt?
Mina är svarta och och av dålig kvalite är redan ruttna sad

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
blitzzen
18 december 2014 · 604 Inlägg

Den blå följde med vid leverans

blitzzen
20 december 2014 · 604 Inlägg

Det blev lite gjort i dag med båda sidor klara
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-3445a20c8143aedb7e25ca796f33ff02.jpg
Det blev en ny hjälm och hybrid skydd  med quick release
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-7b48469dea49160fc5c2a01f10b9f526.jpg

Racingse
21 december 2014 · 1 423 Inlägg

Ska du rejsa med den? Med tanke på hjälmen.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
blitzzen
21 december 2014 · 604 Inlägg

Den ska ut på banan och lekas med när den är klar  och den är till för att användas
Annars hade jag inte köpt en factory five utan byggt en  ford 34 med traditionell chassi

Senast redigerat av blitzzen (21 december 2014)

Racingse
22 december 2014 · 1 423 Inlägg

Så gott att höra att det inte blev en "trailerqueen"
Och det är nog inte fel i att kroma framvagnsdetaljerna, jag var ute och tittade på mina länkarmar igår och jävlar vad stenskott jag fått. Är ändå pulverlackade men det var många hål i färgen.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
blitzzen
22 december 2014 · 604 Inlägg

Det ska se ut som en men skenen bedrar det är det som är roligt
Eftersom jag ska ha skärmar och fotsteg så ska det sprutas mycket tectyl eller body i hjulhusen för att slipa stenskoten

Racingse
22 december 2014 · 1 423 Inlägg

En riktig racerbil har väl inte skärmar wink

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang