Nu har den stackars styrväxeln fått sätta livet till också, RIP.
Långt smalt rör (Genomföring till tutsladden så oljan inte rinner ut)
Lagret släppte rätt lätt när man knackade på axeln uppe vid rattfästet, men armen satt lite bättre. Skjuvade av bultarna i avdragaren
Så jag satte den i pressen istället, vid 10 ton släppte den och delarna spred sig ut i verkstan
Porrig mekanism *drool*
Fick en stol av en kompis för ett tag sen, tänkte inte ha räsersäten men den funkar o prova med
Får ju sitta fast om man ska kunna provsitta, så det blev lite ram.
Och vips så satt den där. Bra bit högre än orginal, det behövs för att se över motorn Även en bra bit bak så man får plats med lite bredare pedalställ
Och så provade jag in ratten, jämförde lite med 940:n och jag tror det blev rätt bra. Ratten är stor som fan iom att PV:n inte hade servo. Det är nog ingen nackdel med tanke på vikten över framhjulen dock
Märkte ut och kapade röret.
Och svetsade dit det provisoriskt. Troligtvis får nån upphängning byggas till både rattstång och pedalställ sen, men det kan sitta såhär tills resten av styrningen är klar iaf
Eftersom jag fimpade snäckan behövdes det en ny lagring. Råkade hitta ett lämpligt lager i en dammig hörna, så jag skred till verket.
Tänker mig att den svetsas i röret sen. Jag gjorde den så man spänner fast lagret eftersom bussningen uppe vid ratten inte tar någon axiell kraft, så det måste tas upp här nere.
Nu är det dags att bestämma vilka knutar och vilken axel jag ska använda till resten av vägen, sen slänga i motorn och försöka få ihop nåt
Ska även fixa pedalställ och bromsok fram så jag kan börja på det med tiden.