Har även varit iväg på mittsverigebanan och kört å han med några varv innan svetsarna till wgn sprack så måste svetsa ihop. Förövrigt så kändes den mycket säkrare och stabilare i styrning å fjädring samt lira mycket bättre med svetsdiff
Dessa polyurethanbussningar palla inte med längre.. har kortat dem ca 1,5 cm och satt i originalbussning på ena änden och egensvarvat special i alu, hålla jätte bra nu.
Nya pinbultar bak i 940s m12 gänga då de va gängknas på alla gamla
Efter halva sommaren så tröttnade jag på att varvstopp var så lågt, 6500 varv låg man på hela tiden. Så junggrens fixade fram rejäla enkelfjädrar och titanium brickor som ska palla över 8000 varv. Vi ställde in på 7000 och blev sjukt stor skillnad!
I slutet på säsongen så tänkte vi mappa om och se om det fanns lite mer hästar att plocka ut men blev bara färre.. turbon slut gav inte mer laddtryck så där gav vi upp. Även packningen small igen.
Så det som kommer att ske nu är att turbon är skickad till en verksta i rimbo som kommer renovera och bygga om den en heldel. En ny kam kommer monteras sts 247. Blir ett klracing plenuminsug!! Ny mkm handbroms och tvärstag ska i. Men först på tur är att få den besiktad sedan mappa om och hoppas på fina siffror och sedan blir det att bränna en massa däck
Har varit och hämtat turbon nu. Billetimpell och bytt lager, sen är den portad i avgashus samt ombyggt så det är 3” ut från turbo. Sen har gamla wg blivit riktigt igensvetsad och fästen kapats bort och slipad ner då även sånt inte var bra att ha kvar. Så nu ska de bli snabb spool i denna, ruskigt spännande. Kommer bygga om grenröret till pulssplittat då de var viktigt på en twinturbo för att de ska bli bra
Hur betedde sig oljetrycket på tomgång? Hade oljetryck innan motorrenovering och efter ett tag nu så blinkar oljelampan febrilt på tomgång, trycket ligger runt 0.6bar då givarn sluter då. Ska riva ner tråget och byta oljepump men kan lika gärna vara packningen. Vad exakt ändrade du på röret?
Hur betedde sig oljetrycket på tomgång? Hade oljetryck innan motorrenovering och efter ett tag nu så blinkar oljelampan febrilt på tomgång, trycket ligger runt 0.6bar då givarn sluter då. Ska riva ner tråget och byta oljepump men kan lika gärna vara packningen. Vad exakt ändrade du på röret?
De som var att efter ett tag så hade jag exakt likadant som dig då jag hade monterat arp bult till vevlager. Jag hade ny oljepump men trodde de ändå var den. Men det är röret som tar i muttern, de är för lite plats så efter ett tag så rör det sig och oringen till röret far åt sidan. Jag tog bort och kapade å filade mutter så det blev några millimeters mellanrum sen har de funkat,så röret har jag inte behöver göra något åt... du ser här att de ligger emot
Började igår med pulssplittat, dumt man inte gjorde riktigt från början... iallafall kapat upp kollektor och format dit en rostfri plåt som ligger tätt ned i, och format ett rör som ska gå till wg röret.
Ser att de börjar närma sig 200 följare, skojj att ha så många är med som är intresserade Så är kommer lite mer uppdateringar!
Tänkt börja köra på 16 tummare nu så har inhandlar 20 drifting däck av märket hifly, blir spännande å prova dessa istället för massa olika begagnade
Sen blev det bygge av en batterilådan
Nytt panhardstag från mkm med bussning på ena och uniball på andra änden
Köpte som tur var insuget begagnat och hade då varit monterad i 240 med just lika bromsservo. Då det är så sjukt trång så hade han fått slagit in just där den är. Även trångt mot oljeröret och torpedplåt men de gick
Sen blev det att göra fäste för fuelrail samt för gaswire, använder samma wire sen tagit delar från ett gammalt insu