DeeJay_R skrev: Kan du inte vika skölden lite som original då?
Org är form pressad ganska kraftigt. Finns inte en chans att jag kommer få till det bra Men jag fick en idé igår som jag tror kan funka, annars skiter jag nog i dom och kör utan
Köp nya å kapa ur likadant då?😁
Det slog mej faktiskt! Hade antagligen vart lättast...
MatsaBusen skrev: Kanske nån i krokarna som har en sick lr fals maskin som kan hjälpa till? Verkar tyvärr inte så vanligt.
Det ordnade sej med lite pyssel i slutändan. Dom var inte så fladdriga som jag trodde ifrån början, och nu är dom styvare än org.
Mer detaljer med vanliga uppdateringen till helgen
Går det inte att ta skölden från någon annan bil och eventuellt modifiera lite. bara att svänga förbi Mekonomen eller biltema och titta vad de ha i lager och jämföra.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
vw_audi skrev: Går det inte att ta skölden från någon annan bil och eventuellt modifiera lite. bara att svänga förbi Mekonomen eller biltema och titta vad de ha i lager och jämföra.
Som sagt, jag fick till det ganska bra till slut. Men denna lösning hade defenetivt vart lättare/snabbare/bättre...
Men om inget annat så sparade vi väll några kronor istället
Veckan började med att få till bromssköldarna, och dom blev helt okey i slutändan. Jag trodde dom skulle bli fladdriga, men dom var styvare än org redan när dom var platt, men efter att jag format till kanten och punktat fast dom så blev dom fan stenhård...
-----
Och så fixade vi rosthålet, bara hålen för stötfångarfästena kvar...
-----
Sen har vi fått färg på allting, till och med ett par extra prylar.
-----
Och så kom mina stötdämpare. Monroe's till bak och Bilstein's fram
Ja hörni, livet är inte alltid lätt. Och jag tror att vi alla känner igen oss i att när problem dyker upp så är det ofta ett par stycken samtidigt.
2016 var ett relativt bra år för min del, så det är klart att 2017 måste slå tillbaka med råge. Och kombinationen utav både en stor personlig motgång och att jag samtidigt var tvungen att spendera ca hälften utav mina besparingar pressade såklart motivationen rakt ner i backen...
Men som alltid brukar det lösa sej, och det känns som att vi är påväg uppåt igen nu, så det borde trilla in uppdateringar relativt snart.
Tills vidare så kan jag bjuda på dessa. Det är en pågående mini-serie där jag och en kompis mecka ihop en isbil. Den var bara tänkt för släkt och vänner, men fick ganska bra respons, så det kanske kan va intressant för någon som inte känner oss oxå? Avgör själva.
Och så har jag en avslutande fråga åt er alla. Eftersom besparingarna gick åt till tråkigheter istället för hellack till bilen som var tänkt. Vad skulle ni göra för att "överleva" 1/2 säsonger till?
Bilen ser riktigt risig ut i lacken nu, och jag skulle vilja få bort stickerbomb skärmarna. Så jag har funderat på olika sätt som man snygga till den temporärt.
Tänkte först på plastidipp, för då kan man ba slita av allt sen när riktiga lacken kommer. Men då blir den matt, för klarlacken kostar lika mycket som färgen och är tydligen inget att rekomendera för nybörjare.
Ett annat alternativ var att wrappa den med nå lågbudget skit ifrån eBay, men det var ju drygt nog på skärmarna, kommer ju bli veckigt och jävligt.
Nån tyckte jag skulle rolla den, men som sagt, då blire ett jävla jobb att slipa sen när riktiga lacken ska på, så förslag eller tips uppskattas!
Ja det här med oväntade utgifter är aldrig kul. Speciellt inte när man har andra planer för pengarna. Angående utseendet så hade jag nog låtit det vara och göra färdigt påbörjade saker som kan göras färdigt.
Jag skulle dippa den, och sen köra glossifier som "klarlack" då blir den halvblank. Min S4 är matt men toningen på baklysena på Octavian är dippade med 1 lager svart och 4 lager glossifier dom är lagom glansiga för min smak. Har bild i fotoalbum har jag för mig.. Har läst hela din tråd och kan du renovera en hel bil så kan du dippa en bil också!! Grymt jobbat!
Putteliten skrev: Ja det här med oväntade utgifter är aldrig kul. Speciellt inte när man har andra planer för pengarna. Angående utseendet så hade jag nog låtit det vara och göra färdigt påbörjade saker som kan göras färdigt.
Myeah, jag snackade lite med en polare i helgen och kom fram till att bilen får nog fan vara ful och fläckig med grundfärg i år, och så får jag ta lacken till nästa år istället. Känns surt, men va gör man
napster33 skrev: Sköna vids, har ofta samma problem som du, det är bara jobba rövhålet av sig så man får lite extra cash till byggen
Mja, jag jobbar lite unikt, så jag kan inte ens jobba extra om jag ville Men men, bara att gilla läget tills vidare...
Superb-linkan skrev: Jag skulle dippa den, och sen köra glossifier som "klarlack" då blir den halvblank. Min S4 är matt men toningen på baklysena på Octavian är dippade med 1 lager svart och 4 lager glossifier dom är lagom glansiga för min smak. Har bild i fotoalbum har jag för mig.. Har läst hela din tråd och kan du renovera en hel bil så kan du dippa en bil också!! Grymt jobbat!
Jaa jag tror inte jag skulle ha nå problem med själva dippningen, var mest tveksam till om det var värt det. Och just nu känns det inte så iaf, med bara färgen utan nånting annat är det ju ändå en slant. Och för 1 säsong? Nja, får nog se ut som en rishög i sommar och spara pengarna istället.
Kanske köpa en sprayburk med rätt färgkod för att täcka det värsta? Vi får se
Jag kom på att jag faktiskt har ett par bilder ifrån sist jag gjorde en uppdatering, det är inte mycket, men jag tänkte att jag slänger ut dom tills vidare.
Jag var faktiskt där i helgen och fick en del gjort, så med lite flyt kan jag nog få tillbaka bakaxeln nu under veckan.
Efter att jag hittade det där rosthålet under innerskärmen så gick jag över och kände med kniven överallt och hittade ett par områden till som var tvungen att åtgärdas.
-----
Jag var liks tvungen att plocka bort denna för att komma åt ordentligt, så jag passade på att göra ett nytt fäste då OEM var fuckat.
-----
Och så blev jag så nyfiken på hur fälgarna skulle se ut, så jag blästra och lacka en utav dom tills vidare. Inte lika mörka som dom förra jag hade, men lite mörkare än 'vanliga' aluminium.
Planerar som sagt att få tillbaka axeln under veckan. Sen är det inte mycket kvar innan vi är redo för säsongen. Bygga nytt avgas och byta stötdämpare fram är de största jobben, sen lite småpyssel som man kan få undan på en dag om man vill.
Dyker väll upp nått som man glömt bort kanske, men vi har ju gott om tid kvar innan säsongen börjar satt.
Jaa jag tror inte jag skulle ha nå problem med själva dippningen, var mest tveksam till om det var värt det. Och just nu känns det inte så iaf, med bara färgen utan nånting annat är det ju ändå en slant. Och för 1 säsong? Nja, får nog se ut som en rishög i sommar och spara pengarna istället.
Kanske köpa en sprayburk med rätt färgkod för att täcka det värsta? Vi får se
Ja några slantar blir det ju Ska du ändå in på hellack efter sommarn så duger en sprayburk och täcka det värsta gott och väl!!
Har hänt en del under veckan. Golvet är som nytt igen och bakvagnen är tillbaka på bilen. Och tur är det eftersom jag måste möblera om lite i garaget kommande vecka.
Såhär blev den nya hållaren för filtret monterat på bilen. Simpelt = Bättre
-----
Ännu en fälg har fått sej en blästring och ligger i 'lackbåset' (grund)
-----
Och såklart golvet/bakvagnen dårå. Allting med nya bussningar såklart. Ska lägga ett lager underredsmassa till på vissa ställen, burken tog slut halvvägs igenom som ni kanske ser... Har använt sånt man sprider med pensel i hjulhusen och så på spray på själva golvet och där man inte kommer åt ordentligt.
Nästa vecka så kommer nog inte så mycket att hända. Jag ska få färg på den andra fälgen och så ställa ner den på hjulen igen eftersom jag som sagt måste möblera om lite.
Och sen kommer garaget vara upptaget i typ 1 vecka, så det är bara till att rulla tummarna medans. Sen får vi se vad vi börjar med efter det, antagligen stötdämparna fram för jag vill kunna säga att chassiet är 100% nyrenoverat
Tjenis penis på er gubbs. Nu är vi tbx igen med efter att vi fått tillbaka lite utrymme i garaget. Och det finns inget tid att förlora!
Pga den kaotiska början jag fått på 2017 så har den senaste månaden adopterat en mer 'Carpe Diem' attityd till livet. Vilket för projektets skulle betyder att det blir lack i år ändå även om jag tvingas äta nudlar med 'naturell' smak resten av året...
Jag har redan snackat med lackerare OCH bokat in bilen i början/mitten av nästa månad. Men nu blir det snabba puckar, för det finns en del kvar att göra.
Börja med att rulla fram bilen och spola av henne lite snabbt
-----
Sen byttes det stötdämpare fram, så nu kan jag äntligen säga att ALLTING i chassiet är nytt/renoverat!
-----
Och så äntligen ett nytt avgassystem istället för det snea snabb-bygget man gjorde en gång i tiden. Flexet ersätter katten, och så ska jag göra ordning en katt med fläns och vband som man kan kasta dit vid bes.
Och så vet jag ju att alla vill höra hur det låter Lite högre än vad jag förväntade mej efter att katten försvann. Ska köra säsongen, men blir det obekvämt så finns det plast för en liten dämpare till.
Nu under helgen blev jag mer eller mindre tvingad att göra det värste eftersom bilen måste in på hjulinställning innan däckbytar-säsongen drar igång. Nästa helg är det mest bara en massa småsaker, men sen måste vi börja demontera och förbereda för lackering!
Vi hoppar rakt in det hela! I början av veckan så var bilen in på hjulinställning, så nu pekar allting ungefär som det ska.
Men efter det så hände inte mycket, men utav god anledning! Det finns knappt något att göra! Det enda jag kunde pyssla med var att fixa fästena för bakre stötfångaren.
Fick börja med att laga själva fästet, för ännu en gång väljer Audi den dummaste designen dom kunde komma på...
Sen blev jag tipsad om den här prylen, i princip popnit med gängor, perfekt för detta!
-----
Nästa vecka ska jag först och främst bättra på dörrarna, för att underlätta lite för lack-killen.
Som synes är listerna på sidan helkörda, jag har redan nya hemma. Beställde via eBay, men jag börjar bli lur på om det är OEM, för det kryllar av VAG-stämplar inkl art.nmr.
Så, nästa vecka ska jag som sagt putsa lite på dörrarna först och främst. Sen börjar demonteringen! Och i helgen är det lite jobb på stötfångarna innan dom lämnas iväg.
Inte mycket att säga igentligen. Har bara plockat ner bilen inför lack. Den ska dras upp till lack-verkstaden på Måndag, och under tiden den är där så kommer jag fixa med det 2 fälgarna som är kvar att göra iordning, men annars är det bara att rulla tummarna.
Jag kommer (om inget oväntat händer) fara ner med bilen till Barkarby, så om någon vill ta en närmare titt så är dom välkommen att komma förbi och snacka skit!
Inte mycket... Planen var att åka till Barka på Lördag, men bilen ser ut såhär idag...
Lite besviken faktiskt med tanke på att bilen stått där i en månad nu, och det var ingen hemlighet att jag behövde bilen. Dom påstås vara klar under veckan, men jag vet inte om jag är sugen på att skruva hela natten på fredag, sova nån timma, och så sätta mej och fara ~90mil.
Men men, oavsett Barka eller inte så bör bilen vara ihop-skruvad i helgen, och då kommer kameran gå varm ska ni veta. Blir nog en ordentlig bild-dump framöver