Puttelitens projekt Audi S2 Avant. Back to basic. + garagefix.

En välbevarad S2 Avant som ska snyggas till för att kunna ställas ut, men även kunna brukas som familjevagn.
  • 118 Följare
  • 335 314 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 mars
Putteliten
15 juni 2018 · 9 068 Inlägg

crankarnRs skrev:
Audi s2 med komplet rs2 kit med speglar. bromsar runtom. rs2 turbo fälgar. rs2 setup med lite större turbo och 465cc spridare.

Din?

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-cc5a7546cb08e6a1fdac1f31f537a741.jpg

Putteliten
17 juni 2018 · 9 068 Inlägg

Bilen brukas för fullt då vi sålt våran brukis, hittills har den gått rätt bra tycker jag. Blev en helt annan bil efter kamremsbytet.

I helgen är det Gatebil, och då kan man ju passa på att fynda av besökarna. wink Ett komplett kit med sänkfjädrar och stötdämpare hämtades upp idag smile
Enligt säljaren är det H&R fjädrar med Konidämpare.

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-8e817fb54f8a144fb285b8c9f8960b2d.jpg

Då bilen är lite mjuk i baken så inhandlades ett par nya H&R 30/30 fjädrar i vintras. Känner inte för att lägga flera tusen på dämpare just nu, så bättre beg får duga ett tag.


https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-c393b7fc119d9dcd61053950eed87a39.jpg

Dom som är på nu sänker 35/40, vi får väl se hur stor skillnad det blir....


https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-bffa1205f3e84300a82c1dafa8c5dd69.jpg

crankarnRs
25 juni 2018 · 116 Inlägg

blev fint med säkningen

Putteliten
25 juni 2018 · 9 068 Inlägg

crankarnRs skrev:
blev fint med säkningen

Hehe, det är en gammal bild det där. wink La upp den bara för att ha något att jämnföra med när dom gula fjädrarna är på.
Men annars är det en alldeles lagom höjd, bara det att den är lite för mjuk just nu.

Putteliten
6 augusti 2018 · 9 068 Inlägg

Här var det dött! Har semester, men det har varit alldeles för varmt för att hålls i garaget + att senaste veckan har spenderats på Åland. Nu är man hemma igen och det är svalare ute, så då är det väl dags att ta tag i bilen igen.

Bara för att man har semester, så betyder inte det att man släpper det här med bilen helt. Letandet efter delar och prylar som man behöver fortsätter som vanligt. Idag fick jag äntligen tag på en S2 front big_smile Direkt levererad från Falun. Men den får vänta lite, för ACn måste ju bara igång nu.

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-bbad4fbb9c20771808f74eb181824049.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-725dc8322afc281a1f887052fa76e3ee.jpg

golf666
6 augusti 2018 · 275 Inlägg

Från Falun... De är ju där ja bor smile

Vem hade en sån liggande om man får fråga?

Är väl samma här Ang s2an.. även om man haft semester så har de väl blivit lite gjort iaf.
Nu är den väl så gott som klar för besiktning iaf. Påställd i förra veckan! Får se hur bes går wink

//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Putteliten
6 augusti 2018 · 9 068 Inlägg

golf666 skrev:
Från Falun... De är ju där ja bor smile

Vem hade en sån liggande om man får fråga?

Är väl samma här Ang s2an.. även om man haft semester så har de väl blivit lite gjort iaf.
Nu är den väl så gott som klar för besiktning iaf. Påställd i förra veckan! Får se hur bes går wink

Måste va en granne till dig då! tongue
Christian heter han, bygger visst dragracepreppad S2 Coupé med över 900 hjulhäst.

Skulle med vilja ha lite energi till att va i garaget, man blir ju helt slut efter en varm dag ju. Kul, hoppas besiktningen går bra då! Gjort mycket med bilen, eller har den bara blivit stående? Blir det Kinnekulle på lördag?

golf666
6 augusti 2018 · 275 Inlägg

Putteliten skrev:

golf666 skrev:

Måste va en granne till dig då! tongue
Christian heter han, bygger visst dragracepreppad S2 Coupé med över 900 hjulhäst.

Skulle med vilja ha lite energi till att va i garaget, man blir ju helt slut efter en varm dag ju. Kul, hoppas besiktningen går bra då! Gjort mycket med bilen, eller har den bara blivit stående? Blir det Kinnekulle på lördag?

Jaha ingen ja vet vem de är dock hmm
Har han ngn garaget användare eller nå?

Ja så är de, därför man har luftvärmepump i garaget så de blir svalt o skönt smile

Haha tack kan behövas!
Vet ju att de inte va jätte förtjusta i turbon förra året. Men har byggt lite täckplåtar samt fått ner laddet bra till 0.8bar bara så går nog som en original typ..

Men den har stått ända sen förra hösten när ja körde ras på lådan. Så i vintras/våras bytte ja växellåda och byggde nytt växellänkage.
Sen har ja inte gjort nå direkt. Finns massor att göra egentligen men har prioriterat annat istället. Bland annat byggt på huset/altan och en moppe har ja hunnit bygga med + massa familjetid såklart.

De blir inte Kinnekulle på lördag.
Då blir de nog bara o va med familjen.
Tror ja ska ta med frugan ut på nå smile
Hon börjar jobba på måndag så...

//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Putteliten
6 augusti 2018 · 9 068 Inlägg

golf666 skrev:

Putteliten skrev:

golf666 skrev:

Måste va en granne till dig då! tongue
Christian heter han, bygger visst dragracepreppad S2 Coupé med över 900 hjulhäst.

Skulle med vilja ha lite energi till att va i garaget, man blir ju helt slut efter en varm dag ju. Kul, hoppas besiktningen går bra då! Gjort mycket med bilen, eller har den bara blivit stående? Blir det Kinnekulle på lördag?

Jaha ingen ja vet vem de är dock hmm
Har han ngn garaget användare eller nå?

Ja så är de, därför man har luftvärmepump i garaget så de blir svalt o skönt smile

Haha tack kan behövas!
Vet ju att de inte va jätte förtjusta i turbon förra året. Men har byggt lite täckplåtar samt fått ner laddet bra till 0.8bar bara så går nog som en original typ..

Men den har stått ända sen förra hösten när ja körde ras på lådan. Så i vintras/våras bytte ja växellåda och byggde nytt växellänkage.
Sen har ja inte gjort nå direkt. Finns massor att göra egentligen men har prioriterat annat istället. Bland annat byggt på huset/altan och en moppe har ja hunnit bygga med + massa familjetid såklart.

De blir inte Kinnekulle på lördag.
Då blir de nog bara o va med familjen.
Tror ja ska ta med frugan ut på nå smile
Hon börjar jobba på måndag så...

Inte vad ja vet, fick tag på honom via Facebook. Han svarade på ett inlägg där någon sökte S2 front, men ingen va sugen på att åka till honom. Så ja messade till honom och hade tur att han skulle ner häråt. smile En tusing var den värd va?

Det kan man ju ha, men ja prioriterade värmepump till poolen istället. Brukar egentligen inte bli så varmt i garaget, men när det är soligt och varmt ute så är man ju hellre i poolen.

Hehe, dom är lite känsliga på Bilprovningen ibland. tongue

Okej, blev det någon vassare låda med då? Det finns alltid något att göra med gamla bilar. Vill göra massor med min bil, men man vill ju bo fint också. Är inte klara med badrummet här än + att det har blivit lite renovering av altanen med målning och nya skjutpartier mm.

Det är samma här, med jobb på måndag. sad 4 veckor går fort....

CarpeDiem German Engineering
11 augusti 2018 · 9 081 Inlägg

Verkar som att jag har missat en hel del under tiden jag har varit borta men nu är jag tillbaka smile

Kämpa på smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
CarpeDiem German Engineering
11 augusti 2018 · 9 081 Inlägg

Putteliten skrev:

CarpeDiem skrev:
Verkar som att jag har missat en hel del under tiden jag har varit borta men nu är jag tillbaka smile

Kämpa på smile

Vet inte om det hänt sådär jättemycket, har mest försökt hålla bilen rullande känns det som. Mycket stålar har rullat iväg, men det syns ingen skillnad på bilen.....

Okej, jag förstår smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
crankarnRs
22 september 2018 · 116 Inlägg

kul. hittat en röd s2 front?  besiktigat min och kört lite. polerat upp den

crankarnRs
22 september 2018 · 116 Inlägg

din får rulla mer nästa sommar. lite trimmad. kanske hunnit köra 30mil. ska försöka köra mer

Putteliten
22 september 2018 · 9 068 Inlägg

crankarnRs skrev:
din får rulla mer nästa sommar. lite trimmad. kanske hunnit köra 30mil. ska försöka köra mer

Ja, i vinter får det fasen bli till att ta nya tag och få lite ordning på prylarna.
Fjädrar och dämpare ska bytas.
ACn ska monteras ihop och fyllas.
Bromsskivor fram ska bytas.
Sen lite allmän småfix med det mesta.

crankarnRs
23 september 2018 · 116 Inlägg

låter bra.  ska fixa lite med min med

CarpeDiem German Engineering
23 september 2018 · 9 081 Inlägg

Kämpa på smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
CarpeDiem German Engineering
25 februari 2019 · 9 081 Inlägg

Hur går det, Putte?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang