Led lampor till backljuset.

940Robban
3 november 2014 · 15 Inlägg

Tänkte uppgradera backljuset på min Subaru.
Har kollat runt lite, och det finns fler val av led-lampor än vad jag klarar av att få en bra uppfattning om.
Finns nån som monterat led i sitt backljus och är riktigt nöjd med resultatet? Var köpte ni era lampor isf?

Senast redigerat av 940Robban (3 november 2014)

Det är skillnad på guds lagar och människans förordningar...
Subaru Outback 3.0R "Sofu-san" (2005)
Pierre2JZ
3 november 2014 · 71 Inlägg

Lampor med reflektor är förvånansvärt bra kräm i, dock kan en del ge en enda stor cirkel med ljus, och den är ju lite svår att rikta i ett bakljus.
Värsta jag hittills provat är amerikanska Vleds Triton, sitter 3x3w Philips dioder i och kylflänsar i aluminium,
kostar där efter också.
Jag kör switchback, så har alltså backljus i blinkersen bak, plus några sånna där starka led med projektor i originalbackljus.
http://www.vleds.com/v3-triton/bulb-sys … wa-5k.html

Toyota Tundra "The Daymaker" (2007)
zleepy Trucker
3 november 2014 · 1 391 Inlägg

Har starka led i mina backljus på Volvon, lyser riktigt bra.. köpte på ebay, kostade småpengar inkl frakt mot svenska webshoppar smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
spokenratt
3 november 2014 · 3 860 Inlägg

Jag har några  dioder i mina backljus. Dock så har jag inte sett just den modellen på någotnår, men lyser gör de!
Annars kanske här kan finnas mågra alternayiv, dom har en variant som ser som min. Men som skrevs tidigare så brukar det bli ett vanska cirkelformat ljuse, dock lyser mina väldigt myckeg mer än org så det spelar ingen roll.

Sen monterade jag nyligen ytterligare backljus, diodhuset säljer äve det. En LED ramp eller list som man fäster vid reggskylten. Finns bilder i min projekttråd på både hur allt sef ut.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
940Robban
7 november 2014 · 15 Inlägg

Tack för era svar.
Har nu köpt lampor från xenonkungen. De lyser nästan mer än jag behöver, men är iaf mycket nöjd.
http://www.xenonkungen.com/se/led-diodl … a-10w.html

Det är skillnad på guds lagar och människans förordningar...
Subaru Outback 3.0R "Sofu-san" (2005)
LilleMan142
20 februari 2015 · 199 Inlägg

Tjena tänkte smyga in en fråga här så slipper jag göra ny tråd.
Vad ska man göra om inte led backljus fungar? (volvo 740 92) jag har provat vända fram o tillbaka. Stoppar jag i vanlig lampa så funkar det.
Men i back och blinkers så funkar ej led lampan.
Men sätter jag den i vanliga ljuset bakåt så funkar led lampan direkt.
Vad kan detta bero på? Med tanke på att det är för både blinkers och backljuset. Har ej provat den i broms dock. Men är det så att man måste ha något mer till lampan?
För att klar göra jag ska alltså enbart ha för backen inte blinkers jag provade bara lampan i blinkers kontakten för att se om de fungera.

Volvo 142 (1972)
Zzoink
20 februari 2015 · 1 229 Inlägg

har du lagt i backen eller blinkat när du testat? wink

LilleMan142
21 februari 2015 · 199 Inlägg

Att jag inte tänkte på de...
jag självklart har jag provat det. tongue

Volvo 142 (1972)
zleepy Trucker
21 februari 2015 · 1 391 Inlägg

Led lampor är polbestämda, och en ba9s/ba15s har polerna på samma ställe även om du vänder dom, så du får nog byta plats på kablarna så lär det funka smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
granadadr
14 mars 2019 · 7 270 Inlägg

uppar en gammal tråd,, har kikat lite på Tuben idag och sett några riktigt starka led från Usa,, men är ej sockel som vi har här,, så

vad är det värsta man kan köpa till ba15s lampsocklar ??

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang