BMW E46 M3 -02 "Clubsport" (Time Attack #14)

Målet är att bygga min sen länge optimala drömbil, vilket är en gatlegal racebil i form av en M3 GTR. Dock så kommer inga kompromisser göras för gatbruk då den har ett enda syfte och det är att åka snabbt på bana. Så planen är att jag ska utvecklas i takt med bilen och förhoppningsvis kliva upp i klasserna efter hand. Om allt går som tänkt, så kommer det att bli en BMW E46 M3 GTR Turbo när den är klar.
  • 163 Följare
  • 113 461 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 juli 2020
Maso
22 december 2014 · 45 Inlägg

Grattis till din drömbil, alltid kul att få höra att man får den bilen man drömt om även om till en början så var din tanke en e36 M3 pga av ekonomin.
Ska bli kul och se resultatet av denne e46. En personlig favorit själv är ju e46 M3(fast cabbe för min del).

-BMW-Motorsport- ///M-Power
22 december 2014 · 1 032 Inlägg

Maso skrev:
Grattis till din drömbil, alltid kul att få höra att man får den bilen man drömt om även om till en början så var din tanke en e36 M3 pga av ekonomin.
Ska bli kul och se resultatet av denne e46. En personlig favorit själv är ju e46 M3(fast cabbe för min del).

Tusen tack för det! Ja det är helt obeskrivligt att ha sin drömbil i garaget, att veta att jag inte är allt för långt i från drömmen (M3 GTR). Det kommer som sagt ta ett tag att förverkliga, men det gör ju inget egentligen smile

Jaså ja det är ju inte helt fel, helt annan känsla med cabbe. Och kan man, så ska man wink

Maso
22 december 2014 · 45 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

Maso skrev:
Grattis till din drömbil, alltid kul att få höra att man får den bilen man drömt om även om till en början så var din tanke en e36 M3 pga av ekonomin.
Ska bli kul och se resultatet av denne e46. En personlig favorit själv är ju e46 M3(fast cabbe för min del).

Tusen tack för det! Ja det är helt obeskrivligt att ha sin drömbil i garaget, att veta att jag inte är allt för långt i från drömmen (M3 GTR). Det kommer som sagt ta ett tag att förverkliga, men det gör ju inget egentligen smile

Jaså ja det är ju inte helt fel, helt annan känsla med cabbe. Och kan man, så ska man wink

Jag har alltid gillat cabbe, det är en viss känsla å köra med öppet tak på en grymt fin sommardag. Så varför inte kombinera denna fina känsla med ett bra paket som en e46 M3a är.

Med småbarn är inte detta lika möjligt men snart har dom kommit in i en ålder där en E46 M3 cabbe är möjligt, fast jag märker att vid detta laget har den bilen hunnit bli gammal och det finns mkt nyare modeller med smartare lösningar som lockar lite.

Tiden får utvisa vad det blir för något.

Lycka till med din M3a! cool

-BMW-Motorsport- ///M-Power
22 december 2014 · 1 032 Inlägg

Maso skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

Maso skrev:
Grattis till din drömbil, alltid kul att få höra att man får den bilen man drömt om även om till en början så var din tanke en e36 M3 pga av ekonomin.
Ska bli kul och se resultatet av denne e46. En personlig favorit själv är ju e46 M3(fast cabbe för min del).

Tusen tack för det! Ja det är helt obeskrivligt att ha sin drömbil i garaget, att veta att jag inte är allt för långt i från drömmen (M3 GTR). Det kommer som sagt ta ett tag att förverkliga, men det gör ju inget egentligen smile

Jaså ja det är ju inte helt fel, helt annan känsla med cabbe. Och kan man, så ska man wink

Jag har alltid gillat cabbe, det är en viss känsla å köra med öppet tak på en grymt fin sommardag. Så varför inte kombinera denna fina känsla med ett bra paket som en e46 M3a är.

Med småbarn är inte detta lika möjligt men snart har dom kommit in i en ålder där en E46 M3 cabbe är möjligt, fast jag märker att vid detta laget har den bilen hunnit bli gammal och det finns mkt nyare modeller med smartare lösningar som lockar lite.

Tiden får utvisa vad det blir för något.

Lycka till med din M3a! cool

Ja det kan jag tänka mig, väldigt speciell känsla utan taket liksom. Ja tyvärr blir det ju så, så man får göra det bästa av det. Och ja visst är det så, min är ju ändå 12 år gammal.

Tack så mycket! big_smile

CarpeDiem German Engineering
23 december 2014 · 9 081 Inlägg

Hur går det med M3an? smile big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
-BMW-Motorsport- ///M-Power
24 december 2014 · 1 032 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Hur går det med M3an? smile big_smile

Jag håller på att putsa upp bit för bit, det är ju väldigt tidskrävande det där. Först ska man ju gå över allt med leran för hand. Sen kör man med compound, sen polish, och slutligen vaxet som ska sitta i ca 20 min innan man torkar av resterna.

I övrigt ska bromsoken och bromsokshållarna skickas på blästring efter nyår nångång, sen ska dem lackas i silver. Och sedan lite Motul RBF600 - bromsvätska på det och lite annat smått och gott så är det mesta i ordning för våren smile

Sebbe76
24 december 2014 · 26 Inlägg

Ja bilvård är en konst!som tar många år att lära sig..

http://www.garaget.org/Sebbe76/gallery

hej
CarpeDiem German Engineering
26 december 2014 · 9 081 Inlägg

Vi alla längtar efter våren, Palme smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Mergimk
27 december 2014 · 10 Inlägg

Mkt snygg bil. big_smile

BMW M3 E46 "M3 E46" (2002)
BurkenBult
30 december 2014 · 296 Inlägg

Har verkligen missat nånting!!
Såg din bil på blocket och kände direkt igen den.
visste inte att du skaffat en m3a!

Hur kom det sig att du valde en e46a, för du snackade väl om en e36 m3 förut? big_smile

Men fan va skoj hurru! Fett med e46 m3 big_smile

Lycka till!

-BMW-Motorsport- ///M-Power
30 december 2014 · 1 032 Inlägg

BurkenBult skrev:
Har verkligen missat nånting!!
Såg din bil på blocket och kände direkt igen den.
visste inte att du skaffat en m3a!

Hur kom det sig att du valde en e46a, för du snackade väl om en e36 m3 förut? big_smile

Men fan va skoj hurru! Fett med e46 m3 big_smile

Lycka till!

Haha ja det kan ändra sig fort wink

Jag har alltid varit inne på att bygga en M3 GTR av en BMW E36 M3 eftersom jag alltid sett en BMW E46 M3 som för dyr bil. De flesta går på runt 160K så jag trodde aldrig jag skulle ha råd att varken köpa eller äga en sån. Men det visade sig att jag hade fel. Väldigt speciell känsla att ha sin drömbil ståendes i garaget! big_smile

Ja vilken skillnad där är mellan E36 och E46. Har ju även kört två stycken E46 330Ci, men en ///M-bil går inte att jämföra.

Tack så mycket! Blir som du säkert sett, en M3 GTR men det kommer dock att ta lite längre tid än vad det hade gjort med en E36 M3. Men på sätt och vis är det ju bra för då tröttnar man inte på bilen, i och med man ändrar saker hela tiden typ smile

BurkenBult
30 december 2014 · 296 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

BurkenBult skrev:
Har verkligen missat nånting!!
Såg din bil på blocket och kände direkt igen den.
visste inte att du skaffat en m3a!

Hur kom det sig att du valde en e46a, för du snackade väl om en e36 m3 förut? big_smile

Men fan va skoj hurru! Fett med e46 m3 big_smile

Lycka till!

Haha ja det kan ändra sig fort wink

Jag har alltid varit inne på att bygga en M3 GTR av en BMW E36 M3 eftersom jag alltid sett en BMW E46 M3 som för dyr bil. De flesta går på runt 160K så jag trodde aldrig jag skulle ha råd att varken köpa eller äga en sån. Men det visade sig att jag hade fel. Väldigt speciell känsla att ha sin drömbil ståendes i garaget! big_smile

Ja vilken skillnad där är mellan E36 och E46. Har ju även kört två stycken E46 330Ci, men en ///M-bil går inte att jämföra.

Tack så mycket! Blir som du säkert sett, en M3 GTR men det kommer dock att ta lite längre tid än vad det hade gjort med en E36 M3. Men på sätt och vis är det ju bra för då tröttnar man inte på bilen, i och med man ändrar saker hela tiden typ smile

Så jävla häftigt!
Jag önskar dig all lycka i framtiden med bilen.
Och jag kommer att följa dig såklart och se hur det går för dig med denna bil!

Ja du lär väl aldrig tröttna på detta monster! smile

Ha det bra så länge!

BeemerH3nri
31 december 2014 · 23 Inlägg

Kul bil du skaffat dig!! Kommer följa detta:)

BMW M3 E46 "ESS Tuning" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang