BMW E46 M3 -02 "Clubsport" (Time Attack #14)

Målet är att bygga min sen länge optimala drömbil, vilket är en gatlegal racebil i form av en M3 GTR. Dock så kommer inga kompromisser göras för gatbruk då den har ett enda syfte och det är att åka snabbt på bana. Så planen är att jag ska utvecklas i takt med bilen och förhoppningsvis kliva upp i klasserna efter hand. Om allt går som tänkt, så kommer det att bli en BMW E46 M3 GTR Turbo när den är klar.
  • 163 Följare
  • 113 459 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 juli 2020
BurkenBult
28 januari 2015 · 296 Inlägg

Riktigt cleant 👌

-BMW-Motorsport- ///M-Power
28 januari 2015 · 1 032 Inlägg

BurkenBult skrev:
Riktigt cleant 👌

Tack! Mycket bättre än rött och blått wink

BMW E46 M3 "Time Attack Projekt" (2002)
Volvo S40 T4 (Rydell Edition) "BTCC-Replika" (1999)
BMW E30 320iM Coupé "M3 Sport Evolution" (1987)
OTAKU
28 januari 2015 · 478 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

OTAKU skrev:
Varför två olika leverantörer?

Jag gick in på Mekonomen och sa att jag skulle ha LED-lampor till parkeringsljus fram och nummerskyltsbelysning och det var dem han kom med smile

Okej var handlade du dom då får man fråga? Själv hade jag ju ej sålt så till en kund två olika lev blir aldrig samma sken precis, jag hade satsat på samma lev som Diodhuset med 6 k smile

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
29 januari 2015 · 1 032 Inlägg

OTAKU skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

OTAKU skrev:
Varför två olika leverantörer?

Jag gick in på Mekonomen och sa att jag skulle ha LED-lampor till parkeringsljus fram och nummerskyltsbelysning och det var dem han kom med smile

Okej var handlade du dom då får man fråga? Själv hade jag ju ej sålt så till en kund två olika lev blir aldrig samma sken precis, jag hade satsat på samma lev som Diodhuset med 6 k smile

Mekonomen vid Väla. Nä visst vill man ha samma men jag blev i alla fall grymt nöjd med hur det blev smile Får bli LED i dimljusena också

CarpeDiem German Engineering
1 februari 2015 · 9 081 Inlägg

Du har jobbat på en hel del, bra gjort Palme smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
-BMW-Motorsport- ///M-Power
1 februari 2015 · 1 032 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Du har jobbat på en hel del, bra gjort Palme smile

Tusen tack! ^^

OTAKU
4 februari 2015 · 478 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

OTAKU skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

Jag gick in på Mekonomen och sa att jag skulle ha LED-lampor till parkeringsljus fram och nummerskyltsbelysning och det var dem han kom med smile

Okej var handlade du dom då får man fråga? Själv hade jag ju ej sålt så till en kund två olika lev blir aldrig samma sken precis, jag hade satsat på samma lev som Diodhuset med 6 k smile

Mekonomen vid Väla. Nä visst vill man ha samma men jag blev i alla fall grymt nöjd med hur det blev smile Får bli LED i dimljusena också

Jag jobbar själv på Meko Ekslingan 10, så jag förstår ej varför man blandar inget jag bruka göra precis. Men det är ju så klart min åsikt för att man vill ha samma styrka / samma leverantör på sakerna. Det kör jag till mitt fordon när jag bytt lampor.
Huvudsaken är att du ska bli nöjd som kund. smile

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
5 februari 2015 · 1 032 Inlägg

OTAKU skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

OTAKU skrev:

Okej var handlade du dom då får man fråga? Själv hade jag ju ej sålt så till en kund två olika lev blir aldrig samma sken precis, jag hade satsat på samma lev som Diodhuset med 6 k smile

Mekonomen vid Väla. Nä visst vill man ha samma men jag blev i alla fall grymt nöjd med hur det blev smile Får bli LED i dimljusena också

Jag jobbar själv på Meko Ekslingan 10, så jag förstår ej varför man blandar inget jag bruka göra precis. Men det är ju så klart min åsikt för att man vill ha samma styrka / samma leverantör på sakerna. Det kör jag till mitt fordon när jag bytt lampor.
Huvudsaken är att du ska bli nöjd som kund. smile

Jaha okej. Javisst är det så, föredrar det med annars. Aa precis, det viktigaste är att man är nöjd själv ^^

CarpeDiem German Engineering
5 februari 2015 · 9 081 Inlägg

Hur går det, Palme? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
-BMW-Motorsport- ///M-Power
6 februari 2015 · 1 032 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Hur går det, Palme? smile

Det går framåt. Ska hämta bakbromsarna imorgon och måla dem. Packningar och damasker är nu bytade på¨alla bromsok. Sen blir det att putsa upp lädersätena lite grann och sätta på de nya skyltarna ^^

CarpeDiem German Engineering
6 februari 2015 · 9 081 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

CarpeDiem skrev:
Hur går det, Palme? smile

Det går framåt. Ska hämta bakbromsarna imorgon och måla dem. Packningar och damasker är nu bytade på¨alla bromsok. Sen blir det att putsa upp lädersätena lite grann och sätta på de nya skyltarna ^^

All right smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Kubista
7 februari 2015 · 71 Inlägg

Börjar ju röra på sig big_smile Kommer ihåg när jag i somras såg dig med din röda BMW i väntan på att tvätta den, hann inte svänga förbi och säga hej dock sad

When you drive a new car, you are trying to be someone. When you drive an old car, you have figured out who you want to be.
Toyota Corolla "AE92 Liftback" (1991)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
7 februari 2015 · 1 032 Inlägg

Kubista skrev:
Börjar ju röra på sig big_smile Kommer ihåg när jag i somras såg dig med din röda BMW i väntan på att tvätta den, hann inte svänga förbi och säga hej dock sad

Javisst gör det, riktigt kul med lite småförbättringar hela tiden big_smile Jaha, var det vid Sonax-tvätten i HBG? smile

CarpeDiem German Engineering
8 februari 2015 · 9 081 Inlägg

Har kanske missat nånstans i projekttråden men vad var det för bromsar du skulle ha till M3an? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
-BMW-Motorsport- ///M-Power
8 februari 2015 · 1 032 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Har kanske missat nånstans i projekttråden men vad var det för bromsar du skulle ha till M3an? smile

Så småning om är det tanken att det ska på 6-kolvs Brembo ok med 345x28mm M3 CSL bromsskivor fram. Bak blir det bara bättre belägg smile

Kubista
8 februari 2015 · 71 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

Kubista skrev:
Börjar ju röra på sig big_smile Kommer ihåg när jag i somras såg dig med din röda BMW i väntan på att tvätta den, hann inte svänga förbi och säga hej dock sad

Javisst gör det, riktigt kul med lite småförbättringar hela tiden big_smile Jaha, var det vid Sonax-tvätten i HBG? smile

Haha ja det var där! big_smile Kände igen dig direkt smile

When you drive a new car, you are trying to be someone. When you drive an old car, you have figured out who you want to be.
Toyota Corolla "AE92 Liftback" (1991)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
9 februari 2015 · 1 032 Inlägg

Kubista skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

Kubista skrev:
Börjar ju röra på sig big_smile Kommer ihåg när jag i somras såg dig med din röda BMW i väntan på att tvätta den, hann inte svänga förbi och säga hej dock sad

Javisst gör det, riktigt kul med lite småförbättringar hela tiden big_smile Jaha, var det vid Sonax-tvätten i HBG? smile

Haha ja det var där! big_smile Kände igen dig direkt smile

Ao fan, kul att du kände igen mig! big_smile

CarpeDiem German Engineering
9 februari 2015 · 9 081 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

CarpeDiem skrev:
Har kanske missat nånstans i projekttråden men vad var det för bromsar du skulle ha till M3an? smile

Så småning om är det tanken att det ska på 6-kolvs Brembo ok med 345x28mm M3 CSL bromsskivor fram. Bak blir det bara bättre belägg smile

All right smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
-BMW-Motorsport- ///M-Power
15 februari 2015 · 1 032 Inlägg

Då var bromsarna renoverade och monterade runt om. Bromssystemet är luftat och bilen står nu på hjul igen, så nu är det bara småsaker kvar innan bilen är redo för denna säsong.

Slitagevarnaren fram var inte monterad då den var "förbrukad", så en ny sådan köptes. Skönt och veta att bromsarna är i tipp topp skick ^^

Den utvändiga rekonditioneringen är också klar. Innan var där fullt med asfaltsfläckar längs hela sidan och på hela bakspoilern. Nu är lacken som glas och inte en enda asfaltsfläck så långt ögat kan nå big_smile

LED-lampor och nya regskyltar gör verkligen sitt.

Nu ska inredning fräschas upp!

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-fb1b8510c3179c4f66ac42aac28a37c9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-2a4019ccf5fa3eb3c535a1a1da4e319d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-fea517f972e9f6f4991498486b335f0d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-01e3a737e900486cd619b440e48eae92.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-a9bbfaa87dc543e04b95056bb0246bad.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-c1f7042bfb7692a0a46b243e4eb6354a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-669cce3ff377fe49f581ac924ace3b0c.jpg

Mergimk
15 februari 2015 · 10 Inlägg

nya skivor eller?

BMW M3 E46 "M3 E46" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang