Oj vad tiden går när man har semester.. hehe..
Tänkte väl att det kanske är dags för en update.
Bilen står nu tyvärr stilla, förra ägaren som byggde motorn har varit ett stort ljushuvud och haft på en adapter som han satt i bulthålet till oljetryckskontakten för att koppla in både oljetryckskontakt och en annan tryckkontakt för att ha en oljetrycksmätare inne i bilen, hur som helst så har denna kontakten kommit såpass nära mitt grenrör, eller ja den ligger rakt på grenröret (Original kontakten då som är kopplad till instrumenthuset) så kontakten har smällt, och det orsakar att all min olja pissar rakt ut på backen. Imorgon skruvas både grenrör och förgasarna av för att kunna byta ut alternativt plugga igen hålet som tryckkontakten sitter i just nu. Bilen ska ju trots all med till W&W i falkenberg.
Hur som helst, har beställt nya packningar till hela motorn samt skärkantspackning till toppen och skärkantspackning till min portade steg 3 topp. Sen passade jag även på att beställa nya huvudmunstycken till mina förgasare eftersom dom som satt i är till för 2,6-2,8L motorerna, inte konstigt att bilen inte velat gå ordentligt och dessutom ge mig de symptom vid hastiga gaspådrag som den gjort. Tack Micke Bogren på Weberkliniken på facebook som hjälpte mig ur det här.
Nu sitter det 155 i huvudmunstycke istället för 195.
Sedan beställde jag även nya fälgar för nästan 3 veckor sedan, kan ju inte åka runt med rostiga fula chrome spokes fälgar, eller ska man kalla dom för rustyspokes? Denna gången fick det bli lite fetare fälgar, blev en komplett uppsättning America Classic 17x8" med 205-40/17 däck på. Jag är helt klart nöjd! Tack så mycket Robin på Treviks Bil i smålandsstenar!