Djo skrev:
Vonbackman skrev:
Djo skrev:
Wankel är fränt men ska ha täta servicear och är en riktigt invecklad konstruktion tror du ska hålla dig från det om du ska ha en brukar vänlig bil.
Såpass alltså?
Börja sätta in dig i wankel motorns konstruktion och funktion så kommer du förstå.
Redan påbörjat och det är minst sagt, komplicerat precis som du säger. Har pratat lite mer med en gammal klasskamrat på facebook angående wankel, han är bra påläst om just wankel för han är intresserad av väldigt komplicerade ting. Han avrådde mig från wankel, finns bara 2 fördelar med wankel om jag förstod honom rätt. Varv+ljud, allt annat verkar negativt.
"Du kan i princip inte starta motorn och stänga av den innan den är i arbetstemperatur innan motorn pajar" Dock är jag osäker på om det stämmer för varför skulle ett bilbolag ens släppa något sånt här på marknaden om det är så ostabilt som det är? Om hans info stämmer så är ju det klappat och klart redan, wankel blir inget för min del.
Jag är lite av en velepelle och naturligtvis finns det ju så mkt olika saker man vill testa på och man blir ju självklart osäker på vad man ska gå efter, men jag tror jag har bestämt mig, jag behåller b20 motorn i bilen för det blir mest ekonomiskt för min del. En borrad b20 är väl inte direkt "unikt" i en pv, men med min idé jag snappade upp idag så tror jag det kommer bli ganska unikt ändå i slutändan. Vad som kommer att ske får ni helt enkelt vänta med att se, det kommer iallafall ske under vintern och förhoppningsvis (med tanke på min tidsram) så blir bilen klar tills nästa sommar.
Senast redigerat av Vonbackman (3 augusti 2015)