Djo skrev:
Kokar den nu då äre något fel på riktigt. Snyggt installerat svarta siliconslangar hade dock gjort sig bättre
Hehe! Mycket troligt att det hade gjort sig bättre men med tanke på att jag var tvungen till att ha någon annan övre kylarslang så fick det bli min gamla som satt på 142an, kommer dock som jag skrev förut att byta ut alla slangar i hela motorrummet till stålomspunna slangar, kommer göra sig riktigt bra !
Hur som helst, tillverkade mina fästen för kylet idag på jobbet, dock fick jag svetsa ihop dom i garaget efter jobbet eftersom vi hade en del att göra på jobbet så kunde jag inte jobba på rasten. Hur som helst, jag är nöjd att jag fick kapat upp materialet iallafall
Så nu kommer det lite fler bilder, alltid kul och se hur allt ser ut, inte sant?
Svetsat ihop fästena Borrade 2 hål i varje, 5mms hål, sen satte jag dit högtalarclips som jag hittade i rummet bland alla mina billjudslådor, på det sättet slipper jag tänka på mutter på baksidan, bara dit med en skruv och sen sitter det där!
Sen ska ju dom monteras också, samma visa här, borrade 5mms hål i fronten.
Självklart får man ju putsa till dom också, jag skäms över mina svetsar, och jag har jobbat som svetsare i 6 år snart :S
Hittade en kylarslang i garaget som ingen använder, den var visserligen lite lång så fick korta av den lite, men blev bra till slut, dock så är slangen "klämd" mot bulten, men borde ju inte göra så mycket. Det återstår iofs att se, får köra med bilen lite och se hur det verkar med temperaturen.
Generator på plats och även slangarna ifrån expansionskärlet! ))
Sen tror jag nog att jag får köpa mig en kortare rem, eller vad tror ni? XD Jag mätte för skojs skull med bladmått mellan generatorflänsen och kylarslangen.. Det visade sig att det är 0.6mm mellan kylarslangen och kylflänsarna på generatorn! DET ÄR TIGHT!
Bilen är även uppstartad så det är lite tryck i slangarna för att se om kyl eller något läcker, men det verkar vara helt OK!
Nu är det bara sommaren som saknas och lite cruising i 15-20graders värme eller varmare, för o se hur bilen beter sig med kylningen.
Hur som helst så är detta ett lyft, ser ju lite trevligare ut under huven nu, just nu är kapningen bara provosorisk, får ju snygga till det lite innan bilen lackeras om.