Trimmad Pv 544 med mahognyinredning.

Ett projekt som helt enkelt eskalerade. Planer ändrade: får sig ett Castrol Cup/IMSA stuk. Allt tillverkas i plåt, skinnas sedan av i kolfiber och ersätter all plåt med kolfibret. Hela karossen blir med andra ord i kolfiber.
  • 143 Följare
  • 438 824 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 augusti 2023
Vonbackman Bäckman
8 mars 2018 · 948 Inlägg

Hmm..

Kopplat in min fuelcell med tankarmatur igår, men såfort jag rör på tankarmaturen så rör sig inte nålen på mätaren.. varför?

Ska sändaren på fuelcellen vara jordad?

Jag är ganska säker på att den armaturen som är monterad i tanken är den som följde med mätaren, men sändaren har varit kopplad direkt på bränslemätaren i instrumenthuset på föregående bilen jag ägde. (142an från 73)

Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag kopplade det, men kan inte riktigt minnas att den var jordad..

Edit: läst på nätet på autometers hemsida, där står det att sändaren ska vara jordad, och sändaren är ju den som sitter i tanken..

Senast redigerat av Vonbackman (8 mars 2018)

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
8 mars 2018 · 948 Inlägg

En update, en tråkig sådan..

Jag har tur som är vid liv idag, efter att jag åkt till min bror så slutade bilresan inte hela vägen fram. Klippte en älg i 90 knyck vilket hade kunnat resultera i ett mardröms scenario. Jag skojar inte när jag säger att halva älgen låg inne i bilen, på instrumentbrädan, med röven någon centimeter ifrån mitt ansikte. Jag kände älgens päls mot handen. Jag tackar till gudarna att jag sitter och skriver denna update just nu. Vad ni än gör, kör försiktigt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172084/172084-fdbd8e6a5b65af219f15aa910eab4764.jpg

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Djo
8 mars 2018 · 10 157 Inlägg

Fyfan tur det gick bra med dig iallafall :-)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Vonbackman Bäckman
9 mars 2018 · 948 Inlägg

Djo skrev:
Fyfan tur det gick bra med dig iallafall :-)

Tusen tack, jag är glad att jag klarat mig så pass bra som jag gjorde, är mer ledsen över att bilen kommer genomgå en lagning, den är nämligen helt orörd sedan fabrik.. men men, nu byter dom skärmen som är dålig, huven byts och rutan med, resten är intakt och klarat sig..

Senast redigerat av Vonbackman (9 mars 2018)

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
9 mars 2018 · 948 Inlägg

Och där blev min fredag förstörd med.. inatt när bilen stod på skadecentret så är det någon som gjort inbrott i bilen, dom har bänt upp bagageluckan med en kofot och förstört båda bakskärmarna, detta resulterar i att försäkringsbolaget inte kommer anse att bilen är värd att laga.. bara incidenten igår med viltolyckan skulle kosta dom 29.000kr att laga, med lack.. nu är båda bakskärmarna förstörda, även bagageluckan.. :’(

Blev även av med hela ljudanläggningen förutom huvudenheten, uppskattat värde runt 20.000kr

Senast redigerat av Vonbackman (9 mars 2018)

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Djo
9 mars 2018 · 10 157 Inlägg

Dom skadorna tycker jag skadecentrets försäkringar borde täcka, Tycker så jävla synd om dig, jävla vider som inte kan låta bli andras grejer sad

Jag hoppas det löser sig men så jävla onödigt blir så jävla arg...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Vonbackman Bäckman
9 mars 2018 · 948 Inlägg

Djo skrev:
Dom skadorna tycker jag skadecentrets försäkringar borde täcka, Tycker så jävla synd om dig, jävla vider som inte kan låta bli andras grejer sad

Jag hoppas det löser sig men så jävla onödigt blir så jävla arg...

Det sa ägaren att det inte gör, vet inte hur jag ska tackla det.. det är inte direkt kul att laga en originalbil.. sen och andra sidan så är det synd att låta den gå till skroten..

Jävla vider som du själv säger, som inte vet vad mitt och ditt är.. jag blir bara så jävla ledsen.. denna bilen tog hem första pris i finaste 240 årsmodell 86-93 förra pret, nu står den vandaliserad på skadecentret och varit med i en viltolycka sad hela principen att denna helgen startat som en mardröm är bara.. oförklarligt..

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Djo
10 mars 2018 · 10 157 Inlägg

Vonbackman skrev:

Djo skrev:
Dom skadorna tycker jag skadecentrets försäkringar borde täcka, Tycker så jävla synd om dig, jävla vider som inte kan låta bli andras grejer sad

Jag hoppas det löser sig men så jävla onödigt blir så jävla arg...

Det sa ägaren att det inte gör, vet inte hur jag ska tackla det.. det är inte direkt kul att laga en originalbil.. sen och andra sidan så är det synd att låta den gå till skroten..

Jävla vider som du själv säger, som inte vet vad mitt och ditt är.. jag blir bara så jävla ledsen.. denna bilen tog hem första pris i finaste 240 årsmodell 86-93 förra pret, nu står den vandaliserad på skadecentret och varit med i en viltolycka sad hela principen att denna helgen startat som en mardröm är bara.. oförklarligt..

Stå på dig om dom inte kan förvara bilarna på ett säkert sätt ska dom inte ha verksamhet då får dom stå för det punkt slut.

Nej jävla tråkigt med en originalare också går ju aldrig få till samma bil, Ojdå ja då lär den varigt grymt fin.

Om inte deras försäkring täcker det får dom stå för det själva, Jag hattar skadecenter dom gör bara fuskjobb och smiter från ansvar usch har bara dåliga erfarenheter tyvärr.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Sukkan
10 mars 2018 · 451 Inlägg

Lider med dig 😟
Alltid är det nåt som ska jäklas 😟
Hoppas det löser sig och blir till din fördel 😀 Tur du klarade dig utan skador.

Vonbackman Bäckman
10 mars 2018 · 948 Inlägg

Djo skrev:

Vonbackman skrev:

Djo skrev:
Dom skadorna tycker jag skadecentrets försäkringar borde täcka, Tycker så jävla synd om dig, jävla vider som inte kan låta bli andras grejer sad

Jag hoppas det löser sig men så jävla onödigt blir så jävla arg...

Det sa ägaren att det inte gör, vet inte hur jag ska tackla det.. det är inte direkt kul att laga en originalbil.. sen och andra sidan så är det synd att låta den gå till skroten..

Jävla vider som du själv säger, som inte vet vad mitt och ditt är.. jag blir bara så jävla ledsen.. denna bilen tog hem första pris i finaste 240 årsmodell 86-93 förra pret, nu står den vandaliserad på skadecentret och varit med i en viltolycka sad hela principen att denna helgen startat som en mardröm är bara.. oförklarligt..

Stå på dig om dom inte kan förvara bilarna på ett säkert sätt ska dom inte ha verksamhet då får dom stå för det punkt slut.

Nej jävla tråkigt med en originalare också går ju aldrig få till samma bil, Ojdå ja då lär den varigt grymt fin.

Om inte deras försäkring täcker det får dom stå för det själva, Jag hattar skadecenter dom gör bara fuskjobb och smiter från ansvar usch har bara dåliga erfarenheter tyvärr.

Om försäkringsbolaget inte hjälper mig med skadorna efter inbrottet och säger att det ska skadecentret stå för, så kommer jag kräva skadecentret på att det blir åtgärdat, om dom inte gör detta så kommer jag gå vidare, om det så ska gå till domstolen. Det är precis som du säger, man ska fanimej kunna lita på att sina bilar som blir bärgade dit till deras område, att dom ska få stå där tryggt. Jag förstår inte riktigt hur dom kan ha verksamheten på ett oinhägnat område. Men det är som en vän till mig sa, det är garanterat någon som vet om vad jag har i ljudväg, för det var som sagt enbart min bil som blivit utsatt..

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
10 mars 2018 · 948 Inlägg

Sukkan skrev:
Lider med dig 😟
Alltid är det nåt som ska jäklas 😟
Hoppas det löser sig och blir till din fördel 😀 Tur du klarade dig utan skador.

Ja men visst är det så, har man otur med viltolycka så är det ju fanimej rejäl otur man ska ha, med inbrott som en andra otur..

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
10 mars 2018 · 948 Inlägg

Vonbackman skrev:

Sukkan skrev:
Lider med dig 😟
Alltid är det nåt som ska jäklas 😟
Hoppas det löser sig och blir till din fördel 😀 Tur du klarade dig utan skador.

Ja men visst är det så, har man otur med viltolycka så är det ju fanimej rejäl otur man ska ha, med inbrott som en andra otur..

Men som jag redan skrivit, jag är glad att jag lever

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Djo
12 mars 2018 · 10 157 Inlägg

Vonbackman skrev:

Djo skrev:

Vonbackman skrev:

Det sa ägaren att det inte gör, vet inte hur jag ska tackla det.. det är inte direkt kul att laga en originalbil.. sen och andra sidan så är det synd att låta den gå till skroten..

Jävla vider som du själv säger, som inte vet vad mitt och ditt är.. jag blir bara så jävla ledsen.. denna bilen tog hem första pris i finaste 240 årsmodell 86-93 förra pret, nu står den vandaliserad på skadecentret och varit med i en viltolycka sad hela principen att denna helgen startat som en mardröm är bara.. oförklarligt..

Stå på dig om dom inte kan förvara bilarna på ett säkert sätt ska dom inte ha verksamhet då får dom stå för det punkt slut.

Nej jävla tråkigt med en originalare också går ju aldrig få till samma bil, Ojdå ja då lär den varigt grymt fin.

Om inte deras försäkring täcker det får dom stå för det själva, Jag hattar skadecenter dom gör bara fuskjobb och smiter från ansvar usch har bara dåliga erfarenheter tyvärr.

Om försäkringsbolaget inte hjälper mig med skadorna efter inbrottet och säger att det ska skadecentret stå för, så kommer jag kräva skadecentret på att det blir åtgärdat, om dom inte gör detta så kommer jag gå vidare, om det så ska gå till domstolen. Det är precis som du säger, man ska fanimej kunna lita på att sina bilar som blir bärgade dit till deras område, att dom ska få stå där tryggt. Jag förstår inte riktigt hur dom kan ha verksamheten på ett oinhägnat område. Men det är som en vän till mig sa, det är garanterat någon som vet om vad jag har i ljudväg, för det var som sagt enbart min bil som blivit utsatt..

Bra stå på dig smile

Ja avundsjuka äkel människor och ja dom lär vetat vad det fanns i den bilen för varför ska man in i en 244 skuff annars.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Vonbackman Bäckman
13 mars 2018 · 948 Inlägg

Djo skrev:

Vonbackman skrev:

Djo skrev:

Stå på dig om dom inte kan förvara bilarna på ett säkert sätt ska dom inte ha verksamhet då får dom stå för det punkt slut.

Nej jävla tråkigt med en originalare också går ju aldrig få till samma bil, Ojdå ja då lär den varigt grymt fin.

Om inte deras försäkring täcker det får dom stå för det själva, Jag hattar skadecenter dom gör bara fuskjobb och smiter från ansvar usch har bara dåliga erfarenheter tyvärr.

Om försäkringsbolaget inte hjälper mig med skadorna efter inbrottet och säger att det ska skadecentret stå för, så kommer jag kräva skadecentret på att det blir åtgärdat, om dom inte gör detta så kommer jag gå vidare, om det så ska gå till domstolen. Det är precis som du säger, man ska fanimej kunna lita på att sina bilar som blir bärgade dit till deras område, att dom ska få stå där tryggt. Jag förstår inte riktigt hur dom kan ha verksamheten på ett oinhägnat område. Men det är som en vän till mig sa, det är garanterat någon som vet om vad jag har i ljudväg, för det var som sagt enbart min bil som blivit utsatt..

Bra stå på dig smile

Ja avundsjuka äkel människor och ja dom lär vetat vad det fanns i den bilen för varför ska man in i en 244 skuff annars.

Exakt min tanke hmm men tyvärr får ju jag lida för det här, men hon som sköter mitt ärende på länsförsäkringar ska ju helt klart ha en bukett blommor såfort detta elände är klart, en mer tillmötesgående skadereglerare har jag då aldrig stött på. Hon gör verkligen allt för att jag ska bli så nöjd som möjligt, igår fick jag ersättning för ljudet som stals, efter att självrisken är avdragen så får jag ut 70% av det jag gett, men jag har tänkt helt åt fanders! Det som stals hade ett inköpspris på 8000kr..

Ersättningen betalades ut redan igår, så det känns faktiskt helt okej, allt i ljudväg som stjäls brukar man oftast inte få ut någonting för, så jag är faktiskt riktigt nöjd. Har jag bara lika mycket tur, eller ännu mer tur med bilen så kanske jag får ut det jag vill ha och då kommer jag högst troligt låta dom lösa in bilen, om det blir såpass stor ersättnings skillnad på inlösen och behålla och laga själv..

Vi får avvakta och se, än är hoppet inte släckt. smile

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Djo
13 mars 2018 · 10 157 Inlägg

Skönt när dom är så hjälpsamma länsförsäkringar har jag bara stött på trevliga mäniskor hoss faktiskt smile

Ja ibland snurrar huvudet ihopp det där med penga summan wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Vonbackman Bäckman
13 mars 2018 · 948 Inlägg

Djo skrev:
Skönt när dom är så hjälpsamma länsförsäkringar har jag bara stött på trevliga mäniskor hoss faktiskt smile

Ja ibland snurrar huvudet ihopp det där med penga summan wink

Haha, sant!

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
v8volvo
13 mars 2018 · 213 Inlägg

Otur med bilen och inbrottet hoppas bara att länsförsäkringar inte behandlar dig som kriminell och bjuder skit för bilen som dom gjort med mig jag kommer aldrig rekommendera de bolaget till någon trots 17 år som kund

Vonbackman Bäckman
14 mars 2018 · 948 Inlägg

v8volvo skrev:
Otur med bilen och inbrottet hoppas bara att länsförsäkringar inte behandlar dig som kriminell och bjuder skit för bilen som dom gjort med mig jag kommer aldrig rekommendera de bolaget till någon trots 17 år som kund

Fan vad keligt hmm nej det hoppas jag verkligen inte att dom kommer att göra

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
14 mars 2018 · 948 Inlägg

Får väl göra en liten update, inget nytt som hänt så jag tänkte att såfort jag flyttat och fått tag på nytt garage så kommer detta projekt fortsätta. Men som det ser ut i nuläget så har jag ingen möjlighet att ta mig ut till garaget och greja, mest pga det som hänt i torsdags/fredag. Eftersom att projektbilen står ca 1 mil ifrån min bostad så får jag helt enkelt bita i det sura äpplet. Det jag däremot kan göra är att kolla runt med farsan och se om han kan köra ut mig på helgerna, men eftersom att jag flyttar under påskhelgen så skulle jag nog vilja säga att detta projekt numera är lagt på is. Återkommer såfort det hänt något, har jag tur så kanske jag får ut tillräckligt om inte mer för min krockade/vandaliserade bruksbil så jag kan köpa mig en ny..

Stay tuned. smile

Senast redigerat av Vonbackman (15 mars 2018)

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Djo
16 mars 2018 · 10 157 Inlägg

Helt försåtligt och önskar dig lycka till smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang