Trimmad Pv 544 med mahognyinredning.

Ett projekt som helt enkelt eskalerade. Planer ändrade: får sig ett Castrol Cup/IMSA stuk. Allt tillverkas i plåt, skinnas sedan av i kolfiber och ersätter all plåt med kolfibret. Hela karossen blir med andra ord i kolfiber.
  • 143 Följare
  • 438 839 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 augusti 2023
Vonbackman Bäckman
16 augusti 2022 · 948 Inlägg

UniCross skrev:
Grattis i efterskott! Bilen ser så sjukt brutal ut! Men den ser "kort" ut på något sätt när inte fälgarna ibak sitter hela vägen ut till skärmarna tongue

v90 framlampor, japp, let´s go! big_smile

Tack!

Haha ja, men det blir ordning på det snart med, kanske inte just nu utan iallafall till nästa sommar!  wink
Om någon är duktig på photoshop så försök väldigt gärna modda in v90ns framlyktor något lite försänkt i framskärmarna, de lyktorna är lite dyra att köpa så vill inte köpa om det blir skit 😅

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Inken
16 augusti 2022 · 515 Inlägg

ja den ser ju kort ut när skärmen är kort ,du skulle ha en rundning bak som följer skärmen  & korta av dom i under kant  som följer baken  när man ser den snett så ä ytter kant på bakskärmarna för lång  skulle se bättre ut om man ändrade det innan den läckas ,, gör en koll på de så du inte ångrar dej när du har lagt färg på den,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
Vonbackman Bäckman
17 augusti 2022 · 948 Inlägg

Inken skrev:
ja den ser ju kort ut när skärmen är kort ,du skulle ha en rundning bak som följer skärmen  & korta av dom i under kant  som följer baken  när man ser den snett så ä ytter kant på bakskärmarna för lång  skulle se bättre ut om man ändrade det innan den läckas ,, gör en koll på de så du inte ångrar dej när du har lagt färg på den,

Är lite osäker på hur du menar just nu, det föregående menade var att fälgarna ligger för långt in, att skärmen är kort baktill vet jag, och det är meningen att det ska vara så. Bilen kommer heller inte lackad, bilen ska gjutas av i kolfiber.

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Wallander
17 augusti 2022 · 117 Inlägg

Vonbackman skrev:

Inken skrev:
ja den ser ju kort ut när skärmen är kort ,du skulle ha en rundning bak som följer skärmen  & korta av dom i under kant  som följer baken  när man ser den snett så ä ytter kant på bakskärmarna för lång  skulle se bättre ut om man ändrade det innan den läckas ,, gör en koll på de så du inte ångrar dej när du har lagt färg på den,

Är lite osäker på hur du menar just nu, det föregående menade var att fälgarna ligger för långt in, att skärmen är kort baktill vet jag, och det är meningen att det ska vara så. Bilen kommer heller inte lackad, bilen ska gjutas av i kolfiber.

Du skulle nästan gjuta av bilen och sätta avgjutningen på en rörram. På så sätt kan du även behålla denna bilen och du har två brutala PV:s. :-)

Inken
17 augusti 2022 · 515 Inlägg

naj inget me fäljar utan  nedre kant på bakskärmarna  borde du ta bort en bit om du står bakom bilen ser du underkant på baken är vinklad uppåt , &  en rundning på slutet av bakskärmarna då ser den inte så kort ut ,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
Inken
17 augusti 2022 · 515 Inlägg

kolla på bild 2 & 6 så kanske nu hajjar va ja menar ,,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
Micke181
17 augusti 2022 · 300 Inlägg

Tycker lyktorna ska vara såhär, infällda..?
https://www.zollanddesign.se/thumbs/1920x1080r/2018-04/r41.jpg

Och även frontläppen gör mycket till helheten på fronten!

Senast redigerat av Micke181 (17 augusti 2022)

Vonbackman Bäckman
17 augusti 2022 · 948 Inlägg

Wallander skrev:

Vonbackman skrev:

Inken skrev:
ja den ser ju kort ut när skärmen är kort ,du skulle ha en rundning bak som följer skärmen  & korta av dom i under kant  som följer baken  när man ser den snett så ä ytter kant på bakskärmarna för lång  skulle se bättre ut om man ändrade det innan den läckas ,, gör en koll på de så du inte ångrar dej när du har lagt färg på den,

Är lite osäker på hur du menar just nu, det föregående menade var att fälgarna ligger för långt in, att skärmen är kort baktill vet jag, och det är meningen att det ska vara så. Bilen kommer heller inte lackad, bilen ska gjutas av i kolfiber.

Du skulle nästan gjuta av bilen och sätta avgjutningen på en rörram. På så sätt kan du även behålla denna bilen och du har två brutala PV:s. :-)

Ja absolut, den tanken har faktiskt slagit mig, kollegan blev nästan irriterad över att jag skulle sätta kapen i en bil som jag lagt ner den mängden tid i, så jag kanske skulle göra så. Försöka hitta en pv som är dålig i karossen. 😅

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
17 augusti 2022 · 948 Inlägg

Micke181 skrev:
Tycker lyktorna ska vara såhär, infällda..?
https://www.zollanddesign.se/thumbs/192 … 04/r41.jpg

Och även frontläppen gör mycket till helheten på fronten!

Japp, den är bortplockad för tillfället men ska på plats snart igen, även canardsplitterna ska på plats men arbetar lite med dessa för tillfället 😅

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
17 augusti 2022 · 948 Inlägg

Inken skrev:
naj inget me fäljar utan  nedre kant på bakskärmarna  borde du ta bort en bit om du står bakom bilen ser du underkant på baken är vinklad uppåt , &  en rundning på slutet av bakskärmarna då ser den inte så kort ut ,

Du menar att jag höjer upp den nedre kanten och gör en liten rundning i båda hörnen?

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Uzkad
17 augusti 2022 · 2 Inlägg

Grymt bygge som jag följer i de tysta! Men när de pratas framlyktor kan jag inte va tyst, är alldeles för svag för runda lyktor för att hålla med om v90 lyktor. Några moderna runda som är infällda hade verkligen varit något, kanske med Angel eyes? Samtidigt är det ditt bygge och det är grymt hittills så lita på din magkänsla så kommer resultatet bli super.

Chevrolet Corvair "Corsa Turbo" (1965)
Vonbackman Bäckman
17 augusti 2022 · 948 Inlägg

Uzkad skrev:
Grymt bygge som jag följer i de tysta! Men när de pratas framlyktor kan jag inte va tyst, är alldeles för svag för runda lyktor för att hålla med om v90 lyktor. Några moderna runda som är infällda hade verkligen varit något, kanske med Angel eyes? Samtidigt är det ditt bygge och det är grymt hittills så lita på din magkänsla så kommer resultatet bli super.

Tusen tack! Projekttråden är till för att få tips och råd men även kritik, all kritik, tips och råd är välkommet, det är tack vare dessa 3 faktorer som gör att jag tar mig framåt, vissa stunder ganska så fort och vissa andra lite mer långsamt.

Ja precis, infällda något precis som bilden på den vita som laddades upp i projekttråden hade ju varit något, det är ju trots allt den bilden + en till som jag byggt efter, eller iallafall försökt hålla mig så nära inpå som möjligt, men med en liten egen touch.

Angeleyes kanske hade varit något också, isåfall skulle jag satsat på bmws lyktor, jag brukar inte snegla så mycket på just BMW, men jag är som sagt öppen för förslag. Fördelen att gå på bmws lyktor isåfall är att kostnaden blir lägre, v90ns lyktor kostar en bit över 9000kr medans bmws ligger mellan 7-9tusen, då är det helt fabriksnya. Det var någon här i tråden som nämde att byta ut lyktorna som är mot ett par andra som får bilen att se lite extremare ut, det är även något som jag och några kollegor sagt också. Om man tittar närmare på själva formen av en v90 så är pvn lite rundare i formen och en upphöjd huv, då hade man behövt fälla in lyktorna lite.
En annan fördel blir ju också att de nuvarande blinkerna försvinner, det är ju tanken att få bort dom, men jag har inte riktigt lyckats klura ut mot vad.

Jag har lite svårt att förklara hur jag menar. Photoshop är heller inte min starkaste sida, så jag kan tyvärr inte laborera något i just det programmet, tråkigt nog. Jag är helt enkelt en vanlig sketen svetsare som svetsar balkar på vardagarna. 🤣

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Inken
17 augusti 2022 · 515 Inlägg

ja bosse brukar va bra att rita fräna bilar ,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
Vonbackman Bäckman
17 augusti 2022 · 948 Inlägg

Inken skrev:
ja bosse brukar va bra att rita fräna bilar ,

Sant!

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Micke181
18 augusti 2022 · 300 Inlägg

Angel eyes lyktor till golf 1, infällda? Jag tycker inte du ska gå ifrån runda lyktor smile
https://www.scstyling.com/pub_images/original/331095-3.jpg

Wallander
18 augusti 2022 · 117 Inlägg

Vonbackman skrev:

Uzkad skrev:
Grymt bygge som jag följer i de tysta! Men när de pratas framlyktor kan jag inte va tyst, är alldeles för svag för runda lyktor för att hålla med om v90 lyktor. Några moderna runda som är infällda hade verkligen varit något, kanske med Angel eyes? Samtidigt är det ditt bygge och det är grymt hittills så lita på din magkänsla så kommer resultatet bli super.

Tusen tack! Projekttråden är till för att få tips och råd men även kritik, all kritik, tips och råd är välkommet, det är tack vare dessa 3 faktorer som gör att jag tar mig framåt, vissa stunder ganska så fort och vissa andra lite mer långsamt.

Ja precis, infällda något precis som bilden på den vita som laddades upp i projekttråden hade ju varit något, det är ju trots allt den bilden + en till som jag byggt efter, eller iallafall försökt hålla mig så nära inpå som möjligt, men med en liten egen touch.

Angeleyes kanske hade varit något också, isåfall skulle jag satsat på bmws lyktor, jag brukar inte snegla så mycket på just BMW, men jag är som sagt öppen för förslag. Fördelen att gå på bmws lyktor isåfall är att kostnaden blir lägre, v90ns lyktor kostar en bit över 9000kr medans bmws ligger mellan 7-9tusen, då är det helt fabriksnya. Det var någon här i tråden som nämde att byta ut lyktorna som är mot ett par andra som får bilen att se lite extremare ut, det är även något som jag och några kollegor sagt också. Om man tittar närmare på själva formen av en v90 så är pvn lite rundare i formen och en upphöjd huv, då hade man behövt fälla in lyktorna lite.
En annan fördel blir ju också att de nuvarande blinkerna försvinner, det är ju tanken att få bort dom, men jag har inte riktigt lyckats klura ut mot vad.

Jag har lite svårt att förklara hur jag menar. Photoshop är heller inte min starkaste sida, så jag kan tyvärr inte laborera något i just det programmet, tråkigt nog. Jag är helt enkelt en vanlig sketen svetsare som svetsar balkar på vardagarna. 🤣

Den här snubben, som för övrigt bygger en riktigt cool Amazon, har beställt egna lyktor: https://www.facebook.com/vintagevoltz

Kanske kan vara värt att kolla upp?

Inken
18 augusti 2022 · 515 Inlägg

hur stora ä dom  7 ,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
Vonbackman Bäckman
18 augusti 2022 · 948 Inlägg

Micke181 skrev:
Angel eyes lyktor till golf 1, infällda? Jag tycker inte du ska gå ifrån runda lyktor smile
https://www.scstyling.com/pub_images/or … 1095-3.jpg

Hade ju kanske varit något i och för sig! Prisskillnaden är ganska enorm mellan dom där och v90 med för den delen, haha!

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
18 augusti 2022 · 948 Inlägg

Wallander skrev:

Vonbackman skrev:

Uzkad skrev:
Grymt bygge som jag följer i de tysta! Men när de pratas framlyktor kan jag inte va tyst, är alldeles för svag för runda lyktor för att hålla med om v90 lyktor. Några moderna runda som är infällda hade verkligen varit något, kanske med Angel eyes? Samtidigt är det ditt bygge och det är grymt hittills så lita på din magkänsla så kommer resultatet bli super.

Tusen tack! Projekttråden är till för att få tips och råd men även kritik, all kritik, tips och råd är välkommet, det är tack vare dessa 3 faktorer som gör att jag tar mig framåt, vissa stunder ganska så fort och vissa andra lite mer långsamt.

Ja precis, infällda något precis som bilden på den vita som laddades upp i projekttråden hade ju varit något, det är ju trots allt den bilden + en till som jag byggt efter, eller iallafall försökt hålla mig så nära inpå som möjligt, men med en liten egen touch.

Angeleyes kanske hade varit något också, isåfall skulle jag satsat på bmws lyktor, jag brukar inte snegla så mycket på just BMW, men jag är som sagt öppen för förslag. Fördelen att gå på bmws lyktor isåfall är att kostnaden blir lägre, v90ns lyktor kostar en bit över 9000kr medans bmws ligger mellan 7-9tusen, då är det helt fabriksnya. Det var någon här i tråden som nämde att byta ut lyktorna som är mot ett par andra som får bilen att se lite extremare ut, det är även något som jag och några kollegor sagt också. Om man tittar närmare på själva formen av en v90 så är pvn lite rundare i formen och en upphöjd huv, då hade man behövt fälla in lyktorna lite.
En annan fördel blir ju också att de nuvarande blinkerna försvinner, det är ju tanken att få bort dom, men jag har inte riktigt lyckats klura ut mot vad.

Jag har lite svårt att förklara hur jag menar. Photoshop är heller inte min starkaste sida, så jag kan tyvärr inte laborera något i just det programmet, tråkigt nog. Jag är helt enkelt en vanlig sketen svetsare som svetsar balkar på vardagarna. 🤣

Den här snubben, som för övrigt bygger en riktigt cool Amazon, har beställt egna lyktor: https://www.facebook.com/vintagevoltz

Kanske kan vara värt att kolla upp?

Det skulle det vara ja, får höra med honom!

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Vonbackman Bäckman
18 augusti 2022 · 948 Inlägg

Inken skrev:
hur stora ä dom  7 ,

Japp, precis som pvn 😅

Volvo PV 544 "Gunbritt" (1964)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang