Nu börjar experimenten med eSID2!
Jag måste erkänna att den verkligen är fräck! Menyerna visar allt från HK, NM, varvtal, förbrukning, hastighet, laddtryck, temperaturer och massa annat skoj. Funktionen där man ställer in flertal blink för blinkers reklommenderas starkt och lika så även automatiskt dimljus när man ställer om till parkeringsljus Köp en eSID2 säger jag bara!
Personliga meddelanden när man slår på tändningen!
fridasbabe skrev:
Tjena, mycket intressant tråd, läst på väldigt mycket om dubbeldin stereos, då jag själv funderar på att byta min...
Parrot verkar helt klart vara vinnaren inom dess klass. Fast jag funderar nog på att vänta på Parrot RNB 6, den verkar vara riktigt jäkla intressant...har ju högre klass än dem allra finaste bilarna idag. (Teslan kanske är precis över, även nya XC90;in )
Har också några frågor
Undrar hur stereon kopplas in i OBD II läsaren? (Väldigt förvirrad där) Du köpte alltså en OBD II hona...men hur gör du sen?
Tjena! Kul att du gillar mitt projekt!
Jo, jag funderade starkt på att införskaffa mig en sådan. Men nu råkade jag ha den gammal liggandes Hoppas priset på den nya enheten som kommer nu i år inte ligger på sagopriser!
OBD2 kontakten som jag installerade har egentligen inget med diagnosuttaget att göra. kontakten skarvas in på GMLAN1 stiftet i kablaget bakom stereon (en grön tråd). De resterande två trådarna är enbart +12V och Ground.
På något vis så kan man alltså ställa in tiden genom att ändra den i eSIDens menyer och sedan flytta över dosan fram och tillbaka mellan OBD kontakterna. Och varför man går via kontakterna till stereon misstänker jag beror på att originalstereon var källan till att kunna ställa in tiden.
Hoppas att det hjälpte
//Kittaman
Senast redigerat av Kittaman (11 april 2015)