Gumball3000 STHLM - Las Vegas Detta år kommer bli ännu värre......

70na5
24 maj 2015 · 6 Inlägg

Vilka bilar var det som inte kom?

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
24 maj 2015 · 2 571 Inlägg

Vet att vissa kärror bara skulle hoppa på USA-sträckan men Hasselhoffs Kitt-GTR fanns inte på plats, inte en enda Lambo (100000 Ferrari 458 istället), McLaren P1 skulle det finns en eller två av, Mr Cooper himself skulle köra Pagani Huayra men den fanns heller inte på plats.

Men visst var det kul att få se 2x Porsche 918 Spyder, Team Galags C63 och Liberty Walk-Ferrarin. Men i övrigt var det ganska... Vanliga sportkärror. Hade hoppats på en uppvisning/deltagande av en Koenigsegg nu när de ändå valde att ha starten här i Sverige osv osv.

Antar att man börjar bli kräsen efter att ha följt Gumball slaviskt ända sedan starten. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
PLindblom
24 maj 2015 · 1 200 Inlägg

hyrbil skrev:
Vet att vissa kärror bara skulle hoppa på USA-sträckan men Hasselhoffs Kitt-GTR fanns inte på plats, inte en enda Lambo (100000 Ferrari 458 istället), McLaren P1 skulle det finns en eller två av, Mr Cooper himself skulle köra Pagani Huayra men den fanns heller inte på plats.

Men visst var det kul att få se 2x Porsche 918 Spyder, Team Galags C63 och Liberty Walk-Ferrarin. Men i övrigt var det ganska... Vanliga sportkärror. Hade hoppats på en uppvisning/deltagande av en Koenigsegg nu när de ändå valde att ha starten här i Sverige osv osv.

Antar att man börjar bli kräsen efter att ha följt Gumball slaviskt ända sedan starten. big_smile

Varje år är det något eller några ekipage som inte dyker upp, känns det som. Precis som du säger kändes det som att majoriteten av bilarna nästan lika gärna kan skådas på Strandvägen en solig sommardag.

Jag såg två stycken Lamborghini-bilar. En LM002 och en Gallardo som Max själv hoppade in i.

Överlag var det inte alls samma härliga stämning som jag tror att det brukar vara. Åskådarna var helt tysta, men det är förstås fullt normalt i Sverige smile

Jag har sett två starter i London och de var på en helt annan nivå. Massor av burnouts och allmänt showande från deltagarnas sida.

Senast redigerat av PLindblom (24 maj 2015)

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
25 maj 2015 · 419 Inlägg

Super trött.....

Kan säga att bilkalaset inte är slut....
Mera grejer på gång angående bilarna...
Vart tror ni Paganin skall stå startklar för målgång...
Vi som inte åker med hela vägen får följa det på Betsafe/Gumball och andra länkar som uppdaterar på andra sidan Atlanten.
Denna dag va mkt rogivande så stå ut som dom sa.

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
25 maj 2015 · 2 571 Inlägg

PLindblom: Ja precis, i år kändes det som att en del "main characters" inte dök upp vilket var lite trist. Och avsaknaden av action (burnouts etc som du själv nämnde). Nja, lite antiklimax men såklart stort och kul att de ville ha starten här! smile

Just ja, LM002 var ju på plats! Fantastiskt ljud från den. big_smile Jag hade gärna sett en Huracan (som skulle vara med) och några Aventadors hade inte skadat.

Tänkte också på det att vi var sådär typiskt tysta i publiken, inga konstanta vrål från publiken när bilarna rullade ut från starten som man brukar se på videoklippen från ex London. Nåja. Det var en kul helg ändå förstås!
Nu är det dags att se över allt jag filmade!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Jungmar
25 maj 2015 · 847 Inlägg

hyrbil skrev:
PLindblom: Ja precis, i år kändes det som att en del "main characters" inte dök upp vilket var lite trist. Och avsaknaden av action (burnouts etc som du själv nämnde). Nja, lite antiklimax men såklart stort och kul att de ville ha starten här! smile

Just ja, LM002 var ju på plats! Fantastiskt ljud från den. big_smile Jag hade gärna sett en Huracan (som skulle vara med) och några Aventadors hade inte skadat.

Tänkte också på det att vi var sådär typiskt tysta i publiken, inga konstanta vrål från publiken när bilarna rullade ut från starten som man brukar se på videoklippen från ex London. Nåja. Det var en kul helg ändå förstås!
Nu är det dags att se över allt jag filmade!

Lägger du ut det här? smile

Ska se om jag fick något under helgen och se om jag kan få med något mer idag. Riktigt häftigt att köra längs E18 (och sen E6 idag) med allt folk på broarna också

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
25 maj 2015 · 2 571 Inlägg

Absolut, det gör jag, ska bara få tid till att redigera ihop allt. smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Ulf_W bilder.ulfw.se
25 maj 2015 · 1 103 Inlägg

Mina bilder från Örebro slott ligger här: https://www.facebook.com/media/set/?set … amp;type=1

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
ckmcardesign
25 maj 2015 · 424 Inlägg

Är det bara jag som tycker de e skit å kolla på fina bilar som knappt syns för alla överdrivna larviga dekaler?

Chris
MBSCA Shopen & CKM Car Design
www.mbsca.com
Mercedes S63 AMG "S63 project" (2015)
Mercedes ML 350 CKM Edition "ML 35 CKM" (2013)
PLindblom
25 maj 2015 · 1 200 Inlägg

Här är mina bilder från starten: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=305508

http://enabilfoto.se/content/02_evenemang/gumball_3000_2015/DSC_8505_fix.jpg

Transporter89
26 maj 2015 · 957 Inlägg

Jag blev  chockad att du inte nämner  ungen i  varenda  inlägg  inget illa menat dock.  Helt ärligt du få det  låta vetef an vad. Det mesta  kan man hitta utan att rövslicka  gumball nissarna. Helt ärligt tror inte du är så insatt i det hela som du framför dig men  men F**c it hahaha


Det var jävligt  tråkigt  när de kom till Ängelholm. Sena som in i helvete var de och där var varken någon som bjöd  på sig värst mycket. Jävligt långsamt körde de  med .... man drog hem tidigt för det var  inte värt att stanna länge

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
JoacimW Ung&Dum
26 maj 2015 · 430 Inlägg

Haha nu har en av grabbarna som kör c63an  förlorat körkortet , kuul men tror knappast han bryr sig nämnvärt

In hoc signo vinces
HONDASNULLEN
27 maj 2015 · 39 Inlägg

Transporter89 skrev:
Jag blev  chockad att du inte nämner  ungen i  varenda  inlägg  inget illa menat dock.  Helt ärligt du få det  låta vetef an vad. Det mesta  kan man hitta utan att rövslicka  gumball nissarna. Helt ärligt tror inte du är så insatt i det hela som du framför dig men  men F**c it hahaha


Det var jävligt  tråkigt  när de kom till Ängelholm. Sena som in i helvete var de och där var varken någon som bjöd  på sig värst mycket. Jävligt långsamt körde de  med .... man drog hem tidigt för det var  inte värt att stanna länge

Jag var med där, som du säger, Citerar, de bjöd inte på sig värst mycket, nä det tyckte inte jag heller,
MEN det gjorde FAN inte åskådarna heller när de första rullade in å rusade sina miljoner lite grand. Svensken i ett nötskal, " Vill mycket, Men bjuder inte på sig själv, såvida hen inte har sprit i kroppen ;-) "
Men annars ganska odramatiskt. Var tvungen att sticka redan vid 14, hämta barn.

Skoda Octavia RS "VRS En rolig familjeräcer" (2014)
Transporter89
27 maj 2015 · 957 Inlägg

CurvaN skrev:
Haha nu har en av grabbarna som kör c63an  förlorat körkortet , kuul men tror knappast han bryr sig nämnvärt

Dom är väll från Qatar eller något sånt så de kan  väll ej  ta derass körkort eller hur  går det till där .. Hur som helst tror inte han bry sig som du säger. Han kan alltid fixa nytt haha

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
27 maj 2015 · 2 571 Inlägg

Jag vill minnas att Xzibit blev av med körkortet om det var så sent som i förra året, då blev han av med det i Frankrike. Men såfort de var utanför landet så var det tydligen bara att köra vidare. Vette tusan hur det där funkar alltså... big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Ulf_W bilder.ulfw.se
27 maj 2015 · 1 103 Inlägg

I Holland kostade det tydligen €3000 att få dom att "glömma" att dra in körkortet. big_smile

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
27 maj 2015 · 2 571 Inlägg

Var det det som Jon råkade ut för? big_smile Såg något om en väldigt dyr tillsägelse från polisen. wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JoacimW Ung&Dum
28 maj 2015 · 430 Inlägg

hyrbil skrev:
Var det det som Jon råkade ut för? big_smile Såg något om en väldigt dyr tillsägelse från polisen. wink

Saftig böter för fortkörning enligt hans snapchat haha

In hoc signo vinces
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
30 maj 2015 · 419 Inlägg

http://www.hd.se/lokalt/landskrona/2015 … andskrona/


Det va kul att gå och växla pengar i Landskrona världsmetropol....

Work hard - Play Hard......

Vi ses nästa säsång.....

Upp med mera bilder nu ni som har för jag kommer att ösa på med det sedan.....

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Transporter89
2 juni 2015 · 957 Inlägg

Grand_voyager skrev:
http://www.hd.se/lokalt/landskrona/2015/05/28/gumball--i-landskrona/


Det va kul att gå och växla pengar i Landskrona världsmetropol....

Work hard - Play Hard......

Vi ses nästa säsång.....

Upp med mera bilder nu ni som har för jag kommer att ösa på med det sedan.....

HAHHAHAHAH Du kan inte menar  allvar.???  Lyxbilar  med  rejäla motorer...  ? Betalade du för han skulle skriva om eller....

Senast redigerat av Transporter89 (2 juni 2015)

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang