Mercury 1955

Projekt Mercury 55..
  • 40 Följare
  • 37 166 Visningar
  • Uppdaterades senast 1 maj 2016
Bob-Miller
7 januari 2016 · 1 306 Inlägg

Har lite problem,,,,,,sätter ja på subframen så kan regbes problematisk,vissa säger de går,andra att man inte får svetsa nåt i original ramen..men ja förbättrar ju kärran...skivor,servo,mmhämta diffad axel med skivor bak imorrn..smile

HG_
7 januari 2016 · 2 470 Inlägg

hmm Jag har för mig att man inte får ändra ramen hur som helst då får du regga den som nybygge.
Men tar man en annan kaross å sätter på en originalram så går den som ombyggt fordon.
(Rätta mig om jag har fel.)
Har du kollat in sfro bygghandboken? Jag har för mig att det står där. smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
7 januari 2016 · 1 306 Inlägg

Vet fler som byggt om pickuper o rgbes,men de ska man nog inte gå på...en stor risk...bätre du kommer o köper all..fika ingår...hehehehehe

HG_
7 januari 2016 · 2 470 Inlägg

big_smile Ja, jo om jag hade pengarna nu så hade jag kommit igår. tongue Vill ha, vill ha. big_smile & då hade jag tagit med fika om du stod för kaffet. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
7 januari 2016 · 1 306 Inlägg

Ska ju hämta diffade Camaro axeln imorrn,o nu undrade killen om ja hade intresse av en ls-1 Camaro motor från 09..420hk original....mkt bra pris,komplett paket med 6 steg automat,el,mm   killen skulle bygga en vass Cheva 55 pickup,men sålt bilen o hade detta kvar..som polaren sa.....Låt Mercury projektet spåra ur fullständigt...hehe
blir ju diffat me skivor runt om,ls-1 6 vxl o american racing hjul.......smile

HG_
7 januari 2016 · 2 470 Inlägg

Ska du bygga något slag av sleeeeeeeper modell. smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
7 januari 2016 · 1 306 Inlägg

Tänkte dra ihop den med primer lack,o se sliten ut,sen ett as till o gå,köra ifrån snorungar me dyra bmw vid rödljusen,heheheheh.....vi har en volvo 244 1981 i byn,i den ligger en turbo 5 med högt laddtryck nära 500hk,swr ut som en pensionär äger den,men den förvånar många även mig,,blivit duktigt ifrån körd av han,o då hade ja en vass pickup..lol

HG_
7 januari 2016 · 2 470 Inlägg

big_smile Då är det nog på tiden att dessa Volvo ägare får lite smisk på fingrarna.big_smile
Jag hejar på bygget. Lagom sliten look hade varit trevligt kanske. tongue

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
7 januari 2016 · 1 306 Inlägg

Japp,bus stuk,men ändå mkt trafik säker....trummor runt om e ju bra 1955,hehe

vEight Baronen
10 januari 2016 · 1 434 Inlägg

Crown Victoria framvagnar är fina! Alltså typ runt -00. Rejäla doningar med bra bromsar! Billigt i staterna smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
11 januari 2016 · 1 306 Inlägg

OK,får kollas upp,tänkt o åka över framöver....smile

JohnWayne
11 januari 2016 · 5 071 Inlägg

En Murkla med moderna prestanda big_smile

Detta blir intressant smile

HG_
11 januari 2016 · 2 470 Inlägg

vEight skrev:
Crown Victoria framvagnar är fina! Alltså typ runt -00. Rejäla doningar med bra bromsar! Billigt i staterna smile

Polisernas victorior är väll föstärkta i framvagnen? (Rätta mig om jag har fel.)
Se om du inte kan hitta något sådan att sätta tänderna i. smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
vEight Baronen
11 januari 2016 · 1 434 Inlägg

HG_ skrev:

vEight skrev:
Crown Victoria framvagnar är fina! Alltså typ runt -00. Rejäla doningar med bra bromsar! Billigt i staterna smile

Polisernas victorior är väll föstärkta i framvagnen? (Rätta mig om jag har fel.)
Se om du inte kan hitta något sådan att sätta tänderna i. smile

Dom är nog förstärkta men även standard är robust. Jag har varit lite sugen på en sån till pickisen smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
11 januari 2016 · 1 306 Inlägg

Skulle gå ner till garaget igår på dan,men så de snöa,så ja gick hem igen o köpte en Jeep,,cj-7...hehe  kul o ha i snön...

Bob-Miller
15 januari 2016 · 1 306 Inlägg

Såååååååååååååååååå jäkla fräck..https://www.youtube.com/watch?v=zt1pxodlI70
.. https://www.youtube.com/watch?v=hlU6UFvOJrw

Senast redigerat av Bob-Miller (15 januari 2016)

Bob-Miller
16 januari 2016 · 1 306 Inlägg

På den tiden va dom ju nöjda om de skramla o rasla o rök,hehe   kul o se....ner o meka..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang