Dörr /lås problem. V70 -09

A_Ericsson
10 augusti 2015 · 44 Inlägg

Hej, för ett tag sen så slutade båda dörrarna på vänster sida fungera med låsning, man måste låsa/låsa upp mannuellt. inga reglage på förardörrens panel fungerar som elhiss/låsning. backspegeln fungerar inte heller med uppvärming. har plockat ner dörr sidan för att kika om det är kabelbrott. Hittade inget, tagit bort damasken mellan dörr och Astolpe för att se om jag ser något kabelbrott där, pga. Att när dörren var öppen fungerade alla reglagen på dörrmodulen, men nu vill inte de heller funka. har även kikat säkringar. Någon som vet vad det kan vara? DDM kanske? men då borde väl ändå inte dörrens panel fungera när dörren väl är öppen?

bilen är en v70 2.0f 2009

//andré

Senast redigerat av Hybridsmurfen (10 augusti 2015)

V.O.L.V.O = Vi orsakar landets vildaste orgasmer
torsen
12 augusti 2015 · 7 198 Inlägg

Du har kollat säkringen och den har inte brunnit av?roll
Kan ibland vara svårt att avgöra om säkringen är felfri.
Kolla med att plocka bort säkringen och stoppa tillbaka den.
Kan vara oxid på säkringen.
För säkerhets skull kan du montera en annan säkring och prova om det funkar då.
Kolla även med en multimeter att du har ström fram till berörd säkring.

wink

A_Ericsson
12 augusti 2015 · 44 Inlägg

Har kollat säkringen noga. Den har inte pajat, ska kika med multimeter någon dag. Tack för tipsen iaf. Men känns mest som att ddmen e paj även om
Jag inte hoppas det :-)

V.O.L.V.O = Vi orsakar landets vildaste orgasmer
A_Ericsson
20 augusti 2015 · 44 Inlägg

Ingen annan som vet??

V.O.L.V.O = Vi orsakar landets vildaste orgasmer
volvoqq Lastbilsmekaniker
20 augusti 2015 · 5 127 Inlägg

Har hört på volvo att det går in fukt och om jag inte mins fel så är det kampanj på låsena åk i till volvo och kolla så det gäller din bil så kanske du får lagat det gratis:)

xXSammy
20 augusti 2015 · 6 566 Inlägg

Provade du att dra i kablarna när du petade bort damaskerna?

De/Dem
A_Ericsson
20 augusti 2015 · 44 Inlägg

Har dragit i kablarna å så. Tack för tipsen :-) ska åk ner dit och höra

V.O.L.V.O = Vi orsakar landets vildaste orgasmer
Aronson
20 augusti 2015 · 912 Inlägg

volvoqq skrev:
Har hört på volvo att det går in fukt och om jag inte mins fel så är det kampanj på låsena åk i till volvo och kolla så det gäller din bil så kanske du får lagat det gratis:)

Det gällde bara när låsen frös på vintern,har inget med detta problem att göra.

Senast redigerat av Aronson (20 augusti 2015)

Volvo 780 bertone "GT-Vagnen B6304" (1990)
A_Ericsson
25 augusti 2015 · 44 Inlägg

Nu har jag även plockat isär ddmen, inga lödningar släppta, rengjort med elektronikspray. Men det fungerade inte ändå något bättre. Gått igenom alla säkringar ännu en gång. Ska in och felsöka nån dag nu, så får se vad det kan vara. Men om det är ddmen, är det någon som har koll på vad en ny sådan kostar till en v70 2.0f 2009

V.O.L.V.O = Vi orsakar landets vildaste orgasmer
A_Ericsson
25 augusti 2015 · 44 Inlägg

Tack för snabba och bra svar här. Men jag tog mig en närmare titt idag, och helt plötlsigt fick jag tydligen super ögon för nu såg jag att 1 kabel i astolpen var av och en har börjat skarvats upp. Nu har ja en annan fråga, går det att plocka bort. Kabelstammen från dörren till a-stolpen utan att plocka av dörren? eller måste jag montera ner dörren? på den svarta "kontakten dosan" har jag pillat upp "lucka/bygel" upptill, men hur tar man bort den sen, vill inte bända å jäklas för mycket så ja pajar den.

V.O.L.V.O = Vi orsakar landets vildaste orgasmer
anders8
16 januari 2017 · 1 Inlägg

Jag har fått precis samma problem med min V70 -09 som du beskriver. Hur lagade du felet?

Neweka Titta gärna in på mitt 850 T5 projekt!
22 februari 2017 · 47 Inlägg

A_Ericsson skrev:
Tack för snabba och bra svar här. Men jag tog mig en närmare titt idag, och helt plötlsigt fick jag tydligen super ögon för nu såg jag att 1 kabel i astolpen var av och en har börjat skarvats upp. Nu har ja en annan fråga, går det att plocka bort. Kabelstammen från dörren till a-stolpen utan att plocka av dörren? eller måste jag montera ner dörren? på den svarta "kontakten dosan" har jag pillat upp "lucka/bygel" upptill, men hur tar man bort den sen, vill inte bända å jäklas för mycket så ja pajar den.

Tjabba! Jag har fått samma problem på min V70 -08 2,4D. Kan du förklara lite närmare vart jag ska kika någonstans?

Volvo V70 2,4D "Simply Clean" (2008)
Djo
22 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Neweka skrev:

A_Ericsson skrev:
Tack för snabba och bra svar här. Men jag tog mig en närmare titt idag, och helt plötlsigt fick jag tydligen super ögon för nu såg jag att 1 kabel i astolpen var av och en har börjat skarvats upp. Nu har ja en annan fråga, går det att plocka bort. Kabelstammen från dörren till a-stolpen utan att plocka av dörren? eller måste jag montera ner dörren? på den svarta "kontakten dosan" har jag pillat upp "lucka/bygel" upptill, men hur tar man bort den sen, vill inte bända å jäklas för mycket så ja pajar den.

Tjabba! Jag har fått samma problem på min V70 -08 2,4D. Kan du förklara lite närmare vart jag ska kika någonstans?

Kablaget mellan dörren och karossen går en tjock lunta kablar där kolla så att dom inte är avskavda eller gått av helt inte alla kablar förstås men några stycken.

Om dom gjort det så är det nog smidigast häkta av dörren och skarva i en ny bit kabel (för du vill inte ha en skarv mitt på kabeln där den viks som mest fram och tillbaka)

Senast redigerat av Djo (22 februari 2017)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Wisen1
24 januari 2023 · 1 Inlägg

Hade samma problem med min kollade kabel slang till förardörren där var en kabel av!! Lödde ihop den har fungerat perfekt sen dess

Blanke
25 januari 2023 · 280 Inlägg

Wisen1 skrev:
Hade samma problem med min kollade kabel slang till förardörren där var en kabel av!! Lödde ihop den har fungerat perfekt sen dess

På min s60 är det också liknande problem på förardörren. Hissarna fungerar inte, kan inte justera speglarna, elvärmda spegeln blir inte varm, centrallåset tjorvar och låskistan tickar konstant.

Verkar som att det är ett otroligt vanligt problem på p2 och även vissa p3 plattformar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang