Chevrolet S10 "Skorven" - PreRunner Replica

SoCal-Style Pre-Runner replica. Efter 2 svängar körförbud pga "icke helt och hållet i överensstämmelse med för närvarande rådande fordonsförfattningars andemening" blev det regbesiktning som ombyggt fordon med renoverad ram, uppdaterat chassi och ändrad kaross. Nästa steg: BlingBling
  • 261 Följare
  • 258 364 Visningar
  • Uppdaterades senast 28 juli 2018
Djo
25 september 2017 · 10 157 Inlägg

Plasta kommer bli bra men lägg väven på insidan du kan lägga en finare väv på utsidan så behöver du inte spackla ihjäl dig smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
razpataz Halvglad semi-amatör.
25 september 2017 · 600 Inlägg

Som jag sa igår, jag är mäkta imponerad av hur bra det blev! Visst, du kan alltid lyckas kuka till det nu med plastningen, men jag tror det kommer bli awesome brotherman! smile

Även Filippa gav bygget tummen upp för någon vecka sedan:
https://i.imgur.com/KRPGqy9.jpg

Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Cuefa Ain't no place like home...
26 september 2017 · 4 628 Inlägg

Kungligt! Men du kommer snart vilja ha större hjul på den ju... :-P

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Ludd3s
1 november 2017 · 241 Inlägg

Hur går det? Väntar med spänning!! smile

Bennybira
2 november 2017 · 480 Inlägg

uppdejtz nao!

Fiat 127 (1977)
marcus80 Sir
2 november 2017 · 935 Inlägg

Nu har jag läst igenom både prelude projektet och det här. Fan helt underbar läsning.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Godspeaker Specialist
8 november 2017 · 1 187 Inlägg

Djo skrev:
Plasta kommer bli bra men lägg väven på insidan du kan lägga en finare väv på utsidan så behöver du inte spackla ihjäl dig smile

... I failed ... spackel ftw

razpataz skrev:
Som jag sa igår, jag är mäkta imponerad av hur bra det blev! Visst, du kan alltid lyckas kuka till det nu med plastningen, men jag tror det kommer bli awesome brotherman! smile

Det finns fortfarande hopp om att det inte blir helt fel smile

Cuefa skrev:
Kungligt! Men du kommer snart vilja ha större hjul på den ju... :-P

Hoho, jodu, det ligger med i planeringen. Dessvärre säljs inte de däck jag helst velat ha här i Europa, men jag ska se vad man kan åstakomma när allt annat är löst.

Ludd3s skrev:
Hur går det? Väntar med spänning!! smile

Bennybira skrev:
uppdejtz nao!

Check - Riktiga uppdateringar kommer. sedan.

marcus80 skrev:
Nu har jag läst igenom både prelude projektet och det här. Fan helt underbar läsning.

Välkommen ombord på idiot-tåget big_smile I denna tråd håller vi hög nivå av politiskt inkorrekt gjutjärnsdiplomati.


Så, en liten kort uppdatering.
Det var ju det där lilla problemet med en oplanerat och påtvingad vända genom registreringsbesiktning, där jag skall påvisa att fordonet är original. Specialordern från våra vänner av ordning är att kontrollera fordonets hjulupphängning.
Då den är ca 8" bredare både fram och bak, och max godkänd modifiering är 1" breddning, så uppstår här visst bryderi av byråkratisk art; För dem med mindre mentala kapaciteter sammanfattat som "Satan. va'fan gör jag nu?"

Min första plan var att registreringsbesiktiga med utökad spårvidd, vilket samtliga kontaktade ingenjörer på 3 olika besiktningsorgan tokvägrar att godkänna.
Oavsett om fordonet är typgodkänt eller ej, så skall det överensstämma med de spec's som det hade när det lämnade fabrik. Kryphålet att den överensstämmer "typ/nästan eller i alla fall med lite god vilja (och dålig syn) liknar" den fyrhjulsdrivna versionen ZR2, som är byggd på samma ram, förkastades rakt av.

Deras välvilliga tips var "men bara ta det genom SFRO så är ju allting löst".
Jo'tjena. jävla papphattar.

Så definitionen gick från "original bil med eftermarknadsbärarmar" och blev plötsligt "bytt bakaxel med modifierad geometri, ändrade bromsar bak, modifierad karossinfästning, bytt framvagn, special styrspindlar, ändrad hjulstorlek, ändrad spårvidd, grovt modifierade karossmått" och lite ytterligare små'lull för att hänvisa till hur kraftigt jag byggt om skorven - allt för att uppfylla deras kriterier.
Och dyrt som fan blir det också sad

I dag har jag i alla fall haft en gubbe på plats som upprättat vagnsbok, och det finns hopp om det. Nu skall det skickas vidare till högre instans, men besiktningsmannen lät positiv.
Det enda han direkt hade att anmärka på var detta,
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-fc6248696ca47644ea4aea9a4b4a0048.jpg
Ett materialintyg från några Mexikanare i Arizona måste alltså skaffas fram, där kvalitet på stål och materialtjocklek skall framgå. Återigen, för att sammanfatta för en kommunalare: "Satan också".

Sedan är det eventuellt lite brydderi kring skrubbradie och nedre bärarmarnas vinkel, men det kan gå ändå.

Om någon har vana av att komma tillrätta med sådant här, släng gärna iväg ett PM - annars kommer jag nödgas bli kreativ.

I övrigt har bristen på uppdateringar mest berott på att jag haft händerna fulla med polyester och glasfiberstickor, alltså inte ett prima läge att hantera optik.
Faktiskt inte ett prima läge att klia sig på näsan eller gå på dass heller. Glasfiber i kalsongerna har en dramatiskt negativ inverkan på hemmalivets mer fröjdefulla moment, till samtliga inblandade parters stora besvikelse.

Jag har iallafall plastat mig ett flak, och några byggbilder har det blivit med mobilen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-1dd503b556bc9968852cac7a7f0e0c91.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-f5d7be8215ad2436bf923477d3a9d9b8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-1a381ad7790ccf869f1ab52ceae46e33.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-b296abbf6e65b5059fb8877caec96875.jpg

Att arbeta med glasfiber verkade både lätt och kul.
Att arbeta med glasfiber är varken lätt eller kul.

Förvisso var min samlade kunskap från youtube, så jag har lärt mig från grunden hur materialet reagerar, vilket innebär ganska skiftande kvalitet under de olika momenten.
Jag har dock slabbat ihop en utsida som förhoppningsvis inte spricker, och skall nu bara förstärka insidan lite innan jag sågar loss delarna från stommen. Utsidan har grovslipats, och det verkar inte ha slagit sig allt för illa, jag tror det kommer räcka med 10-15kg spackel för att det skall se OK ut med  en matt lack. i mörkret.

Sedan har jag ett jävla klabb med en liten packlår på 100kg som kommit med båt från andra sidan pölen. Den sitter fast i Hamburg, där nazizster klagar över att hamburgeätarna inte klarat av att fylla i alla sina papper ordentligt. dubbel-piss.

Sumering: Det går framåt, men sakta. Jag har konstant tidsbrist pga jobb och stuff, och jag är i akut behov av att sitta stilla och pilla naveln i 2 veckor för att kraftsamla. Men mellan varven så fixar jag några timmar, och så fort det börjar bli lite roligare moment så kommer jag uppdatera med riktiga bilder smile

Så tills nästa gång,
ät dina grönsaker,
rösta klokt,
och kom ihåg att feminister älskar smisk på stjärten med en ljummen badmössa. Det har jag empiriska bevis för.

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Honda Prelude 2.2 VTi "BB6 Vulture" (1998)
Chevrolet S10 4.3l "Skorven" (1996)
wilhelmG
8 november 2017 · 41 Inlägg

läst hela tråden! grym pickup och ännu bättre fantastiskt humör big_smile kan ju inte annat än o skita sig o ta 100 timmar när något igentligen skall ta 30 minuter, vi som är dumma i huvudet älskar bilar big_smile

Djo
9 november 2017 · 10 157 Inlägg

Underbart se lite nytt här i tråden smile

Plasta är roligt men slafsigt och jävligt på samma gång. smile

Materialintyg får du kontakta dom som gör grejerna om, Om dom inte kan få fram ett så är det fusk intyg som blir utväg om du inte vill bytta delarna.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Cuefa Ain't no place like home...
9 november 2017 · 4 628 Inlägg

Godspeaker skrev:
"jämmer, elände och humoristiska texter i massor..."

Det är sånt här som får mig att se fram emot att byta motor i Audin...
Det finns alltid de som har det värre!
Sen att jag måste åka ner "till dig" (nåja, Halland...) för att hämta motorn, o sen har 13 mil till från hemmet till "garaget" där motorbytet ska äga rum, är väl en annan femma... men jag tror ändå att dina glasfiber-fingrar värker mer än mina tämligen oanvända prinskorvar :-P

Så kämpa på ffs! SFRO är precis som de flesta instanser i de flesta fall något ondskefullt som måste bekämpas! Use the force!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Godspeaker Specialist
16 december 2017 · 1 187 Inlägg

HÅhåjaja.
så satt man här igen, glasfiber-stickor i rumpan, polyester i pälsen och hjärnan lagom uppmjukad med lösningsmedel. Ett glas vin i näven och lite italiensk EBM/opera-fusion från högtalarna, det känns om ett perfekt läge att uppdatera tråden lite.



wilhelmG skrev:
läst hela tråden! grym pickup och ännu bättre fantastiskt humör big_smile kan ju inte annat än o skita sig o ta 100 timmar när något igentligen skall ta 30 minuter, vi som är dumma i huvudet älskar bilar big_smile

Haha, tackar smile Nävisst, man lär sig aldrig.. Varje gång man säger "det borde gå ganska snabbt" är egentligen en varningsklocka om att man skall bränna upp skiten och skaffa en annan hobby.

Djo skrev:
Underbart se lite nytt här i tråden smile
Plasta är roligt men slafsigt och jävligt på samma gång. smile
Materialintyg får du kontakta dom som gör grejerna om, Om dom inte kan få fram ett så är det fusk intyg som blir utväg om du inte vill bytta delarna.

Jag har nått vissa framsteg. De har hittills lyckats meddela att bärarmarna är av "pipes" och spindellederna är av "ductile iron". ... well done Yankee, well done, I salute you, you imbecile motherfucker.

Cuefa skrev:

Godspeaker skrev:
"jämmer, elände och humoristiska texter i massor..."

Det är sånt här som får mig att se fram emot att byta motor i Audin...
Det finns alltid de som har det värre!
Sen att jag måste åka ner "till dig" (nåja, Halland...) för att hämta motorn, o sen har 13 mil till från hemmet till "garaget" där motorbytet ska äga rum, är väl en annan femma... men jag tror ändå att dina glasfiber-fingrar värker mer än mina tämligen oanvända prinskorvar :-P
Så kämpa på ffs! SFRO är precis som de flesta instanser i de flesta fall något ondskefullt som måste bekämpas! Use the force!

egentligen är det inte synd om mig, inte det minsta, det är självvalt och jag mest bara gnäller för att jag är så satans duktig på det. Va på ett seminarium en gång. De sa man skulle ta tillvara på sina styrkor. Så jag tillbringar livet med att snacka skit, dricka sprit, gnälla och till råga på allt få betalt för mina vedermödor.
Så lid inte med mig, i ärlighetens namn låter det dö'mycket tråkigare att byta motor i en Audi smile


Så,
vad har hänt den senaste månaden?
Faktum är, inte mycket alls. Jag har bara varit ned i garaget 4-5 kvällar, topp.

Just ja, eftersom Skorven är min bruksbil, i väldigt o-brukaktigt skick, så var jag ju tvingad skaffa mig en till bruksbil tongue  Jag tänkte köpa något idiotsäkert, litet och bränslesnålt att hulka runt i under vintern.
jag misslyckades fullkomligt i detta åtagande, och kom hem med en veteranbil fullsmetad med analog elektronik, V6'a och tveksam driftsäkerhet.

https://www1.garaget.org/archive/60/59819/408213/408213-3848374.jpgHonda Legend 2.7 -88

Jag la upp en Projekttråd, bara för att, jag hoppas kunna hålla fingrarna borta och inte peta med den. Men utifall att, så är det lika bra att lägga upp en tråd i god tid smile


Tillbaka till bygget; utsidan av flaket har i alla fall plastats klart.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-8ff5973302994bf202ae605661061bbd.jpg
Utsidan är grovslipad och mer eller mindre redo för spackel och färg.
Jag är faktiskt jävligt nöjd med hur formerna blev, däremot får kameran skiten att se totalt hopplös ut sad

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-60a48ca5355bba95b4434481b3df35d1.jpg

Sedan var det dags för det jobbiga, att plocka loss det från formen. Kommer det hålla?? kommer det att spricka, kommer det väga 28kilo?

Att använda vinkelkapen visade sig vara jävligt svårt. Dels för att det var svårt att få till snygga linjer, dels för att man sprutade glasfiberdamm över precis allt, inklusive flinten och inte i öronen.... trevlig
Så istället plockade jag fram min japanska rakbladssåg. Ja, ni vet, alla har väl en sådan liggandes hemma?? Hur skall man annars kunna kapa saker på precis och rätt sätt?

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-143e4775e9b7d885dfcadbbad73d36e1.jpg
Det tog mig säkert 5 timmar att få loss möget från träformarna. Inte så att den inte släppte, men eftersom jag inte riktigt tänkt igenom det hela ordentligt, så satt vissa skruvar fel. jättefel.
Jag hade tänkt rätt, sedan vänt det bakochfram - jag fick bända och bryta ut träbitarna innan sidan till sist gick att lyfta av.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-6a4e3f37cc63e820ca0e0ccb74e3681e.jpg
Brett blir det!
Det ser mycket bättre ut i verkligheten än vad det gör på bild. Ljuset gör att det ser snedare ut än vad det är smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-34d0bd1da6d1a6390ab0992cbbe016c4.jpg


Just ja, en annan sak som tagit upp en del tid är en liten låda...
Den uppmärksamma minns att jag beställt en liten låda, som jag verkligen sett fram emot.
Denna låda har kostat mig förbannat mycket motivation. Om jag hade haft lite mera hår kvar, så hade det garanterat varit grått nu...

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-d005eca6810f17d2f3ce74047dba6d12.jpg


Denna beställdes för länge sedan från Kalifornien. Priset på innehållet var helt överkomligt. Kostnaden för flygfrakt hade blivit 3ggr så dyr som lådans innehåll.
Båtfrakt blev endast dubbelt så dyrt som varan, så det kändes i sammanhanget ok. Jag har aldrig fraktat något via container tidigare. Direkt efter att ha betalat så började det ramla in mail efter mail efter mail där jag skulle verifiera, godkänna och deklarera vilka varor det var, att jag verkligen var jag, syftet med export/Import osv osv osv.
Till sist lämnade paketet amerikat, och jag trodde jag hade rett ut allt.

Nope.

4 dagar innan det ankom till Hamburg så får jag ett mail från en prudentlig tysk, med 5 inscannade amerikanska Fax, och texten "your order is not ready for release. please contact your broker".
say wtf?
Jänkarna meddelade vänligt att de skulle kolla upp vad som gått fel, sedan slutade de svara i 3 veckor.
Under tiden fick jag en omlastningsfaktura från tyskarna. Sedan fick jag en lager-faktura då paketet hängde kvar. Sedan erbjöd de sin deklarations-tjänst för den ringa summan €240... tack, nej tack, fixar själv.
När tyskarna väl blivit byråkratiskt tillfredsställda medelst 3 i original underskrivna handlingar, vidimerade och med myndighetsstämplar i viktiga färger så var helt plötsligt alla problem borta.
Jag fick en omlastningsfaktura och paketet var på väg till Malmö. .... så fick jag mail från någon tjomme i Göteborg som frågade var tullhandligarna blivit av, de kunde inte hantera mitt paket utan att det tullats in innan ankomst.... Men mot den ringa ersättningen om 980kr kunde de ombesörja förtullningen.
Vid detta laget var jag så less att jag bara betalade för att få igenom skiten.
Till mig kom deras administrationsfaktura, + tull + moms och så en omlastningsavgift samt 2 dagars lagringskostnad.

Hur mycket hela frakt-kalaset kostat mig totalt tänker jag inte ens fundera över.
Låt oss sammanfatta det med att jag lärt mig något: Containerfrakt-industrin är stenåldersmässig, och jag funderar på att göra det till en hobbysyssla att sänka fraktfartyg.


I vilket fall.
Paketöppning a'la Frankie.

Storlek: 10/10. Amerikansk jättelåda - troligen den största låda jag någonsin fått!
Vikt: 4/10. Det stod 98kg på fraktsedlarna.. jag hade hoppats på manlig trälår
Upphetsning: 7/10. Övervänt, gått från stenhård till bara ljummet mys-intresserad...
Bubbelplast: 3/10. Amerikans mega-plast, men väldigt lite av den.
Insekter: 3 döda spindlar och något avlångt med fler än 17 ben, till synes dött. Kontrolltrampade på det.


https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-91fa6a26e0e53f0cd0631571f9d18937.jpg
Woho, bredare ökenskärmar!!
Eftersom jag tyckte det var så himla kul och gemytligt med glasfiber, så bestämde jag mig för att köpa nya färdiga skärmar direkt från USA. Det skulle gå fortare och bara bli marginellt mycket dyrare.
... jupp... så var det tänkt.

Men överlag verkar de hålla jävligt bra kvalitet, och passformen ser inte ut att vara alldeles för långt ifrån verkligheten.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-502ea73f37e992aba59064998888ba25.jpg
Och brett blir det big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-095d4b2f5e2e00c04d68d0039cba0aff.jpg

Dessa kommer att bredda 6". Per sida.
Detta medför att mina däck kommer vara för smala nu.

Rackarns.
Undrar hur jag skall åtgärda detta oerhörda dilemma roll

Senast redigerat av Godspeaker (17 december 2017)

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Honda Prelude 2.2 VTi "BB6 Vulture" (1998)
Chevrolet S10 4.3l "Skorven" (1996)
Knugcab
16 december 2017 · 5 111 Inlägg

Ja, jag har en sådan såg.

Men då är jag ju modellbyggare också. tongue

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
mondeofin
17 december 2017 · 217 Inlägg

Roligt att se uppdateringar.

Honda CR-V (2011)
Djo
17 december 2017 · 10 157 Inlägg

Din/dina baksärmar ser mycket bra ut smile

Dina köpte framskärmar ser också bra ut smile tråkigt det krånglade så med frakt bara, vissa saker är som du säger stenålder och sen kan man undra hur mycket som stämmer och hur mycket är vi vill ha betalt för att vi kan få det om vi vill.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Cuefa Ain't no place like home...
28 december 2017 · 4 628 Inlägg

Godspeaker skrev:

Cuefa skrev:

Godspeaker skrev:
"jämmer, elände och humoristiska texter i massor..."

Det är sånt här som får mig att se fram emot att byta motor i Audin...
Det finns alltid de som har det värre!
Sen att jag måste åka ner "till dig" (nåja, Halland...) för att hämta motorn, o sen har 13 mil till från hemmet till "garaget" där motorbytet ska äga rum, är väl en annan femma... men jag tror ändå att dina glasfiber-fingrar värker mer än mina tämligen oanvända prinskorvar :-P
Så kämpa på ffs! SFRO är precis som de flesta instanser i de flesta fall något ondskefullt som måste bekämpas! Use the force!

egentligen är det inte synd om mig, inte det minsta, det är självvalt och jag mest bara gnäller för att jag är så satans duktig på det. Va på ett seminarium en gång. De sa man skulle ta tillvara på sina styrkor. Så jag tillbringar livet med att snacka skit, dricka sprit, gnälla och till råga på allt få betalt för mina vedermödor.
Så lid inte med mig, i ärlighetens namn låter det dö'mycket tråkigare att byta motor i en Audi smile

Tro mig, det var skittråkigt... Tid tog det också, fast det inte borde göra det.
Som du skrev, "borde gå ganska enkelt" e idiot-språk för "Lägg ner, du kommer aldrig hinna o det kommer gå åt helvete dessutom"

Men nu går bil-fan igen! Skam den som ger sig. Tog bara 1½ år att få ordning på'n...

Skärmarna från JOESSEJJ så ju as-manliga ut! Nästan lite för snygga...? wink Jag körde ju skruva-dit-själv-i-billigt-gummi-breddare på Cherokee'n :-P

Men det kommer bli en förbannat muskulös S10, den saken e klar ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
InStyle
29 december 2017 · 69 Inlägg

Prenumeration  lagd efter att ha  tröskat genom tråden med avundsjuka,  kan lova att fotbollsmorsa  SUV,  slår minipickup med hästlängder i manlighetsförminskning,  och är den koreansk ovanpå det,,,,   bra att veta är att över Kramfors så flyger kråkorna upp och ner för att slippa se eländet,  gott nytt år från förrymd norrlänning  i HnG

Knugcab
30 december 2017 · 5 111 Inlägg

Jag som tycker min King cab känns som en fotbollsmorse-suv......

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
InStyle
30 december 2017 · 69 Inlägg

King Cab (bara namnet där är ju kungligt) är eoner manligare än en Hyundai Santa Fe

Knugcab skrev:
Jag som tycker min King cab känns som en fotbollsmorse-suv......

Godspeaker Specialist
30 december 2017 · 1 187 Inlägg

Hej Pojkar och Flickor.
... ja, jag hoppas såklart att samtliga av er identifierar er som tjejer, annars är ni dåliga förkämpar för det modernt jämställda samhället. Skulle vara född som, identifiera dig som, och se ut som en karl, ja, då är du ju roten till all ondska. Tvi attan för dig. Äckliga Pojke.

Så vi gör om det,
Hej Flickor!!
Se så jämställt och fint det blev i denna tråd nu.

Ja, och så hej till er som saknar snopp - er får jag ju inte längre kalla för flickor. Jag är lite osäker på vilket asexuellt prefix jag skall ge er för att undvika eventuellt förtryck, så vi kör väl bara ett vänligt "Go'dag Kamrat". Kul att ni fortfarande läser mina smått sarkastiska inlägg smile


Knugcab skrev:
Ja, jag har en sådan såg.
Men då är jag ju modellbyggare också. tongue

I salute you, fellow blandnörd. Även om mitt modellbyggande tyvärr blivit jäkligt eftersatt de senaste åren sad

mondeofin skrev:
Roligt att se uppdateringar.

Tack! Varit lite dåligt med dem ett tag, men vi skall skärpa till oss igen.

Djo skrev:
Din/dina baksärmar ser mycket bra ut smile

Tackar. Det kan nog se hyfsat ut när jag fått lite spackel och färg på dem, men själv så blir jag nog mer o mer missnöjd ju mer jag kikar på dem.

Cuefa skrev:
Skärmarna från JOESSEJJ så ju as-manliga ut! Nästan lite för snygga...? wink Jag körde ju skruva-dit-själv-i-billigt-gummi-breddare på Cherokee'n :-P
Men det kommer bli en förbannat muskulös S10, den saken e klar ^^

"muskulös" vet jag inte om det är rätt ord. Snarare "Småtjock spackeltacka", ja, lite som att sminka Babben Larsson och ge henne ett par rediga implantat. Sug på den bilden ett tag...

InStyle skrev:
Prenumeration  lagd efter att ha  tröskat genom tråden med avundsjuka . gott nytt år från förrymd norrlänning  i HbG

Oh, någonstans i tråden har jag sagt något sarkastiskt om Kramfors tror jag. eller kanske i någon annan tråd smile
Well, go'middag du förrymda broder. Själv kommer jag från samma trakter, bara ytterligare 10-15 mil uppåt älven.




Nå, ingen är här för att läsa en massa text, så det är väl dags för lite bilder.

Sidorna på flaket är provisoriskt påhängda, och jag har fabricerat lite fästen som svetsas på stommen och plastas/limmas på insidan av sidorna.
Ju mer jag kollar på dem desto mer missnöjd blir jag dock. Inte mycket, men 15mm här och 15mm där hade man kunnat ändra.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-f3412b0cca6ef8993d96d4f6c68e4c97.jpg
Men det finns inte en chans att jag kommer göra om det här just nu, nu får det se ut så här smile Det är inte alls dåligt, bara inte "perfekt", jag tror jag hade kunnat få till en version 2 mycket bättre.
Men det sparar jag till framtida Tobias - han är säkert en jävel på att bygga glasfiberskärmar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-7f2fab7b486f42f8f34410ad2aaecb14.jpg
I väntan på inspiration till att göra klart flaket började jag - mot bättre vetande - ge mig på framskärmarna. Det tog emot att börja skruva isär skorven igen, ännu mera, men det är inte mycket att välja på. Så nu är den o-hel i båda ändar sad

Mina super-tuffa glasfiberskärmar fram, "Bolt On - direct fittment",  passade som en banan i en rumpa. .. nu kanske somliga av er argumenterar att "jamen, en banan i rumpan borde passa?" Det får stå för er. I min rumpa passar inga bananer.
Sluta nu fantisera om rumpor och fokusera på ämnet istället.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-9589a48587d242217655fd09c8f80310.jpg
För att få något att fästa upp glasfiberskärmarna i så slaktades originalskärmarna. Eftersom de är typ en bärande del, så är de ganska stabbiga bitar bestående av flera lager.
Punktsvetsarna till yttre skinnet borrades loss så den inre ställningen kan återvinnas.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-8654caf170f891b541e5da49cfca672d.jpg
För att nu matcha mina söndersågade originalskärmar så började jag även såga i mina nya glasfiberskärmar. Varför ha endast ett par slaktade skärmar, när man kan hacka i båda?

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-545728b6257ae4cd068209c13cf60c6e.jpg
Det kommer krävas lite lim, nitar och extra små fästen för att få det att sitta ihop, men det finns hopp om det!

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-3ca2f69d79dea390ff2ac3dd8079b798.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-6a9c55b12bbe9a82a9703a4819b9c6cd.jpg
Tanken är nog att det egentligen skall passa rakt på. Om man inte tagit halvhärdad glasfiber, lagt den på tork ute i den Kaliforniska solen, och sedan packat dem på högkant i en låda där de stått och slagit sig i 8 veckor...

Eftersom det trots allt kommer vara en bruksbil och inte bara en ökentruck, så känns det värt att lägga lite tid på att försöka passa in skärmarna hyfsat - ett spel på 1-2 mm kan jag leva med, men inte nuvarande 9-10mm tongue
Så det är väl bara att i vanlig ordning leka Martin Timell - såga lite, klappa tjejer på rumpan, limma lite och säga "Titta så Fiiint det blir - och lätt är det också"!


Klappa tjejer på rumpan kan även med framgång kombineras med Champagne, Sprängmedel och Kaviar. Även detta har jag empiriska bevis för!

Gott Nytt År på er.



PS. Innan någon modernt förnärmad sittkissare börjar raljera om Manschauvinism - Japp. så är det. Klicka nu på "Avprenumerera" och skriv något twätter om hur kränkt du är. #youtoo förtusan.
Övriga ickekränkta individer - jag hoppas det är solklart att jag oftast inte tar mig själv på allvar - jag bara måste säga det som andra inte säger, med förhoppning om att trampa på så många ömma tår som möjligt.
Min lott i världen är att agera provokatör, och jag är rackarns bra på det. ... DS.

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Chevrolet S10 4.3l "Skorven" (1996)
Honda Prelude 2.2 VTi "BB6 Vulture" (1998)
razpataz Halvglad semi-amatör.
30 december 2017 · 600 Inlägg

#SoonYouToo
*banjo-solo*

Edit: Bra jobbat brothermandude. Kör den där genom Trelleborg och du kommer bli kung i inavels-eliten.

Senast redigerat av razpataz (30 december 2017)

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang