BMW e46 328i projekt

Tjena är en grabb på 17 år som har ett BMW e46 328 projekt som ska turbokonverteras och breddas! Denna är tänkt att bli första bil/utställningsbil! Kika gärna in och kolla vad som händer med denna skönhet. Följ gärna och kom gärna med både negativ och positiv kritik! :)
  • 179 Följare
  • 201 875 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 oktober 2020
Sebbegoransson
26 juni 2018 · 462 Inlägg

Tack så jättemycket. big_smile på fredag blir de att försöka hinna åka och ta lös bromsokshållare som nu finns på skroten så hoppas jag somsagt man hinner med de för då kan jag testköra maskineriet i helgen och mappa lite big_smile

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
Thompa71
27 juni 2018 · 15 Inlägg

Du är duktig! Fint bygge och rolig läsning!

Sebbegoransson
28 juni 2018 · 462 Inlägg

Tack så jättemycket, glädjer verkligen att få höra smile kul att bygget uppskattas, hoppas man snart får komma ur garaget och ut på körningar så man får träffa på folket även härifrån sidan smile

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
Sebbegoransson
28 juni 2018 · 462 Inlägg

Alla fyra oken på plats, nya slangar och allt klart, luftat bromsar & koppling även den verkar lira, imorgon blir de mappning big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214494/214494-9013d28f4246948bd66d2d80ee328125.jpg

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
Snurriis
28 juni 2018 · 761 Inlägg

Läst hela tråden och dina bi trådar (2 timmar av denna kväll ^^) roligt å se hur det började en gång i tiden och spårade lite nu mot "slutet" :-D håll huvudet högt å få bilen på gatan nu!! ^^

Sebbegoransson
1 juli 2018 · 462 Inlägg

Otroligt skoj att höra, tack så mycket. Ja de spårade rätt rejält till slut smile

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
Sebbegoransson
1 juli 2018 · 462 Inlägg

Vad ska man säga... åkte ut och mappade lite igår, gick bra hela vägen upp till 5700 varv där den klipper soppan. Vet ej varför än. Skulle åka å fortsätta idag men då har minst topplockspackningen farit så nu ledsnade jag på detta. Så ingen e46 på banorna i sommar heller.

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
iFerz
2 juli 2018 · 278 Inlägg

Tråkigt att det inte gick vägen..
Är inte kunskaplig, men behöver du nå hjälp i Garaget så hänger jag gärna med, hade behövt lära mig mer! smile

Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :(
Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!
Nissan Skyline R33 "GTST" (1996)
Sebbegoransson
2 juli 2018 · 462 Inlägg

Jodå de var rätt drygt.
Tack för de, kommer nog låta den stå en stund nu men sedan får du gärna titta förbi big_smile

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
Sebbegoransson
2 juli 2018 · 462 Inlägg

Som jag skrev i tidigare kommentar så funderar jag nu på att låta den stå en stund för att spara ihop lite pengar så man kan bygga smidd rova när man ändå måste av med topp osv framöver. Så gör man allt detta + gör klart den i vinter eftersom minst topplockspackningen har farit.

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
Sebbegoransson
4 juli 2018 · 462 Inlägg

Blev ju hyfsat med dotz Mugello 20” å nya däck iaf

https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214494/214494-ac9b2e6c957aa7a9b03f07818e32b2f2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214494/214494-ca9e74b501c57d728056e05c5f482701.jpg

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
Renjaegarn Den som ingen turbo har får åka utan bar
5 juli 2018 · 860 Inlägg

Trist!

Hoppas det blir en smärtfri lösning för dig!

Administratör för JDM Life Sweden
Toyota Supra MKIV Turbo "Supraholm" (1997)
Toyota Celica GT4 ST205 TTE WRC "Toyota Team Europe Replica" (1996)
Audi A6 Allroad "Lowroad" (2017)
Sebbegoransson
8 juli 2018 · 462 Inlägg

Jodå men har kollat lite i helgen,
Bytte olja och i den fanns inte en droppe vatten så med lite röta har packningen klarat sig ändå, grejen är den att denna kylare är från e30n då jag köpte en alu till den i vintras men skjöt toppen i den och därav fanns de rester av olja i kylaren, så med lite tur har detta lösts upp och lagt sig i expansionskärlet. För de var inte något extremt tryck i kylsystemet. Spolade även igenom kylsystemet osv.
Här näst blir att även komptesta igen osv för att vara säker på att detta fortfarande är grett & strobba tändningen riktigt osv. smile

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
lofex
10 juli 2018 · 14 Inlägg

Läst hela projekt tråden nu. Synd att det blev som det blev på mappningen. Fortsätt jobba så kommer det löna sig i slutändan!

phback
12 juli 2018 · 164 Inlägg

Hoppas det löser sig, men kul att du fått ta ut bilen big_smile

BMW 330 E46 "WRC" (2001)
BMW 330 E46 Turbo "Drifting" (2001)
Sebbegoransson
15 juli 2018 · 462 Inlägg

Kul att höra. Jadå men de löser sig somsagt:)
Ja de var skönt att den fick se lite solljus äntligen igen.
har vart och pillat lite på elen i helgen, tänkte testa ta bort originalsprutet helt men jävlas med tempmätarna då jag inte får dessa att lira i sprutet. Menmen kanske kommer på någon lösning. hmm

Senast redigerat av Sebbegoransson (15 juli 2018)

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
Sebbegoransson
15 juli 2018 · 462 Inlägg

Skruvat i helgen igen! Nu är originalsprutet bortkopplat helt men jävlas med tempmätarna i rätta sprutet.. finns risk att de är trasigt.... måste ringa motornord imorgon!

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
Sebbegoransson
20 juli 2018 · 462 Inlägg

Fick till tempgivarna ikväll! Var bara sputet/datorn som hade hakat upp sig sist..
men nu har spridarna tvärdött istället så blir att kika över de imorgon istället hmm

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
Sebbegoransson
21 juli 2018 · 462 Inlägg

Var och pillade en sväng igår så nu går den utan original sprutet så imorgon ska jag nog ut och försöka mig på en mappning igen smile

If I want it, I'll work for it. If I'm working for it, I'll work until I get it. So yes I get what I want.
to0b
22 juli 2018 · 202 Inlägg

Gött att du tar tag i det igen! Hoppas det löser sig

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang