Vågar man köpa VW Passat EcoFuel?

Ivarf
16 augusti 2019 · 2 Inlägg

panda666 skrev:

Ivarf skrev:

westis skrev:
Det blev ändå en VW Passat Ecofuel -10 med 7600 mil, för 100 000. Nu är det väl bara att knäppa händerna och hålla tummarna...

Funderar på om en Golf annars hade varit bättre alternativ?
http://www.bytbil.com/bilar/volkswagen/golf/ev9ywqvg
http://www.blocket.se/kalmar/Volkswagen … 941577.htm
http://www.bytbil.com/bilar/volkswagen/golf/xvfywqvg

Hej
Jag funderar på en Touran 2,0 med ecofuel.
Hur har det gått för dig med din bil, och då framför allt med motorn?
Jag tänker köpa en manuell låda.
// Ivar

Ge största möjliga fan i ecofuel, de bara skit. kör diesel istället om du ska ha en sån kärra.

Diesel har för hög skatt, alternativet är en 1,6 bensin.
Ecofuel har väldigt låg skatt, det är därför jag vill veta mer om själva motorerna, och även gastank och dyl.
Jag vill inte ha dsg, endast manuell låda.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 augusti 2019 · 13 669 Inlägg

granadadr skrev:
personligen hatar jag dsg,  sega och gör lite som dem vill,  körde en golf gashybrid, den fick jag vid lite hård körning att lukta bränd koppling,, och det var INTE buskörning, utan lite lagom hård stadskörning på väg på ett larm,, så gick ju lite hårdare fram wink

alla dsg är ju inte skit dom till dom större motorerna fungerar riktigt fint.   Körde arbetskamratens 2018 240hk diesel i går den var väldigt snabb med responsen hade fungerat perfekt om den inte haft start och stopp funktion för den gillade inte att jsg gick frön broms till gas fort då blev det en jävla smäll.   Men när det är grön ska bilen rulla samma hundra del..  Men äldre dsg7 ska man alltid undvika.  Kostnaden när det börjar strula äter snabbt upp bilens värde.   Finns inga interna delar att hitta till lådan heller.  För det är ju en ren manuell låda näe man river isär dom så ganska lätt nekade om delar fanns till dom.  Försökte hitta en växel gaffel till polarns polo 2013  för den hade gått av. Men vi fick byta hela lådan

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
granadadr
16 augusti 2019 · 7 268 Inlägg

Growe skrev:

granadadr skrev:
personligen hatar jag dsg,  sega och gör lite som dem vill,  körde en golf gashybrid, den fick jag vid lite hård körning att lukta bränd koppling,, och det var INTE buskörning, utan lite lagom hård stadskörning på väg på ett larm,, så gick ju lite hårdare fram wink

alla dsg är ju inte skit dom till dom större motorerna fungerar riktigt fint.   Körde arbetskamratens 2018 240hk diesel i går den var väldigt snabb med responsen hade fungerat perfekt om den inte haft start och stopp funktion för den gillade inte att jsg gick frön broms till gas fort då blev det en jävla smäll.   Men när det är grön ska bilen rulla samma hundra del..  Men äldre dsg7 ska man alltid undvika.  Kostnaden när det börjar strula äter snabbt upp bilens värde.   Finns inga interna delar att hitta till lådan heller.  För det är ju en ren manuell låda näe man river isär dom så ganska lätt nekade om delar fanns till dom.  Försökte hitta en växel gaffel till polarns polo 2013  för den hade gått av. Men vi fick byta hela lådan

ää alla bilar ju start/stopp,, och alla bilar har ju knapp att stänga av den,, gör jag ALLTID på dem,, hatar den funktionen,  den i kombo med seg dsg gör ju att det tar ca 4 sek extra för bilfaan att röra på sig i korsningar vilket resulterar i trånga situtatoner ibland men som sagt stänga av  start/stopp så ska du säkert bli nöjd

Senast redigerat av granadadr (16 augusti 2019)

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 augusti 2019 · 13 669 Inlägg

granadadr skrev:

Growe skrev:

granadadr skrev:
personligen hatar jag dsg,  sega och gör lite som dem vill,  körde en golf gashybrid, den fick jag vid lite hård körning att lukta bränd koppling,, och det var INTE buskörning, utan lite lagom hård stadskörning på väg på ett larm,, så gick ju lite hårdare fram wink

alla dsg är ju inte skit dom till dom större motorerna fungerar riktigt fint.   Körde arbetskamratens 2018 240hk diesel i går den var väldigt snabb med responsen hade fungerat perfekt om den inte haft start och stopp funktion för den gillade inte att jsg gick frön broms till gas fort då blev det en jävla smäll.   Men när det är grön ska bilen rulla samma hundra del..  Men äldre dsg7 ska man alltid undvika.  Kostnaden när det börjar strula äter snabbt upp bilens värde.   Finns inga interna delar att hitta till lådan heller.  För det är ju en ren manuell låda näe man river isär dom så ganska lätt nekade om delar fanns till dom.  Försökte hitta en växel gaffel till polarns polo 2013  för den hade gått av. Men vi fick byta hela lådan

ää alla bilar ju start/stopp,, och alla bilar har ju knapp att stänga av den,, gör jag ALLTID på dem,, hatar den funktionen,  den i kombo med seg dsg gör ju att det tar ca 4 sek extra för bilfaan att röra på sig i korsningar vilket resulterar i trånga situtatoner ibland men som sagt stänga av  start/stopp så ska du säkert bli nöjd

Nej då.. Den åkte samma sec som jag stämpla gasen men det var inte trevligt..   Nu var det ju inte min bil så hålla på och leta knappar får att köra 10mil med få stopp skiter man ju i.. Men lite smidigare kanske den borde åka iväg.. Men jag är hetsig. Jag är 3billängder före det mesta när det blir grönt. Fast jag sitter i våran 60hk seat
Men lådan i dom nya passaterna är blixt snabba.  Provade att trampa fullt och den slår ner ett par växlar innan man ens hinner tänka. Förövrigt väldigt pigg bil med 240hk diesel och 4wd.   Men det var en åka bil inte köra bil

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang