Bilresa!

corv1
6 mars 2016 · 4 Inlägg

Jag håller på att planera en bilresa inför sommaren, tanken är att alla som är intresserade ska kunna delta.

Tänkte att jag skapar en forumstråd här på garaget för att förhoppningsvis kunna få lite tips och råd.


Idé:
Jag har skapat en preliminär resväg som just nu ligger på lite drygt 200 mil, tanken är att detta ska köras med start på en torsdag och vara hemma tills söndag. Resan kommer att äga rum under sommar-semesterperioden så det är ganska många månader kvar fram tills den planerade resan ska införas. Något exakt datum har jag inte valt ännu.

Resan kommer bla. att gå till Norge för att sedan spendera några timmar där vi kör på trollstigen. Därefter kommer resan att gå ner till Sveriges västkust och ända ner till Tylösand. Jag har valt ut en del roliga, kurviga vägar som vi kommer att köra på under resan.


Jag tar tacksamt mot tips och idér som kan vara bra att tänka på inför denna resa.

Även olika städer, platser eller träffar som vore roligt att stanna på under resans gång.

Hamilton
6 mars 2016 · 8 864 Inlägg

Du är medveten om att du postat i evenemangsforum och med en helt felaktig rubrik.

Fotograf på tierpidag.se
corv1
6 mars 2016 · 4 Inlägg

Hamilton skrev:
Du är medveten om att du postat i evenemangsforum och med en helt felaktig rubrik.

Var borde jag posta och med vilken rubrik?

torpis Forummoderator
7 mars 2016 · 10 572 Inlägg

2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

4§ Rubriksanvisningar: Evenemangsforum
Rubriken skall alltid börja med ett av följande prefix: "Inför:", "Eftersnack:" eller "Angående:"
Rubriker med "Inför:" och "Eftersnack:" måste även alltid innehålla TRÄFFNAMN (korrekt officiellt namn), ORT samt DATUM


Prefixet "Inför:" - Informationstrådar inför ett större organiserat evenemang. Tråden måste innehålla utförlig information om evenemanget ifråga, gärna med länk till officiell hemsida, tider, plats med mera. Inför-prefixet lämpar sig endast för större organiserade evenemang (Se "Angående:" för mindre träffar). Endast en Inför-tråd får skapas per evenemang.

Prefixet "Eftersnack:" - När ett "Inför-evenemang" är avslutat så är inför-tråden inaktuell och skall inte längre användas. Då kan det vara lämpligt att skapa en eftersnack-tråd. Endast en eftersnack-tråd får skapas per evenemang.

Prefixet "Angående:" - Ska användas vid allmänna diskussioner kring evenemang och träffar samt för mindre träffar eller återkommande träffar. Ska inte beröra frågor som kan ställas i en eventuell Inför-tråd eller eftersnack-tråd. Exempel: "Angående: Tips och råd sökes för eventuell träff i Västerås".
Exempel: "Inför: Bilsport Performance & Custom Motor Show 2010, Jönköping, Påskhelgen 2 - 5 April", "Eftersnack: Bilsport Performance & Custom Motor Show 2010, Jönköping, Påskhelgen 2 - 5 April", "Angående: Samåkning till Elmia 3 April från Stockholm"

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang