En helrenovering av lastbil och tanktrailer. Förvänta inga proffs verk, utan är en simpel hobby meckare. Gör det bästa jah kan utav de verktygen och tillgång jag har. Minne efter min far och förhoppningsvis kunna åka på lite veteran rallyn framöver
Mack skrev: Jag stämmer faktiskt in i kören och säger Shell..nu när man ser mer av helheten, och det faktum att trailern en gång har haft färgerna redan. Tycker det avgör faktiskt.
tack mack:)
Lugnt, hehe.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jag får nog också stämma in i kören och säga att Shell-färgerna gör ekipaget stor rättvisa! Tycker om Gulf-färgerna men håller nog med att det inte riktigt stämmer in på den här kombon av dragbil och släp...
Cuefa skrev: Jag får nog också stämma in i kören och säga att Shell-färgerna gör ekipaget stor rättvisa! Tycker om Gulf-färgerna men håller nog med att det inte riktigt stämmer in på den här kombon av dragbil och släp...
Exakt vad han sa
... Eventuellt med ett litet tillägg, är Esso helt uteslutet? Gräddvit och röd?
Turbo? No. Balls! Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge "Ecodriving is for poor people"
Cuefa skrev: Jag får nog också stämma in i kören och säga att Shell-färgerna gör ekipaget stor rättvisa! Tycker om Gulf-färgerna men håller nog med att det inte riktigt stämmer in på den här kombon av dragbil och släp...
Exakt vad han sa
... Eventuellt med ett litet tillägg, är Esso helt uteslutet? Gräddvit och röd?
esso finns redan en mercedes lastbil i renoverat skick häromkring:)
Vart ute några timmar idag på nationaldagen:) mest kolla lite vad jag behöver göra för inköp. Sen montera jag ditt backspegelblinkers på andra sidan också. Även Arbetslampan är provisoriskt monterad . tror det blir
liten patina bild
När man kan sitta och dagdrömma en smula:)
Undrar dock dels hur jag ska göra för att ta mig upp på sidostegen längst tanken, nån typ av stege eller fotsteg har det suttit men ser ej några håll,svetsar eller nåt. Så funderar ut hur tusan jag ska göra. har lite ideer om en lite stege på varje sida, eller fotsteg? samt en stege i framkant på trailerns framstam. Man vill ju kunna gå upp från bägge håll:) även om detta är inte riktigt orginal kanske.
Men eftersom jag inte har nån ide om hur det suttit får jag improvisera!:
postionsljusen hittat dit provisoriskt:) dock får jag komma på hur jag ska få ungefär samma eller likadant mått på bägge sidor:)
arbetslampan på plats! enda stället jag kunde sättta den på för att det skulle bli bra:)
även mailat DAF eindhoven museum i nederländerna om information om trailern! De ska skicka hem broschyrer och information på luftfjädring,elsystem och bromssystem:) så man har nån aning om hur det är inkopplat samt fungerar.
letar också febrillt efter stödben till trailern:) funderar dock på ta ett par av nyare variant och eventuellt tillverka egna runda hjul/fötter som det ska vara:) får hitta nån som kan svarva bara!
men blev totalt två A4 med material jag behöver köpa in:)
För dig Kristoffer. Denna såg jag idag i Eskilstuna på en bilträff. Jättefin var den! /Benny
Senast redigerat av Vettemannen (7 juni 2018)
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
jaa den bilen är riktigt fin:) vet vem som har den! Rolf fredriksson heter han! välkänd i veterankretsar och har faktiskt renoverat den bilen i 7 år
Ägarbyte 2017-09-04 och en ägare.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
lev några timmars jobb, fixa oljeläckage och bytte i samma veva oljefilter och olja, även monterat stänkläppar bak. Kommer köra på eget tryck när det väl är dags. Skullle behövt 550mm i bredd men fanns bara i 500 och 600 mm. Så chansa med 500 då 600 skulle nog se för jävligt ut. blev det bra?
för skulle jag behöva köra 550mm skulle jag behöva kapa till egna stänkskydd och det skulle inte se klokt ut.
btw ska kapa av bultarna så de blir kortare:)
gjorde även fästen till reflexerna till trailern.
sen blev jag hungring och avsluta!
kolla på min gamla krokbil när jag montera stänkläppar på den, men misstänker det där va 600 och de går inte riktigt ända ut heller.
Det går säkert men risken att det blir fult ich snett..sen blir inte sidorna likadana på bägge sidor..då måste jag visserligen kapa lika mycket på bägge sidor:) kan vara värt ett försök dock
Kollat lite med olika bolag som finns kvar idag, Shell va inte alls intresserade så då är de ej värda denna reklamen:( Inte ens tillmötesgående innan man ens berätta va de handla om.
Dessa två bolag har visat intresse och ska ha vidare diskussioner med.
Det går säkert men risken att det blir fult ich snett..sen blir inte sidorna likadana på bägge sidor..då måste jag visserligen kapa lika mycket på bägge sidor:) kan vara värt ett försök dock
Tips är metall linjal eller vinkeljärn som anhåll o vass mattkniv/brytbladskniv.
Man skär i samma snitt 2-3 gånger, som smör:-)
Värt prova, tycker det kan sebilligt ut när de är för små.:-)
Det går säkert men risken att det blir fult ich snett..sen blir inte sidorna likadana på bägge sidor..då måste jag visserligen kapa lika mycket på bägge sidor:) kan vara värt ett försök dock
Tips är metall linjal eller vinkeljärn som anhåll o vass mattkniv/brytbladskniv.
Man skär i samma snitt 2-3 gånger, som smör:-)
Värt prova, tycker det kan sebilligt ut när de är för små.:-)
ska prova detta:) tack för tipset:) köper in ett par 600mm och ska se..