Volvo Titan Turbo (L495) 1961 Trailerdragare + Tanktrailer 1964 ( Tidsenlig Renovering)

En helrenovering av lastbil och tanktrailer. Förvänta inga proffs verk, utan är en simpel hobby meckare. Gör det bästa jah kan utav de verktygen och tillgång jag har. Minne efter min far och förhoppningsvis kunna åka på lite veteran rallyn framöver
  • 217 Följare
  • 655 268 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 juli 2022
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 oktober 2019 · 14 039 Inlägg

Kx5 skrev:
tack alla:)

Dagen då jag hämta bilen, 26 mars 2016, en rolig resa! Även resan till jag står idag, även om de är mycket jobb kvar och mycket är gjort! alla härliga människor jag lärt känna! Så nu fortsätter vi framåt och hoppas på de bästa!

https://www1.garaget.org/gallery/images/128/127940/127940-cdbe04075e23a9bbe556b0607b0ef338.jpg

smile

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
doktorduett
27 oktober 2019 · 345 Inlägg

SÄLJ INTE
ibland blir det surt under en renovering, ofta flera gångar :-) been there done that.
tänk ut något sätt att få typ sponsring någon lokal åkare som vill ställa upp med garage för lite dekaler på bilen. eller använda den i reklamsyfte.
hitta några pensionerade lastbils mekanikare som bara går o skrotar o kan hjälpa dej.
en lackerare som vill hjälpa till med lacken o få använda bilen i reklamsyfte
ja spinna själv vidare
snegla på han som renoverar futurelineren
hoppas du kan ro iland detta projekt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 oktober 2019 · 14 039 Inlägg

doktorduett skrev:
SÄLJ INTE
ibland blir det surt under en renovering, ofta flera gångar :-) been there done that.
tänk ut något sätt att få typ sponsring någon lokal åkare som vill ställa upp med garage för lite dekaler på bilen. eller använda den i reklamsyfte.
hitta några pensionerade lastbils mekanikare som bara går o skrotar o kan hjälpa dej.
en lackerare som vill hjälpa till med lacken o få använda bilen i reklamsyfte
ja spinna själv vidare
snegla på han som renoverar futurelineren
hoppas du kan ro iland detta projekt.

Ska man gå efter det så kommer det att ta 100 år. Jag tycker man sett Futurelineren hur länge som helst utan att det hänt något. Däremot tycker jag dina övriga idéer kan vara helt okay! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
doktorduett
27 oktober 2019 · 345 Inlägg

jag mena sno några av dom sätten han får in sponsring på, få nya ideer
inte att han ska kopiera sättet han renoverar futurlineren på

Kx5
31 oktober 2019 · 1 277 Inlägg

doktorduett skrev:
SÄLJ INTE
ibland blir det surt under en renovering, ofta flera gångar :-) been there done that.
tänk ut något sätt att få typ sponsring någon lokal åkare som vill ställa upp med garage för lite dekaler på bilen. eller använda den i reklamsyfte.
hitta några pensionerade lastbils mekanikare som bara går o skrotar o kan hjälpa dej.
en lackerare som vill hjälpa till med lacken o få använda bilen i reklamsyfte
ja spinna själv vidare
snegla på han som renoverar futurelineren
hoppas du kan ro iland detta projekt.

nja sponsring är uteslutet, däremot så försöker jag fiska god rabatt hos företag:)

har en som ska lacka bilen,  och inköpet av all färg fick jag ju nu 20% på allt jag köper

jadå de hoppas jag med:)

tack för dina ord och åsikter:)

Kx5
31 oktober 2019 · 1 277 Inlägg

När inte delar finns att få tag i sverige, får man söka sig utomlands, just i detta fallet casablanca i marocko:)

Ny växel och handbromsdamask & en ny fotomkopplare till avgasbromsen:)

ha en bra kväll:)
https://www1.garaget.org/gallery/images/128/127940/127940-cd38202aee110a836b9b30bb4c4428b8.jpg

KSI-Garage Platschef på Hedin Däckdepå i Bålsta
1 november 2019 · 1 369 Inlägg

hur lyckas du lokalisera grejer utomlands? via återförsäljare eller via kontakter?

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Low
1 november 2019 · 3 306 Inlägg

Såg denna lastbil idag smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-759896a8e2eec179d5937f93b74dfffa.jpg

Steff240
2 november 2019 · 1 016 Inlägg

Lite märkligt men undrar om inte farsan har exakt 2 såna damasker liggande i garaget lol Dom var tänkta att användas på en gammal Scania-buss men passade inte roll Skulle varit en volvo istället alltså cool

Cuefa Ain't no place like home...
4 november 2019 · 4 628 Inlägg
Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Djo
5 november 2019 · 10 157 Inlägg

Rätt val kämpa på vet hur det är med dessa projekt. temadur är ingen dum färg alls 50 är den halvblank möjligen ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Kx5
5 november 2019 · 1 277 Inlägg

Djo skrev:
Rätt val kämpa på vet hur det är med dessa projekt. temadur är ingen dum färg alls 50 är den halvblank möjligen ?

helt riktigt:) vill ej ha helblank:)

Fiesta_Racing Ford fantast
7 november 2019 · 1 607 Inlägg

kollar man på lack på veteranlastbilar är den sällan bra brukar inte vara så noga moin morbror har renoverat 3 st och där körde han vanlig färg bara slipade ner den gammla lacken lite

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Djo
8 november 2019 · 10 157 Inlägg

Kx5 skrev:

Djo skrev:
Rätt val kämpa på vet hur det är med dessa projekt. temadur är ingen dum färg alls 50 är den halvblank möjligen ?

helt riktigt:) vill ej ha helblank:)

yess har kört både 20 och 90 nämligen så tänkte 50 skulle vara halvblank wink Kommer bli bra det.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
doktorduett
8 november 2019 · 345 Inlägg

det finns/ fanns något som heter maskin emalj/färg
det använde vi när jag var ung o jobbade på lackverkstad
till entraprenad maskiner i lastbils chassien
det var mycket billigare o tåligare än vanlig billack
o det är också 2komp

Kx5
9 november 2019 · 1 277 Inlägg

doktorduett skrev:
det finns/ fanns något som heter maskin emalj/färg
det använde vi när jag var ung o jobbade på lackverkstad
till entraprenad maskiner i lastbils chassien
det var mycket billigare o tåligare än vanlig billack
o det är också 2komp

det är detta:) precis likadant, maskinlack i 2 komp!

Kx5
9 november 2019 · 1 277 Inlägg

Fiesta_Racing skrev:
kollar man på lack på veteranlastbilar är den sällan bra brukar inte vara så noga moin morbror har renoverat 3 st och där körde han vanlig färg bara slipade ner den gammla lacken lite

Nej men rollad går gränsen:P ska man lacka något så ska man inte måla med pensel eller rolla:)

Kx5
9 november 2019 · 1 277 Inlägg

Low skrev:
Såg denna lastbil idag smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-759896a8e2eec179d5937f93b74dfffa.jpg

Scania L36:) liten söt bil,

Kx5
9 november 2019 · 1 277 Inlägg

Steff240 skrev:
Lite märkligt men undrar om inte farsan har exakt 2 såna damasker liggande i garaget lol Dom var tänkta att användas på en gammal Scania-buss men passade inte roll Skulle varit en volvo istället alltså cool

nja det behöver de inte vara:) om de inte ser ut som de jag har:)

kompisen har köpt universial damasker till sin n88a och gått bett varenda gång! så nu beställde jag en till honom:)

Kx5
9 november 2019 · 1 277 Inlägg

vw_audi skrev:
hur lyckas du lokalisera grejer utomlands? via återförsäljare eller via kontakter?

Via kontakter och Facebook:) sitter en turk i Marocko och säljer från ett gammalt lager, volvo lastvagnar hade en ihopbyggnadscentral i Marocko runt 80 talet,

Finns också endel kvar nere i Gent i Belgien

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang